Przewodnik dla początkujących po Google Web Stories [+4 Tools]

Relacje internetowe Google pomagają odbiorcom bez wysiłku i jak najszybciej przetrawić Twoje treści oraz wywrzeć trwałe wrażenie na konsumentach.

Snapchat szturmem zdobył zaangażowanie w mediach społecznościowych, wypuszczając typ treści Snapchat Story. Później Facebook i Instagram podążyły za tym samym pomysłem i stworzyły swoje wersje historii w mediach społecznościowych.

Widząc ogromny sukces historii w mediach społecznościowych dzięki milionom polubień, wyświetleń i kliknięć, Google uruchomił również podobne treści na swoich platformach mobilnych. Pod marką Google Web Stories oferuje właścicielom witryn wiele możliwości marketingowych i zaangażowania.

Czytaj dalej, aby poznać Relacje internetowe od Google od podszewki i szybko zacznij tworzyć wysokiej jakości krótkie treści na platformy mobilne.

Czym są Relacje internetowe Google?

Relacje internetowe to krótkie treści wideo, które pojawiają się w Google Discover, wyszukiwarce Google i wyszukiwarce grafiki Google na urządzeniach mobilnych. Przeważnie marketerzy umieszczają takie historie na swoich stronach internetowych. Niektórzy jednak korzystają z usług hostingowych dostarczanych przez narzędzia produkcyjne Web Story, takie jak Newsroom.AI czy MakeStories.

Relacje internetowe, znane wcześniej jako AMP Stories, teraz składają się z filmów, obrazów, tekstów, grafik, zasobów AR itp. Relacja internetowa może zawierać do 30 slajdów lub stron, ale treść o długości od 15 do 20 zapewnia najlepszą klikalność ceny i poglądy.

Twórcy treści mogą wykorzystywać takie historie do udostępniania informacji w treściach o niewielkich rozmiarach. Z drugiej strony marketerzy mogą wykorzystywać Relacje internetowe do promowania produktów/usług, a także kierować klientów bezpośrednio do koszyków, ponieważ Relacje internetowe można stukać.

Funkcje Relacji internetowych Google

Historie internetowe są wirusowe ze względu na ich zdefiniowane funkcje. Pomaga twórcom projektować i tworzyć historie zgodnie z wytycznymi Google. Niektóre z godnych uwagi funkcji to:

  • Historie internetowe umożliwiają wykorzystanie wielu kreatywnych treści w jednym zasobie. Na przykład możesz dołączyć kilka tekstów, ilustracji, obrazów stockowych, prawdziwych obrazów, filmów, wektorów, kształtów itp.
  • Relacje internetowe wykorzystują technologię AMP i obejmują cały ekran telefonu komórkowego lub tabletu, zapewniając wciągające wrażenia.
  • Takie treści fabularne umożliwiają również zaawansowanym twórcom wstrzykiwanie zasobów trójwymiarowej rzeczywistości rozszerzonej (AR), które można wizualizować na goglach rzeczywistości wirtualnej (VR).
  • Relacje internetowe są kompatybilne z hiperłączami, linkami do koszyka na zakupy, linkami do stron docelowych i linkami zwrotnymi treści własnej witryny.
  • Relacje internetowe są również wyposażone w zdefiniowane zasady dotyczące metadanych w zakresie pomocy SEO. Minimalne pola metadanych to wydawca-logo-źródło, tytuł, wydawca i plakat-portret-źródło.

Do czego służą historie internetowe Google?

Relacje internetowe to przede wszystkim krótkie treści wizualne ukierunkowane na urządzenia mobilne, które mają wspierać ekonomię twórców. Takie historie są w większości zorientowane na wideo i zawierają linki, które można dotknąć. Korzystając z takich linków, czytelnicy mogą dotrzeć do Twojej witryny lub bloga i zapisać się do newslettera.

Zasadniczo zwiększa to rentowność Twojej witryny. Niektórzy twórcy treści zarabiają też na relacjach internetowych, korzystając z narzędzi do dodawania innych firm lub Google Ads.

Agencje sprzedaży i marketingu oraz firmy mogą używać Relacji internetowych do promowania swoich usług, towarów i produktów. Co więcej, Web Stories pomagają marketerom zwiększyć współczynnik konwersji poprzez bezpośrednie kierowanie konsumentów do koszyków.

Ostatecznym celem Relacji internetowych jest oferowanie wysokiej jakości treści i informacji użytkownikom Google poprzez wciągające środowisko, które jest przyjazne dla urządzeń mobilnych i szybko się ładuje.

Historie internetowe szybciej stają się wirusowe wśród twórców treści i marketerów ze względu na ich nieskończone możliwości i korzyści. W związku z tym stała się popularną treścią w dzisiejszych czasach. Poniżej znajdziesz niektóre zalety Relacji internetowych:

  • Relacje internetowe Google zwiększają widoczność Twojej marki lub witryny w Internecie.
  • Relacje internetowe nigdy nie wygasają i są hostowane bezpośrednio w Twojej domenie. Dzięki temu Ty i Twoi odbiorcy zawsze możecie uzyskać dostęp do swoich historii.
  • Każdy, kto ma telefon komórkowy i podstawowy internet, może uzyskać dostęp do Twoich Relacji internetowych.
  • Istnieje wiele bezpłatnych i płatnych narzędzi do tworzenia relacji internetowych, których można używać do tworzenia relacji szybciej niż inne treści.
  • Widzowie i czytelnicy odczuwają większą potrzebę przeglądania Relacji internetowych niż przeglądania długich artykułów lub filmów.
  • Relacje internetowe to najtańszy sposób tworzenia linków zwrotnych do Twojej witryny i bloga.
  • Na wysokiej jakości Relacjach internetowych Google istnieją możliwości zarabiania.

Rodzaje relacji internetowych do tworzenia dla Google

Rodzaje Relacji internetowych dla Wyszukiwarki Google, Odkrywania lub Wyszukiwarki grafiki zależą wyłącznie od Twojego wzorca redakcyjnego. Jednak Google odniósł potencjalny sukces w następujących rodzajach:

  • historie narracyjne w trzeciej osobie
  • 1-osobowe historie narracyjne
  • Historie internetowe na żywo
  • Aktualizuję historie
  • Wiecznie zielone historie
  • Historie edukacyjne lub poradniki
  • Historie, które opowiadają o doświadczeniu
  • Listy świetnych produktów lub usług
  • Ankiety i quizy

Niezależnie od tego, jaki typ wybierzesz, upewnij się, że postępujesz zgodnie ze standardowym wzorcem zalecanym przez Google, czyli początkiem, narracją i zakończeniem historii. Ponieważ masz pełną kontrolę, możesz także eksperymentować z typem relacji internetowej.

Historie internetowe Google vs. Historie w mediach społecznościowych

Chociaż idea historii internetowej jest podobna do historii w mediach społecznościowych, które konsumujesz na Instagramie, Facebooku lub Snapchacie, istnieją pewne zasadnicze różnice. To są:

  • Hostujesz Relacje internetowe w swojej domenie.
  • Możesz zarabiać na Relacji internetowych, korzystając z Google Ads lub innych narzędzi.
  • Kontrolujesz swoją relację internetową z kreatywnego punktu widzenia. Historie mogą łączyć teksty, wektory, grafikę, filmy, obrazy i linki.
  • Możesz przekierowywać użytkowników do swoich witryn, stron docelowych lub koszyków za pomocą hiperłączy.

Nie wspominając, że Relacje internetowe pojawiają się na różnych platformach, takich jak Twoja witryna, wyszukiwarka Google, Google Discover i strony wyszukiwarki grafiki Google.

Jak tworzyć historie internetowe Google

Narysuj zarys lub scenorys

W przypadku dowolnych treści wideo potrzebujesz scenorysu. Możesz także zaplanować zawartość każdej strony relacji internetowej za pomocą konspektu.

Wybierz edytor wizualny

Wybierz dowolne narzędzia do tworzenia relacji internetowych, które są dostępne online. Jeśli hostujesz swoją witrynę na WordPress, istnieje dedykowana wtyczka WP. Dowiedz się więcej na ten temat w sekcji narzędzi poniżej.

Obrazy źródłowe, filmy i więcej

Kupuj wolne od praw autorskich obrazy, filmy, GIF-y i animacje, które nie są rozpikselowane ani rozciągnięte. Najlepszy efekt osiąga się, gdy samodzielnie tworzysz takie aktywa. Nie zapomnij również dołączyć ilustracji wektorowych, kształtów, grafik, kilku tekstów i przycisków, które można dotknąć.

Utwórz relację internetową

Teraz postępuj zgodnie ze scenariuszem i zarysem treści, aby zbudować ostateczną treść. Umieść zasoby w sposób estetyczny, sprawdzaj podgląd treści i improwizuj.

Opublikuj treść

Większość edytorów wizualnych ma przycisk Opublikuj. Po prostu kliknij na to, a Twoje treści będą online.

Sprawdzone metody tworzenia Relacji internetowych Google

Angażujące elementy

Interakcja z użytkownikiem jest głównym celem Stories Web Stories. Dlatego używaj wielu interaktywnych elementów, takich jak przyciski wezwania do działania, hiperłącza, grafiki, które można dotknąć, ankiety, quizy itp. Ponadto dostarczaj zawartość na wielu slajdach zamiast na jednym zaśmieconym slajdzie.

Wideo-First Storytelling

Twoja relacja internetowa powinna być zorientowana na wideo. Używaj jak najwięcej prawdziwych lub samodzielnie stworzonych filmów. Możesz także użyć animacji, kilku tekstów, obrazów i dźwięku, aby ustawić narrację treści.

Tożsamość marki

Użyj logo marki, palet kolorów i zdjęć, aby zwiększyć widoczność swojej marki.

Dostępność relacji internetowych

Relacje internetowe muszą być również zgodne z podstawowymi ustawieniami ułatwień dostępu, takimi jak metadane, tekst alternatywny dla obrazów, podpisy, napisy i transkrypcje audio.

Przyspieszone strony mobilne (AMP) włączone

Upewnij się, że gotowa treść jest zgodna z AMP. W przeciwnym razie Google może nie wyświetlać Twojej Relacji internetowej w wyszukiwarce lub Discover. Poniższy zasób pomoże w walidacji AMP:

Standardy SEO Google

Postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami Google SEO podczas tworzenia, hostowania i publikowania Google Web Stories za pomocą narzędzia do audytu SEO. Ostatecznie takie historie są stronami internetowymi i dlatego wymagają optymalizacji SEO, aby pozycjonować się w wyszukiwarce Google i Discover.

Śledzenie wydajności Relacji internetowych Google

Historie internetowe można śledzić za pomocą narzędzia Google Analytics. Stories Web Stories tworzone dla witryn WordPress za pomocą wtyczki Web Stories for WordPress są również kompatybilne z Google Analytics.

Jedną z kluczowych funkcji analizy takich treści jest śledzenie zdarzeń, a Google Analytics oferuje to gotowe i bezpłatne. Aby włączyć analitykę, wpisz identyfikator Google Analytics w edytorze wizualnym relacji internetowych. Możesz wprowadzić ten identyfikator w WP Plugin w menu Ustawienia.

Narzędzie pobiera kluczowe dane, takie jak wyświetlenia, kliknięcia, współczynnik klikalności (CTR), rozpoczęcie i zakończenie historii, średni czas oglądania, wyświetlenia według strony i inne.

Teraz znajdź poniżej kilka popularnych narzędzi do bezproblemowego tworzenia Google Web Stories:

Popularne narzędzia do tworzenia historii internetowych Google

Tworzenie historii internetowych może wydawać się skomplikowane dla każdego twórcy i marketera cyfrowego. Jest to jednak naprawdę łatwe i intuicyjne, gdy używasz jednego z następujących popularnych narzędzi online:

Wiadomości AI

Newsroom AI to jedno z wiodących narzędzi internetowych do masowej produkcji Google Web Stories. Najpopularniejsze wydawnictwa wiadomości i treści w ponad 32 krajach polegają na tym narzędziu w celu tworzenia profesjonalnych i kreatywnych relacji internetowych w wyszukiwarce Google i Google Discover.

Jego kluczowe cechy to:

  • Zarządzaj nieograniczoną liczbą warstw tekstu, multimediów i kształtów w swoich relacjach internetowych, korzystając z funkcji freestyle.
  • Współpracuj na kanwie produkcji Web Story, przypisując określone role tworzenia treści.
  • Publikuj relacje internetowe bezpośrednio ze swojej witryny lub domeny bloga.
  • Zarabiaj na relacjach internetowych dzięki dobrze płatnym reklamom, które łączą się z Twoimi treściami.
  • Relacje internetowe zgodne z Google Discover z listą kontrolną zgodności formatów i ustawieniami publikowania.
  • Uzyskaj dostęp do wysokiej jakości zdjęć i filmów Getty Images bez dodatkowych kosztów.

Możesz wypróbować platformę, rejestrując się w planie Free. Możesz korzystać z odsłon stron, analiz, historii i zarabiania przez 14 dni.

MakeStory

MakeStories to kolejne popularne narzędzie do tworzenia Google Web Stories bez kodowania lub wymagającej rozbudowanej krzywej uczenia się projektowania graficznego. Dlatego wielu projektantów, marketerów i wydawców używa tego narzędzia online do tworzenia, rozpowszechniania i zarabiania na relacjach internetowych.

Niektóre godne uwagi cechy tej platformy to:

  • Projektowanie historii internetowych metodą „przeciągnij i upuść”.
  • Kompleksowa przestrzeń robocza edytora do przechowywania i udostępniania obrazów, tekstów, grafik, multimediów i nie tylko.
  • MakeStories oferuje również szybkie i niezawodne rozwiązania hostingowe dla zasobów Web Story.
  • Wtyczka WordPress do tworzenia historii internetowych dla stron internetowych opartych na WordPressie.
  • Story Player, który możesz osadzić na stronach internetowych.
  • Aplikacja mobilna do tworzenia relacji internetowych na smartfonach i tabletach.

MakeStories oferuje bezpłatny plan tylko do tworzenia historii internetowych. W przypadku hostingu, publikowania i zarabiania musisz wybrać płatną subskrypcję, taką jak Core, Plus lub Pro.

Historie internetowe dla WordPress

Historie internetowe dla WordPress to wtyczka WP opracowana przez Google. Wtyczkę WordPress może pobrać bezpłatnie każdy, kto jest właścicielem witryny WordPress. Dlatego jest to odpowiednie narzędzie dla Ciebie, jeśli jesteś kreatywnym twórcą treści z wysokim wyczuciem projektowania graficznego i opowiadania historii.

Wtyczka zawiera rozbudowaną dokumentację, która obejmuje podstawy, korzystanie z edytora historii sieci Web, najlepsze praktyki w zakresie produkcji treści, rozwiązywanie problemów i przewodniki po optymalizacji SEO.

Jego Web Story Editor jest łatwy w użyciu i oferuje różne szablony historii. Następnie możesz dostosować swoją relację internetową za pomocą tekstów, dopasowywania czcionek, promienia narożnika, obramowań, hiperłączy, załączników stron, przycisku wezwania do działania itp.

Możliwość dotknięcia

Tappable to kolejny twórca Web Story, który koncentruje się na zarabianiu na produktach, usługach i towarach.

Kluczowe cechy tej platformy do tworzenia historii internetowych to:

  • Wstawiaj tagi zakupów bezpośrednio do Relacji internetowych Google.
  • Spraw, by historie były czarujące, korzystając z bezpłatnych obrazów z Tappable.
  • Bezproblemowo przeprowadzaj ankiety i quizy w relacjach internetowych oraz zdobywaj własne kontakty i potencjalni klienci.
  • Rozpowszechniaj formularze kontaktowe bezpośrednio w Web Story i pozyskuj więcej potencjalnych klientów dla swojego zespołu sprzedaży i marketingu.
  • Angażujące treści wyjaśniające szczegółowo Twoje usługi lub produkty.
  • Gotowe bloki kodu do zaawansowanych i dostosowanych historii internetowych.
  • Piękne i modne kroje pisma do angażowania treści tekstowych.
  • Osadź linki do swojej witryny handlu elektronicznego, witryny bloga lub spersonalizowanych ścieżek kliknięć.

Tappable oferuje bezpłatny plan z 250 miesięcznymi kredytami. Możesz tworzyć Relacje internetowe i hostować je z domeny Tappable. To jest dobre dla tych, którzy dopiero się uczą. Potrzebujesz planów Pro, Business lub Enterprise dla funkcjonalności gotowych do produkcji.

Wniosek

Historie internetowe Google to nowy rodzaj organicznej optymalizacji wyszukiwarek, która jest tania i skuteczna. Pozwala zaprezentować swoją markę docelowym odbiorcom za pomocą funkcji Search and Discover. Co więcej, potencjalni klienci i konwersje są w zasięgu ręki, ponieważ ten typ treści wyskakuje na tablecie i telefonie komórkowym odbiorców.

Wszystko, co musisz zrobić, to postępować zgodnie z powyższymi wskazówkami, wskazówkami i sztuczkami, a będziesz gotowy do tworzenia skutecznych relacji internetowych dla Google.

Możesz również zainteresować się interaktywnymi i angażującymi pomysłami na treści dla zrównoważonych strategii marketingowych.