11 najlepszych platform danych klientów dla rozwijającego się biznesu

Dane są paliwem cyfrowej gospodarki XXI wieku. Dlatego dane klientów są bezcenne dla firm zorientowanych na klienta. W tym miejscu do gry wkracza platforma danych klienta (CDP).

CDP pomagają uzyskać cenny wgląd w potencjalnych potencjalnych klientów i klientów. W ten sposób możesz lepiej przewidzieć kolejny etap podróży klienta i opracować odpowiednie strategie, aby je pielęgnować i utrzymywać.

Zanurzmy się głęboko, aby dowiedzieć się więcej o CDP, ich zaletach i oczywiście najlepszych platformach, które Twoja organizacja powinna wypróbować.

Co to jest platforma danych klienta (CDP)?

Zanim przejdziemy dalej, przyjrzyjmy się podstawom CDP. Platforma danych klienta (CDP) to system marketingowy, który zbiera dane klientów z różnych kanałów marketingowych i innych.

Umieszcza również dane o interakcji z Twoją usługą i produktem w bazie danych, która zawiera osobne profile dla każdego klienta. Firmy zajmujące się platformami danych klientów pomagają firmom umożliwić modelowanie klientów i zoptymalizować czas ukierunkowanych kampanii, takich jak wiadomości i oferty.

W jaki sposób CDP pomagają firmom powiększać bazę klientów?

Firmy zajmujące się platformami danych klientów oferują wiele korzyści dla Twojej firmy. Oprócz zapewnienia pełnej perspektywy klientów, oto kilka innych korzyści, które możesz uzyskać dzięki CDP.

Utrzymywanie porządku danych klientów

Cały proces zarządzania danymi klientów obejmuje zbieranie, organizowanie i wykorzystywanie danych Twoich klientów. Funkcja CDP polega na tym, aby ten wieloetapowy proces przebiegał bezproblemowo, organizując dane w użyteczny sposób.

Chociaż skonfigurowanie CDP może zająć trochę czasu, nie musisz się martwić o jego konserwację, gdy zaczniesz.

Dane analityczne klienta

Analiza danych klientów pomaga zrozumieć zachowania klientów, a tym samym podejmować lepsze decyzje biznesowe dotyczące rozwoju produktów, marketingu i sprzedaży. Głównymi elementami analityki klienta są gromadzenie, organizacja, przechowywanie i analiza.

Te komponenty mogą nie być przydatne osobno, ale można je połączyć za pomocą platformy danych klientów, aby uzyskać zaawansowane analizy klientów. Co więcej, CDP będą bardzo pomocne w poprawie lojalności klientów i wskaźnika retencji.

Ulepszona prywatność danych

Świat stał się bardziej świadomy ochrony danych konsumentów i prywatności niż kiedykolwiek wcześniej, dlatego należy szanować prywatność danych klientów. Korzystanie z platformy danych klientów ogranicza gromadzenie danych w celach marketingowych i chroni prywatność danych.

Wyższe przychody

Zwiększanie przychodów to nadrzędny cel każdej organizacji. CDP zapewni wzrost przychodów poprzez inteligentne targetowanie i lepszą satysfakcję klientów, jeśli możesz z niego korzystać przy odpowiednim podejściu.

Ponieważ pokazuje pełny obraz klienta, możesz skierować do niego odpowiedni komunikat marketingowy we właściwym czasie. Wszystko to zaowocuje zwiększonym zaangażowaniem klientów, wyższymi współczynnikami konwersji, a także zwiększonymi przychodami.

Zoptymalizowane kampanie i długoterminowe analizy

Firmy mogą również uzyskać wgląd w konkretne wyniki kampanii za pomocą CDP. Ponieważ pozwala zobaczyć skuteczność i wynik kampanii, dowiesz się, jak ulepszyć strategie kampanii.

Oprócz rozwiązywania doraźnych problemów marketingowych przyniesie Ci korzyści na dłuższą metę, oszczędzając budżet i pomagając w tworzeniu lepszych kampanii.

Zgodność

Jeśli używasz CDP do przechowywania danych klientów, nie musisz się martwić o zapewnienie zgodności z RODO różnych platform lub narzędzi. Oprócz umożliwienia Twojej firmie anonimizacji kontaktów, obsługuje również przenoszenie danych i żądania wglądu w dane z platformy źródłowej.

Chociaż istnieje wiele platform danych klientów, oto lista najlepszych platform z bardzo korzystnymi funkcjami.

Człon

Człon to platforma danych klientów, która umożliwia zbieranie, czyszczenie i aktywowanie danych klientów oraz kierowanie ich do wielu zintegrowanych miejsc docelowych. Bezproblemowa konfiguracja, śledzenie w czasie rzeczywistym i konfigurowalne pulpity nawigacyjne to funkcje odpowiedzialne za jego popularność.

Istotną cechą tej platformy są jej potężne integracje, dzięki którym możesz bez wysiłku włączyć nową usługę do analityki Twojej firmy. Oprócz tego możesz korzystać z udogodnień, takich jak niestandardowe potoki danych, ręczna analiza, ładowanie i konwertowanie danych klientów oraz projektowanie zaangażowania w wielu kanałach.

Jitsu

Jeśli Twoja organizacja składa się z nowoczesnych zespołów danych, powinieneś wybrać w pełni skryptowalny silnik pozyskiwania danych o nazwie Jitsu. Aby utworzyć potok danych w czasie rzeczywistym na tym CDP o otwartym kodzie źródłowym, potrzebujesz tylko kilku minut.

Obsługuje ponad 140 zewnętrznych źródeł danych, w tym Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads, Redis, Amazon Ads i Amplitude.

Oznacza to, że ta platforma może tworzyć w 100% dokładne profile dla Twoich klientów. Jitsu może również filtrować boty i lokalizować geolokalizację, analizując adres IP. Może również kierować dane do różnych miejsc docelowych, takich jak Google Analytics, Facebook Pixels i różne popularne bazy danych.

Ponieważ Jitsu jest oprogramowaniem typu open source, a także dostępnym jako samoobsługowe rozwiązanie, możesz je wdrożyć na swoich ulubionych platformach hostingowych w chmurze. Obsługuje również wdrażanie platformy Docker.

OpiekaChmura

OpiekaChmura tworzy prawdziwie 360-stopniowy obraz klienta dzięki gromadzeniu danych o klientach zarówno cyfrowych, jak i offline, z silnym naciskiem na handel detaliczny i e-commerce.

Aplikacje natywne umożliwiają filtrowanie docelowych odbiorców i natychmiastowe przeprowadzanie kampanii e-mail, SMS lub PUSH. Możesz zautomatyzować całą podróż klienta za pomocą przepływów pracy automatyzacji. Wielką zaletą jest gotowy pakiet przepływu pracy, który umożliwia szybkie rozpoczęcie automatyzacji.

Rozbudowane funkcje analityczne i predykcyjne pomagają być na bieżąco z danymi klientów i prawidłowo je zarabiać – wielką zaletą CareCloud są natywne segmenty RFM uzupełnione zalecanymi działaniami w celu zwiększenia CLV i wskaźnika retencji całej bazy klientów.

Dodatkową słodką aplikacją jest Loyalty Engine, który pozwala skonfigurować program klienta na podstawie punktów lub poziomów członkostwa w przyjaznym dla użytkownika środowisku.

CareCloud to idealna platforma CDP dla firm, które chcą bezpośrednio zarabiać na danych na platformie bez konieczności korzystania z zewnętrznych systemów marketingowych.

Analiza stosu

Organizacje biznesowe często nie widzą rzeczywistych cyfrowych doświadczeń swoich klientów z powodu wprowadzających w błąd danych. Analiza stosu może Ci w tym pomóc, dostarczając Ci pełny obraz, który obejmuje każde działanie użytkownika w Twojej witrynie lub produkcie.

Dane behawioralne zebrane przez tę platformę danych klientów wskażą Ci kierunek ulepszenia Twojej firmy, oferując użytkownikom lepsze wrażenia z obsługi klienta. Jest również wyposażony w intuicyjne narzędzia do wizualizacji, które umożliwiają zespołom szybkie znajdowanie potrzebnych informacji.

Tealium

Tealium AudienceStream to idealna platforma CDP dla firm, które chcą gromadzić pofragmentowane fragmenty danych ze wszystkich źródeł na jednej platformie. Zapewniając prognozy oparte na uczeniu maszynowym, pomaga w podejmowaniu strategicznych decyzji.

Ta platforma danych klientów wdraża zarządzanie zgodami i zgodność z przepisami, aby zapewnić Twojej firmie bezpieczeństwo pod względem prawnym. Co więcej, może bez wysiłku identyfikować wzorce zachowań odwiedzających i pomaga zwiększyć interakcję z klientem dzięki inteligencji emocjonalnej odbiorców. Możesz użyć dowolnej z ponad 1300 integracji pod klucz, aby włączyć dowolne narzędzie do swojego systemu.

Laboratorium klienta

Laboratorium klienta to jedna z firm oferujących platformę danych klientów bez kodu, z której można korzystać do zbierania własnych danych w witrynach internetowych, systemach CRM i serwerach. Poza tym łączy wszystkie dane, aby stworzyć ujednolicony profil dla klienta i wysyła zsynchronizowane dane do dowolnego narzędzia Twojego stosu MarTech.

Na podstawie cech i zdarzeń możesz także tworzyć szczegółowe segmenty użytkowników. Niezależnie od tego, czy należysz do eCommerce, SaaS, agencji, lead gen B2B/B2C, czy sektora SMB, Twoja firma może skorzystać z tego CDP.

Zaangażowanie w sieci

Utrzymanie klientów odgrywa kluczową rolę w rozwoju firmy. Zaangażowanie w sieci to bezproblemowy system operacyjny z pełnym pakietem retencji, który działa jako potężna platforma danych klientów, silnik personalizacji, silnik analityczny, a także menedżer kampanii w wielu kanałach.

Przenosząc dane i analizy na pierwszy plan, pomaga w budowaniu silnej kultury danych, dzięki czemu można projektować strategie marketingowe w oparciu o spostrzeżenia. Dzięki kampaniom marketingowym możliwe jest również wysłanie odpowiedniego przekazu do właściwych odbiorców.

SALESmango

SALESmango to oparta na sztucznej inteligencji platforma danych klientów, która pozwala w pełni wykorzystać własne dane w celu osiągnięcia optymalnego wzrostu Twojej organizacji. Zbiera dane z różnych punktów styku i źródeł, aby stworzyć kompletny profil klienta w bieżącej bazie danych klientów.

Na tej platformie możesz łatwo zarządzać ustrukturyzowanymi i nieustrukturyzowanymi danymi klienta za pomocą jednego identyfikatora klienta. Pozwala także na spersonalizowaną komunikację omnichannel w zależności od preferencji i zachowań klientów. Możesz także użyć funkcji AI Predictive Analytics, aby znaleźć następny ruch.

Autopilot

Autopilot to jedna z najlepszych firm zajmujących się platformami danych o klientach, która łączy wszystkie dane klientów, kanały marketingowe, odbiorców i analizę danych na jednej platformie. Dzięki widokowi 360° każdego klienta możesz znaleźć najcenniejszych odbiorców i do nich dotrzeć.

Ten CDP obsługuje integrację z platformami takimi jak Facebook, Shopify, Zapier, WooCommerce, Recurly i HelpScout w celu połączenia danych klientów. Przyjrzyj się statystykom na jego pulpicie nawigacyjnym i podejmuj działania, korzystając z jego analiz i raportów.

Niebieski stożkowy

Za pomocą Niebieski stożkowy CDP, firmy mogą konwertować relacje z klientami i osiągać swoje docelowe przychody, uzyskując dostęp do własnych danych klientów z dowolnego miejsca i o każdej porze.

Może przekształcić każde zebrane dane w praktyczny atrybut i przechowywać je w ujednoliconym profilu klienta. Ta platforma używa unikalnego identyfikatora do reprezentowania każdego klienta i dostarczania wysokiej jakości danych w celu poprawy wyników biznesowych. Tutaj możesz również tworzyć wielowymiarowe segmenty i wdrażać modele predykcyjne.

BlueVenn

Chcesz stworzyć spersonalizowany marketing 1:1 dla swoich klientów? Jeśli tak, idź po BlueVenn. Ta platforma danych klientów łączy wszystkie punkty kontaktu z klientami, aby zapewnić pojedynczy widok klienta bez duplikatów rekordów.

Możesz łatwo zwizualizować podróż klienta dzięki wiarygodnym zapisom każdego kliknięcia, otwarcia, wizyty, transakcji, polubienia i zaangażowania. Zunifikowany widok wyeliminuje wszelkie silosy danych i zapewni dostęp każdemu zespołowi. Ponadto umożliwia centralne zarządzanie preferencjami i zgodami klientów.

Wniosek

Jeśli masz problemy z zarządzaniem wieloma starszymi systemami w celu uzyskania informacji o klientach lub nie uzyskujesz pożądanych rezultatów, lepszym pomysłem jest przejście na platformę danych klientów. Platformy te działają jako scentralizowane centrum, które pozyskuje dane z wielu źródeł i łączy je w ujednoliconą bazę danych.

Wykorzystując kluczowe dane, w tym opinie użytkowników, dane dotyczące obsługi klienta i metryki kampanii zebrane przez CDP, Twoja firma może opracować dostosowaną strategię marketingu cyfrowego.

Aby lepiej wykorzystać dane, warto zapoznać się z kursami z zakresu analityki danych.