11 konkurentów Shopify, których warto rozważyć w swoim sklepie internetowym

Rozpoczęcie działalności eCommerce lub przejście do trybu online jest łatwiejsze niż kiedykolwiek, a wielu konkurentów Shopify to przybija.

Shopify to jedno z najpopularniejszych rozwiązań eCommerce, z udziałem w rynku na poziomie 29% i ponad 400 000 aktywnych sklepów w 2021 r. Zrewolucjonizowało branżę eCommerce, niemal zastępując starsze oprogramowanie dla przedsiębiorstw, minimalizując czas i potrzebę kodowania. Shopify jest szybkie, proste i idealne do zakładania nowego sklepu od podstaw dzięki kompletnemu pakietowi technologii.

Możesz projektować strony za pomocą wbudowanego edytora; możesz sprzedawać w wielu kanałach, łącząc lokalne języki i oferując niezawodne wsparcie w swoich sklepach internetowych. Nie tylko to, responsywne konspekty mobilne, ponad 100 motywów, ponad 6000 aplikacji i kompleksowe integracje z zestawami narzędzi, takimi jak Google Ads i dostawcy płatności, sprawiają, że Shopify jest popularnym wyborem.

Ale nawet największe platformy mają swoje wady. Miesięczna opłata cenowa Shopify jest zbyt wysoka i jeśli nie korzystasz z płatności Shopify, które działają tylko w kilku krajach, płacisz opłaty transakcyjne za każdą dokonaną sprzedaż.

Ponadto pulpit nawigacyjny Shopify nie jest tak intuicyjny, jak byśmy tego chcieli. Tworzenie rozwijanych menu, dodawanie elementów lub korzystanie z „kolekcji” jest dość skomplikowane. Chociaż Shopify obsługuje dostosowywanie, jest to trochę okrężne, ponieważ nie jest oparte na standardowym PHP. W związku z tym kod uczenia się może być dość stromy, a pełna kontrola twórcza jest niemożliwa w przypadku Shopify.

Ale to, co naprawdę wyróżnia Shopify, to polityka blokady dostawcy, która uniemożliwia przeniesienie sklepu do innego dostawcy. W połączeniu z ostatnimi problemami z wydajnością i brakiem wsparcia, możesz poszukać gdzie indziej.

Potrzeby użytkowników ewoluowały; potrzeba lepszego wsparcia jest kluczowa. Podobnie jak potrzeba przystępności cenowej, zaawansowanej personalizacji i opcji migracji. Bez względu na to, jakie są Twoje wymagania dotyczące poszukiwania alternatyw, znajdź poniżej najlepsze alternatywy Shopify, na które warto zwrócić uwagę.

WooCommerce

Będąc najlepszą na świecie platformą handlu elektronicznego typu open source, WooCommerce jest bezpłatną wtyczką WordPress z ponad 400 oficjalnymi rozszerzeniami. Jest całkowicie zintegrowany z motywami WordPress i oferuje elastyczne rozwiązania obsługiwane przez globalną społeczność.

Niezależnie od tego, czy przygotowujesz się do uruchomienia własnej linii detalicznej, czy do założenia nowej firmy, WooCommerce może Ci pomóc. Posiada wiele wbudowanych narzędzi i przydatnych integracji, które pomogą Ci skutecznie zarządzać operacjami biznesowymi. Możesz tworzyć atrakcyjne witryny sklepowe (ze świetnymi darmowymi motywami) i dostosowywać strony produktów.

Szereg usług można dodać bezpłatnie za pomocą Kreatora instalacji. Możesz łatwo zarządzać płatnościami dzięki ponad 100 bramkom płatniczym. Nie tylko to, łącz się ze znanymi przewoźnikami (w tym z wyłączną wysyłką WooCommerce tylko do USA) i automatycznie obliczaj podatek od sprzedaży.

WordPress jest już znany jako najlepszy system zarządzania treścią, popularny ze względu na przewagę SEO. Gdy wzmocnisz go za pomocą WooCommerce, masz możliwość pojawienia się w najlepszych wynikach wyszukiwania i rozwoju swojej firmy.

Możesz również monitorować to za pomocą wskaźników wydajności za pomocą WooCommerce Admin, w pełni konfigurowalnego pulpitu nawigacyjnego. W rzeczywistości cały WooCommerce jest bardzo konfigurowalny. Możesz nawet stworzyć swój własny spersonalizowany motyw, jeśli nie lubisz niezliczonych motywów, które zawiera.

Chociaż płatne rozszerzenia są dostępne, możesz wiele zrobić dzięki bezpłatnym rozszerzeniom. Możesz dodać przyciski udostępniania i poszerzać grono odbiorców w kanałach społecznościowych, takich jak Facebook, Google Ads, HubSpot, a nawet Mailchimp.

Innym powodem, dla którego WooCommerce jest numerem 1 na liście, jest to, że wszystkie Twoje dane są na zawsze Twoje. W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań eCommerce, możesz swobodnie eksportować całą swoją zawartość. Nie ma żadnych kłopotów, jeśli chcesz przenieść swój biznes gdzie indziej bez żadnych ograniczeń.

BigCommerce

Podczas gdy WooCommerce był najpopularniejszy wśród konkurentów Shopify, BigCommerce jest zdecydowanie najbardziej wszechstronny. BigCommerce jest znany ze swojej skalowalności, stabilności i bezpieczeństwa. Najlepszy dla dużych firm i właścicieli sklepów, BigCommerce jest idealnym rywalem wśród innych konkurentów Shopify. To dlatego, że oferuje więcej wbudowanych narzędzi sprzedażowych i integracji niż Shopify.

W rzeczywistości, gdy korzystasz z Shopify, płacisz procent swojej sprzedaży klientom, którzy nie korzystają z płatności Shopify. BigCommerce nie ma takich ograniczeń. Co więcej, BigCommerce ma własny zestaw integracji i ponad 1100 aplikacji. Nie zmusza więc do instalowania aplikacji innych firm, w przeciwieństwie do Shopify.

Możesz zacząć od zaprojektowania atrakcyjnej witryny sklepowej, realizacji produktów, dostosowania kasy i integracji z mediami społecznościowymi. Co więcej, możesz mieć wiele kanałów sprzedaży, od sklepu do punktu sprzedaży (POS) do witryn stron trzecich, takich jak Amazon, eBay, Walmart i Zakupy Google.

Z planami zaczynającymi się od 29,95 USD miesięcznie, BigCommerce ma łatwą w użyciu aplikację. Ma również wbudowany blog, który pomoże Ci poprawić ranking SEO. Jeśli potrzebujesz planów na poziomie przedsiębiorstwa, możesz skontaktować się z zespołem w celu uzyskania niestandardowych opcji cenowych.

Chociaż funkcje będą się różnić w zależności od planu, który wybierzesz, istnieje kilka podstawowych funkcji, które otrzymasz dzięki BigCommerce. Obejmują one nieograniczoną liczbę kont pracowników, zaawansowane funkcje raportowania, 12 bezpłatnych szablonów, integrację z PayPal i przydatne narzędzia SEO.

e-commerce Wix

Wix najlepiej nadaje się dla pojedynczych przedsiębiorców i osób, które lubią majsterkować. W ciągu kilku minut możesz stworzyć atrakcyjne i dostosowane do potrzeb sklepy mobilne. Z ponad 500 szablonami witryn e-commerce do wyboru, Wix jest całkowicie narzędziem do tworzenia metodą „przeciągnij i upuść”. Rozumiemy przez to, że możesz dosłownie przenosić dowolne treści w dowolne miejsce.

Dzięki wielu elastycznym opcjom projektowania Wix eCommerce jest idealny dla początkujących. Mówiąc bardziej szczegółowo, jest idealny dla małych firm, które mają nie więcej niż 100 produktów. To dobra platforma na początek, ponieważ upraszcza wszystko i ma doskonałe wsparcie.

Chociaż Wix nie ma kompleksowych narzędzi, takich jak Shopify, jest idealny dla osób, które nie chcą dużo kodować. Ma potężny edytor i wewnętrzne narzędzia do projektowania. Ponadto jego zaawansowane funkcje obejmują odzyskiwanie porzuconego koszyka 🛒, automatyczne tworzenie kopii zapasowych i niestandardową nazwę domeny.

Teraz Wix ma darmowy plan. Ale będziesz potrzebować planu premium, aby akceptować płatności, usuwać reklamy i łączyć własną domenę. Chcesz zwiększyć funkcjonalność swojego sklepu? Skorzystaj z ogromnego rynku aplikacji i ponad 300 integracji.

Poza tym, że nie pozwala ci stworzyć więcej niż 100 stron, Wix nie obsługuje nowszych kanałów sprzedaży, takich jak TikTok. Możesz więc przegapić wiele potencjalnych potencjalnych klientów. Nie pozwól jednak, aby to zmieniło twoje zdanie. Wix to doskonałe, wszechstronne narzędzie do tworzenia witryn internetowych, idealne dla początkujących.

Handel Kibo

Kolejna idealna alternatywa dla Shopify, Kibo Commerce to bogata w funkcje, oparta na chmurze i wielokanałowa platforma eCommerce. Pozwala obsługiwać operacje B2B i B2C z jednego interfejsu. Co więcej, można korzystać z usług wspólnych (cennik, katalog produktów, marketing) za pośrednictwem jednego pulpitu administratora.

Co więcej, podczas pracy z Kibo zyskujesz pełne pokrycie API, wbudowane integracje i doskonałe możliwości skalowania witryny. Aby bezpośrednio porównać Kibo z Shopify, opcje odzyskiwania koszyka i porzuconego koszyka 🛒 są lepsze w Kibo, podczas gdy Shopify przejmuje trofeum w płatnościach online.

Zaprojektowany z myślą o wszystkich etapach bezgłowej podróży, Kibo pozwala organizacjom projektować spersonalizowane doświadczenia eCommerce, pomagając im w ten sposób szybko się rozwijać.

Mówiąc bardziej szczegółowo, Kibo pomaga tworzyć spersonalizowane doświadczenia zakupowe nie tylko w tradycyjnych kanałach, takich jak media społecznościowe i rynki internetowe. Ale także w nowszych wiodących kanałach, takich jak inteligentne urządzenia, urządzenia do noszenia i asystenci głosowi.

Jeśli chcesz zwiększyć swoje przychody i zwiększyć lojalność klientów, możesz współpracować z Kibo Subscriptions Management. Możesz oferować subskrypcje często kupowanych produktów i zwiększać bazę klientów, wysyłając wyselekcjonowane pakiety lub ekskluzywne produkty.

Kibo zapewnia również pomoc w zarządzaniu zamówieniami. Zwiększ sprzedaż, optymalizuj zapasy i realizuj zamówienia szybciej dzięki wysoce elastycznemu interfejsowi. Pozostań w kontakcie z klientem podczas całej podróży, a także ze współpracownikami sklepu, partnerami realizacyjnymi, a nawet zespołami obsługi klienta. Najlepsze w Kibo jest to, że możesz cieszyć się wszystkimi tymi usługami (od bezgłowego handlu elektronicznego, przez zarządzanie zamówieniami, po subskrypcje) w ramach ujednoliconej platformy.

sklep internetowy

Jeśli szukasz konkurentów Shopify opartych na chmurze, możesz wziąć Intershop na przejażdżkę (czytaj: demo). Rozwiązanie handlowe SaaS stworzone wyłącznie dla złożonych firm, Intershop jest bezpieczne i dostępne w chmurze Microsoft Azure.

Jeśli chcesz dodać zaawansowane funkcjonalności do swojej witryny, nie potrzebujesz żadnych większych migracji. Wszystko dzięki mikroserwisom, które oferuje Intershop. Ponadto ma otwartą architekturę AI, która umożliwia łatwą rozbudowę. I możesz tworzyć niestandardowe doświadczenia dla każdego użytkownika, dowolnego urządzenia, korzystając z funkcji handlu bezobsługowego.

Podczas gdy udział w rynku Shopify jest większy niż Intershop, Intershop zyskuje na popularności dzięki obsłudze wielokanałowej. Dzięki bezproblemowym integracjom Intershop pomaga skalować Twój biznes na wyższy poziom.

Dzięki ponad 500 interfejsom API możesz być gotowy do zapewnienia wyjątkowej obsługi online, która pomoże uprościć procesy zakupowe, informacje o produktach i sprzedaż w każdym punkcie kontaktu. Martwisz się o swoją integrację z SAP i ilość potrzebnego kodu? Intershop przejmuje inicjatywę dzięki swojemu Integration Hub.

Co więcej, Intershop oferuje doskonałe zasoby kierowane przez ekspertów, globalną społeczność i opcje szkoleniowe w celu optymalizacji Twojego podejścia. Bądź na bieżąco z bezproblemowym zarządzaniem zamówieniami. Lub wzmocnij swoje centrum obsługi klienta, aby budować lepsze relacje, które zapewnią Ci wielu powracających gości.

Artykuły sklepowe

Niewielu o tym wie, ale Shopware zostało założone w 2004 roku, dwa lata przed Shopify. Jeden z najpopularniejszych wśród wszystkich konkurentów Shopify, Shopware ma bezpłatną wersję. Dla porównania Shopify ma tylko płatne wersje.

Chociaż zarówno Shopify, jak i Shopware są intuicyjne i mają mnóstwo funkcji SEO, Shopware ma szybszy czas ładowania. To z kolei pozytywnie wpływa na SEO.

Kolejną zaletą Shopware w stosunku do Shopify jest możliwość dostosowania. Dzięki ponad 1500 rozszerzeniom Shopware umożliwia tworzenie indywidualnych wtyczek i dostosowywanie sklepu. Shopify ma wiele motywów i wtyczek; szanse na dostosowanie są jednak ograniczone.

Dzięki pełnemu dostępowi do kodu źródłowego Twoje dane są Twoje bez żadnych ograniczeń. Shopware pomaga również rozwijać się szybciej dzięki API, bezobsługowym i zautomatyzowanym funkcjom, które nie wymagają kodu. Niezależnie od tego, czy B2B, czy B2C, możesz zarządzać handlem online lub offline w różnych modelach biznesowych.

Korzystaj także z potężnych narzędzi SEO, funkcji opowiadania historii i dostosowywanych opcji produktów dzięki Shopware. Ponadto uzyskasz pomoc w prowadzeniu promocji, angażowaniu klientów poprzez wspólne przeglądanie i zakupy wideo i nie tylko.

Miva

Podczas gdy Shopify ma wielu konkurentów, Miva pomaga dostosować się do pojawiających się trendów eCommerce. Dzięki zarządzaniu dużymi zapasami w oparciu o liczbę SKU i funkcjom przetwarzania dużych zamówień, Miva obiecuje niezrównaną elastyczność.

Ponadto ma oparte na chmurze środowisko hostingowe ze wszystkimi niezbędnymi narzędziami, które pomagają sprzedawać B2B i D2C z tej samej platformy. Najlepsze w swojej klasie integracje Miva do wysyłki, magazynowania, płatności, podatków, księgowości i marketingu zapewniają wszystko, co potrzebne do odniesienia sukcesu.

Zbudowanie potężnej i atrakcyjnej witryny sklepowej oraz maksymalizacja zaangażowania jest łatwe dzięki katalogom Miva i funkcjom nawigacji. Co więcej, Twoi kupujący otrzymają dynamiczne rekomendacje produktów i promocje. Z pomocą przychodzą Ci interaktywne wizualizatory produktów oraz funkcje sprzedaży dodatkowej i pakietowej!

Dzięki świetnemu centrum wsparcia Miva ma również zaawansowane funkcje. Obejmują one widoczność zapasów na żywo, niestandardowe ceny dla B2B, automatyczne subskrypcje i wiele konfigurowalnych aplikacji hurtowych. Może być trochę trudny w użyciu w porównaniu do Shopify, a koszt subskrypcji jest zwykle wyższy. Jednak dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu Miva ma wszystko, czego potrzebujesz, aby zwiększyć przychody i zwiększyć liczbę konwersji.

Woluzja

Dzięki bezpłatnej wersji próbnej przez 14 dni Volusion jest jednym z popularnych konkurentów Shopify, znanych z podejścia opartego na rozwiązaniach. Wspaniałe motywy przyjazne dla urządzeń mobilnych, intuicyjna funkcjonalność i najlepsze w swojej klasie narzędzia SEO to wszystko, co otrzymujesz dzięki Volusion. Ale to nie wszystko!

Volusion ma doskonałe funkcje wyświetlania produktów (w tym pokaz slajdów na stronie głównej), narzędzia promocyjne i zaawansowane narzędzia wyszukiwania. Możesz również skorzystać z pomocy własnego studia Volusion przy projektowaniu swojej strony internetowej. To jedyna w swoim rodzaju oferta, której nie oferują inni konkurenci Shopify.

Usprawnij funkcje magazynowe, wdrażaj wycenę wariantów produktów lub oferuj subskrypcje za pomocą narzędzia do ustalania cen cyklicznych dzięki temu kompleksowemu rozwiązaniu eCommerce. Wszystkie witryny mają również 99% gwarancję dostępności w Google Cloud.

Posiada cztery płatne plany: osobisty, profesjonalny, biznesowy i niestandardowy (dla dużych przedsiębiorstw). Volusion słynie z nacisku na analitykę. Dzięki Volusion możesz być na bieżąco ze spostrzeżeniami i analizami, a my uważamy, że to poważny plus!

Śledź RIO, twórz raporty, twórz rabaty, zarządzaj kontami społecznościowymi, sprzedawaj na wielu platformach i łatwo zarządzaj recenzjami dzięki funkcjom Volusion. Od tworzenia bezproblemowej obsługi transakcji po uzyskiwanie pomocy od wewnętrznych ekspertów ds. Marketingu, projektowania i studia, Volusion to potęga.

Wielki kartel

W pełni hostowana platforma eCommerce, Big Cartel jest obecnie najtańszą platformą wśród konkurentów Shopify. Co więcej, jest to najbardziej idealny wybór dla artystów i twórców, którzy chcą zaprezentować swoją pracę i zarobić.

Jest idealny również dla startupów, ze stronami produktów nieprzekraczającymi 500. Nawet wtedy zapewnia więcej rozwiązań niż Wix z ograniczeniami do 100 stron produktów. Wracając do Big Cartel, ma darmowy plan zaprezentowania pięciu różnych produktów.

Nie ma skomplikowanych funkcji ani interfejsów. Jest raczej łatwy w użyciu, umożliwia sprzedaż wielokanałową i dobrze integruje się z Google Analytics.

Big Cartel ma tylko podstawowe funkcje, co może być wadą w porównaniu z wiodącymi gigantami handlu elektronicznego. Jednak prostota i łatwe w użyciu funkcjonalności sprawiają, że jest idealny dla początkujących.

Mówiąc o wadach, możesz czuć się ograniczony, jeśli chodzi o opcje płatności, elastyczność, liczbę rozszerzeń i zarządzanie produktem. Jest to jednak najlepsza strona internetowa dla kreatywnych profesjonalistów, takich jak fotografowie, malarze i projektanci, którzy chcą komercjalizować swoją sztukę. Co więcej, jest naprawdę przystępny cenowo!

Kwadrat online

W porównaniu do innych konkurentów Shopify, Square Online jest jedynym sklepem internetowym, który można wykonać na zamówienie. Konfiguracja jest szybka i łatwa; możesz od razu zacząć sprzedawać.

Idealny dla restauracji i linii detalicznych, Square Online pobiera opłaty tylko wtedy, gdy dokonujesz sprzedaży – to również rozsądna stawka za wszystkie funkcje, z którymi jest wyposażony. Możesz zintegrować się z istniejącymi zapasami POS i szybko zacząć działać. Ponadto korzystaj z wygodnych płatności, lokalnych opcji dostawy, akceptuj karty podarunkowe i wspieraj zakupy przez Instagram.

Jak zapewne się domyślasz, Square Online to kompleksowe rozwiązanie eCommerce, idealne dla funkcji POS offline. Nie tylko to, masz dostęp do aplikacji POS, zarządzania zapasami i klientami, raportowania i analiz.

Płatność zależy również od wybranych przez Ciebie dodatków lub integracji. Teraz opłaty za przetwarzanie po dokonaniu płatności mogą być dość wysokie w porównaniu z Shopify. A skoro mówimy o wadach, Square Online nie ma solidnego kanału społecznościowego, więc możesz stracić dużą liczbę odbiorców.

Jednak to niewiarygodne, jak łatwo można zintegrować zapasy POS online. To sprawia, że ​​Square Online jest idealnym wyborem dla restauracji i dostaw!

PrestaShop

Szukasz wysoce elastycznego rozwiązania eCommerce, które pozwoli Ci je zaprojektować i posiadać? PrestaShop jest najbardziej znany z możliwości dostosowywania. W przeciwieństwie do Shopify nie jest w pełni hostowany dla planu subskrypcji. Jest darmowy i open source. Masz dostęp do jego kodu i możesz wprowadzać dowolne zmiany, które uznasz za stosowne.

Jednak konserwacja witryny, hosting i aktualizacje wydajności spoczywają na Tobie (w przeciwieństwie do Shopify). Ale to jest świetne dla osób, które chcą stworzyć własną witrynę i mają nieograniczoną personalizację. 100% swobody twórczej!

Możesz dostosować jego główny motyw, aby stworzyć swoją witrynę sklepową lub wybrać spośród ponad 6000 szablonów (płatnych i bezpłatnych). Możesz wyświetlać produkty, śledzić zapasy, tworzyć zamówienia, realizację i przepływ zwrotów od administratora. Korzystaj z bezpłatnych integracji płatności i sprzedaży międzynarodowej jako wbudowanych funkcji lub wybierz integracje z ponad 10 000 usług, aby rozszerzyć funkcjonalność.

Możesz także wybrać płatną wersję obsługi klienta premium. Chociaż PrestaShop może wymagać zatrudnienia programisty, jest łatwy w użyciu i wygodny w porównaniu z innymi konkurentami Shopify typu open source.

✍️Wniosek

Jak widać, istnieje wielu świetnych konkurentów Shopify, którzy tam istnieją. Wybierz jednak ten, który działa dla Twojej firmy w zależności od wymaganych funkcjonalności. BigCommerce jest idealny dla dużych przedsiębiorstw, Square Online jest świetny dla firm restauracyjnych, a Big Cartel jest świetny dla artystów i tych, którzy kochają przystępną cenę.

Shopware pozwala na maksymalne dostosowanie, podczas gdy Volusion oferuje również wewnętrzne usługi studyjne. Każda z powyższych alternatyw Shopify ma ogromny potencjał. Wybierz więc taki, który zaspokoi Twoje potrzeby!

PS: Jeśli nie jesteś programistą lub nie masz nic przeciwko zatrudnianiu go, trzymaj się tych, które wymagają najmniejszego kodowania. Jeśli nadal nie podjąłeś decyzji, sprawdź te platformy internetowe, aby rozpocząć sprzedaż.