Twoje narzędzie do usprawnienia zarządzania incydentami

Opsgenie to doskonały sposób na usprawnienie zarządzania incydentami w Twojej organizacji za pomocą jednego, scentralizowanego miejsca i imponującego zestawu funkcji.

Nadeszła era technologii informatycznych, która obejmuje wiele systemów zapewniających wygodę, szybkość i dokładność, dzięki czemu firmy i osoby prywatne mogą osiągnąć swoje cele.

Wiele z tych systemów współpracuje ze sobą, aby umożliwić realizację niektórych zadań. Tak więc, jeśli jakakolwiek część lub system ulegnie awarii, wszystko, co jest z nią związane, rozpada się.

Co więcej, środowiska i infrastruktura programistyczna IT charakteryzują się wysokim poziomem złożoności i obejmują różne urządzenia, technologie, narzędzia i techniki.

Aby programy działały sprawnie, ITSM wymaga, aby systemy współpracowały ze sobą w sposób spójny. Każde wydarzenie, które nastąpi niezauważalnie, może spowodować małe lub duże problemy, co dodatkowo powoduje duże napięcie.

Jaki jest zatem najlepszy sposób rozwiązania tych problemów i prawidłowego ułożenia wszystkiego na swoim miejscu?

Tutaj, korzystając z narzędzia do zarządzania incydentami, takiego jak Opsgenie może pomóc.

Nie tylko zarządza incydentami i alertami, ale także monitoruje wydajność, niezawodność, stabilność i bezpieczeństwo systemów. Ponadto może oferować funkcje współpracy i komunikacji, aby Twój zespół mógł skupić się na alertach.

Przyjrzyjmy się bliżej Opsgenie i jego funkcjom, aby zrozumieć, jak przydatne może być dla Twojej firmy.

Co to jest Opsgenie?

Opsgenie to narzędzie do zarządzania incydentami, które centralizuje wszystkie powiadomienia otrzymane z różnych źródeł w jednym miejscu i wysyła informacje do zespołu operacyjnego (Ops), aby szybciej rozwiązywać problemy.

Korzystając z tego narzędzia, możesz podjąć natychmiastowe działania po otrzymaniu alertów i nigdy nie przeoczyć żadnego zdarzenia. Otrzymuje natychmiastowe alerty z niestandardowych aplikacji i systemów monitorowania, a następnie kategoryzuje każdy alert na podstawie czasu i ważności.

Centralizując incydenty i alerty w jednym miejscu, Opsgenie powiadamia zespół operacyjny we właściwym czasie i łączy się z innymi narzędziami w celu synchronizacji i natychmiastowego wezwania szybkiej pomocy. Filtruje szum i powiadamia Cię o zdarzeniu za pomocą powiadomień wielokanałowych, takich jak SMS, wiadomości push, e-mail, połączenia głosowe i inne.

Aby zapewnić kompleksową funkcjonalność zarządzania incydentami, Opsgenie zawiera różne plany chmurowe z Jira Service Management. Ponadto współpracuje z Atlassian Open DevOps, co pozwala zespołom usprawnić reagowanie na incydenty i zarządzanie nimi.

Opsgenie umożliwia Twoim dedykowanym zespołom deweloperskim i operacyjnym planowanie i zachowanie kontroli w przypadku wszelkich incydentów i przerw w świadczeniu usług. Dzięki elastycznemu silnikowi reguł centralizuje wszystkie alerty i umożliwia Twojemu zespołowi współpracę, podejmowanie decyzji w oparciu o dane i podejmowanie szybkich działań.

Funkcje Opsgenie

Przyjrzyjmy się szczegółowo funkcjom Opsgenie.

#1. Alarmowanie wykonalne i niezawodne

Opsgenie gwarantuje, że nigdy nie przeoczysz żadnego powiadomienia. Integruje się z narzędziami do sprzedaży biletów, monitorowania i czatu, aby grupować alerty na podstawie ważności i czasu, filtrować szumy i natychmiast powiadamiać Cię o incydencie. Aby szybko dostarczyć niezbędne informacje, wykorzystuje wiele kanałów, dzięki czemu Twój zespół może uzyskać natychmiastowe powiadomienie i od razu przystąpić do rozwiązywania problemów.

#2. Wiele kanałów ostrzegania

Większość narzędzi monitorujących wysyła powiadomienia e-mailem. Gdy alerty są ważne, zależne od czasu i wymagają natychmiastowego działania, e-mail nie jest właściwą opcją. Opsgenie wykorzystuje wiele kanałów komunikacji, w tym SMS-y, połączenia głosowe, powiadomienia mobilne, e-maile i inne, aby mieć pewność, że otrzymasz powiadomienie na czas.

#3. Wzbogacanie alertów

Alerty Opsgenie nigdy nie ograniczą liczby wiadomości do kilku znaków. Co więcej, dodaje opcjonalne pola do alertów i dołącza dzienniki, elementy Runbook, wykresy i inne elementy, aby wzbogacić komunikat i zapewnić dokładny kontekst. Dzięki temu Twój zespół może określić lepszy sposób działania i mądrze rozwiązywać problemy.

#4. Dostosowywanie i klasyfikacja alertów

Możesz zmienić format komunikatów alertów za pomocą Opsgenie, aby były zrozumiałe niezależnie od ich źródła. Alerty można oznaczyć dodatkowymi informacjami, dzięki czemu można je łatwo filtrować i porządkować.

  • Niestandardowe akcje alertowe: Możesz inicjować niezbędne akcje i odpowiadać na alerty bezpośrednio z aplikacji. W domyślnych akcjach alertowych znajdziesz „Dodaj notatkę i „Zamknij”, gdzie możesz odpowiedzieć na alerty, wdrażając działania naprawcze i dochodzeniowe. Na przykład możesz zrestartować serwer lub pingować serwer jednym kliknięciem.
  • Zautomatyzowane działania: Opsgenie wyzwala Twoją reakcję poprzez integrację z AWS Systems Manager i innymi platformami innych firm. System podejmie działania bez angażowania inżynierów dyżurujących, minimalizując zmęczenie alarmami i zmniejszając średni czas średnioterminowy.
  • Śledzenie cyklu życia alertów: Opsgenie oferuje szczegółowe śledzenie każdego alertu. Dziennik aktywności alertów przedstawia wszystkie działania związane z przychodzącymi alertami, np. kiedy zostały utworzone, kto otrzymuje powiadomienia, kiedy zostały wysłane alerty, czy zostały podjęte działania, czy nie, itp.
  • Zasady dotyczące alertów i powiadomień: aby zaradzić zmęczeniu alertami, możesz otrzymywać powiadomienia w różny sposób w zależności od źródła alertu, czasu lub priorytetu. Opsgenie zapewnia elastyczność opóźniania, przyspieszania lub ukrywania alertów w zależności od czasu i treści.

#5. Zarządzanie na wezwanie i eskalacje

Opsgenie ułatwia zarządzanie dyżurami. Za pomocą tego jednego interfejsu możesz tworzyć harmonogramy, definiować reguły eskalacji i wykonywać więcej zadań. Pozwól swojemu zespołowi wiedzieć, kto jest na dyżurze, i zachowaj czujność podczas incydentów. Pomoże im to zyskać pewność siebie i będzie w stanie na czas zarządzać krytycznymi alertami.

Zarządzanie harmonogramem na wezwanie

Możesz łatwo tworzyć harmonogramy dyżurów z rotacjami tygodniowymi, dziennymi i niestandardowymi. Możesz także wykorzystać kilka reguł planowania, aby używać różnych rotacji w różnych momentach. Opsgenie umożliwia definiowanie scenariuszy harmonogramu, obejmujących weekendy i dni powszednie, pracę po godzinach pracy i zasięg rozproszonego geograficznie zespołu.

Reguły routingu i eskalacje

Opsgenie dba o to, aby na wszystkie krytyczne alerty reagowano prawidłowo i terminowo. Dzięki elastycznym regułom routingu możesz otrzymywać powiadomienia na podstawie czasu, priorytetu i źródła problemu. Eskalacje informują, czy alerty przyciągnęły wymaganą uwagę.

Na przykład, jeśli osoba dyżurująca nie odpowie na alert priorytetowy w ciągu kilku minut, inna osoba zostanie powiadomiona natychmiast i automatycznie.

Zastąpienie połączeń na żądanie

Gdy użytkownik napotyka konflikty lub problemy w harmonogramie, inny użytkownik może z łatwością przejąć jego zmianę i przenieść odpowiedzialność bez angażowania administracji.

Powiadomienia o przypomnieniach o połączeniach

Opsgenie pozwala Twojemu zespołowi być świadomym swoich obowiązków. Powiadamia użytkowników automatycznie o rozpoczęciu i zakończeniu zmian.

#6. Zaawansowane raportowanie i analityka

Z łatwością uzyskaj wgląd w niezbędne obszary i możliwości oraz dąż do doskonalenia dzięki Opsgenie. Narzędzie pomaga śledzić wszystko, co jest związane ze zdarzeniami i alertami. Możesz skorzystać z solidnych analiz i raportów, aby poznać źródło większości alertów.

Ponadto umożliwia śledzenie wydajności zespołu w zakresie uczestniczenia i rozwiązywania incydentów oraz rozkładu obciążeń.

Analityka efektywności operacyjnej

Analityka efektywności operacyjnej pozwala zrozumieć liczbę alertów obsługiwanych przez firmę w danym okresie. W tym celu można przeanalizować średni czas na potwierdzenie i rozwiązanie. Będziesz mógł wizualizować, jak uzyskane dane zyskują na popularności w czasie. Za pomocą jednego kliknięcia możesz przejść do kilku istotnych obszarów, aby dowiedzieć się, które alerty wymagają więcej uwagi i czasu.

Przegląd miesięczny Analityka

Możesz użyć panelu Opsgenie, aby uzyskać dane na temat miesięcznych trendów dystrybucji alertów. Ponadto możesz porównać statystyki z statystykami z poprzedniego miesiąca, aby poznać ważne obszary.

Opsgenie automatycznie grupuje powiązane alerty z różnych systemów w jedno zdarzenie na podstawie określonych przez Ciebie punktów. Zmniejszy to hałas i złożoność oraz umożliwi ratownikom skupienie się na kontekście i szybkie reagowanie na problemy.

#7. Analityka na wezwanie

Pomoże Ci to przeanalizować obciążenie pracą dyżurów rozłożone w całym zespole. Zapewnia równowagę i efektywność pracy Twojego zespołu.

  • Obecność na konferencjach i analiza wydajności: Udział w konferencji jest kluczem do szybkiego rozwiązania różnych incydentów. Podczas konferencji Incident Command Center (ICC) Opsgenie umożliwia analizę udziału Twojego zespołu. Pomoże Ci to zrozumieć frekwencję na konferencjach i przeanalizować efektywność każdej sesji ICC.
  • Raportowanie stanu usług i infrastruktury: szybko uzyskaj najwyższej jakości wizualizacje wszystkich usług, aby móc łatwo identyfikować problemy i słabe punkty. W ten sposób można uświadomić sobie wady procesu i systemu oraz potencjalne ulepszenia.
  • Raportowanie z analizy po incydencie: Raport z analizy po incydencie pomaga zrozumieć podjęte kroki i czas potrzebny na rozwiązanie poważnego incydentu. Możesz określić, jak szybko Twój zespół zauważył problemy, kiedy zakomunikowano zmiany i w jaki sposób zespoły rozwiązały problemy we właściwym czasie.
  • Raporty pośmiertne: Raporty pośmiertne podsumowują informacje o zdarzeniu w łatwym do odczytania i spójnym formacie. Podczas tworzenia raportu z incydentu możesz edytować, wyciągać wnioski z dokumentów i dodawać notatki.

#8. Zarządzanie incydentami i reagowanie

Opsgenie wie, jak incydenty wpływają na usługi biznesowe. Pomaga więc proaktywnie komunikować się z interesariuszami w sprawie przestojów. Możesz zaplanować przerwy w świadczeniu usług i pozwolić Opsgenie na natychmiastowe wysyłanie wiadomości tekstowych do mostków konferencyjnych oraz tworzenie strony stanu. Pomaga to zminimalizować czynniki rozpraszające, dzięki czemu Twój zespół może skupić się na swojej pracy.

Zarządzanie usługami w oparciu o zespół

Opsgenie umożliwia mapowanie alertów na usługi biznesowe i uzyskanie jasnego zrozumienia, kto potrzebuje ciągłych aktualizacji i który zespół musi natychmiast zareagować. Zespoły zostaną odpowiednio powiadomione i otrzymają zaawansowane narzędzia do współpracy przy rozwiązywaniu problemów.

Planowanie i scenariusze

Korzystając z szablonów incydentów, możesz projektować reakcje na incydenty i konfigurować różne przepływy pracy dla różnych incydentów. Dla każdego zdarzenia możesz wstępnie zdefiniować potrzebne reakcje, aby Twoje zespoły i interesariusze mogli skorzystać z najlepszych kanałów współpracy w celu natychmiastowego rozwiązania problemów.

Strony stanu

Możesz zminimalizować hałas podczas każdego zdarzenia, pozwalając Twojemu zespołowi skupić się na szybkim rozwiązaniu problemów. Strony stanu pokazują najnowsze aktualizacje oddzielnie dla każdego zdarzenia. Ponadto możesz wyświetlić stronę Stan usługi, aby śledzić stan systemu.

Kalendarium zdarzenia

Oś czasu zdarzenia zawiera najważniejsze szczegóły, takie jak powiązane alerty, status zdarzenia, działania ICC i inne. Dane są automatycznie dodawane do sekcji zwłok, dzięki czemu zespoły mogą wyraźnie przeglądać zapis wszystkich zdarzeń.

#9. Komunikacja i współpraca

Aby uzyskać szybki czas reakcji, potrzebujesz skutecznych narzędzi do komunikacji i współpracy. Dzięki Opsgenie możesz zintegrować się z popularnymi narzędziami do czatowania, dzięki czemu możesz łatwo współpracować i podejmować działania. Ponadto możesz tworzyć wirtualne pokoje rozmów, aby zarządzać odpowiedziami między kilkoma zespołami i informować interesariuszy na bieżąco, korzystając z funkcji powiadamiania Opsgenie.

Czaty

Narzędzie ChatOps pomaga podejmować działania w oparciu o alerty i harmonogramy w Twojej firmie. Po wystąpieniu zdarzenia możesz łatwo utworzyć kanał Slack dla tego zdarzenia.

W ciągu kilku sekund wszyscy pozostali członkowie mogą zostać zebrani w jednym pomieszczeniu, co pozwala zaoszczędzić czas i umożliwić zespołowi szybszą pracę nad rozwiązaniem problemów. Opsgenie integruje się z wiodącymi narzędziami, takimi jak Microsoft Teams i Slack, aby osiągnąć sukces we współpracy.

Mostek do konferencji internetowych

Opsgenie umożliwia komunikację z osobami za pomocą dowolnego dostawcy konferencji internetowych, takiego jak Twilio lub Zoom. Szczegóły udostępniane za pomocą mostka konferencyjnego są dołączane bezpośrednio do zdarzenia i automatycznie udostępniane zespołowi.

Komunikacja z zainteresowanymi stronami

Możesz powiadomić swoich interesariuszy o incydentach zgodnie ze specyfikacjami swojej organizacji. Dzięki temu zainteresowane strony będą na bieżąco informowane o postępie rozwiązywania incydentów i kondycji usług za pośrednictwem automatycznych powiadomień, subskrybowania aktualizacji strony statusu lub odwiedzania strony statusu.

Integracje z Opsgenie

Połącz się z narzędziami biznesowymi, których używasz na co dzień, aby usprawnić przepływ pracy. Możesz zintegrować konto Opsgenie z więcej niż 200 potężnych aplikacji i usług internetowych, dzięki czemu synchronizacja danych nigdy nie będzie problemem.

  • Slack: Konsoliduj alerty z używanych narzędzi monitorujących i przekazuj je zespołowi.
  • Datadog: możesz synchronizować alerty Datadog z alertami Opsgenie i czerpać korzyści z bogatego systemu powiadomień o alertach, rotacji dyżurów i eskalacji.
  • Jira: możesz łatwo tworzyć, aktualizować i zarządzać problemami za pomocą dowolnego narzędzia do monitorowania.
  • Amazon CloudWatch: Możesz zsynchronizować alarmy SNS Amazon CloudWatch, aby Twój zespół otrzymał właściwe powiadomienie we właściwym czasie.

Inne integracje obsługiwane przez Opsgenie to Zendesk, Zapier, Cherwell, Big Panda, BMC Remedy, Dynatrace, SolarWinds i SignalFX.

Ceny Opsgenie

Opsgenie oferuje zniżki dla dużych zespołów. Małe zespoły mogą korzystać z tej aplikacji bezpłatnie dla maksymalnie pięciu użytkowników. Posiada również płatne opcje:

  • Niezbędne: łatwo zarządzaj alertami i incydentami w cenie 9 USD/miesiąc/użytkownika, jeśli opłata jest naliczana rocznie. Ten plan został stworzony z myślą o prostocie.
  • Standard: nieograniczone zarządzanie incydentami i alertami w cenie 19 USD/miesiąc/użytkownika przy rozliczeniu rocznym. Ten plan został stworzony z myślą o elastyczności.
  • Przedsiębiorstwo: zaawansowane zarządzanie incydentami i alertami dzięki widoczności biznesowej i współpracy w przedsiębiorstwie w cenie 29 USD/miesiąc/użytkownika przy rozliczeniu rocznym.

Z plan wybierzesz, Opsgenie oferuje bezpłatny 14-dniowy okres próbny, dzięki któremu możesz dowiedzieć się, który plan działa lepiej.

OpsgeniePagerDutyxMattersOpsgenie to oprogramowanie do zarządzania alertami i dyżurami, które integruje się z ponad 200 narzędziami, w tym ChatOps, narzędziami do współpracy, ITSM i narzędziami monitorującymi.Obowiązek Pagera umożliwia użytkownikom budowanie reakcji na incydenty i zarządzanie nimi w czasie rzeczywistym oraz integrowanie danych z kilku systemów monitorowania w jednym oknie. xMateriały to platforma niezawodności usług, która umożliwia zespołom SRE, DevOps i Ops automatyzację przepływu pracy i zapewnienie spójnego działania aplikacji bez żadnych przestojów i zakłóceń. Posiada ścieżkę audytu. Nie ma ścieżki audytu. Posiada ścieżkę audytu. Brak funkcji automatycznego przypisywania. Dostępna jest funkcja automatycznego przypisywania. Brak funkcji automatycznego przypisywania. Otrzymasz możliwość odzyskiwania po awarii Opcja. Nie będziesz mieć żadnej opcji odzyskiwania. Oferuje również opcję odzyskiwania po awarii. Opsgenie oferuje ustalanie priorytetów incydentów, raportowanie incydentów i pulpit nawigacyjny w czasie rzeczywistym dla Twoich zespołów. PagerDuty oferuje ustalanie priorytetów incydentów i raportowanie wraz z pulpitem nawigacyjnym w czasie rzeczywistym. xMatters zapewnia również raportowanie incydentów, ustalanie priorytetów incydentów i pulpit nawigacyjny w czasie rzeczywistym. Integruje się z narzędziami takimi jak Slack, Datadog, Zendesk, Jira, Amazon CloudWatch, SolarWinds, SignalFX, Dynatrace, Big Panda i innymi. Integruje się z narzędziami takimi jak AWS, ServiceNow, Salesforce, Zendesk, Atlassian, Datadog, Microsoft Teams, Okta i nie tylko. Integruje się z narzędziami takimi jak Microsoft, Google Cloud, Slack, Dynatrace, Zendesk, ServiceNow, New Relic, Jira Cloud i nie tylko. Jest bezpłatny dla maksymalnie pięciu użytkowników. Jest również bezpłatny dla maksymalnie pięciu użytkowników. Jest bezpłatny dla maksymalnie 10 użytkowników. Cena początkowa wynosi 9 USD/miesiąc/użytkownika. Cena początkowa wynosi 21 USD/miesiąc/użytkownika. Cena początkowa wynosi 9 USD/miesiąc/użytkownika dla maksymalnie 100 użytkowników. Oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny. Oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny z pełnymi funkcjami. Możesz wypróbować xMatters za darmo przed wybraniem dowolnego planu.

Wniosek

Opsgenie pomaga Twojej firmie śledzić incydenty i reakcje oraz podejmować decyzje w oparciu o dane, korzystając z różnych wskaźników. System zarządzania alertami natychmiast powiadamia Twój zespół o zdarzeniu, aby mógł natychmiast podjąć niezbędne działania.

Opsgenie potrafi ustalać priorytety zdarzeń, kierować wymagane powiadomienia i eskalować komunikaty, aby zespoły mogły szybciej rozwiązywać problemy bez powodowania nieefektywności.

W ten sposób możesz zminimalizować marnotrawstwo czasu i zasobów w zespołach IT i programistów oraz szybko rozwiązywać wszystkie incydenty i zarządzać nimi za pomocą Opsgenie.

Możesz także zapoznać się z najlepszymi narzędziami reagowania na zdarzenia związane z bezpieczeństwem.