Jeśli chcesz, aby Twoi klienci lub odwiedzający witrynę podjęli pożądaną akcję, musisz ich do niej skierować. Nie jest tajemnicą, że jeśli nie powiesz im, co dalej, po prostu odejdą, nie poświęcając ani jednej sekundy na Twojej stronie.
Wtedy pomaga ci wezwanie do działania.
Jak sama nazwa wskazuje, wezwanie do działania informuje klientów o działaniu, które chcesz, aby podjęli. Odpowiada za kierowanie konwersjami na Twojej stronie lub stronie internetowej.
Twoi klienci chcą teraz bardziej spersonalizowanych i przemyślanych wezwań do działania. Jeśli więc chcesz zainteresować klientów, musisz myśleć nieszablonowo.
Spersonalizowane wezwania do działania mogą konwertować nawet o 202% więcej niż tradycyjne wersje.
Co więcej, jeśli Twoi klienci uznają Twoje CTA za bezwartościowe, pominą je bez litości. A wezwanie do działania nie spowoduje konwersji.
Na szczęście niektóre sposoby mogą pomóc w zwiększeniu skuteczności wezwań do działania i poprawie konwersji.
W tym artykule omówimy najważniejsze wezwania do działania, które z pewnością zwiększą współczynnik konwersji Twojej strony.
Spis treści:
Co to są wezwania do działania i dlaczego są ważne?
Wezwania do działania, czyli wezwania do działania, to słowa lub wyrażenia, których celem jest zachęcenie klientów do przejścia do następnego kroku dokładnie tam, gdzie chcesz. Może to być wszystko, od zakupu czegoś po subskrypcję listy e-mailowej lub pobranie gratisu.
Wezwanie do działania pomaga generować pożądane działania lub konwersje wśród odbiorców, zachęcając ich do natychmiastowego działania za pomocą atrakcyjnych słów lub wyrażeń. Są to monity lub instrukcje, które zachęcają odwiedzających Twoją witrynę lub klientów do podjęcia określonych działań. Obejmuje zakup, wypełnienie formularza lub zapisanie się do newslettera.
Głównym celem wezwań do działania jest przekształcenie pasywnych odwiedzających witrynę internetową w aktywnych i zaangażowanych klientów. Prawidłowo stosowane wezwania do działania mogą pomóc zmaksymalizować wpływ kampanii marketingowych i sprzedażowych.
Jednak ważne jest, aby poznać pułapki, a także sprawdzone sposoby na skuteczniejsze działanie wezwań do działania. Aby zwiększyć wartość swojego wezwania do działania, musisz przekazać wartość podjęcia określonego działania.
Ponadto upewnij się, że użytkownicy mogą to łatwo zrobić. W ten sposób z pewnością zwiększysz współczynniki konwersji i przyspieszysz rozwój swojej firmy.
Co więcej, wdrożenie skutecznych wezwań do działania ułatwia śledzenie i mierzenie skuteczności działań marketingowych i reklamowych. Umożliwia lepszą optymalizację strategii biznesowych, a także zwiększa zyski.
Najlepsze praktyki tworzenia dobrego wezwania do działania
Wezwanie do działania można określić jako narzędzie marketingowe, które służy różnym celom, ale ma ten sam cel końcowy; inicjuje odpowiedź użytkownika. Podczas tworzenia skutecznego wezwania do działania należy wziąć pod uwagę kilka punktów.
Zachowaj prostotę i przejrzystość
Po pierwsze, musisz upewnić się, że istnieje łatwe do zrozumienia i proste wezwanie do działania. Nie komplikuj tego, wprowadzając duże terminy lub skomplikowany język, ponieważ może to zmylić odwiedzającego, co skutkuje kiepskimi współczynnikami konwersji.
Spraw, by było to wykonalne
Używaj języka zorientowanego na działanie, takiego jak „Zarejestruj się teraz”, „Dowiedz się więcej” lub „Rozpocznij”, aby wzbudzić w umyśle czytelnika poczucie natychmiastowego działania.
Używaj silnych czasowników
Stwórz swoje wezwanie do działania, używając silnych i aktywnych czasowników. Może to być coś w stylu „Dołącz”, „Pobierz”, „Rozpocznij” lub „Pobierz”, aby wyglądało bardziej atrakcyjnie.
Atrakcyjny wizualnie
Projekt twojego CTA ma znacznie większą wagę niż myślisz. Idealne wezwanie do działania musi mieć kontrastujące kolory i pogrubiony tekst. Spróbuj dodać coś, co sprawi, że wyskoczy ze strony. Powinien wyróżniać się na tle pozostałej zawartości strony.
Umieść go w widocznym miejscu
Umieść wezwanie do działania w widocznym miejscu, na przykład nad zakładką lub u góry strony, gdzie będzie dobrze widoczne i będzie miało sens.
Spersonalizuj to
Dostosuj wezwanie do działania do odbiorców docelowych, używając języka i obrazów, które do nich przemawiają. Powiedz im, że z nimi rozmawiasz.
Testuj i optymalizuj
Na koniec spróbuj poeksperymentować z różnymi wezwaniami do działania i sprawdź, które najbardziej przemawia do odbiorców. Ponadto musisz konsekwentnie optymalizować i ulepszać swoje wezwania do działania w oparciu o dane dotyczące wydajności, które gromadzisz za pomocą narzędzi do tworzenia map cieplnych.
Teraz omówimy najważniejsze wezwania do działania, które z pewnością zwiększą współczynnik konwersji Twojej strony.
Czytaj/Dowiedz się więcej
Najszerzej stosowane, ale skuteczne wezwanie do działania musi być właśnie takie! To jeden z najlepszych sposobów kierowania użytkowników do następnego najlepszego kroku w zamian za oferowanie wartości. Budujesz zaufanie i wiarygodność, dostarczając potencjalnym klientom dodatkowych informacji.
Oto jak wygląda przycisk „Dowiedz się więcej”:
Postaraj się, aby wezwanie do działania było krótkie i jasne, ponieważ sprawi, że będzie bardziej przekonujące. Kolejną kwestią, o której należy pamiętać w przypadku wezwania do działania, jest umieszczenie go w odpowiednim miejscu na stronie, w miejscu łatwo widocznym i dostępnym.
Możesz tworzyć dodatki ze znanymi słowami, takimi jak „Dowiedz się więcej o tym, co robimy” itp. Dobrze przygotowane wezwanie do działania musi kierować użytkownika do odpowiednich informacji i stwarzać poczucie pilności. Może pomóc przekształcić więcej odwiedzających w klientów i zwiększyć liczbę konwersji w Twojej witrynie.
Lead Magnet CTA
Wezwania do działania typu lead magnet działają, zachęcając docelowych odbiorców do podjęcia określonych działań, zazwyczaj do wymiany informacji kontaktowych na coś wartościowego. Lead magnet to termin marketingowy, który reprezentuje darmowy produkt lub usługę. To propozycja wartości – może to być ebook, webinar, kupon rabatowy itp.
Oto jak wygląda wezwanie do działania związane z generowaniem leadów:
Wezwanie do działania z magnesem ołowiowym jest zazwyczaj zawarte w materiale mającym na celu przyciągnięcie docelowych odbiorców, takim jak strona docelowa lub jakakolwiek inna treść. Może to być przycisk, formularz lub hiperłącze, które przenosi odwiedzającego na stronę, na której może wprowadzić swoje dane kontaktowe.
Gdy użytkownik podejmie działanie, otrzyma magnes ołowiowy w zamian za swoje dane kontaktowe. Można to również rozumieć jako pierwszy krok w lejku sprzedażowym, gdy celem jest generowanie leadów do dalszej pielęgnacji i konwersji.
Subskrypcja newslettera
Wezwanie do subskrypcji biuletynu to monit lub przycisk, który zachęca osobę odwiedzającą witrynę internetową do zapisania się na firmowy biuletyn e-mailowy. Zazwyczaj tego typu wezwania do działania znajdują się w określonych miejscach w witrynie, takich jak nagłówek, stopka lub pasek boczny.
Co więcej, wezwania do działania związane z subskrypcją biuletynu są połączone z prowokującym językiem, który zachęca odwiedzającego w zamian za podjęcie działania. Niektóre przykłady to „Otrzymuj ekskluzywne oferty” lub „Bądź na bieżąco dzięki naszym najnowszym aktualizacjom”.
Oto jak wygląda wezwanie do działania zasubskrybuj newsletter:
Kiedy odwiedzający kliknie na dane CTA, przekieruje go do formularza, w którym będzie musiał podać swoje dane kontaktowe, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko, lokalizacja itp.
Po pomyślnym przesłaniu formularza zostają oni oficjalnie zapisani do newslettera Twojej firmy. I możesz dodać je do swojej listy e-mailowej za pomocą narzędzi e-mail marketingu. Następnie będą mogli otrzymywać regularne aktualizacje od firmy.
Wezwania do działania związane z subskrypcją biuletynu polegają na przekształcaniu odwiedzających witrynę w subskrybentów. Pozwala firmom budować relacje z odbiorcami i informować ich na bieżąco o nowych produktach, usługach i promocjach.
Formularz kontaktowy to narzędzie internetowe, za pomocą którego użytkownicy mogą wysyłać wiadomości lub zapytania do właściciela lub administratora witryny. Zapewnia wygodny sposób kontaktowania się odwiedzających z właścicielem witryny bez konieczności bezpośredniego ujawniania adresu e-mail.
Zazwyczaj formularz kontaktowy jest wyświetlany na stronie internetowej i zawiera zestaw pól, które użytkownik musi wypełnić.
Wymagane informacje mogą obejmować:
- Nazwa użytkownika.
- Adres e-mail.
- Temat wiadomości.
- Sama wiadomość.
Właściciel serwisu otrzymuje powiadomienie o informacji, gdy użytkownik kliknie przycisk „Wyślij” po wypełnieniu danych.
Wydarzenia lub promocje ograniczone czasowo to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców i szybkie przejście ich do następnego kroku. Te wezwania do działania informują odwiedzających o najnowszych promocjach prowadzonych przez Twoją firmę i pomagają im uzyskać dalsze szczegóły.
Oto jak wygląda wezwanie do działania związane z promocją wydarzenia:
Podczas tworzenia mocnych, ale mądrych wezwań do promocji wydarzenia, należy pamiętać o uwzględnieniu słów, które wywołują u odbiorców poczucie pilności. Dodanie szczypty personalizacji może być wisienką na torcie.
Niektóre najlepsze przykłady wezwań do działania związanych z promocją wydarzenia mogą obejmować „Skorzystaj z mojej oferty”, „Kup teraz i zaoszczędź” lub „Odbierz moją zniżkę”.
Nie wspominając o tym, jeśli jesteś wystarczająco bystry, aby zauważyć, że te przykłady mówią w pierwszej osobie. Ten krok po prostu zwiększa moc Twoich wezwań do działania.
Przyciski udostępniania społecznościowego
Przyciski udostępniania w mediach społecznościowych umożliwiają odbiorcom łatwe udostępnianie treści, które mogą im się przydać, co z kolei pomaga przyciągnąć większy ruch. Ale samo umieszczenie ich tam nie będzie już działać; użycie skutecznego wezwania do działania jest niezbędne, aby jak najlepiej wykorzystać swoje wysiłki.
Aby czerpać korzyści z przycisków udostępniania w mediach społecznościowych, musisz najpierw skupić się na prawidłowym rozmieszczeniu przycisków. Można je dostosować w dowolnym miejscu, od blogów po dowolne inne treści warte udostępnienia. Pamiętaj, aby umieścić go w łatwo dostępnym miejscu.
W tym przykładzie, gdy użytkownicy czytają artykuł, mogą udostępnić go w swoich kanałach mediów społecznościowych, jeśli uznają to za istotne.
Oto jak wygląda wezwanie do działania udostępniania społecznościowego:
Opieka nad leadami
Pielęgnacja leadów jest niezbędnym elementem udanej strategii marketingowej, a wezwania do działania (CTA) odgrywają ważną rolę w tym procesie. Oferując ukierunkowane treści, wezwania do działania związane z pielęgnacją leadów tworzą ścieżkę klienta, dostarczając właściwy komunikat właściwej osobie we właściwym czasie.
CTA wspierające prowadzenie ma na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów, budowanie relacji i przekształcenie potencjalnych klientów w lojalnych klientów. Te wezwania do działania koncentrują się na zapewnieniu, że doświadczenie użytkownika jest spersonalizowane, skuteczne i odpowiednie.
Oto jak wygląda wezwanie do działania związane z pielęgnowaniem leadów:
Niektóre standardowe wezwania do działania w zakresie lead nurturing obejmują treści do pobrania, takie jak oficjalne dokumenty i e-booki, rejestrację na seminaria internetowe i wydarzenia, formularze do planowania konsultacji, pobieranie wersji próbnych produktów oraz zniżki na określony produkt lub usługę.
Korzystając z odpowiednich wezwań do działania, możesz pielęgnować potencjalnych klientów, angażować ich i upewnić się, że produkt lub usługa Twojej firmy jest najważniejsza dla potencjalnych klientów.
powiązana zawartość
Niezależnie od tego, czy jest to post na blogu, czy biuletyn, powiązane treści odgrywają kluczową rolę i są ważnym aspektem zwiększania skuteczności treści i marketingu.
Powiązane treści Wezwania do działania zachęcają czytelników do zaangażowania się w treść, dostarczając dodatkowe, powiązane treści, które zwiększają wartość ich doświadczenia. Możesz dołączyć powiązane treści za pomocą hiperłączy, w tym dodać sugerowane linki na końcu postów lub odpowiednie wezwania do działania w odpowiednich lokalizacjach.
Oto jak wygląda powiązane wezwanie do działania:
Musisz pamiętać, że wezwania do działania powinny być używane oszczędnie i strategicznie, aby zmaksymalizować skuteczność posta na blogu. Jeśli zrobisz to we właściwy sposób, wezwania do działania związane z treścią mogą pomóc zwiększyć zaangażowanie w Twoje posty, jednocześnie zwiększając zasięg.
Bezpłatna wersja próbna/wersja demonstracyjna
Wezwania do bezpłatnej wersji próbnej/demonstracji mogą pomóc zachęcić odbiorców do wypróbowania Twoich produktów/usług. Tego typu wezwań do działania stosuje się, gdy udostępniasz odbiorcom demo swoich ofert, zanim zainwestują swoje pieniądze.
Oto jak wygląda bezpłatne wezwanie do działania na próbę:
Gdy korzystasz z bezpłatnych próbnych wezwań do działania, mogą one pomóc zainteresować odbiorców Twoimi produktami.
Jednak ważne jest, aby pamiętać, że aby zmusić odbiorców do pracy; musisz podać korzyści płynące z ubiegania się o swoją ofertę, jednocześnie łagodząc zastrzeżenia.
BigCommerce wykonał świetną robotę dzięki darmowemu okresowemu CTA. Komunikują, jaką wartość może uzyskać odwiedzający w zamian za kliknięcie tego przycisku bezpłatnej wersji próbnej.
Skontaktuj się z działem sprzedaży
Ten rodzaj wezwania do działania bezpośrednio przekazuje odwiedzającemu wiadomość, aby skontaktował się z działem sprzedaży i jest bardzo skoncentrowany na sprzedaży. Te wezwania do działania są skierowane do potencjalnych klientów Twoich produktów i usług.
Możesz rozważyć umieszczenie tych wezwań do działania na stronach produktów lub usług, ponieważ są one pomocne w przekształcaniu potencjalnych klientów w klientów.
Często zadawane pytania dotyczące wezwań do działania
Jakie są typowe błędy CTA?
Niektóre typowe błędy wezwania do działania obejmują złe umieszczenie wezwania do działania, używanie mylącego języka, brak pilności, brak zachęty, nieatrakcyjny projekt, dodawanie zbyt wielu wezwań do działania, brak personalizacji i brak testów.
Czy można mieć za dużo wezwań do działania?
Powszechnie uważa się, że zbyt wiele wezwań do działania może przytłaczać użytkownika i osłabiać przekaz. Zagracony lub mylący układ z wieloma konkurującymi wezwaniami do działania może powodować zamieszanie i niższe współczynniki konwersji. Najlepiej mieć jasny, zwięzły przekaz i jedno podstawowe lub kilka wezwań do działania na stronę.
Jak przeprowadzać testy A/B wezwań do działania?
Oto kroki, aby przeprowadzić test A/B wezwań do działania:
Wybierz dwa różne wezwania do działania: chcesz przetestować dwa różne wezwania do działania (CTA).
Określ cel: Zdecyduj, co chcesz osiągnąć za pomocą wezwania do działania. Na przykład, czy chcesz zwiększyć współczynniki klikalności i konwersji lub wygenerować więcej leadów?
Stwórz hipotezę: opracuj hipotezę dotyczącą tego, które wezwanie do działania ma większe szanse na osiągnięcie celu.
Skonfiguruj test: użyj narzędzia, takiego jak Google Optimize lub VWO, aby skonfigurować test A/B.
Podziel ruch: narzędzie do testowania A/B losowo rozdziela ruch w witrynie między dwa wezwania do działania. Pozwoli ci to zobaczyć, jak każde wezwanie do działania radzi sobie z różnymi odbiorcami.
Zbieraj dane i analizuj: obserwuj, jak każde wezwanie do działania działa w określonym okresie.
Podejmij decyzję i powtórz: na podstawie wyników testu A/B podejmij decyzję o tym, którego wezwania do działania użyć w swojej witrynie. I pamiętaj o ciągłym testowaniu i ulepszaniu wezwań do działania.
Wniosek
Wezwania do działania nigdy nie pasują do jednego uniwersalnego kryterium. W przypadku różnych celów konieczne będzie umieszczenie odpowiednich wezwań do działania. Jednak jedna rzecz, która się nie zmienia, to to, że wezwanie do działania powinno być wystarczająco przekonujące, aby wywołać reakcję ze strony użytkownika. Więc daj z siebie wszystko i wejdź z solidnym wezwaniem do działania!
Możesz także zapoznać się z najlepszym oprogramowaniem do generowania leadów dla startupów i przedsiębiorstw.