Rolki na Instagramie kontra TikTok

Rolki na Instagramie i TikTok to bardzo popularne sposoby na oglądanie zabawnych krótkich filmów. Mimo że działają podobnie i zapewniają podobną zawartość, istnieje kilka różnic między tymi dwiema platformami. Wielu użytkowników może być nieświadomych tych różnic, dużych lub małych. W tym artykule omówimy wszystko, co musisz wiedzieć o rolkach Instagram vs TikTok.

Długość wideo

Maksymalna długość filmu na TikTok to trzy minuty, podczas gdy film na rolkach na Instagramie jest ograniczony do 60 sekund. Użytkownicy chętnie zwracali uwagę na tę główną różnicę, ponieważ do niedawna maksymalna długość wideo TikTok wynosiła 15 sekund.

Rolki na Instagramie mają limit 60 sekund, który może wydawać się restrykcyjny w zależności od konkretnej treści, którą chcesz przesłać.

Chociaż znacznik czasu TikTok może faworyzować dłuższy materiał, Reels nadal pozwala być kreatywnym.

Redagowanie

Interfejsy edycji TikTok i Instagram Reels są zupełnie inne.

Ze względu na szeroką gamę dostępnych efektów i motywów filtry są dość popularne w TikTok.
Instagram oferuje jednak tylko ograniczoną różnorodność opcji i efektów w swojej bibliotece efektów.

Efekty głosowe TikTok i funkcje lektora są również przyjemne do zabawy dla wszystkich użytkowników.
Na razie użytkownicy mogą tylko nagrywać własny film lub przesyłać treści z rolki aparatu na Instagram Reels i nie daje to dostępu do takich funkcji jak Duet czy Stitch.

Algorytm

Algorytm TikTok był tajemnicą przez długi czas, dopóki nie został oficjalnie ujawniony użytkownikom. W porównaniu do strony Explore Reels na Instagramie, strona TikTok dla Ciebie jest dostosowana do Twoich konkretnych zainteresowań.

Kiedy jesteś pierwszym użytkownikiem TikTok, algorytm poleca materiały, oceniając filmy według kryteriów, zaczynając od polubień, które dajesz jako nowy użytkownik, i dostosowując je do elementów, które sygnalizujesz, że nie jesteś zainteresowany.

Algorytm bierze pod uwagę wiele czynników. Zaangażowanie z innymi użytkownikami może przybierać różne formy, od filmów, które lubisz lub udostępniasz, przez konta, które obserwujesz, po komentarze, które zostawiasz. Metadane filmu obejmują informacje, takie jak napisy do filmu, efekty dźwiękowe i hashtagi. Opcja języka, ustawienie kraju i typ urządzenia są uwzględnione w ustawieniach urządzenia i konta.

Strona TikTok For You bierze pod uwagę wszystkie te czynniki, aby zapewnić użytkownikom najlepsze polecane filmy, dzięki czemu każda strona jest spersonalizowana dla każdego użytkownika.

Algorytm Instagrama dla Reels nie jest jeszcze tak dobrze zdefiniowany jak TikTok. Na stronie Przeglądaj Reels na Instagramie nie jest jasne, czy oferowany materiał zależy od tego, gdzie jesteś i co Cię interesuje.

Jeśli Twój Kołowrotek będzie dostępny w Eksploracji, otrzymasz powiadomienie. Instagram wybiera kilka publicznych rolek, aby pomóc Ci w odkrywaniu nowego, wyjątkowego materiału, który, miejmy nadzieję, dostarczy Ci rozrywki i zainspiruje. Nie ma więcej wyjaśnień, dlaczego lub w jaki sposób Instagram wybiera wyróżnione treści. Możliwe jednak, że jeśli Twój Reel zostanie wyróżniony, Twój film i profil mogą stać się wirusowe!

Im więcej udostępniasz filmów na Reels na Instagramie, tym większe prawdopodobieństwo, że Twój materiał pojawi się na stronie Eksploruj, podobnie jak na TikTok.

Szanse na wirusowe

Czym różni się zdobywanie popularności na Instagram Reels od bycia wirusowym na TikTok? Chociaż perspektywa zostania wirusową sensacją w TikTok jest ekscytującą perspektywą, Twoje konto na Instagramie jest już połączone.

Jeśli jesteś firmą lub marką na Instagramie, prawdopodobnie masz sklep na Instagramie, najciekawsze momenty w swoich historiach i dużo materiałów w swoim kanale. Gdy Twój Instagram Reel staje się wirusowy, oznacza to, że wystawiasz swój biznes na dużą liczbę potencjalnych klientów.

Instagram Reels to doskonała metoda na zdobywanie większej liczby obserwujących na Instagramie bez opuszczania aplikacji.

Zawartość

Chociaż TikTok i Instagram Reels zawierają ten sam rodzaj wideo, klientela TikTok wydaje się być młodsza.

TikTok ma bardziej „antyestetyczny” charakter niż Instagram. Na Reels marki, korporacje i influencerzy stają się bardziej wybredni i dzielą się materiałami zgodnymi z ich tożsamością korporacyjną. Z drugiej strony użytkownicy TikTok są mniej zainteresowani tym, jak wygląda ich strumień.

Instagram Reels to dobra opcja, jeśli chcesz udostępniać filmy szerszej grupie demograficznej i zachować spójny wizerunek marki na platformie mediów społecznościowych. TikTok może być również lepszym zakładem, jeśli próbujesz dotrzeć do młodszej publiczności z pokolenia Z, uczestnicząc w zjawiskach wirusowych.

Muzyka

Muzyka to jedna z najważniejszych różnic między platformami. Wiele kont biznesowych na Instagram Reels nie może teraz korzystać z funkcji muzycznej Instagrama.

Musisz nagrywać i edytować własne audio lub wideo poza Instagramem, jeśli chcesz opublikować Rolkę z muzyką na koncie biznesowym. Instagram nie skomentował, czy konta firmowe będą mogły wkrótce korzystać z funkcji muzycznej.

Reklamy

Chociaż małe firmy nie używają reklam TikTok tak często, jak inne platformy mediów społecznościowych, oferują płatne opcje reklamowe. Branded Hashtag Challenges, Branded Effects i In-Feed Ads są obecnie dostępne w TikTok.

Obecnie na Instagramie nie są dostępne reklamy sponsorowane, ale marketerzy mogą współpracować z influencerami i artystami w celu tworzenia treści markowych. Aby zagwarantować, że producenci wyraźnie deklarują, kiedy tworzą promowane materiały, Instagram dodał właśnie tagi treści markowych dla Instagram Reels.

TikTok nie jest daleko w tyle za Instagramem, jeśli chodzi o e-commerce. Aby pomóc ponad milionowi sprzedawców Shopify uzyskać dostęp do młodszych odbiorców TikTok i generować sprzedaż, TikTok właśnie ogłosił pierwszą w swoim rodzaju współpracę z Shopify. Reklamy wideo z możliwością zakupu w kanale w TikTok będą dostępne dla sprzedawców detalicznych z dostępem do programu, co pozwoli im sprzedawać produkty w TikTok.

Nie ma nic lepszego niż to. Wszystko, od tworzenia reklam, przez kierowanie, po optymalizację i monitorowanie, odbywa się za pośrednictwem pulpitu nawigacyjnego Shopify. Należy wziąć pod uwagę marki i firmy zaangażowane w branżę sprzedaży produktów. Przeczytaj o relacji między Shopify a TikTok tutaj.

Rolki na Instagramie vs. TikTok – co jest lepsze?

TikTok to bezsprzecznie najlepsza platforma do tworzenia krótkich filmów. Reels to pozorna próba odzyskania odbiorców przez Instagram, ale jest także cenną funkcją, z której warto skorzystać.

TikTok to doskonała lokalizacja, aby poznać przyszłość rozrywki w zakresie angażujących ruchomych obrazów.

Jeśli szukasz nowych sposobów na zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie, sprawdź Reels, aplikację, która pozwala tworzyć krótkie filmy, które wzmacniają przekaz Twojej marki. Nie zapominaj, że jeśli dopiero zaczynasz korzystać z TikTok, możesz użyć Reels, aby połączyć swoje konto na Instagramie z kontem TikTok.