11 najlepszych programów polecających, aby rozwijać użytkowników i firmę

Myślisz o wdrożeniu strategii programu poleceń, aby zwiększyć sprzedaż? Chcesz wiedzieć, jakie oprogramowanie polecające jest najlepsze dla Twojej firmy?

Czy wiesz, że długotrwała wartość (LTV) poleconego klienta wynosi 16% wyższa niż klient niepolecony?

W tym artykule dowiesz się, czym jest program poleceń i czym różni się on od programu partnerskiego, poznasz czynniki, na które powinieneś zwrócić uwagę przed zainwestowaniem w program poleceń i uzyskasz listę najlepszych programów poleceń, używać dla swojej firmy.

Co to jest program poleceń?

Program poleceń, często określany jako nowoczesny marketing szeptany, to magia marketingowa, która zachęca klientów do działania w imieniu Twojej marki.

W przeciwieństwie do tradycyjnych programów polecających, które obejmują recenzje online lub formularze ankiet dla klientów, nowoczesne programy polecające umożliwiają klientom dzielenie się doświadczeniami związanymi z marką w swojej sieci za pomocą łatwych w użyciu narzędzi, takich jak linki polecające lub kody, i otrzymywanie za to nagród.

Dzięki programom polecającym nie prosisz tylko swoich obecnych klientów o pozyskanie przypadkowych potencjalnych klientów. To jest to, co Twój zespół marketingowy może robić przez cały dzień.

Tutaj pozwalasz klientom myśleć o ludziach, którzy mogą skorzystać z Twojego produktu lub usługi i pozyskać prawdziwych potencjalnych klientów.

Możesz się zastanawiać, dlaczego nieznajomy zainteresuje się Twoją marką?

Ponieważ ufają osobie, która poleca im produkt lub usługę, i prawdopodobnie będą działać zgodnie z jej rekomendacją, prawda?

Nawet jeśli nie są jeszcze Twoimi klientami, otrzymanie polecenia od kogoś, kogo znają, sprawia, że ​​ufają Twojej marce i intuicyjnie tworzą pozytywne wrażenia klientów.

Ale co sprawia, że ​​programy polecające są najbardziej zaufaną formą marketingu?

Cóż, dane opowiadają historie.

Według Finance Onlineklienci są o 18% bardziej lojalni, mają o 16% wyższy wskaźnik wartości życiowej i wydają o 13% więcej niż ich niepoleceni.

Ponadto, 9 na 10 klientów ufaj rekomendacjom rówieśników. Są bardziej skłonni do interakcji z Twoją marką, gdy polecają ich rówieśnicy.

Co więcej, programy polecające gwałtownie wzrosły 425% podczas epidemii COVID-19, gdy firmy pospieszyły z przenoszeniem się do Internetu i zdobywaniem rynków docelowych.

Światowe marki, takie jak Dropbox, Slack, Uber i wiele innych, w znacznym stopniu wykorzystały marketing polecający, aby przyciągnąć klientów.

Jeśli chcesz wykorzystać programy poleceń, powinieneś przeczytać następną sekcję, aby lepiej zrozumieć funkcje, które muszą być zawarte w twoich programach poleceń.

Funkcje, które powinien mieć idealny program poleceń

#1. Przyjazne dla użytkownika doświadczenie

Doświadczenie Twojego programu wpłynie na chęć użytkowników do wysłania go innym.

Dlatego zbyt ważne jest zapewnienie bezproblemowej obsługi klienta.

Możesz nieświadomie umieścić w programie przeszkody – złożoną nawigację, kiepski pulpit nawigacyjny, a nawet dodatkowy krok. To może zawieść Twoich klientów.

Upewnij się więc, że Twój program polecający jest wystarczająco płynny, aby użytkownicy mogli go dobrowolnie wysyłać innym.

#2. Atrakcyjne zachęty

Lojalność wobec marki to nie wszystko.

Jeśli Twoi klienci uważają, że Twoje zachęty do polecania nie są warte ich rekomendacji, nie będą się nimi dzielić.

Zmotywuj wszystkie zaangażowane strony do udziału w programie. Im lepsze zachęty, tym szczęśliwsi są Twoi klienci.

#3. Modyfikacje

Inną cenną cechą każdego programu polecającego jest jego elastyczność w dostosowywaniu się do wymagań Twojej marki.

Twój program poleceń powinien być na tyle konfigurowalny, aby pasował do marki i wartości Twojej firmy.

Przez dostosowania rozumiemy wiele szablonów, widżetów, dodatków lub integracji z innymi firmami. Mogą one potencjalnie kształtować Twój program poleceń.

#4. Przekonujące copywriting

Chociaż Twoi klienci ufają Twojej marce, a ich koledzy ufają Twoim klientom. Ten cykl nie wystarczy, aby nieznajomy mógł kliknąć Twój link polecający.

Twój program poleceń powinien opierać się na przekonującym piśmie i tekstach praktycznych.

Począwszy od stron docelowych po politykę i zasady polecania, tekst musi koncentrować się na dostarczaniu bodźców motywujących osobę do działania.

#5. Informacje o kliencie

Bez analizowania spostrzeżeń z Twoich kampanii, Twoje wyniki byłyby wszędzie.

Twój program polecający, jako minimum, powinien być w stanie śledzić:

  • Wskaźnik uczestnictwa
  • Kurs akcji
  • Wrażenia i zasięg
  • Współczynnik konwersji

Musisz być w stanie dowiedzieć się, jakie przeszkody napotykają użytkownicy lub co powstrzymuje ich przed rozpowszechnianiem informacji o Twojej marce.

Programy polecające a programy partnerskie – czym się różnią?

Programy polecające i partnerskie to bardzo podobne strategie. Łączy je wiele wspólnego – zachęty, premie, siła marketingu szeptanego i podobny cel.

Jednak oba programy są skierowane do różnych odbiorców z różnymi rodzajami nagród. Zrozummy, co sprawia, że ​​oba programy są na swój sposób wyjątkowe.

Po pierwsze, partner nie musi być klientem Twojej marki, w przeciwieństwie do programów polecających, w których uczestnik musi być klientem lub klientem.

W większości przypadków afiliant to osoba o dużej bazie odbiorców, która jest adekwatna do profilu grupy docelowej firmy.

W końcu osoba może zostać partnerem po byciu lojalnym klientem. Nie dotyczy to jednak programów polecających – uczestnik musi być klientem.

Po drugie, osoby, które dołączają do programów afiliacyjnych, robią to wyłącznie w celu uzyskania dochodu, a nie w celu uzyskania dodatkowych korzyści.

Dlatego niekoniecznie są klientami firmy. I mniej więcej dlatego marketing afiliacyjny zwykle przyciąga specjalistów od marketingu, blogerów, influencerów, a nie klientów, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze lub uzyskać bonusy poprzez działania polecające.

I na koniec główna różnica między programami partnerskimi a programami polecającymi – Relacje.

Programy poleceń są wynikiem bliskich relacji między stronami – na przykład przyjaciółmi, rodziną, podwładnymi itp.

Wręcz przeciwnie, programy partnerskie nie wymagają istnienia relacji między partnerem a osobą poleconą.

Na przykład osoba kupuje produkt za pośrednictwem linku partnerskiego umieszczonego w poście na blogu. Ta osoba nie ma żadnego związku z partnerem. Właśnie kupili produkt, ponieważ zaufali rekomendacji partnera.

Podsumowując powyższe różnice, oto szybki podział różnic między programem polecającym a programem partnerskim.

Programy polecająceProgramy partnerskieZachętyBezgotówkowe (karty podarunkowe, kupony, rabaty) i nagrody pieniężneNagrody pieniężne (z góry określony procent sprzedaży)Nagrody Zwrot Jednorazowe Wypłaty (tygodniowe/miesięczne)PartnerzyPartnerzy zewnętrzni (użytkownicy, klienci)Partnerzy zewnętrzni (marketerzy afiliowani, blogerzy) )Docelowi odbiorcyPrzyjaciele, rodzina, koledzyLosowa grupa docelowaMorale Oparte na emocjach Oparte na dochodach

Teraz, gdy dobrze rozumiesz program poleceń, omówmy oprogramowanie, które pomoże Ci zbudować skuteczną strategię polecania.

Oto kilka popularnych programów polecających, które pomogą rozwinąć Twoją firmę.

RozwijajSurf

GrowSurf to program polecający, który wykorzystuje marketing szeptany dla firm B2C, Fintech i SaaS.

Automatyzacja marketingu SaaS pomaga startupom technologicznym pozyskiwać nowych klientów przy minimalnych kosztach dzięki atrakcyjnym programom polecającym.

Cechy

  • Automatyczny generator linków: pozwól klientom rozpocząć udostępnianie za pomocą linku specyficznego dla użytkownika, nawet bez zmuszania ich do rejestracji
  • Natychmiastowe udostępnianie: łatwo osadzaj fragmenty kodu w swojej witrynie internetowej, aplikacji i wiadomościach e-mail, aby inspirować do natychmiastowego udostępniania
  • Łatwa konfiguracja: bezproblemowo zbuduj swój program poleceń od podstaw dzięki jednodniowemu procesowi konfiguracji
  • Automatyczne nagrody: skonfiguruj automatyczny system nagradzania za pomocą kilku kliknięć, korzystając ze wstępnie zintegrowanych Zapier i webhooków

Klienci GrowSurf cieszą się 300-1000% ROI, z co najmniej 30% miesięcznym wzrostem liczby poleconych klientów. Możesz spróbować, ponieważ oferuje 14-dniowy okres próbny bez ryzyka.

PolecenieCandy

ReferralCandy to firma zajmująca się aplikacjami mobilnymi z siedzibą w Singapurze. Specjalizuje się w budowaniu programów poleceń klientów dla innych firm eCommerce.

Jego program polecający jest wysoce konfigurowalny i działa sam, dzięki czemu właściciele sklepów eCommerce mogą bardzo łatwo budować programy polecające klientów i zarządzać nimi.

Cechy

  • Łatwy w użyciu: Zaprezentuj swoim klientom płynną, przyjazną dla użytkownika obsługę i pozwól im zacząć polecać w ciągu 10 minut od dołączenia do Twojego programu poleceń
  • Wysoce konfigurowalny: łatwo dostosuj każdy punkt kontaktu, od nagród po e-maile, zgodnie z tożsamością i wartościami Twojej marki
  • Bezproblemowa integracja: szybko zintegruj swój sklep eCommerce i inne narzędzia marketingowe z ReferralCandy za jednym razem
  • Śledzenie w czasie rzeczywistym: Śledź przychody z polecenia i ruch w czasie rzeczywistym; Otrzymuj również powiadomienia o tym, co ludzie mówią o Twojej marce w mediach społecznościowych

Ponad 3000 sklepów eCommerce zaufało usługom ReferralCandy. Co więcej, jest to certyfikowany partner aplikacji Shopify Plus z ponad 1700 pozytywnymi recenzjami właścicieli sklepów.

PolecenieRock

PolecenieRock to najlepsze w swojej klasie oprogramowanie do programu poleceń przeznaczone dla firm każdej wielkości. Pozwala łatwo budować, śledzić i optymalizować marketing szeptany dla Twojej firmy.

Intuicyjny projekt ReferralRock pozwala utrzymać zaangażowanie i przyciąganie członków dzięki kreatywnym nagrodom i aktualnym powiadomieniom.

Cechy

  • Wyniki w czasie rzeczywistym: Inteligentne oprogramowanie do analizy i śledzenia skierowań umożliwia analizowanie informacji o klientach w czasie rzeczywistym i podejmowanie decyzji na podstawie danych
  • Automatyzacja i integracja: Bezproblemowa automatyzacja rutynowych zadań i integracja wielu narzędzi marketingowych innych firm, aby szybciej osiągać wyniki
  • Personalizacja: Konfigurowalne, gotowe szablony i kreator stron docelowych ReferralRock pozwalają stworzyć spersonalizowane wrażenia użytkownika
  • Ekspercka obsługa klienta: Dedykowany menedżer sukcesu na każdym kroku, aby przyspieszyć proces pozyskiwania klientów

ReferralRock oferuje nie tylko widżet, ale w pełni dedykowany portal do tworzenia i zarządzania solidnymi ramami marketingu poleceń. Pomógł ponad 1000 firmom wygenerować większą świadomość marki i skierowania bez przerywania ich istniejącego przepływu pracy.

Kup przyjaciela

Założona w 2010 roku, Kup przyjaciela to firma zorientowana na technologię, która pomaga firmom eCommerce rozwijać rozwój dzięki potężnym programom polecającym.

Jest to platforma SaaS obsługująca programy polecające dla globalnych fortuny 100, takich jak Walmart, Disney, Nestle itp.

Cechy

  • Pulpity poleceń: Pulpit poleceń Friendbuy pozwala klientom przeglądać swoje zarobki i zaproszenia, a nawet umożliwia wysyłanie przyjaznych przypomnień jednym kliknięciem
  • Wykrywanie oszustw: Zaawansowany program wykrywania oszustw Friendbuy umożliwia składanie atrakcyjnych ofert poleceń i zapobieganie samodzielnym odesłaniom
  • Analityka i raportowanie: zoptymalizuj każdy krok na ścieżce skierowań za pomocą wszechstronnej analizy w czasie rzeczywistym
  • Testy A/B: łatwo uruchamiaj eksperymenty, aby przetestować oferty, strony docelowe, tematy wiadomości e-mail lub wykonać dowolny inny krok, aby dowiedzieć się, co jest dla Ciebie najlepsze

Dzięki Friendbuy możesz spodziewać się 15% wzrostu ruchu polecającego, a koszt pozyskania nowych klientów wynosi zaledwie 1 USD. Co więcej, najlepsze firmy odnotowały 25-krotny zwrot z inwestycji podczas korzystania z oprogramowania programu polecającego Friendbuy.

Talon.one

Talon to kompleksowy silnik promocji oparty na interfejsie API przeznaczony dla przedsiębiorstw. Pozwala przedsiębiorstwom tworzyć, zarządzać i przeprowadzać kampanie marketingowe w ramach jednego skalowalnego systemu.

Oprogramowanie do programu poleceń umożliwia przedsiębiorstwom zbudowanie od podstaw elastycznego, przyjaznego dla użytkownika programu poleceń.

Cechy

  • Spersonalizowane polecenia: weź niestandardowe atrybuty z profili klientów i zaoferuj unikalne rozwiązanie polecania (polecenie wielokryterialne, polecenie oparte na poziomach, polecenia)
  • Konfigurowalne zachęty: Ustaw niestandardowe zachęty na podstawie dowolnych kryteriów sukcesu; zmniejszać wartość zachęty w czasie lub nagradzać zachęty dopiero po pewnym czasie
  • Doskonała obsługa klienta: ciesz się najlepszymi w swojej klasie konsultacjami, od wprowadzania użytkowników i szkoleń po tworzenie i optymalizację kampanii
  • Zaawansowana integracja: łatwo integruj narzędzia marketingowe innych firm z oprogramowaniem programu poleceń Talon, aby zapewnić płynny przepływ pracy

Jeśli szukasz oprogramowania do programu poleceń dla swojej małej/średniej/dużej firmy, Talon jest najbardziej elastycznym i niezawodnym narzędziem promocyjnym na świecie. To Twoje ulubione oprogramowanie!

Ptasie oko

Założona w 2012 roku, Ptakmiczłek jest wiodącą platformą do recenzowania oprogramowania i wiadomości dla firm na całym świecie.

Umożliwia firmom pozyskiwanie klientów na autopilocie za pomocą niestandardowych programów polecających i lojalnościowych.

Cechy

  • Funkcjonalność międzyplatformowa: umożliwia klientom polecanie Twojej firmy w mediach społecznościowych, e-mailach lub innych aplikacjach do przesyłania wiadomości za pomocą linku polecającego specyficznego dla użytkownika
  • Skonfiguruj autopilota: Całkowicie zautomatyzuj swój program poleceń, od wysyłania wiadomości e-mail po dystrybucję nagród i pozwól mu działać samodzielnie, gdy będziesz cieszyć się dniem
  • Powiadomienia o powiadomieniach: Otrzymuj powiadomienia w skrzynce odbiorczej Birdseye za każdym razem, gdy otrzymasz nowe polecenie i szybko się z nimi zaangażuj
  • Kompleksowe raportowanie: łatwo śledź, monitoruj i analizuj wszystkie skierowania i działania (udostępnienia, kliknięcia, potencjalni klienci) w ramach jednego pulpitu nawigacyjnego

Ponad 60 000 firm korzysta z oprogramowania programu polecającego Birdeye, aby przyciągać i angażować nowych potencjalnych klientów.

Zaproś poleconych

Zaproś poleconych to łatwe w konfiguracji oprogramowanie do programu poleceń w chmurze. Jest to obecnie najlepsze oprogramowanie polecające obsługujące wiele platform – aplikację mobilną, stronę internetową i media społecznościowe.

Invite Referrals to bogate w funkcje oprogramowanie polecające, które umożliwia skalowanie marketingu skierowań i generowanie wysokiej jakości potencjalnych klientów dla Twojej firmy.

Cechy

  • Dogłębne raportowanie: Uzyskaj szczegółowe informacje o klientach i śledź na każdym etapie programu; otrzymuj kompleksowe raporty z kampanii codziennie lub co tydzień
  • Wysoce konfigurowalny: edytor WYSIWYG pozwala dostosować kampanie skierowań od góry do dołu bez konieczności używania projektanta lub kodera
  • Zapobieganie oszustwom i bezpieczeństwo: Wbudowany mechanizm zapobiegania oszustwom chroni Twój program przed wszelkimi podejrzanymi działaniami, dzięki czemu możesz skupić się na pielęgnowaniu swoich poleconych
  • Jednorazowa integracja: ma wbudowany asynchroniczny inteligentny kod, który umożliwia uruchomienie oprogramowania w ciągu kilku minut bez ograniczania szybkości witryny.

Zaproś poleconych automatycznie dostosowuje się do urządzenia lub platformy, na której je wdrożysz, aby zapewnić przyjazną dla użytkownika obsługę niezależnie od tego, gdzie została użyta.

Pole Zaproszeń

Pole Zaproszeń to program poleceń społecznościowych z widżetem „Poleć znajomego”, który umożliwia klientom łatwe udostępnianie programu poleceń znajomym lub rodzinie.

Oferuje wiele typów poleceń – nagrody oparte na celach, natychmiastowe nagrody, prezenty i konkursy polecające. Te typy skierowań wzbogacają Twój marketing szeptany i szybko i skutecznie rozpowszechniają informacje.

Cechy

  • Śledź aktywność online swoich klientów i natychmiast nagradzaj ich, gdy udostępnią Twój link polecający za pośrednictwem kanałów społecznościowych
  • Uzyskaj lepszy zwrot z inwestycji, nagradzając wysokowartościowe bonusy klientom, którzy przyniosą określoną liczbę poleconych
  • Stwórz szum wokół swojej firmy online, organizując losowe prezenty i loterie na wielu platformach
  • Twórz niestandardowe konkursy polecające przeznaczone do promocji o wysokiej wartości, aby przyciągnąć polecane o wysokiej wartości i powszechną świadomość marki

Najlepsze jest to, że konfiguracja skrzynki z zaproszeniami to proces dwuetapowy:

  • Ustaw warunki korzystania z programu poleceń
  • Umieść kod na swoich stronach internetowych

Otóż ​​to!

Co więcej, jest objęty okresem próbnym bez ryzyka. Więc zawsze możesz spróbować, zanim mu zaufasz i niech wyniki mówią same za siebie.

Polecenia Geniusza

Wydałeś już dużo pieniędzy na pozyskiwanie klientów. Ale czy to był tylko jeden zakup?

Nadszedł czas, aby Twoi klienci opowiadali się za Twoją marką.

Polecenia Geniusza to potężne oprogramowanie do programu poleceń, które działa tak samo ciężko jak Twoi klienci.

Automatyzuje cały program poleceń, tworzy zwolenników marki i generuje lepszy zwrot z inwestycji dla Twojej firmy przy najniższych kosztach.

Cechy

  • Pulpit nawigacyjny All-In-One: Pozwól adwokatom śledzić, analizować i przejąć pełną kontrolę nad ich programem poleceń za pomocą łatwego do zrozumienia pulpitu nawigacyjnego
  • Powiadomienia w czasie rzeczywistym: pozostań w kontakcie ze swoimi adwokatami, wysyłając powiadomienia push dotyczące nowych poleceń lub bonusów
  • Łatwe udostępnianie: generuj linki polecające specyficzne dla użytkownika i umożliwiaj natychmiastowe udostępnianie na wielu platformach za pomocą jednego kliknięcia
  • Niezawodny sukces klienta: korzystaj z całodobowej obsługi klienta przez cały rok, aby zapewnić bezproblemową obsługę programu poleceń

Nadal nie masz pewności co do poleceń Genius? Wypróbuj 30-dniową bezpłatną wersję próbną oprogramowania i przetestuj ją samodzielnie.

Polecana fabryka

Polecana fabryka oferuje najbardziej przystępne oprogramowanie do programu poleceń w branży.

Najlepiej nadaje się dla małych i średnich przedsiębiorstw z napiętym budżetem, ale ma potencjał wzrostu.

Cechy

  • Gotowe szablony: Wybieraj spośród ponad 1000 gotowych szablonów stworzonych przez ekspertów marketingu polecającego, aby szybko rozpocząć
  • Dostosowywanie bez użycia kodu: użyj potężnego narzędzia do przeciągania i upuszczania, aby dostosować wygląd swoich kampanii, od zmiany układu strony po kolory i branding bez kodowania
  • Śledzenie i analiza: Monitoruj wyniki kampanii z pulpitu nawigacyjnego, w tym szczegóły zarejestrowanych użytkowników i „kto polecił kogo”
  • Skalowalność: Zaawansowane interfejsy API firmy Referral Factory z łatwością integrują program poleceń z istniejącymi procesami biznesowymi, aby pomóc w skalowaniu kampanii wraz z rozwojem firmy

Z ReferralFactory możesz budować programy polecające w 21 różnych językach. W rzeczywistości ponad 1000 właścicieli firm prowadzi potężne programy polecające z Referral Factory – bez pisania ani jednej linii kodu.

Vyper

Czy kiedykolwiek marzyłeś, aby Twoja kampania biznesowa stała się wirusowa? Cóż, to dla Ciebie chwila spełnienia marzeń.

Vyper to potężne narzędzie marketingowe specjalizujące się w tworzeniu wirusowych upominków i promocji w mediach społecznościowych.

Vyper pomaga tworzyć kampanie, które przynoszą nowe polecenia i przychody dla Twojej firmy poprzez udostępnianie wirusowe i zaangażowanie społecznościowe.

Cechy

  • Łatwy do zrozumienia pulpit nawigacyjny umożliwia użytkownikom łatwe udostępnianie linków polecających, prezentowanie zdobytych nagród i ściganie ich w celu udostępnienia kampanii w mediach społecznościowych w celu uzyskania dodatkowych nagród.
  • Stwórz atrakcyjną stronę docelową z dostosowywanymi tekstami, przyciskami wezwania do działania i obrazami
  • Projektuj spersonalizowane formularze rejestracji poleceń i łatwo umieszczaj je na swoich stronach internetowych
  • Dodaj widżet w stylu interkomu na swojej stronie internetowej, aby stale przypominać użytkownikom o rejestracji; ponadto przeprowadź całą kampanię skierowań za pomocą jednego widżetu.

Najlepsze jest to, że możesz wypróbować Vypera za darmo. Płacisz tylko wtedy, gdy rozpoczynasz kampanię marketingową.

Zawijanie

Czy nadal nie masz pewności, które oprogramowanie programu polecającego jest najlepsze dla Twojej firmy?

Oto krótkie spojrzenie na całe oprogramowanie wymienione powyżej i ich „Najlepsze dla” zastosowania.

OprogramowanieBest ForGrow Surf, TalonB2C, Fintech, start-upy technologiczneReferralCandy, FriendbuySklepy e-commerceReferral Rock, Birdeye, Invite ReferralsWszystkie rodzaje przedsiębiorstwInvite Box, Genius Referrals, Referral FactoryMałe i średnie przedsiębiorstwa

Wybierz oprogramowanie do programu poleceń, które odpowiada Twoim potrzebom biznesowym i rozwijaj swoją firmę dzięki potędze marketingu szeptanego.

Obejrzyj poniżej wersję wideo tego artykułu.
Polub i zasubskrybuj newsblog.pl kanał Youtube.