Kiedy Spotify wprowadziło podcasty wideo w lipcu 2020 r., udostępniło tę funkcję, dzięki czemu tylko wybrana liczba podcastów mogła przesyłać filmy i była ograniczona do kilku krajów. Z czasem Spotify udostępniło tę funkcję znacznie większej liczbie podcastów i regionów.
Jednak wielu użytkowników zgłaszało, że nie mogą oglądać filmów podcastów. Inni zauważyli, że filmy nagle przestały się odtwarzać. Zebraliśmy kilka wskazówek, które pomogą Ci uporać się z tym problemem.
Spis treści:
1. Sprawdź, czy podcast faktycznie zawiera wideo
Nie wszyscy twórcy przesyłający podcasty do Spotify Podcast tworzą podcasty wideo. Musisz więc potwierdzić, że podcast faktycznie ma wersję wideo.
Niestety Spotify nie umożliwia sprawdzania, czy dany podcast zawiera wideo. Dlatego musisz poszukać innych sposobów, na przykład zapytać innych użytkowników Spotify, czy mogą znaleźć wideo do danego podcastu.
Pamiętaj, że osoba, o którą pytasz, musi także wypróbować inne wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, aby upewnić się, że w podcaście nie ma wideo. Po potwierdzeniu niedostępności wideo podcastu nie będziesz miał innego wyjścia, jak tylko zadowolić się dźwiękiem.
2. Sprawdź, czy podcast wideo jest dostępny w Twoim regionie
Jeśli nie możesz znaleźć filmów z podcastami w Spotify, sprawdź, czy ta funkcja jest dostępna w Twoim regionie. Może się okazać, że Spotify jeszcze nie wdrożyło tej usługi w Twoim miejscu zamieszkania. Jest to szczególnie prawdziwe, jeśli znajdujesz się w regionie, w którym giganci zajmujący się streamingiem dopiero niedawno wystartowali.
Potwierdzenie dostępności podcastów w Twoim regionie może być trudne, ponieważ Spotify nie ma oficjalnej listy krajów, w których można uzyskać dostęp do tej funkcji, a w których nie. Można jednak odwiedzić Społeczność Spotify portalu, kliknij pasek wyszukiwania i wpisz „Czy podcasty wideo są dostępne w [name of country]”
Być może inny użytkownik w Twoim regionie zadał już pytanie i otrzymał odpowiedź, ale jeśli nie, musisz poczekać na opinię. Jeśli opinia jest negatywna, nie pozostaje Ci nic innego, jak poczekać, aż podcasty wideo będą dostępne w Twoim regionie.
3. Sprawdź ustawienia podcastów wideo
Powodem, dla którego nie możesz oglądać podcastów wideo w Spotify, jest prawdopodobnie nieprawidłowe ustawienia. Dlatego może być konieczne sprawdzenie ustawień, wykonując następujące proste kroki:
Jeśli jednak sprawdzisz ustawienia, a funkcja Tylko strumieniowe przesyłanie dźwięku jest już wyłączona, włącz ją, uruchom ponownie aplikację i wyłącz ją ponownie.
Mogła wystąpić awaria wewnętrzna zakłócająca działanie podcastów wideo. Zresetowanie konfiguracji i ponowne uruchomienie aplikacji może pomóc w przywróceniu pełnej funkcjonalności.
4. Zaktualizuj Spotify i spróbuj ponownie
Inną łatwą metodą rozwiązywania problemów jest aktualizacja aplikacji Spotify do najnowszej wersji. Często zdarza się, że niektóre funkcje aplikacji znikają, jeśli używasz nieaktualnej wersji aplikacji. Może to być przyczyną nagłej utraty możliwości odtwarzania podcastów wideo w Spotify, ponieważ starsza wersja może nie obsługiwać już filmów.
Aby zaktualizować aplikację Spotify na urządzeniu z Androidem lub iOS, wykonaj następujące proste kroki:
Po zaktualizowaniu aplikacji uruchom ją ponownie, a podcasty wideo mogą po prostu powrócić.
Napraw podcasty wideo Spotify i przenieś swoje wrażenia z podcastów na nowy poziom
Podcasty wideo mogą zapewnić lepszą więź między Tobą a Twoimi ulubionymi podcastami, a wskazówki zawarte w tym artykule są tak proste, że możesz je wypróbować w ciągu kilku sekund.