14 rodzajów reklam, które powinien znać każdy marketer

Reklama umożliwia firmom dotarcie do docelowych odbiorców w celu zwiększenia sprzedaży. Pomaga również firmie przekonać klientów do zakupu innych powiązanych usług lub produktów.

Ale wszystkie rodzaje reklamy nie są odpowiednie dla wszystkich firm i trzeba mądrze wybierać.

Reklama istnieje od czasów starożytnych. Jej podstawowym celem jest nagłaśnianie komunikatów związanych ze sprzedażą lub innymi ważnymi wydarzeniami. Nowoczesne firmy mają dostęp do zaawansowanych form systemów promocji produktów/usług, takich jak telewizja, aplikacja mobilna, YouTube, strony internetowe i poczta e-mail.

Jednak inteligentne organizacje stosują skuteczną strategię reklamową, badając rynek swoich produktów/usług, konsumentów i konkurentów. Skuteczną taktykę możesz stworzyć tylko wtedy, gdy znasz różne formy reklamy.

Czytaj dalej, ponieważ przedstawiamy najpopularniejsze formy reklamy, z których korzystają obecnie firmy.

Co to jest reklama?

Reklama jest głównym narzędziem marketingowym wykorzystywanym przez podmioty komercyjne do sprzedaży produktów lub usług nowym i obecnym konsumentom. Przede wszystkim jest to komunikacja marketingowa, która przekazuje masom nieosobowe przesłanie, aby rozszerzyć zasięg pomysłu, usługi lub produktu. Reklama komercyjna często wiąże się z otwartym sponsoringiem ze strony organizacji będącej beneficjentem.

Reklama skupia się na wzroście wartości marki. Wykorzystuje kilka taktyk percepcji, takich jak kolor, wizualizacje, celebryci, jedzenie, ilustracje i muzyka, aby pobudzić umysł klienta. Dzięki temu następnego dnia, gdy konsument odwiedzi lokalny sklep, będzie przyciągał go produkt reklamowany poprzedniego dnia w telewizji lub radiu.

Różnice między reklamą a marketingiem

#1. Reklama jest po prostu częścią strategii marketingowej każdej firmy. Jest to podstawowa różnica między tymi dwoma praktykami biznesowymi.

#2. Marketing kontroluje, w jaki sposób Twoja firma będzie angażować się w trzy główne rodzaje mediów komunikacyjnych: płatne media, własne media i wypracowane media. Wręcz przeciwnie, reklama jest elementem płatnych mediów.

#3. Możesz skutecznie promować swoje produkty i usługi wśród odbiorców docelowych tylko za pomocą strategii marketingowej. Reklamy żądne inwestycji nie są niezbędne do promocji usług/produktów.

#4. Firmy muszą stworzyć osobny dział do obsługi marketingu. Z drugiej strony nie muszą tworzyć niezależnego zespołu do spraw reklamy. Zespół marketingowy sobie z tym poradzi.

Różnice między reklamą tradycyjną a cyfrową

#1. Tradycyjny system reklamowy nie opiera się na zaawansowanej technologii, takiej jak internet, smartfon i strony internetowe. Dlatego też, jeśli internet nie działa, nadal możesz dotrzeć do swoich konsumentów za pomocą tradycyjnych reklam telewizyjnych i radiowych.

#2. Reklama cyfrowa jest w pełni uzależniona od internetu. Dlatego Twoja strategia marketingowa może zostać trafiona, jeśli internet jest niedostępny.

#3. Tradycyjne reklamy, takie jak direct mail, mają wyższy współczynnik konwersji niż e-maile marketingowe. Ponieważ większość promocyjnych wiadomości e-mail, które stanowią element reklamy cyfrowej, trafia do folderu spamu lub promocji w wiadomości e-mail odbiorców. Wręcz przeciwnie, pocztówka dotrze do skrzynki klientów, a oni na pewno ją przeczytają, bo zawsze pilnują skrzynek pocztowych na rachunki.

Rodzaje reklamy: tradycyjna

Wydrukować

Podczas gdy reklama drukowana może odnosić się do broszur i ulotek, oznacza przede wszystkim reklamę w gazetach lub czasopismach. W zależności od grupy docelowej firmy mogą reklamować się w gazetach lokalnych, krajowych lub stanowych.

Poza tym większość gazet oferuje odbiorcom wersję online. W ten sposób umieszczając tam reklamy, możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców. Jeśli chodzi o umieszczenie ogłoszenia w gazecie, organizacje mogą zdecydować się na sekcję niejawną lub umieścić ją na zwykłych stronach, aby każdy mógł ją zobaczyć.

Firmy często umieszczają reklamy w czasopismach dla bardziej ukierunkowanej grupy odbiorców. Na przykład firma sprzedająca kosmetyki uzna, że ​​korzystniejsze będzie umieszczanie reklam w magazynach lifestylowych.

Poczta

Poczta to kolejny rodzaj reklamy bezpośredniej i najczęściej wykorzystywanej przez małe firmy w celu skutecznego dotarcia do konsumentów. W tej tradycyjnej reklamie wybierasz potencjalną grupę odbiorców i wysyłasz do niej chwytliwe broszury za pomocą poczty ślimakowej.

Aby rozpocząć takie reklamy, firmy muszą zlokalizować odbiorców, a następnie wysłać im ulotki zawierające lukratywne oferty. Ponadto mogą sprawdzić, jaki rodzaj odpowiedzi otrzymają w zamian od publiczności.

Niestety ta reklama nie jest już powszechna i działa tylko dla lokalnych firm. Cyfrowa wersja reklamy pocztowej to reklama e-mailowa, w której potencjalni klienci otrzymują wiadomości e-mail od firm promujących ich produkty i usługi.

Telewizja

Reklama telewizyjna jest rodzajem tradycyjnej reklamy, która jest nadal powszechna. Ponieważ media mają szeroki zasięg, idealnie odnajdą się w nim firmy obsługujące duży lub ogólnopolski rynek. Za pomocą wzroku, dźwięku i ruchu reklamy te są wystarczająco przekonujące, aby skłonić widzów do zakupu produktu lub subskrypcji usługi.

Koszt tworzenia reklam i zakupu slotów dla tych w telewizji jest wygórowany. Zazwyczaj automaty są sprzedawane w jednostkach sekundowych (20, 30, 60). Ponadto ceny automatów zależą od długości, częstotliwości, pory dnia, programu telewizyjnego itp.

Radio

Radio jest jednym z najstarszych rodzajów reklam i nadal cieszy się dużą popularnością w celu dotarcia do docelowej grupy demograficznej. Głównie jeśli docelowa publiczność słucha konkretnego programu lub stacji, stała reklama będzie miała dużą szansę na przyciągnięcie nowych konsumentów.

Wadą reklamy radiowej jest to, że dociera do odbiorców wyłącznie za pomocą dźwięku. Ludzie mogą zapomnieć, o czym jest reklama, ponieważ nie ma obrazu. Dlatego często słyszysz tę samą reklamę powtarzaną w stacjach radiowych. Bez wystarczającego budżetu na częste reklamy w radiu nie uzyskasz pożądanych rezultatów.

OOH lub na zewnątrz

Być może natknąłeś się na gigantyczne billboardy z oszałamiającymi reklamami podczas jazdy autostradą lub widziałeś tablice reklamowe podczas oczekiwania na postoju autobusu. Są to tak zwane reklamy zewnętrzne lub OOH (Out-Of-Home). Można je zobaczyć w autobusach, metrze, taksówkach, poczekalniach na lotniskach itp.

Ta tradycyjna reklama została zdigitalizowana, a transformacja bez wątpienia zwiększyła jej wpływ. Reklamy te zwykle skupiają się na chwytliwych wizualizacjach z minimalną ilością tekstu, dzięki czemu odbiorcy mogą łatwo dotrzeć do wiadomości bez konieczności czytania długich linii. Reklamy te mogą być dość drogie, w zależności od lokalizacji i liczby odbiorców.

Lokowanie produktu

Czy Twój ulubiony prezenter programu telewizyjnego pije kawę z nadrukowanej na kubku nazwy marki? To jeden z klasycznych przykładów lokowania produktu. W tej tradycyjnej reklamie firmy umieszczają swoje produkty lub markę w programach telewizyjnych, wiadomościach lub filmach.

Czasami firmy chcą dyskretnie dotrzeć do grupy docelowej. W takich przypadkach wybierają lokowanie produktu, w którym nazwa produktu nie jest wymieniona wprost, ale widzowie mogą ją zobaczyć. Na przykład film może pokazywać postacie jedzące kolację w miejscu z widoczną nazwą restauracji.

Rodzaje reklamy: cyfrowa

Reklama płatna za kliknięcie (PPC)

Podczas wyszukiwania przy użyciu dowolnego słowa lub wyrażenia w wyszukiwarce możesz zobaczyć niektóre reklamy wyświetlane na górze bezpłatnych wyników wyszukiwania. Reklamy te są znane jako PPC lub płatne wyszukiwanie. Powinieneś uwzględnić reklamy PPC w swojej strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby uzupełnić swoje wysiłki w celu organicznego dotarcia do odbiorców.

Oprócz bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej, zmniejsza to koszty reklamy, ponieważ firmy muszą to zrobić tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę. Firmy muszą jednak brać udział w stawkach, aby zdobyć pozycję reklamy i kierować reklamy na słowa kluczowe.

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych reklamodawcy przenieśli się na te platformy, aby zaprezentować swoje produkty i oferty konsumentom.

Platformy społecznościowe, takie jak Facebook i Instagram, pozwalają filtrować odbiorców na podstawie kraju, wieku i preferencji, dzięki czemu nie musisz wydawać pieniędzy na reklamę dla szerokiej grupy odbiorców. W kanałach społecznościowych istnieją dwa rodzaje reklamy: reklamy płatne i bezpłatne.

#1. Bezpłatne reklamy: są to organiczny sposób na przyciągnięcie klientów, gdy publikujesz informacje o swoich produktach, usługach i ofertach za pośrednictwem oficjalnych uchwytów lub kont Twojej firmy.

#2. Płatne reklamy: są to reklamy sponsorowane, które ludzie widzą w swoich kanałach podczas przewijania.

Mobilna/w aplikacji

Reklama mobilna stała się najpopularniejszym rodzajem reklamy. Jeśli korzystasz ze smartfona lub tabletu z połączeniem internetowym, na pewno widziałeś te reklamy. Reklamy te mogą pojawiać się, gdy przeglądasz media społecznościowe, odwiedzasz stronę internetową, korzystasz z aplikacji lub grasz w grę.

W zamian za oglądanie reklam w aplikacji klienci otrzymują nagrody z gier lub aplikacji. Zaletą tej reklamy jest to, że dociera do klientów bez względu na to, gdzie się znajdują. Możliwe jest również kierowanie reklam do osób w zależności od ich położenia geograficznego i demografii.

Rodzinny

Reklama natywna łączy treść reklamy z treścią witryny lub aplikacji mobilnej. Pomaga usprawnić dostarczanie treści, ponieważ reklamy natywne nie kolidują z treścią hosta, a czytelnicy mogą pozostać na przepływie czytania.

Firmy najczęściej kierują swoje reklamy na blogi i czasopisma branżowe i technologiczne. Na przykład, jeśli przechodzisz przez profesjonalne treści dotyczące zasad księgowych, prawdopodobnie spotkasz się z treściami sponsorowanymi przez twórców oprogramowania księgowego. Tutaj ta treść reklamy nie zakłóci Twojego przepływu i możesz natknąć się na przydatne rozwiązania księgowe dla Twojej firmy lub pracy.

Wideo

Branża reklamy cyfrowej traktuje reklamy wideo jako reklamy premium, ponieważ może przyciągnąć wiele gałek ocznych. Reklamy wideo są umieszczane między treściami w serwisach YouTube, Vimeo, Metacafe, Dailymotion, Facebook, Twitter itp. Niektóre witryny zarabiające mogą również wyświetlać reklamy wideo przed treściami internetowymi, pomiędzy nimi i po nich.

Reklamy wideo przeszły wiele postępów, a teraz dostępne są intuicyjne reklamy wideo. Oznacza to, że konsumenci mogą wchodzić w interakcję z filmem i kupować wybrane przez siebie produkty. Technologie Augmented Reality i Virtual Reality wpływają również na reklamy wideo, aby wpłynąć na odbiorców, aby przeszli przez lejek sprzedaży.

Wyświetlacz

Reklama displayowa to przykład reklamy zaawansowanej technologicznie. Tutaj firmy wprowadzają badania marketingowe, retargeting konsumentów i elementy wizualne, aby przekonać klientów do subskrypcji lub zakupu usług lub produktów.

Reklamy displayowe można wyświetlać niemal wszędzie, pod warunkiem, że media korzystają z systemu dostarczania treści online z obsługiwanym językiem HTML lub innymi językami programowania witryny. Dzięki temu możesz skutecznie wyświetlać tę samą reklamę temu samemu klientowi w różnych witrynach, filmach na YouTube, aplikacjach mobilnych, grach online, e-bookach i wielu innych.

Reklamy displayowe w dużym stopniu opierają się na plikach cookie witryny. W związku z tym, jeśli klienci nie akceptują plików cookie strony internetowej, trudno jest im podać odpowiednią reklamę graficzną.

Reklama podcastów

Podcast cieszy się coraz większą popularnością wśród różnych grup wiekowych i zawodów. Ponadto najlepsze aplikacje do treści muzycznych, takie jak Spotify i Pandora, mają dedykowane sekcje dla płatnych lub bezpłatnych podcastów. W ten sposób podcast jest potężnym nośnikiem reklamy cyfrowej, a także jest porównywalnie tani niż inne rodzaje reklamy, takie jak telewizja i radio.

Gospodarz podcastu może przeczytać własny skrypt, a firma sponsorująca może dostarczyć skrypt reklamowy. Najlepsze jest to, że gospodarz łączy reklamowany produkt lub usługę z treścią podcastu. Dlatego patroni, obserwujący i słuchacze znajdują powód do zakupu lub subskrypcji reklamowanego produktu lub usługi.

newsblog.pl

Newsletter funkcjonuje jako informacyjny e-mail marketingowy, który służy do następujących celów:

#1. Pomaga blogerom internetowym nawiązać kontakt ze swoimi patronami i obserwującymi poprzez cotygodniowe, dwutygodniowe i miesięczne komunikaty.

#2. Blogerzy i firmy mogą personalizować treść newslettera zgodnie z wyborem użytkownika. Pozwala sprawić, by Twoi klienci poczuli, że ich wybory mają dla Ciebie znaczenie.

#3. Biuletyny informują o usługach i produktach, które sprzedajesz. W ten sposób docelowi odbiorcy wciąż przychodzą do Twojego sklepu jako stali klienci.

#4. Jeśli klientom spodoba się Twój biuletyn, mogą przekazać go swoim kontaktom, a Ty otrzymasz bezpłatną promocję pocztą pantoflową.

Będziesz jednak potrzebować ciekawych i praktycznych pomysłów na biuletyny, aby utrzymać zaangażowanie czytelników i konsumentów.

Wniosek

Reklama może stworzyć lub zepsuć Twoje produkty/usługi. Może to również dużo Cię kosztować, a Ty możesz nie uzyskać wystarczającego zwrotu z inwestycji (ROI). Dlatego zapoznaj się z najlepszymi rodzajami reklamy z góry.

Następnie poszukaj dalszych informacji i porozmawiaj ze swoim zespołem reklamowym, aby mądrze wybrać formę i platformę reklamową. Twoja strategia powinna być zgodna z koncepcją minimalnej inwestycji w reklamę i maksymalnej reakcji z kampanii reklamowych.

Teraz, gdy już wiesz, jakie typy reklam pasują do Twojego produktu, zapoznaj się z narzędziami, które pomogą Ci tworzyć reklamy wideo i obrazy.