Porównanie najlepszych narzędzi do zarządzania projektami [2023]

Dynamika pracy zmienia się szybko, a aby firmy mogły pozostać w zgodzie, zarządzanie projektami (PM) stało się najszybciej rozwijającą się branżą naszych czasów.

Pojawia się coraz więcej oprogramowania PM, które umożliwia zespołom pracowników łatwą współpracę w czasie rzeczywistym w celu utrzymania organizacji i produktywności. Oczywiste jest, że maksymalizacja produktywności, zarządzanie pracownikami i freelancerami oraz rozwój firmy w dużej mierze zależy od wybranego narzędzia do zarządzania projektami.

Trello i monday.com konsekwentnie zajmują czołowe miejsca w przestrzeni zarządzania projektami, ale większość potencjalnych użytkowników potrzebuje pomocy w podjęciu decyzji między nimi. Chociaż oba narzędzia na pierwszy rzut oka oferują podobne korzyści, mają pewne subtelne różnice w tablicach, integracjach, funkcjach śledzenia czasu, rozszerzeniach przeglądarki i aplikacjach mobilnych.

Zamiast pozwalać ci błądzić po omacku ​​i wybierać losowo Trello w porównaniu z monday.com, chcemy ci pomóc, dzieląc ich główne funkcje, abyś mógł podjąć świadomą decyzję.

Oprogramowanie do zarządzania projektami odgrywa kluczową rolę w życiu pojedynczych przedsiębiorców i osób zarządzających wieloma projektami dla dużych firm. Dzięki oprogramowaniu PM kwestie takie jak terminowe wykonywanie zadań, delegowanie lub komunikacja z członkami zespołu stają się bujdą.

Trello i monday.com to potężne opcje, ale to, co najbardziej Ci odpowiada, zależy od tego, czego szukasz. Ponieważ jednak funkcje w pewnym stopniu się pokrywają, porównamy je krótko i wymienimy niektóre z ich mocnych i słabych stron.

Co najważniejsze, nasza recenzja wskaże, gdzie każde narzędzie świeci lub nie, obejmując takie obszary, jak łatwość użytkowania, obsługa klienta, raportowanie i integracja z innym oprogramowaniem.

Co to jest Trello?

Trello to narzędzie do współpracy online z kartami i tablicami, które pozwalają użytkownikom dzielić się swoimi opiniami na temat przypisanych ról i projektów. Platforma składa się z tablic, list i kart, których zespoły mogą używać do tworzenia nieograniczonej liczby tablic do współpracy. Użytkownicy będą zapisywać swoje zadania na ruchomych kartach, aby odzwierciedlić ich postępy.

Użytkownicy mogą filtrować, etykietować lub kodować kolorami karty metodą „przeciągnij i upuść”, aby uzyskać bardziej znaczące efekty wizualne. Oprogramowanie pozwala użytkownikom pisać komentarze na kartach, gdy mają uwagi, pytania lub różne pomysły. Co najważniejsze, użytkownicy mogą wymieniać konkretnych członków, których powiadamiają w aplikacji za pośrednictwem telefonu komórkowego, poczty e-mail lub powiadomień na komputerze.

Trello odnowiło swoje funkcje w 2021 roku, dodając nowy zestaw funkcji, z których najbardziej godne uwagi są dodatkowe sposoby przeglądania projektów. Najbardziej widoczne dodatki miały widok osi czasu, widok kalendarza i tabelę obszaru roboczego, z której można jednocześnie przeglądać zadania i wiele tablic. Niemniej jednak wszystkie te nowe funkcje są dostępne tylko dla użytkowników korzystających z płatnych planów Trello.

Co to jest monday.com?

monday.com to oparty na chmurze system operacyjny do pracy, który umożliwia tworzenie narzędzi do zarządzania i organizowania wszystkiego, co robisz w pracy. Możesz użyć tego narzędzia do kształtowania przepływów pracy i łączenia się z członkami zespołu oraz wszystkim pomiędzy. Urządzenie jest proste i intuicyjne, co może pomóc zespołom różnej wielkości w dostosowaniu zmieniających się potrzeb, łatwej współpracy i zapewnieniu przejrzystości.

Podczas gdy monday.com jest przeznaczony do zarządzania przepływem projektów, możesz także używać tego narzędzia do zarządzania kampaniami reklamowymi, zarządzania projektami klientów, śledzenia błędów i zarządzania produkcją wideo, a także do innych złożonych zadań. monday.com ma kilka konfigurowalnych szablonów, narzędzi do śledzenia czasu i pulpitów nawigacyjnych do wglądu, oprócz aplikacji mobilnych, które pozwalają użytkownikom pozostawać w kontakcie w podróży.

System zarządzania biznesem monday.com został zaprojektowany w oparciu o konfigurowalne tablice, co czyni go „interesującą alternatywą dla Trello”. Szablony tablic dostępne w tym narzędziu PM ułatwiają pracę zespołom z różnych branż i typów projektów.

Oprócz umożliwienia członkom zespołu bezpośredniej komunikacji na tablicach lub za pośrednictwem wewnętrznych systemów przesyłania wiadomości, monday.com oferuje liczne narzędzia biznesowe, takie jak sprzedaż i marketing, relacje z klientami i zarządzanie dokumentami.

poniedziałek.com

monday.com oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, ale schemat cenowy zależy od planu wybranego na podstawie liczby użytkowników uzyskujących dostęp do projektów. Ich plan podstawowy będzie kosztował 39 USD miesięcznie dla od jednego do pięciu użytkowników. Narzędzie oferuje zniżki dla instytucji edukacyjnych i organizacji non-profit.

# 1. Szablony i pola danych

monday.com ma szablony obejmujące wszystko, od zarządzania incydentami i wakacji rodzinnych po kalendarze, testy A/B i zwinne procesy. Szablony są zaprojektowane tak, aby użytkownicy mogli je pobierać i dostosowywać w zależności od typu projektu lub branży. Istnieje również ponad 20 wysoce konfigurowalnych pól danych, które można dostosować do każdego projektu.

#2. Automatyzacja

monday.com zawiera bibliotekę automatyzacji opartej na regułach, zaprojektowaną specjalnie do zarządzania mniejszymi zadaniami. Można ich używać do ustawiania powiadomień lub przenoszenia rzeczy na pokładzie.

#3. Współpraca

Podobnie jak wszystkie inne narzędzia PM, monday.com umożliwia współpracę między członkami zespołu poprzez komentarze i rozmowy w ramach projektu, gdzie można również dodawać dokumenty i obrazy. Jest miejsce na automatyzację wysyłania powiadomień e-mail do wszystkich w pętli, na przykład o zakończeniu zadania. Menedżerowie mogą zobaczyć obciążenie pracą całego zespołu i szybko dostosować zadania zgodnie z wymaganiami.

#4. Wykresy postępów i raporty

monday.com oferuje możliwości tworzenia wykresów za pomocą wykresu Gantta, który umożliwia użytkownikom tworzenie przy użyciu funkcji osi czasu. Dostępne opcje wykresów obejmują wykresy kołowe, słupkowe i liniowe, które pozwolą członkom zespołu zobaczyć postęp i dostosować, aby wyświetlić obciążenia członków zespołu.

#5. Aplikacja mobilna

monday.com ma intuicyjną aplikację mobilną, która obsługuje zarówno system Android, jak i iOS. Jednak chociaż aplikacja ma kilka ograniczeń i nie jest tak elastyczna jak wersja komputerowa, umożliwia użytkownikom dostęp do funkcji narzędzia w podróży.

Trello

Trello zawiera cyfrową tablicę korkową, interfejs tablicy „kanban”, który pomaga użytkownikom wizualnie organizować projekty. Użytkownicy mogą łatwo tworzyć zadania, przydzielać je innym lub przenosić je po tablicy za pomocą technologii „przeciągnij i upuść”.

# 1. Automatyzacja

Trello obsługuje funkcję automatyzacji, Butler, która umożliwia użytkownikom programowanie automatyzacji na wielu tablicach, do których cały zespół ma do nich dostęp. Użytkownicy mogą planować polecenia, konfigurować reguły i tworzyć akcje specyficzne dla wyzwalacza z terminem, takie jak monday.com.

#2. Współpraca

Członkowie projektu mogą komentować zadania oprócz udostępniania obrazów i plików w Trello. Oprócz funkcji przeciągania i upuszczania możesz udostępniać przez e-mail i dodawać członków zespołu do dowolnego projektu. Trello jest tańsze niż monday.com, ponieważ umożliwia użytkownikom ograniczony dostęp bez opłat.

#3. Wykresy postępów i raporty

Jeśli chodzi o raportowanie, Trello nie ma zwykłej funkcji raportowania, ale pomocnik automatyzacji Butlera pomaga w generowaniu raportów. Zbierając grupę kart, Butler może szybko utworzyć konto na podstawie ich zawartości. Niemniej jednak, poza kilkoma wykresami, raportowanie Trello nie obejmuje siedzenia i nie ma odpowiednika widoku wykresu Gantta z monday.com.

#4. Aplikacja mobilna

Trello oferuje aplikację mobilną obsługującą systemy Android i iOS z większą funkcjonalnością niż monday.com. Aplikacja umożliwia użytkownikom tworzenie list, tablic i kart, oznaczanie ukończonych zadań lub dostosowywanie terminów. Łatwa w obsłudze aplikacja mobilna zapewnia miniaturowy widok wszystkich tablic.

Trello

Trello ma unikalny system integracji znany jako Power Ups, który można łatwo zastosować do poszczególnych płyt. Dostępne w setkach ulepszenia umożliwiają użytkownikom dodawanie nowych funkcji do tablic Trello, oprócz integracji ich z licznymi narzędziami biznesowymi.

Niektóre z bardziej popularnych ulepszeń obejmują fantastyczny dodatek do niestandardowych pól, narzędzie do śledzenia czasu, formularze Trello i wbudowaną funkcję SurveyMonkey.

Istnieją również aktywne integracje z Gmailem, Dyskiem Google, Salesforce i Zendesk. Ulepszenia Trello są przede wszystkim bezpłatne, ale za niektóre z zewnętrznych twórców konieczne może być uiszczenie opłaty abonamentowej.

poniedziałek.com

monday.com zawiera wiele integracji i dodatków, które możesz dodać do swojego obszaru roboczego, gdy zajdzie taka potrzeba. Te integracje są dostępne do użytku na wszystkich płytach i wystarczy zainstalować je osobno na każdej płycie. Jednak większość tych integracji pochodzi od twórców zewnętrznych i może być konieczne uiszczenie opłaty abonamentowej.

Niektóre z bardziej znanych aplikacji dostępnych na monday.com obejmują notatki, osadzony kod HTML, głos do nagrywania audiodeskrypcji zadań i SuperForm.

Dodatkowe integracje w monday.com obejmują pocztę e-mail, komunikację wewnętrzną, zarządzanie plikami i marketing. Mimo to niektóre z nich są ograniczone do użytkowników korzystających z płatnych planów powyżej poziomu standardowego. To może być główne odstępstwo od Trello, gdzie podobne integracje są bezpłatne lub płatne przez zewnętrznych twórców.

Zarówno Trello, jak i monday.com mają przyjazne dla użytkownika, intuicyjne interfejsy. Jednak łatwość użytkowania będzie zależeć od osobistych preferencji.

Trello

Trello przyjęło metodę tablicy Kanban, w której użytkownik może łatwo dostosować karty za pomocą obrazów. Twoje karty zostaną wyświetlone na planszy, gdzie pokażą tylko najważniejsze aspekty, w tym tytuł, postęp i termin.

Użytkownik może również kodować kolorami, aby przekazywać ważne wiadomości, takie jak terminy, pozostałym członkom zespołu – może kliknąć kartę, aby uzyskać szczegółowe informacje. System starannie układa karty, przeglądając zapisane dokumenty i obrazy.

W porównaniu z monday.com łatwiej jest się uczyć, korzystając z Trello, które przeprowadza użytkowników przez ich pierwszy projekt po prostu dlatego, że nie wyświetla zbyt wielu pól ani opcji dostosowywania w ruchu.

poniedziałek.com

Interfejs monday.com przypomina arkusz kalkulacyjny z rekordami o nazwie Pulse, w którym można przechowywać dokumenty i zadania lub pokazywać kroki podjęte w celu ukończenia projektu. Użytkownik może tworzyć te same raporty za pomocą formularza online, unikalnego dla monday.com.

Jeśli korzystałeś już z arkusza kalkulacyjnego, wiesz już, czego możesz się spodziewać po dodatkowych funkcjach, takich jak ikony i kolor, których można użyć do rozróżnienia pól lub dostosowania.

Niemniej jednak, jeśli jesteś totalnym nowicjuszem, format monday.com może być nieco przytłaczający, ponieważ wszystkie informacje, w tym kalendarze, widoki kart i osie czasu, znajdują się na tej samej stronie. Zaletą monday.com jest to, że przeprowadza użytkownika przez podstawowy proces tworzenia projektu, dzięki czemu można nauczyć się innych zaawansowanych procesów w miarę postępów.

Zarówno Trello, jak i monday.com oferują doskonałą obsługę klienta. Należy jednak zauważyć, że podczas gdy monday.com obejmuje wsparcie telefoniczne, Trello zapewnia użytkownikom jedynie osobiste wsparcie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub forów społecznościowych.

Trello

Pakiet obsługi klienta Trello obejmuje pisemne przewodniki i funkcję wyszukiwania z instrukcjami, która zapewnia zaawansowane odpowiedzi, ale kilka podstawowych instrukcji. Przewodniki narzędzia są ilustrowane i łatwe do naśladowania, zawierają informacje zawierające przewodniki, bazę wiedzy, seminaria internetowe YouTube, forum społeczności i pakiet szkoleniowy VIP.

poniedziałek.com

monday.com pokonuje Trello w obsłudze klienta ze względu na całodobową pomoc telefoniczną i e-mailową. Firma udostępnia również bibliotekę artykułów, przewodników samopomocy i filmów ze szczegółowymi samouczkami, które przeprowadzą Cię przez wykonywanie zadań.

Przewodniki te obejmują profesjonalną usługę wdrażania, migracji danych, szkoleń i integracji. Dostępne narzędzia obejmują wskazówki, bazę wiedzy, seminaria internetowe, samouczki wideo, forum społeczności oraz pakiet szkoleń VIP.

Trello

Szacujemy, że Trello może najlepiej odpowiadać użytkownikom obsługującym projekty marketingowe, rurociągi sprzedaży, śledzenie obsługi klienta i śledzenie HR. Plany wyższego poziomu narzędzia PM obejmują podstawowe funkcje, o które prosiły firmy takie jak Adobe i Foot Locker.

Trello ma jednak kilka ograniczeń, takich jak konieczność wbudowanej funkcji fakturowania dla klientów, co czyni go bardziej odpowiednim do projektów wewnętrznych. Jeśli masz do czynienia z projektami na dużą skalę, które wymagają zaawansowanych narzędzi do raportowania i budżetowania, warto rozważyć alternatywę Trello, która oferuje wyższy poziom funkcjonalności.

poniedziałek.com

Podczas gdy monday.com również wykorzystuje formułę Kanban do organizowania projektów, oferuje również dodatkowy schemat projektu z zaawansowanymi funkcjonalnościami, który przenosi go poza zasięg Trello. Nawet przy zaawansowanej funkcjonalności, opinie klientów wskazują, że monday.com jest nadal bardzo łatwy w użyciu i być może jest to powód, dla którego wiodące firmy, takie jak Adidas, Lonely Planet i HubSpot, należą do jego popularnych użytkowników.

monday.com najlepiej pasuje do firm i właścicieli dużych projektów zamiast projektów indywidualnych lub osobistych. Właściciele firm uważają, że plany niższego poziomu z ograniczonymi funkcjami, takimi jak ograniczone dzienniki aktywności lub ograniczone przechowywanie plików, takie jak Trello, nie są dla nich odpowiednie.

W rezultacie, jeśli jesteś zaangażowany w duży projekt wymagający rozbudowanej funkcjonalności, Monday.com powinien być twoim wyborem, nawet jeśli zapłacisz trochę więcej za usługę.

Ostatnie słowa

Po omówieniu Trello w porównaniu z monday.com musiałeś zdać sobie sprawę, że oba narzędzia PM oferują doskonałe funkcje współpracy, co oznacza, że ​​wybór bezpośredniego zwycięzcy między nimi lub porównanie ich z innymi narzędziami do zarządzania projektami staje się trudne.

Po pierwsze, Trello jest łatwe w konfiguracji, dzięki czemu nadaje się dla każdego, kto może łatwo zostać przytłoczony, gdy napotka zbyt wiele funkcji. Jednak monday.com to funkcja oferująca różne typy tablic i narzędzia do współpracy. Wisienką na torcie jest obszar Moja Praca, który ułatwia zarządzanie osobistymi zadaniami.

Twoje potrzeby i preferencje projektowe powinny decydować o tym, z czym skończysz. Wybierz Trello, jeśli szukasz prostego narzędzia PM do projektów, które wymagają minimalnej współpracy. Z drugiej strony, jeśli interesuje Cię coś, co wymaga zaawansowanych funkcji i szerokiej gamy typów tablic, lepszym wyborem jest monday.com. monday.com jest naszym ogólnym zwycięzcą, ale ostateczny wybór należy do Ciebie, ponieważ najlepiej znasz swój projekt.

Następnie sprawdź Asana vs. monday.com: które jest lepszym narzędziem do zarządzania projektami.