Ustaw odpowiedź poza biurem dla wiadomości wysyłanych na Twoją stronę na Facebooku

Facebook wprowadził boty w zeszłym roku i wiele stron szybko je stworzyło, aby zawsze pojawiały się w Internecie. Jeśli uważasz, że bot nie radzi sobie z konkretnym typem strony, powinieneś zamiast tego spróbować użyć automatycznych odpowiedzi. Strony na Facebooku mają wbudowaną funkcję ustawiania automatycznych odpowiedzi. Możesz ustawić, gdy ktoś po raz pierwszy wysyła wiadomość do Twojej strony lub gdy Cię nie ma. Oto jak skonfigurować automatyczną odpowiedź na wiadomości wysyłane na Twoją stronę na Facebooku.

Odwiedź swoją stronę na Facebooku i kliknij „Ustawienia” w lewym górnym rogu. Znajduje się obok menu „Pomoc”.

Strona na Facebooku ma sporo ustawień, przy których możesz majstrować. W naszym celu kliknij „Wiadomości” na pasku bocznym, a następnie „Asystent odpowiedzi” po prawej stronie.

Zmień czas reakcji

Asystent odpowiedzi umożliwia zmianę czasu odpowiedzi. Pojawia się na Twojej stronie, gdy inni użytkownicy ją odwiedzają i informuje, jak szybko odpowiadasz na wiadomość. Kliknij „Zmień” i wybierz inny współczynnik odpowiedzi z podanych ustawień.

Odpowiedź poza biurem

Aby ustawić odpowiedź poza biurem, włącz opcję „Reaguj, gdy nie możesz połączyć się z komputerem lub telefonem”. Po włączeniu kliknij przycisk „Zmień” i dodaj własną wiadomość. Następnie przejdź do zakładki „Harmonogram” i wybierz, o której godzinie ta wiadomość ma być wysłana do każdego, kto piszą o Twojej stronie. Po zakończeniu kliknij „Zapisz”.

Dzięki temu możesz na przykład powiedzieć klientom, którzy wyślą Ci wiadomość po godzinie 18:00, że odezwiesz się do nich następnego dnia roboczego.

Błyskawiczna odpowiedź

Funkcja „Wysyłaj natychmiastowe odpowiedzi do każdego, kto wysyła wiadomość na Twoją stronę” umożliwia wysyłanie natychmiastowej odpowiedzi na wszystkie wiadomości wysłane na Twoją stronę na Facebooku. Dzieje się tak, gdy Twoja strona otrzymuje tyle wiadomości, że trudno jest nadążyć za nimi wszystkimi. Zapewnia drugą osobę, że wkrótce się z nią skontaktujemy. Włącz tę odpowiedź, a następnie ustaw niestandardową wiadomość.

Możesz także ustawić niestandardową wiadomość, która będzie wysyłana za pierwszym razem, gdy ktoś wyśle ​​wiadomość na Twoją stronę. Możesz to zrobić, włączając opcję „Pokaż powitanie komunikatora” i ustawiając niestandardową wiadomość.