Sprzedawaj online i ulepszaj swoją grę e-commerce z łatwością

Ile razy robisz zakupy online, nie ruszając się z kanapy? Internet i technologia zrewolucjonizowały nasz świat i teraz możesz kupować różne towary online.

Platformy handlu elektronicznego ułatwiają teraz sprzedawcom zakładanie sklepów bez umiejętności kodowania. Tacy sprzedawcy mogą dostosowywać swoje sklepy, umożliwiając klientom dokonywanie u nich zakupów.

Sellfy to jedna z wielu platform e-commerce, która pozwala sprzedawcom wyświetlać produkty, a klientom robić zakupy. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest Sellfy, co pozwala sprzedawać, jakie są jego funkcje, jak założyć sklep i jakie są jego alternatywy.

Co to jest Sellfy?

Sellfy to minimalistyczny kreator witryn e-commerce. Ta oparta na chmurze platforma e-commerce jest przeznaczona dla profesjonalistów i firm, które tworzą i sprzedają produkty cyfrowe. Sellfy to dobra opcja dla artystów i pisarzy, którzy mogą sprzedawać książki, dzieła sztuki i muzykę. Platforma została uruchomiona w 2011 roku i umożliwia ponad 60 000 twórców sprzedawać produkty.

Mimo że platforma została zaprojektowana tak, aby była prosta, posiada wszystkie funkcje potrzebne do rozpoczęcia. Sellfy umożliwia dodawanie produktów, dostosowywanie sklepu, promowanie produktów, integrację z aplikacjami innych firm i zarabianie na różnych platformach.

Tworzenie sklepu Sellfy

Oto kroki, które należy wykonać podczas zakładania sklepu na Sellfy;

  • Krok 1 – Rejestracja: Rejestracja w Sellfy jest łatwa; możesz zacząć korzystać ze swojego adresu e-mail lub konta Google.

Aby rozpocząć, nie potrzebujesz karty kredytowej.

  • Krok 2 – Nadaj swojemu sklepowi nazwę: Sellfy pozwoli Ci ustawić nazwę Twojego sklepu. Możesz także zmienić nazwę później, jeśli na razie nie możesz wybrać najlepszej.

  • Krok 3 – Wybierz produkty, które chcesz sprzedawać: Możesz wybrać kategorie pasujące do Twojego sklepu, np. cyfrowe, na żądanie lub fizyczne.

  • Krok 4 – Link do Twojej głównej witryny internetowej lub platformy społecznościowej: Jeśli posiadasz już witrynę internetową lub rynek mediów społecznościowych, możesz teraz połączyć je tutaj.

  • Krok 5 – Wybierz kategorię dla swojego sklepu: Z rozwijanego menu wybierz tę, która pasuje do Twojego sklepu Sellfy.

Możesz teraz rozpocząć 14-dniowy okres próbny.

Opcje dostosowywania sklepu

Po utworzeniu sklepu Sellfy umożliwia dostosowanie go do własnych potrzeb. Typowy sklep będzie wyglądał tak;

Możesz dostosować swoje produkty, strony Informacje i Kontakt. Możesz także dodać niestandardowe strony, aby dostosować je do swoich potrzeb.

Konfigurator umożliwia przełączanie między ekranami i wizualizację wyglądu Twojego sklepu na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych i tabletach.

Produkty oferowane przez Sellfy

Sellfy pozwala na wystawianie różnych rodzajów produktów na swojej platformie. Po zarejestrowaniu się, Twój pulpit będzie wyglądał następująco;

Możesz śmiało dodawać nowe produkty. Możesz wybierać spośród różnych kategorii: Produkt cyfrowy, Druk na żądanie, Subskrypcja, Produkt fizyczny i Gratis.

Musisz dodać tytuł i opis produktu niezależnie od wybranej kategorii. Możesz także zamieścić link do sklepu z produktami (na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych).

Bezpieczne transakcje i płatności

Do przetwarzania płatności w sklepie Sellfy możesz używać Stripe lub PayPal. PayPal umożliwia przyjmowanie płatności od użytkowników z ponad 200 krajów, zaś Stripe umożliwia płatności kartami. Zaufani operatorzy płatności obsługują wszystkie płatności, a Ty możesz mieć pewność, że dane Twojego klienta są bezpieczne.

Możesz także udostępnić kupującym unikalne linki do pobrania i zmniejszyć liczbę przypadków udostępniania przez klientów plików Twoich produktów. Funkcja stemplowania plików PDF dodaje adres e-mail kupującego do każdego pliku produktu PDF, co pozwala na personalizację.

Opcje integracji stron trzecich

Sellfy pozwala na połączenie się z narzędziami, z których korzystasz na co dzień, dzięki czemu prowadzenie sklepu staje się proste. Te integracje ułatwiają sprzedaż na stronach mediów społecznościowych (YouTube, Google i Facebook) lub na Twojej stronie internetowej.

Dodaj przycisk „Kup teraz” do swoich mediów społecznościowych lub stron internetowych i zacznij sprzedawać. Możesz także osadzać karty produktów w swojej witrynie lub na ekranach końcowych i kartach YouTube i zarabiać na istniejących treściach. Skonfiguruj Google Analytics i webhooki, a nawet użyj Zapiera, aby połączyć się z ponad 750 aplikacjami innych firm.

Plany cenowe Sellfy

Sellfy ma 3 plany: Starter, Business i Premium. Zawsze możesz jednak zacząć od 14-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.

  • Plan Starter zaczyna się od 19 USD miesięcznie i jest rozliczany co dwa lata. Plan Starter jest odpowiedni dla firm, które sprzedają do 10 tys. USD rocznie. Jednakże Twój sklep będzie nosił branding Sellfy. Możesz także połączyć się z własną domeną i wystawiać nieograniczoną liczbę produktów.
  • Plan biznesowy zaczyna się od 49 USD miesięcznie. Możesz usunąć markę Sellfy ze swojego sklepu i sprzedawać do 50 tys. USD rocznie. Pakiet ten zawiera również funkcje takie jak porzucenie koszyka i sprzedaż dodatkowa produktu.
  • Plan Premium zaczyna się od 99 USD miesięcznie. Pakiet ten umożliwia roczną sprzedaż o wartości do 200 tys. USD. Jako właściciel sklepu możesz cieszyć się priorytetowym wsparciem i funkcjami migracji produkcji.

Założenie sklepu to jedna z wielu rzeczy, których potrzebujesz, aby pozyskać kupujących. Musisz także promować swój sklep i produkty. Sellfy ma wbudowane funkcje marketingowe, które pomogą Ci rozpowszechnić informacje. Niektóre kluczowe funkcje, z których możesz skorzystać, to marketing e-mailowy, kupony i rabaty, porzucanie koszyka i sprzedaż dodatkowa.

  • Dzięki marketingowi e-mailowemu możesz powiadamiać subskrybentów o nowych produktach i ofertach specjalnych. Ta funkcja jest dostępna nawet w planie Starter.
  • Funkcja kuponów i zniżek ułatwia sprzedawcom dodawanie rabatów do swoich produktów i gratisów w swoich sklepach.
  • Funkcja porzucenia koszyka pokazuje statystyki porzuconych produktów i kwotę, jaką mogłeś zarobić. Następnie możesz skonfigurować kampanie e-mailowe i dotrzeć do tych klientów.
  • Upselling jest dostępny w planach Business i Premium. Ta funkcja pozwala zachęcić klientów do zakupu dodatkowych produktów po obniżonych cenach, gdy dodadzą przedmiot do koszyka.

Obsługa klienta Sellfy

Sellfy oferuje wsparcie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby mieć pewność, że wszystkie Twoje zapytania zostaną rozpatrzone. Zawsze, gdy utkniesz, możesz skorzystać z formularza kontaktowego lub przycisku wiadomości. Przycisk „Pomoc” zawiera różne przewodniki i samouczki, które można przeglądać.

Możesz połączyć się z pomocą techniczną na żywo, jeśli problem, który chcesz rozwiązać, nie został poruszony w bazie wiedzy.

Funkcje Sellfy’ego

Przeanalizowaliśmy różne funkcje Sellfy. Jednakże, jak każda inna platforma e-commerce, ma ona zalety i wady. Oto niektóre z najwybitniejszych;

  • Łatwa konfiguracja: możesz skonfigurować sklep Sellfy w kilka minut, wykonując kilka prostych kroków. Możesz wybrać niestandardową domenę, aby nadać swojemu sklepowi profesjonalny wygląd. Możesz nawet osadzić sklep na swojej istniejącej stronie internetowej.
  • Brak opłat za sprzedaż: Sellfy pobiera miesięczną opłatę i nie pobiera marży od sprzedaży. Jedyne opłaty, jakie poniesiesz, to opłaty pobierane przez PayPal lub Stripe podczas przetwarzania Twoich płatności.
  • Subskrypcje cykliczne: Ta platforma umożliwia sprzedaż produktów subskrypcyjnych, takich jak członkostwa, subskrypcje oprogramowania i warsztaty.
  • Sprzedawaj gdziekolwiek: możesz przekształcić swoje strony w mediach społecznościowych i blogi w sklep, dodając przycisk „Kup teraz”.
  • Funkcja drukowania na żądanie: większość platform handlu elektronicznego korzysta z aplikacji innych firm, aby włączyć funkcję drukowania na żądanie. Jednak Sellfy ma wbudowaną tę funkcję.
  • Przyjazny dla urządzeń mobilnych: większość właścicieli witryn korzysta ze smartfonów. Sellfy jest przystosowany do urządzeń mobilnych, aby zaspokoić potrzeby tej grupy.
  • Integracje: Typowa firma korzysta z wielu narzędzi ułatwiających pracę. Sellfy oferuje kilka integracji, takich jak Zapier, Webhooks firmy Zapier, Patreon, Google Analytics, reklamy na Twitterze, reklamy na Facebooku i czat na żywo na Facebooku.
  • Funkcje SEO: Ruch organiczny jest ważny w konwersji witryny. Sellfy oferuje podstawowe funkcje SEO, które mogą pomóc Ci zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek.

Alternatywy dla Sellfy

Sellfy nie jest jedyną platformą, która pozwala użytkownikom sprzedawać produkty cyfrowe i fizyczne. Oto niektóre platformy oferujące podobne usługi;

# 1. Płatność

Płatność to platforma, która umożliwia sprzedawcom sprzedaż cyfrowych plików do pobrania, coachingu i kursów z jednej platformy. Użytkownicy nie muszą uczyć się umiejętności kodowania, ponieważ narzędzie do tworzenia e-commerce można dostosować do tworzenia unikalnych sklepów.

Payhip ma plan „Free Forever”, który pobiera 5% transakcji od każdej sprzedaży. Pozostałe plany to „Plus” za 29 USD miesięcznie i „Pro” za 99 USD miesięcznie. Wszystkie trzy plany pozwalają na wystawianie nieograniczonej liczby produktów, a przychody nie są ograniczone.

Do płatności kartą w Payhip możesz używać PayPal i Stripe. Platforma ma kilka konfigurowalnych motywów, które odpowiadają różnym potrzebom. Platforma posiada również wbudowane narzędzia marketingowe, takie jak kupony, programy partnerskie typu cross & upsells oraz polecenia.

#2. Podia

Podia to platforma, która pozwala sprzedawcom umieścić swoją witrynę internetową, produkty i społeczność w jednym miejscu. Konfiguracja jest łatwa; możesz uruchomić swoją witrynę w 10 minut. Jeśli posiadasz stronę internetową, użyj Podii jako platformy do realizacji transakcji poprzez osadzanie.

Platforma umożliwia personalizację sklepu za pomocą różnych schematów kolorystycznych, a także importowanie zdjęć stockowych i logo. Nie potrzebujesz umiejętności kodowania, aby dodawać przyciski, zmieniać układ elementów lub dodawać sekcje do swojej witryny.

Podia ma trzy poziomy cenowe: bezpłatny, Mover i Shaker. Poziom bezpłatny pobiera 8% opłat za każdy sprzedany produkt. Płatne pakiety to Mover za 33 USD/miesiąc i Shaker za 75 USD/miesiąc. Właściciele sklepów mogą akceptować płatności za pośrednictwem Stripe i PayPal.

#3. Sendowl

Sendowl to platforma, która umożliwia firmom i twórcom sprzedaż produktów cyfrowych. Użytkownicy mogą sprzedawać e-booki, audiobooki, oprogramowanie, bilety na wydarzenia, członkostwo, zdjęcia i nie tylko na Sendowl.

Platforma umożliwia osadzenie przycisku zakupów na istniejącej stronie internetowej, stronie Notion, Linktree lub platformie mediów społecznościowych. Sendowl dysponuje cennymi danymi i spostrzeżeniami, które pomogą Ci podejmować świadome decyzje.

Aby sprzedawać swoje produkty, właściciele sklepów mogą korzystać z funkcji marketingowych, takich jak sprzedaż dodatkowa jednym kliknięciem, partnerzy stowarzyszeni i wiadomości e-mail dotyczące porzucenia koszyka. Sendowl przetwarza płatności za pomocą PayPal i Stripe. Ma trzy modele cenowe, przy czym Starter zapewnia 3 miesiące ZA DARMO, a następnie 9 USD miesięcznie. Pozostałe pakiety to Growth za 15 USD/miesiąc i Pro za 39 USD/miesiąc.

Wniosek

Sellfy to świetna platforma, jeśli szukasz łatwego w konfiguracji narzędzia do tworzenia witryn e-commerce. Koncentruje się głównie na produktach cyfrowych, ale możesz także sprzedawać produkty fizyczne, takie jak książki i albumy.

Ma jednak kilka funkcji wspierających wysyłkę. Z drugiej strony jego prostota sprawia, że ​​jest to dobra opcja dla twórców cyfrowych, którzy chcą założyć sklep w kilka minut i zacząć sprzedawać.

Możesz także zapoznać się z najlepszymi narzędziami do tworzenia witryn internetowych dla osób, które nie są specjalistami od technologii i nie są projektantami.