Facebook wprowadził boty na swoją platformę w ubiegłym roku, co skłoniło wiele stron do ich szybkiego wdrożenia, aby zwiększyć swoją obecność w sieci. Jeśli zauważysz, że bot nie sprawdza się w przypadku konkretnego typu strony, warto rozważyć zastosowanie automatycznych odpowiedzi. Facebook umożliwia stronom skonfigurowanie automatycznych odpowiedzi na wiadomości. Możesz ustawić, aby automatyczne odpowiedzi były wysyłane, gdy ktoś po raz pierwszy kontaktuje się z Twoją stroną lub gdy nie masz możliwości odpowiedzi. Poniżej przedstawiamy, jak skonfigurować automatyczną odpowiedź na wiadomości kierowane do Twojej strony na Facebooku.
Przejdź do swojej strony na Facebooku i kliknij na „Ustawienia” w lewym górnym rogu, obok opcji „Pomoc”.
Na stronie ustawień Facebooka znajdziesz wiele opcji do dostosowania. W naszym przypadku kliknij na „Wiadomości” w menu bocznym, a następnie wybierz „Asystent odpowiedzi” po prawej stronie ekranu.
Zmiana czasu reakcji
Asystent odpowiedzi pozwala na modyfikację czasu reakcji, który jest widoczny dla odwiedzających Twoją stronę i informuje ich, jak szybko odpowiadasz na wiadomości. Kliknij na „Zmień” i wybierz inny współczynnik odpowiedzi z dostępnych opcji.
Ustawienie odpowiedzi poza biurem
Aby skonfigurować odpowiedź typu „poza biurem”, włącz opcję „Reaguj, gdy nie możesz skontaktować się z komputerem lub telefonem”. Po jej aktywacji kliknij „Zmień” i dodaj własną wiadomość. Następnie przejdź do zakładki „Harmonogram” i ustal godziny, w których taka wiadomość będzie wysyłana do osób, które skontaktują się z Twoją stroną. Po zakończeniu kliknij „Zapisz”.
Dzięki temu możesz na przykład poinformować klientów, którzy skontaktują się z Tobą po godzinie 18:00, że odpowiesz im następnego dnia roboczego.
Błyskawiczna odpowiedź
Funkcja „Wysyłaj natychmiastowe odpowiedzi do każdego, kto wysyła wiadomość na Twoją stronę” pozwala na automatyczne wysyłanie odpowiedzi na wszystkie wiadomości do Twojej strony na Facebooku. Umożliwia to szybkie informowanie użytkowników, że niedługo się z nimi skontaktujesz, co może być przydatne, gdy otrzymujesz dużą liczbę wiadomości. Aktywuj tę opcję, a następnie dostosuj treść wiadomości.
Możesz także ustawić niestandardową wiadomość, która będzie wysyłana po raz pierwszy, gdy ktoś wyśle wiadomość do Twojej strony. W tym celu włącz opcję „Pokaż powitanie komunikatora” i skonfiguruj własną wiadomość powitalną.