Napraw pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym

Wraz z postępującą technologią i koniecznością posiadania połączonych systemów w organizacji, użytkownicy próbują połączyć komputery PC w obszarze za pomocą wspólnego połączenia sieciowego. Jednak Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów, dla których na komputerach występuje problem. Ten problem uniemożliwia użytkownikom podłączenie komputerów do tej samej sieci i powoduje problem z udostępnianiem plików. Możesz przeczytać artykuł, aby rozwiązać problem pulpitu zdalnego nie może połączyć się z komputerem zdalnym w systemie Windows 10.

Jak naprawić pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym?

Lista przyczyn problemu Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym w systemie Windows 10 znajduje się poniżej.

  • Komputer zdalny jest wyłączony — komputer zdalny, z którym próbujesz się połączyć, mógł zostać wyłączony.

  • Komputer zdalny nie jest połączony z dostępem do sieci — Pulpit zdalny i komputer zdalny mogą nie być połączone z tym samym dostępem do sieci.

  • Zdalny dostęp do serwera nie jest włączony — zdalny dostęp do serwera sieciowego może nie być włączony na zdalnym pulpicie i zdalnym komputerze.

  • Publiczny profil sieciowy — profil sieciowy połączenia internetowego może być ustawiony na publiczny.

  • Konflikty z oprogramowaniem — oprogramowanie zabezpieczające, takie jak zapora Windows Defender, może powodować konflikty z ustawieniem dostępu zdalnego w pulpicie zdalnym i komputerze zdalnym. Inną przyczyną problemu jest usługa VPN na komputerze stacjonarnym i komputerze.

  • Problem z usługą Windows Update — najnowsze wersje aktualizacji systemu operacyjnego Windows mogą powodować konflikty ze zdalnym dostępem do pulpitu zdalnego i komputera zdalnego.

  • Niezgodna wersja systemu Windows — jedną z ważnych przyczyn problemu jest próba podłączenia komputera z niekompatybilną wersją systemu Windows. Zdalny dostęp ma zastosowanie tylko w systemie Windows 10 Pro i innych wyższych wersjach.

  • Nieprawidłowa konfiguracja portów — porty połączenia internetowego mogą być nieprawidłowo skonfigurowane.

Metoda 1: Podstawowe metody rozwiązywania problemów

Poniżej podano podstawowe metody rozwiązywania problemów, aby naprawić Pulpit zdalny, który nie może połączyć się z problemem z komputerem zdalnym.

Metoda 1A: Rozwiązywanie problemów z połączeniem internetowym

Pierwszym sposobem rozwiązania tego problemu jest sprawdzenie, czy połączenie internetowe serwera sieciowego działa, czy nie. Możesz uruchomić test szybkości, aby sprawdzić szybkość połączenia internetowego.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Google Chrome i kliknij Otwórz.

2. Otwórz oficjalną stronę SpeedTest i kliknij przycisk Go.

3. Jeśli połączenie internetowe ma niższą przepustowość, możesz:

  • Zmień plan połączenia internetowego
  • Użyj innej sieci Wi-Fi

Metoda 1B: Ograniczenie podłączonych sieci

Przepustowość, którą może zająć dostęp do sieci, mogła zostać przekroczona. Aby rozwiązać ten problem, upewnij się, że dostęp do sieci może zająć tyle systemów, które zostały połączone z siecią.

Metoda 1C: Wyłącz usługę VPN

Inną ważną przyczyną problemu jest usługa VPN, możesz rozwiązać problem, wyłączając usługę VPN na pulpicie zdalnym i komputerze zdalnym. Korzystając z linku, możesz poznać metodę wyłączenia usługi VPN.

Metoda 1D: Opróżnij DNS

DNS na komputerach może spowodować problem z pulpitem zdalnym, który nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów. Aby rozwiązać ten problem, możesz opróżnić DNS na obu komputerach, wykonując podane czynności.

1. Otwórz wiersz polecenia, wpisując w pasku wyszukiwania systemu Windows. Kliknij Uruchom jako administrator.

2. Wpisz polecenie IPConfig /FlushDNS i naciśnij klawisz Enter.

Metoda 1E: Zezwól na pomoc zdalną

Jedną z metod rozwiązania tego problemu jest zezwolenie na ustawienia pomocy zdalnej na pulpicie zdalnym i komputerze zdalnym.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Zezwalaj na wysyłanie zaproszeń do pomocy zdalnej z tego komputera i kliknij Otwórz.

2. Zaznacz pole Zezwalaj na połączenia Pomocy zdalnej z tym komputerem w sekcji Pomoc zdalna.

3. Wybierz Zezwalaj na połączenia zdalne z tym komputerem i kliknij przyciski Zastosuj i OK.

Metoda 1F: Uruchom ponownie usługi RDP

Usługi pulpitu zdalnego na obu komputerach mogły zostać zablokowane, powodując, że Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym w systemie Windows 10. Możesz ponownie uruchomić usługi, aby rozwiązać problem za pomocą tej metody.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Usługi i kliknij Otwórz.

2. Wybierz z listy Usługi pulpitu zdalnego i kliknij opcję Uruchom ponownie.

3. Wybierz z listy Przekierowanie portów trybu użytkownika usług pulpitu zdalnego i kliknij opcję Uruchom ponownie.

Metoda 1G: Zaktualizuj system operacyjny Windows

Przyczyną problemu mógł być nieaktualny system operacyjny Windows na pulpicie zdalnym i komputerze zdalnym. Przeczytaj nasz przewodnik, jak pobrać i zainstalować najnowszą aktualizację systemu Windows 10.

Metoda 2: Zainstaluj ponownie karty sieciowe

Aby naprawić pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów, możesz ponownie zainstalować karty sieciowe na obu komputerach.

Krok I: Odinstaluj kartę sieciową

Pierwszym krokiem jest odinstalowanie karty sieciowej na komputerach za pomocą Menedżera urządzeń. Musisz ponownie zainstalować wszystkie karty sieciowe WAN z listy, wykonując czynności podane tutaj.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Menedżer urządzeń i kliknij Otwórz.

2. Rozwiń opcję Karty sieciowe na liście, kliknij prawym przyciskiem myszy kartę sieciową i kliknij opcję Odinstaluj urządzenie na liście.

3. Kliknij przycisk Odinstaluj w oknie potwierdzenia Odinstaluj urządzenie.

Krok II: Zainstaluj ponownie kartę sieciową

Następnym krokiem jest automatyczna ponowna instalacja kart sieciowych za pomocą Menedżera urządzeń.

1. Otwórz Menedżera urządzeń i rozwiń karty sieciowe.

2. Kliknij kartę Akcja i kliknij opcję Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu na wyświetlonej liście.

Metoda 3: Zezwól na zdalny pulpit przez zaporę systemu Windows

Konflikt z oprogramowania zabezpieczającego lub Zapory systemu Windows można rozwiązać, zezwalając na dostęp do pulpitu zdalnego przez Zaporę.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Panel sterowania i kliknij Otwórz.

2. Wybierz opcję Kategoria w menu rozwijanym Wyświetl według i kliknij opcję System i zabezpieczenia w menu.

3. Kliknij opcję Zezwalaj aplikacji przez Zaporę systemu Windows w sekcji Zapora systemu Windows Defender.

4. Kliknij przycisk Zmień ustawienia w następnym oknie.

5. Zaznacz opcję Pulpit zdalny na liście, zaznacz pola Prywatne i Publiczne, a następnie kliknij przycisk OK.

Metoda 4: Modyfikacje w połączeniach pulpitu zdalnego

Problem pulpitu zdalnego nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów można rozwiązać, modyfikując połączenia pulpitu zdalnego na obu komputerach.

Metoda 4A: Wprowadź prawidłowe poświadczenia użytkownika

Pierwszym sposobem rozwiązania tego problemu jest upewnienie się, że wprowadzono poprawne poświadczenia użytkownika w Podłączaniu pulpitu zdalnego.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Podłączanie pulpitu zdalnego i kliknij Otwórz.

2. Wprowadź poprawny adres IP w pasku Komputer i kliknij przycisk Połącz.

Metoda 4B: Ponownie dodaj zdalny komputer

Aby rozwiązać problem ze zdalnym połączeniem, możesz ponownie dodać komputer do połączenia sieciowego.

Krok I: Usuń nazwę użytkownika

Pierwszym krokiem jest usunięcie nazwy użytkownika komputera PC dodanej do połączenia zdalnego na pulpicie zdalnym.

1. Uruchom aplikację Podłączanie pulpitu zdalnego.

2. Wybierz nazwę użytkownika komputera w menu rozwijanym Komputer i kliknij opcję Usuń.

3. Kliknij przycisk Tak w oknie UAC Podłączania pulpitu zdalnego.

Krok II: Ponownie dodaj nazwę użytkownika

Następnym krokiem jest ponowne dodanie komputera do dostępu sieciowego na pulpicie zdalnym.

1. W oknie Podłączanie pulpitu zdalnego wprowadź adres IP komputera zdalnego w polu Komputer i kliknij przycisk Połącz.

Metoda 4C: Ustaw niższe łącze szerokopasmowe dla połączenia

Inną opcją rozwiązania problemu jest ustawienie niższej przepustowości połączenia sieciowego, a następnie dodanie komputera zdalnego w pobliżu Pulpitu zdalnego.

1. Otwórz aplikację Podłączanie pulpitu zdalnego.

2. Kliknij Pokaż opcje w lewym dolnym rogu okna.

3. Przejdź do karty Doświadczenie i wybierz opcję Wolne łącze szerokopasmowe (256 kb/s – 2 Mb/s) w menu rozwijanym Wybierz szybkość połączenia, aby zoptymalizować wydajność.

4. Przejdź do zakładki Ogólne, wprowadź nazwę użytkownika zdalnego komputera i kliknij przycisk Połącz.

Metoda 5: Sprawdź port RDP w Windows PowerShell

Inną opcją rozwiązania problemu Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów jest sprawdzenie portu RDP za pomocą programu Windows PowerShell. Port RDP dla połączenia sieciowego można zmienić, aby upewnić się, że komputer zdalny jest podłączony do portu 3389 na pulpicie zdalnym.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Windows PowerShell i kliknij Otwórz.

2. Wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter.

Enter-PSSsession –Computer Name <PC>

Uwaga: Musisz wpisać w poleceniu nazwę komputera zdalnego zamiast .

3. Następnie wpisz podane polecenie i naciśnij klawisz Enter.

 cmd /c ‘netstat –ano | find “3389”’ 

4. Wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz Enter.

cmd /c ‘tasklist /svc | find “<pid listening on 3389>”

Metoda 6: Zmień uprawnienia folderu MachineKeys

Jedną z metod naprawienia problemu Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym w systemie Windows 10 z połączeniem zdalnym jest zapewnienie uprawnień administracyjnych do folderu MachineKeys w Eksploratorze Windows.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + E, aby otworzyć Eksplorator plików i przejdź do folderu MachineKeys, korzystając ze ścieżki lokalizacji

C:ProgramDataMicrosoftCryptoRSAMachineKeys

2. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder MachineKeys i kliknij opcję Właściwości na liście.

3. Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo i kliknij przycisk Zaawansowane na ekranie.

4. Wybierz konto Administrator i kliknij przycisk Zmień uprawnienia w następnym oknie.

5. Wybierz opcję Zezwól w menu rozwijanym Typ, zaznacz wszystkie pola w sekcji Uprawnienia podstawowe i kliknij przycisk OK.

6. Kliknij przyciski Zastosuj i OK w oknie Zaawansowane ustawienia zabezpieczeń dla MachineKeys.

7. Ponownie kliknij przyciski Zastosuj i OK w oknie Właściwości MachineKeys.

Metoda 7: Dodaj adres IP zdalnego komputera

Jeśli nie możesz rozwiązać problemu z Pulpitem zdalnym, który nie może połączyć się z komputerem zdalnym, możesz spróbować ręcznie dodać adres IP komputera zdalnego do Pulpitu zdalnego.

Krok I: Zanotuj adres IP zdalnego komputera

Pierwszym krokiem jest zanotowanie adresu IP komputera zdalnego za pomocą wiersza polecenia.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Wiersz polecenia i kliknij Uruchom jako administrator.

2. Wpisz polecenie ipconfig /all i naciśnij klawisz Enter.

3. Zanotuj adres IP w wierszu Adres IPv4 w sekcji Wi-Fi 3 adaptera bezprzewodowej sieci LAN.

Krok II: Wyświetl adresy IP na pulpicie zdalnym

Następnym krokiem jest wyświetlenie adresów IP na pulpicie zdalnym za pomocą wiersza polecenia i sprawdzenie, czy możesz znaleźć adres IP komputera zdalnego na liście.

1. Otwórz wiersz polecenia jako administrator.

2. Wpisz podane polecenie i naciśnij klawisz Enter.

cd C:/Windows/System32/drivers/etc

3. Wpisz polecenie dir i naciśnij klawisz Enter, aby wyświetlić pliki w katalogu.

Krok III: Wpisz adres IP w pliku Hosts

Ten krok jest dodatkowym krokiem, jeśli nie możesz znaleźć adresu IP w poprzednim kroku. Korzystając z tego kroku, możesz ręcznie dodać adres IP komputera zdalnego do pliku Hosts.

1. Otwórz Eksplorator plików, naciskając jednocześnie klawisze Windows + E i przejdź do następującej ścieżki lokalizacji.

C:WindowsSystem32driversetc

2. Kliknij prawym przyciskiem myszy plik hosts i kliknij opcję Otwórz za pomocą w menu.

3. Kliknij opcję Notatnik i kliknij przycisk OK w oknie Jak chcesz otworzyć ten plik?

4. Wpisz adres IP komputera zdalnego w pliku i naciśnij klawisze Ctrl+S, aby zapisać plik.

Metoda 8: Modyfikacje w aplikacji Ustawienia

Możesz zmodyfikować ustawienia na obu komputerach, aby rozwiązać problem pulpitu zdalnego nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów.

Metoda 8A: Wyłącz skalowanie niestandardowe (jeśli dotyczy)

Jeśli opcja niestandardowego skalowania jest włączona na twoim komputerze, możesz ją wyłączyć, aby rozwiązać problem.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + I, aby otworzyć Ustawienia.

2. Kliknij ustawienie System.

3. Na karcie Wyświetlanie wyłącz opcję Skalowanie niestandardowe w sekcji Skala i układ.

Metoda 8B: Włącz Pulpit zdalny

Aby naprawić pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym w systemie Windows 10, możesz włączyć Pulpit zdalny na komputerach PC.

1. Uruchom aplikację Ustawienia.

2. Kliknij ustawienie System, jak pokazano na poniższym obrazku.

3. Kliknij zakładkę Pulpit zdalny w lewym panelu okna i włącz opcję Włącz Pulpit zdalny.

4. Kliknij przycisk Potwierdź w oknie potwierdzenia Ustawienia pulpitu zdalnego.

Metoda 8C: Ustaw połączenie sieciowe na prywatne

Inną metodą rozwiązania tego problemu jest ustawienie profilu sieciowego połączenia internetowego na prywatny.

1. Naciśnij klawisze Windows + I, aby otworzyć aplikację Ustawienia.

2. Kliknij ustawienie Sieć i Internet.

3. Na karcie Stan kliknij przycisk Właściwości w połączeniu Wi-Fi w sekcji Stan sieci.

4. Wybierz opcję Prywatne na następnym ekranie.

Metoda 9: Modyfikacje w Edytorze rejestru

Problem Pulpitu zdalnego nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów można rozwiązać, modyfikując klucze w Edytorze rejestru.

Metoda 9A: Zmodyfikuj fDenyTSConnections

Możesz użyć metody, aby ustawić wyższą wartość klucza fDenyTSConnections.

1. Naciśnij klawisz Windows, wpisz Edytor rejestru, a następnie kliknij Otwórz.

2. Przejdź do folderu Terminal Server Client, korzystając z podanej ścieżki lokalizacji.

ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlTerminal Server Client

3. Kliknij prawym przyciskiem myszy fDenyTSConnections i kliknij opcję Modyfikuj… w wyświetlonym menu.

4. Wybierz opcję Szesnastkowy w sekcji Podstawa, wpisz wartość jako 1 w pasku Dane wartości i kliknij przycisk OK.

Metoda 9B: Zmień klucz numeru portu

Port połączenia internetowego można zmienić, modyfikując klucz PortNumber, aby naprawić Pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym w systemie Windows 10.

1. Uruchom aplikację Edytor rejestru.

2. Przejdź do folderu RDP-Tcp, korzystając z następującej ścieżki lokalizacji.

ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlTerminal ServerWinStationsRDP-Tcp

3. Kliknij prawym przyciskiem myszy klucz PortNumber na liście i kliknij opcję Modyfikuj… w menu.

4. Wybierz opcję Dziesiętny w sekcji Podstawa, zmień wartość na pasku Dane wartości z 3389 na 3388 i kliknij przycisk OK.

Metoda 9C: Zmodyfikuj klucz RDGClientTransport

Inną metodą naprawy pulpitu zdalnego nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów jest zmodyfikowanie klucza RDGClientTransport.

1. Otwórz aplikację Edytor rejestru.

2. Przejdź do folderu Terminal Server Client, korzystając ze ścieżki lokalizacji.

ComputerHKEY_CURRENT_USERSOFTWAREMicrosoftTerminal Server Client

Uwaga: Jeśli nie możesz przejść do folderu Terminal Server Client, kliknij prawym przyciskiem myszy folder Microsoft, przesuń kursor do opcji Nowy w menu i kliknij opcję Klucz w sąsiednim menu. Zmień nazwę nowego folderu na Klient serwera terminali i naciśnij klawisz Enter.

3. Kliknij prawym przyciskiem myszy prawy panel okna, przesuń kursor do opcji Nowy i kliknij opcję Wartość DWORD (32-bitowa) w sąsiednim menu.

4. Zmień nazwę DWORD na RDGClientTransport i naciśnij klawisz Enter.

5. Kliknij prawym przyciskiem myszy DWORD RDGClientTransport i kliknij opcję Modyfikuj… w menu.

6. Wybierz opcję Szesnastkowy w sekcji Podstawa, wpisz wartość jako 1 w pasku Dane wartości i kliknij przycisk OK.

Metoda 9D: Zmień wartość klucza w komputerze zdalnym (tylko dla oprogramowania Citrix)

Aby naprawić, że Pulpit zdalny nie może połączyć się z problemem komputera zdalnego, możesz zmienić wartość klucza dla połączeń zdalnych na obu komputerach. Ta metoda ma zastosowanie tylko wtedy, gdy masz oprogramowanie Citrix do zdalnego połączenia na obu komputerach.

Krok I: Skopiuj wartość wpisu Pulpit zdalny

W pierwszym kroku musisz skopiować wartość wpisu CitrixBackup do Pulpitu zdalnego.

1. Uruchom Edytor rejestru z paska wyszukiwania systemu Windows.

2. Przejdź do folderu RDP-Tcp, korzystając z następującej ścieżki lokalizacji.

ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlTerminal ServerWinStationsRDP-Tcp

3. Kliknij dwukrotnie wpis CitrixBackupRdpTcpLoadableProtocol_Object i zanotuj wartość na pasku Dane wartości.

Uwaga: wartość wpisu wyniesie {5828277c-20cf-4408-b73f-73ab70b8849f}.

Krok II: Wklej wpis w komputerze zdalnym

Drugim krokiem jest wklejenie wartości wpisu w kluczu LoadableProtocol_Object na komputerze zdalnym.

1. Przejdź do folderu RDP-Tcp w Edytorze rejestru na komputerze zdalnym, wykonując powyższe kroki.

2. Kliknij dwukrotnie wpis LoadableProtocol_Object i wpisz wartość wpisu CitrixBackupRdpTcpLoadableProtocol_Object na pasku Dane wartości.

Krok III: Uruchom ponownie usługi pulpitu zdalnego

Ostatnim krokiem jest ponowne uruchomienie usługi Pulpit zdalny na obu komputerach za pomocą aplikacji Usługi.

1. Uruchom aplikację Usługi.

2. Wybierz z listy Usługi pulpitu zdalnego i kliknij opcję Uruchom ponownie, aby ponownie uruchomić usługę.

3. Kliknij prawym przyciskiem myszy Usługi (lokalne) i kliknij opcję Połącz z innym komputerem… na liście.

4. Kliknij przycisk Przeglądaj… w oknie Wybierz komputer.

5. Kliknij przycisk Zaawansowane… w następnym oknie.

6. Kliknij przycisk Znajdź teraz i wybierz z listy Pulpit zdalny.

7. Kliknij przycisk OK w oknie Wybierz komputer.

Metoda 10: Modyfikacje w Edytorze zasad grupy

Możesz użyć następujących metod, aby naprawić pulpit zdalny nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów, używając Edytora zasad grupy.

Metoda 10A: Dodaj konta użytkowników w Zezwól na logowanie przez usługi pulpitu zdalnego

Możesz użyć metody, aby zezwolić administratorowi we wpisie Zezwalaj na logowanie za pośrednictwem usług pulpitu zdalnego.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.

2. Wpisz gpedit.msc i kliknij przycisk OK, aby uruchomić Edytor lokalnych zasad grupy.

3. Przejdź do folderu Przypisanie praw użytkownika, korzystając ze ścieżki lokalizacji

Compute Configuration > Security Settings > Local Policies > User Rights Assignment

4. Kliknij dwukrotnie na liście Zezwalaj na logowanie za pośrednictwem usług pulpitu zdalnego.

5. Na karcie Ustawienia zabezpieczeń lokalnych kliknij przycisk Dodaj użytkownika lub grupę….

6. Kliknij przycisk Zaawansowane… w lewym dolnym rogu.

7. Kliknij przycisk Znajdź teraz, wybierz konto administratora i kliknij przycisk OK.

8. Kliknij przycisk OK w oknie Wybierz użytkowników lub grupy.

9. Kliknij przyciski Zastosuj i OK w oknie Zezwalaj na logowanie za pomocą usług pulpitu zdalnego Właściwości.

Metoda 10B: Zmodyfikuj ustawienia usługi pulpitu zdalnego

Inną opcją naprawienia pulpitu zdalnego nie może połączyć się z komputerem zdalnym z jednego z tych powodów jest zmodyfikowanie ustawienia usługi Pulpit zdalny.

Krok I: Zmodyfikuj ustawienia usług pulpitu zdalnego

Pierwszym krokiem jest zmodyfikowanie ustawienia usług pulpitu zdalnego w Edytorze zasad grupy.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.

2. Wpisz gpedit.msc w pasku wyszukiwania i kliknij OK.

3. Przejdź do folderu Połączenia, korzystając z następującej ścieżki lokalizacji.

Computer Configuration > Administrative Templates > Remote Desktop Services > Remote Desktop Session Host > Connections

4. Kliknij dwukrotnie na liście Zezwalaj użytkownikom na zdalne łączenie przy użyciu usług pulpitu zdalnego.

5. Wybierz opcję Nie skonfigurowano w oknie ustawień i kliknij przyciski Zastosuj i OK.

Uwaga: Możesz alternatywnie wybrać opcję Włączone w oknie.

Krok II: Wymuś aktualizację GPE

Następnym krokiem jest wymuszenie aktualizacji Edytora zasad grupy za pomocą wiersza polecenia.

1. Otwórz wiersz polecenia jako administrator.

2. Wpisz polecenie gpudate /force i naciśnij klawisz Enter.

Metoda 11: Dodaj certyfikaty SSL

Aby naprawić problem z Pulpitem zdalnym, który nie może połączyć się z komputerem zdalnym, możesz dodać certyfikaty SSL dla dostępu sieciowego.

1. Naciśnij jednocześnie klawisze Windows + R, aby otworzyć okno dialogowe Uruchom.

2. Wpisz MMC w pasku Otwórz i kliknij przycisk OK, aby otworzyć okno Konsola.

3. Kliknij kartę Plik i kliknij opcję Dodaj/Usuń przystawkę… na liście.

4. Wybierz Certyfikaty w oknie Dostępne przystawki i kliknij przycisk Dodaj >.

5. Wybierz opcję Konto komputera i kliknij przycisk Dalej.

6. Wybierz opcję Komputer lokalny: (komputer, na którym działa ta konsola) i kliknij przycisk Zakończ.

7. Kliknij przycisk OK w oknie Dodaj lub usuń przystawki.

8. W folderze głównym konsoli w lewym panelu okna przejdź do folderu Certyfikaty, korzystając ze ścieżki lokalizacji.

Certificates (Local Computer) > Trusted Root Certification Authorities > Certificates

9. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder Certyfikaty, przesuń kursor na opcję Wszystkie zadania i kliknij opcję Importuj….

10. Kliknij przycisk Dalej w oknie Kreatora importu certyfikatów.

11. Kliknij przycisk Przeglądaj…, wyszukaj plik certyfikatu i kliknij przycisk Dalej.

12. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie i zaimportuj certyfikaty SSL do swojego komputera.

***

W tym artykule omówiono metody naprawy problemu z Pulpitem zdalnym, który nie może połączyć się z komputerem zdalnym. Spróbuj zastosować metody podane w artykule, aby rozwiązać problem i zostaw swoje sugestie w komentarzach. Ponadto, jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tego zdalnego pulpitu, który nie może połączyć się z komputerem zdalnym w temacie Windows 10, zostaw je w komentarzach.