Oto jak zachować bezpieczeństwo

  • Oszustwa Amazon obejmują oszustów udających, że pochodzą z Amazon, aby uzyskać dostęp do Twoich kont Amazon lub kont bankowych.
  • Oszuści mogą domagać się utraconej paczki lub kosztownych zakupów, aby nakłonić Cię do podania im danych konta lub rachunku bankowego.
  • Zachowaj ostrożność, jeśli ktoś prosi Cię przez telefon o podanie danych osobowych, rozłącz się i skontaktuj się bezpośrednio z Amazonem, aby potwierdzić, czy połączenie było prawidłowe.

Oszuści uwielbiają podszywać się pod duże, znane firmy, a Amazon nie jest wyjątkiem. Możesz otrzymać telefon od osoby podającej się za Amazona i może ona wysunąć przerażające informacje na temat Twojego konta. Czym są zatem oszustwa w serwisie Amazon i jak je rozpoznać?

Czym są oszukańcze połączenia Amazon?

Oszustwo Amazon ma miejsce wtedy, gdy dzwoni do Ciebie oszust spoza Amazonu i twierdzi, że pracuje dla tej firmy. Istnieje wiele różnych rodzajów oszustw Amazon, ale zazwyczaj chcą one uzyskać dostęp do Twojego konta Amazon lub konta bankowego.

Oszust zdobywa Twoje informacje na jeden z dwóch sposobów. Albo sam podasz szczegóły, albo oszust przekona Cię do zainstalowania aplikacji do zdalnego dostępu i uzyska dostęp do Twoich kont za pośrednictwem Twojego komputera.

Gdy oszust uzyska dostęp do jednego (lub czasami obu) tych kont, może dokonać ogromnych zakupów za pomocą Twoich pieniędzy. Dlatego bardzo ważne jest, aby dowiedzieć się, jak brzmi oszustwo w serwisie Amazon i jak go uniknąć.

Jak prezentuje się oszustwo Amazon?

Oszustwa Amazon mogą wystąpić na różne sposoby. Oto najczęstsze metody stosowane przez oszustów.

1. Zgłaszanie zaginięcia dostawy Amazon

Oszust może twierdzić, że paczka zamówiona w Amazonie zaginęła pocztą. Istnieje już system, który poradzi sobie w przypadku, gdy Twoje zamówienie z Amazona nigdy nie dotrze, ale oszust zaproponuje własne rozwiązanie.

Mogą poprosić o dane Twojego konta Amazon, aby „śledzić paczkę”, lub mogą poprosić o dane bankowe, aby móc „przetworzyć zwrot pieniędzy” za zagubiony przedmiot.

2. Twierdzenie, że haker dokonał drogich zakupów na Twoim koncie

Oszustwo Amazon może twierdzić, że haker włamał się na Twoje konto Amazon i wydał Twoje pieniądze na towary. Zwykle wspominają o drogim przedmiocie, takim jak iPhone.

Oczywiście Twoje konta są bezpieczne i nikt nic nie zamawiał na Twoim koncie. Oszustwo polega na tym, że spanikujesz i zgodzisz się na rozwiązanie. Może to obejmować zezwolenie na dostęp do konta Amazon w celu anulowania zamówienia lub uzyskanie danych konta bankowego, aby umożliwić „zwrócenie” pieniędzy.

W niektórych zgłoszonych przypadkach oszust poprosi Cię o zainstalowanie narzędzia zdalnego dostępu, aby „specjalista ds. oszustw” mógł anulować zamówienie z Twojej strony. Jeśli to zrobisz, oszust będzie mógł uzyskać dostęp do innych kont za pośrednictwem komputera i dokonać niechcianych zakupów.

3. Twierdzenie, że coś jest nie tak z Twoim kontem

Czasami oszust będzie twierdził, że coś jest nie tak z Twoim kontem Amazon. Następnie poproszą o Twoje dane, aby pomóc w rozwiązaniu problemu.

W niektórych przypadkach oszust twierdzi, że musi zaktualizować Twoje dane osobowe. Innym razem będą twierdzić, że haker próbował dostać się na Twoje konto, więc będą musieli przeprowadzić kontrolę bezpieczeństwa, aby upewnić się, że jesteś prawowitym właścicielem konta.

Niezależnie od zastosowanej metody oszust poprosi Cię o podanie danych osobowych, takich jak dane logowania, dane bankowe i adres.

4. Cena Twojej subskrypcji Amazon Prime wzrośnie

W tym oszustwie oszust dzwoni do Ciebie i twierdzi, że cena Twojej subskrypcji Amazon Prime wkrótce wzrośnie. Zwykle podają drastyczny wzrost ceny, mając nadzieję, że poprosisz o anulowanie subskrypcji.

Jeśli to zrobisz, oszust „poprowadzi” Cię przez proces anulowania subskrypcji Amazon Prime. Wiąże się to z prośbą o podanie danych konta, aby mogli je anulować, lub poproszeniem o pobranie aplikacji do zdalnego dostępu, aby mogli to zrobić za Ciebie.

Jak rozpoznać prawdziwe połączenie Amazon

Te oszustwa mogą wydawać się przerażające, ale niektóre znaki ostrzegawcze poinformują Cię, czy ktoś pochodzi z Amazonu, czy nie.

Nigdy nie ufaj ślepo twierdzeniom oszusta

Jeśli ktoś rozmawia z Tobą o zamówieniu na Amazonie, które rzekomo złożyłeś, ale nie spodziewasz się zamówienia od Amazona, to jest to nieprawda, że ​​rozmawiasz z oszustem. Nie zakładaj, że po prostu zapomniałeś o złożonym już zamówieniu; po prostu odłóż słuchawkę i zignoruj ​​ją.

Amazon nigdy nie poprosi o podanie poufnych informacji

Amazon nie musi pytać Cię o hasło do konta. Twoje hasło umożliwia dostęp do Twojego konta; Amazon nie potrzebuje Twojego hasła, aby uzyskać dostęp do Twoich danych lub zaktualizować coś na Twoim koncie.

Podobnie Amazon nigdy nie poprosi Cię o podanie danych bankowych. Jeśli kupujesz rzeczy na Amazon, szczegóły płatności są już zapisane na Twoim koncie. Jeśli Amazon chce Ci coś zwrócić, zazwyczaj odeśle płatność w sposób, który mu podałeś.

W związku z tym, jeśli ktoś podczas rozmowy poprosi Cię o hasło do konta Amazon lub dane bankowe, z pewnością jest to oszustwo. Nie podawaj im żadnych informacji i natychmiast się rozłącz.

Jeśli masz wątpliwości, rozłącz się i sprawdź w Amazon

Oszuści są ekspertami w wzbudzaniu paniki wśród ludzi. Użyją taktyki strachu, aby zmusić Cię do irracjonalnego myślenia i robienia rzeczy, których normalnie byś nie zrobił.

Jeśli zauważyłeś oznaki świadczące o tym, że rozmawiasz przez telefon z oszustem, ale boisz się rozłączyć (o ile jest to uzasadnione), zrób to mimo wszystko. Następnie odwiedź Wsparcie Amazon i porozmawiaj tam ze specjalistą. Wyjaśnij, czego dotyczyła rozmowa i co zostało powiedziane.

Jeśli połączenie było uzasadnione, pracownik pomocy technicznej może zidentyfikować problem i pomóc Ci w wykonaniu kolejnych kroków. Jeśli tak nie było, agent powinien Cię zapewnić, że było to oszustwo i uspokoić Cię.

Dzięki tym wskazówkom jesteś teraz więcej niż gotowy na wszelkie oszukańcze połączenia z Amazon. Zachowaj spokój, nie podawaj danych osobowych, a oszustom powinieneś dać sobie radę.