Napraw niedziałający telewizor Samsung Plus

Samsung TV Plus to usługa TV Streaming Service dostarczająca ponad 200 kanałów bez żadnych subskrypcji i obsługiwana reklamami. Obecnie usługa Samsung TV Plus jest dostępna tylko dla użytkowników telewizorów Samsung Android Smart TV i użytkowników telefonów komórkowych. Mimo że jest to bezpłatna usługa przesyłania strumieniowego, nie jest wolna od błędów, a użytkownicy zgłaszają problemy, takie jak Samsung TV Plus nie działa. Użytkownicy zgłaszali również, że aplikacja Samsung TV Plus nie działa, co jest spowodowane wadliwym połączeniem internetowym. Jeśli szukasz w Internecie, jak rozwiązać ten problem, jesteś we właściwym miejscu. Tutaj podajemy możliwe przyczyny i rozwiązujemy ten błąd.

Jak naprawić niedziałający telewizor Samsung Plus

Zanim rozwiążemy problem, zobaczmy możliwe przyczyny tego błędu

  • Problemy z zasilaniem
  • Problemy z siecią
  • Uszkodzona pamięć podręczna pamięci
  • Błąd w DNS dostawcy usług internetowych
  • Nieaktualne oprogramowanie sprzętowe
  • Błąd podczas nawiązywania połączenia z serwerami Samsung
  • Błąd w protokole IPv6 w telewizorze Samsung
  • Nieprawidłowa data i godzina
  • Uszkodzone ustawienia sieciowe
  • Uszkodzony Samsung Smart Hub

Zobaczmy, jak rozwiązać problem

Metoda 1: Uruchom ponownie telewizor i router internetowy

W niektórych przypadkach prosty restart rozwiąże problem.

1. Włącz telewizor i naciśnij przycisk zasilania na pilocie. Czerwona dioda LED zacznie migać i pojawi się na telewizorze.

2. Wyłącz router internetowy, naciskając przycisk zasilania.

3. Po 10-15 minutach włącz go ponownie.

4. Ponownie naciśnij przycisk zasilania na pilocie, aby go włączyć.

5. Podłącz telewizor do Wi-Fi.

Metoda 2: Zmień sieć Wi-Fi lub przewodową

Jeśli występują problemy z siecią, lepiej sprawdzić, czy zmiana sieci ISP (dostawcy usług internetowych) rozwiązuje problem. Upewnij się, że Twoje połączenie internetowe jest wystarczająco szybkie, aby obsługiwać aplikację i sprawdź wymagania dotyczące prędkości Internetu na oficjalnej stronie Samsung Plus. Wykonaj poniższe czynności, aby zmienić typ sieci, aby naprawić problem z telewizorem Samsung plus niedziałający.

1. Naciśnij przycisk Home na pilocie telewizora Samsung.

2. Nawiguj za pomocą przycisków strzałek w lewo/strzałki, aby wybrać ikonę Ustawienia, a mianowicie ikonę koła zębatego.

3. Nawiguj za pomocą strzałki w dół i wybierz Ustawienia sieciowe.

4A. Wybierz opcję Stan sieci, aby sprawdzić konfigurację połączenia internetowego.

4B. Wybierz typ sieci z podanych opcji i ostrożnie wprowadź hasło.

Metoda 3: Wyczyść pliki pamięci podręcznej (jeśli dotyczy)

Jeśli obecne są uszkodzone pliki, mogą występować błędy w aplikacjach systemowych i aplikacjach zainstalowanych przez użytkownika. Aby to naprawić, możesz spróbować wyczyścić pamięć podręczną pamięci i pamięci RAM uruchomionych aplikacji.

1. Na ekranie głównym Samsung wybierz Ustawienia, a mianowicie ikonę koła zębatego.

2. Otwórz menu Wsparcie i wybierz opcję Autodiagnostyka, jak pokazano.

3. W menu Autodiagnostyka naciśnij Menedżer urządzeń TV.

Uwaga: w niektórych modelach ta opcja może nie być dostępna. Jeśli nie jest dostępny, przejdź do następnej metody.

4A. Naciśnij przycisk Clean teraz w sekcji Memory Boost.

4B. Następnie naciśnij Wyczyść teraz w sekcji Wyczyść działające aplikacje.

Metoda 4: Uruchom połączenie Samsung Smart Hub

Jeśli połączenie Samsung SmartHub nie zostanie nawiązane z serwerem, aplikacja Samsung TV plus nie będzie działać. Aby sprawdzić, czy SmartHub działa poprawnie, wykonaj podane czynności, aby naprawić problem z niedziałającym telewizorem Samsung.

1. Przejdź do ustawień telewizora Samsung.

2. Otwórz menu Wsparcie i wybierz opcję Autodiagnostyka, jak pokazano.

3. W menu Autodiagnostyka naciśnij Uruchom test połączenia Smart Hub.

To przetestuje połączenie z serwerami Samsung i nawiąże je poprawnie.

Metoda 5: Użyj systemu nazw domen Google

Czasami, jeśli dostawca usług internetowych nie był w stanie rozwiązać problemu z telewizorem Samsung TV plus, użycie Google DNS może rozwiązać problem z niedziałającym telewizorem. Aby to zrobić

1. Przejdź do Ustawienia > Sieć > Stan sieci, jak poprzednio.

2. Tutaj wybierz opcję Ustawienia IP, jak pokazano.

3. Wybierz ustawienie IP i wybierz opcję Wprowadź ręcznie z podanego menu rozwijanego.

4. Wpisz 8.8.8.8 i wybierz Gotowe.

5. Powtórz to samo, aby zmienić ustawienie DNS na jedną z następujących wartości:

6. Na koniec naciśnij OK, aby zaimplementować to samo.

Metoda 6: Zmień datę i godzinę w telewizorze

Nieprawidłowy system Data i godzina mogą powodować problemy z Samsung TV Plus. Aby go rozwiązać, wykonaj podane kroki, aby naprawić problem z niedziałającą aplikacją Samsung TV Plus.

1. Przejdź do Ustawienia > System, jak pokazano.

2. Wybierz opcję Czas.

3. Wybierz opcję Ustaw zegar, aby skonfigurować ustawienia zegara i timera.

4. Ustaw Data i czas, aby ustawić prawidłowe wartości.

5. Uruchom ponownie telewizor, aby wprowadzić te zmiany.

Metoda 7: Zaktualizuj oprogramowanie sprzętowe starego telewizora

Nieaktualne oprogramowanie układowe może powodować błędy i problemy w systemie oraz aplikacjach i usługach instalowanych przez użytkownika, dlatego zaleca się aktualizację oprogramowania układowego. Aby to zrobić, wykonaj podane czynności i napraw telewizor Samsung plus niedziałający problem.

1. Otwórz Strona Centrum pobierania Samsung i wybierz swój model telewizora.

2. Znajdź odpowiednie oprogramowanie sprzętowe i pobierz je na swój komputer, jak pokazano poniżej.

3. Rozpakuj pobrane pliki i skopiuj je na dysk USB.

4. Podłącz USB do gniazda USB telewizora.

5. Włącz telewizor Samsung, naciskając przycisk zasilania.

6. Naciśnij przycisk Home i przejdź do Ustawień, jak pokazano wcześniej.

7. Przejdź do Wsparcie > Aktualizacja oprogramowania, jak pokazano.

8. Naciśnij przycisk OK na pilocie, aby wybrać opcję Aktualizuj teraz.

9A. Pozwól telewizorowi samodzielnie sprawdzać dostępność aktualizacji i instalować je, jeśli zostaną znalezione.

9B. Lub wybierz USB z listy metod aktualizacji. Twój telewizor zacznie je instalować automatycznie.

Po tym procesie telewizor uruchomi się ponownie i nie powinien już mieć problemów z połączeniem z niedziałającą aplikacją Samsung TV Plus.

Metoda 8: Zresetuj Smart Hub

Istnieje prawdopodobieństwo, że konfiguracje Smart Hub mogły ulec uszkodzeniu. W takim przypadku możesz spróbować zresetować Smart Hub, aby sprawdzić, czy rozwiązuje problem z niedziałającymi kanałami telewizyjnymi Samsung, aby to zrobić, oto kroki;

1. Na ekranie głównym naciśnij Ustawienia, a mianowicie ikonę koła zębatego.

2. Otwórz menu Wsparcie i wybierz opcję Autodiagnostyka, jak pokazano.

3. Na koniec wybierz opcję Resetuj Smart Hub, jak pokazano poniżej.

Metoda 9: Wykonaj reset do ustawień fabrycznych

Jeśli żadne z rozwiązań nie zadziałało, nadszedł czas, aby przywrócić ustawienia fabryczne telewizora Samsung, aby sprawdzić, czy to rozwiązuje problem z niedziałającymi kanałami telewizyjnymi Samsung.

Uwaga: Korzystanie z przywracania ustawień fabrycznych może spowodować usunięcie aplikacji użytkownika i zapisanych ustawień, postępuj ostrożnie.

Opcja I: Przez Reset

1. Na ekranie głównym Samsung naciśnij ikonę Ustawienia, a mianowicie ikonę koła zębatego.

2. Otwórz menu Wsparcie i wybierz opcję Autodiagnostyka, jak pokazano.

3. W menu Autodiagnostyka naciśnij Reset.

Uwaga: poprosi o podanie kodu PIN, wprowadź kod PIN Jeśli go utworzyłeś, domyślny kod PIN to zwykle 0000.

Opcja II: za pomocą konfiguracji początkowej

1. Naciśnij przycisk Strona główna. Przejdź do Ustawienia> System, jak wyjaśniono wcześniej.

2. Wybierz opcję Rozpocznij konfigurację. Przywróci telewizor do oryginalnych ustawień.

3. Potwierdź Tak, jeśli zostaniesz o to poproszony.

4. Następnie skonfiguruj telewizor Samsung z domyślnymi ustawieniami, zgodnie z własnymi preferencjami.

Często zadawane pytania (FAQ)

Q1. Jak zresetować telewizor Samsung Plus?

Odp. Możesz zresetować sprzęt, przytrzymując przycisk zasilania na pilocie Samsung i poczekaj, aż telewizor wyłączy się i włączy ponownie.

Q2. Dlaczego aplikacja Samsung TV plus nie działa?

Odp. Prawdopodobnie jest to spowodowane problemem z siecią, spróbuj ponownie uruchomić telewizor i sieć. Spróbuj też ponownie zainstalować Samsung TV plus. Jeśli to nie rozwiąże problemu. Postępuj zgodnie z instrukcjami podanymi powyżej

Q3. Czy Samsung TV Plus potrzebuje internetu?

Odp. Tak, Samsung TV Plus do prawidłowego działania wymaga aktywnego połączenia internetowego

Q4. Czy subskrypcja Samsung TV Plus jest płatna?

Odp. Samsung TV Plus jest bezpłatny z obsługą reklam.

***

Mamy nadzieję, że obszerny przewodnik dotyczący naprawy niedziałającego telewizora Samsung Plus był przydatny i udało się rozwiązać problem. Ten artykuł został zaprojektowany w celu dostarczenia przewodnika instruktażowego z obrazami, aby artykuł był łatwiejszy do zrozumienia. Jeśli masz jakiekolwiek trudności i/lub sugestie lub pytania dotyczące artykułu, upuść je w polu komentarza poniżej. Dziękujemy za przeczytanie!