Zarządzaj swoją małą firmą za pomocą tych 10 najlepszych platform typu „wszystko w jednym”

Zaakceptujmy to: freelancer to biznes.

Tak więc, jeśli zdecydowałeś się zostać swoim własnym szefem, to świetnie! Robienie tego, co naprawdę kochasz i zarabianie na tym pieniędzy, jest prawdopodobnie jednym z najlepszych uczuć w życiu.

Czytasz ten artykuł, co oznacza, że ​​już zapuściłeś się w niezależny biznes lub chcesz wejść do tego niesamowitego świata. Przede wszystkim chwała dla ciebie za dokonanie odważnego wyboru w swoim życiu. (Zwłaszcza jeśli jesteś pełnoetatowym freelancerem)

Teraz dobra wiadomość – w dzisiejszych czasach biznes freelancerów kwitnie. Jeszcze bardziej przyspieszył wraz z pandemią Covid-19, zmuszając nas do pracy w domu. Ponieważ obserwujemy znaczące przejście od pracy konwencjonalnej do pracy zdalnej będącej „nową normą”, ekonomia koncertów staje się silna, aby przejąć świat.

Organizacje na całym świecie zaczęły czuć się komfortowo w tym zdalnym ekosystemie i zatrudniają freelancerów. A wyniki są oszałamiające!

A raport mówi, że całkowita wielkość rynku dla gospodarki koncertowej wynosi 1,5 biliona dolarów na całym świecie.

Inne źródło szacuje, że freelancerzy mogą stanowić 50% całkowitej siły roboczej na świecie do roku 2030.

To ogromne!

Nie można zaprzeczyć, że masz doskonałe portfolio pisarza, programisty, projektanta lub jakiejkolwiek innej dziedziny zawodowej. Ale będąc samodzielnym przedsiębiorcą, musisz zarządzać wszystkim, od czasu, produktywności, finansów i komunikacji z klientem po prace domowe.

Byłem tam i zaufaj mi; Wiem, jak to jest!

Kiedy zaczynałem, musiałem stawić czoła wielu wyzwaniom związanym z zarządzaniem moim freelancerem. Obejmowało to:

Zarządzanie czasem

Myślę, że największym wyzwaniem dla freelancerów jest zarządzanie czasem. Mając do dyspozycji tylko 24 godziny, musisz zrobić wszystko; a sposób, w jaki wykorzystujesz te godziny, naprawdę robi różnicę.

Musisz poświęcić czas swoim projektom, klientom, szukać perspektyw, kontynuacji, płatności i nie wspominając o czynnościach domowych.

Różnica w strefach czasowych zwiększa poziom trudności, ponieważ w ten sposób można opóźnić podejmowanie decyzji.

Zarządzanie pracą

Ty tu jesteś szefem i nie ma nikogo, kto by ci przypominał o twoich ustawionych projektach. Opóźniasz pracę, nie dotrzymujesz terminów, Twój klient jest niezadowolony i wpływa to na Twoje zarobki.

W dążeniu do efektywnego zarządzania pracą, być może będziesz musiał pracować do późnych godzin nocnych, co ostatecznie zaczyna odbijać się na twoim zdrowiu fizycznym i psychicznym.

Wydaje się to przerażające, prawda?

Komunikacja

Komunikacja to pierwsza rzecz, która pojawia się, gdy zaczynasz pracować jako freelancer. Wszystko zaczyna się od interakcji z potencjalnymi klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych, zimnych wiadomości e-mail lub dowolnego innego mechanizmu generowania potencjalnych klientów.

Sposób, w jaki się z nimi komunikujesz, to Twoje pierwsze wrażenie na klientach. Wielu freelancerów ma z tym trudności.

Różni klienci mają różne preferencje komunikacyjne, takie jak rozmowy telefoniczne, wideokonferencje lub wiadomości. Musisz być elastyczny, aby sprostać ich wymaganiom i być gotowym na różne rodzaje narzędzi. (Nigdy nie wiesz, kiedy okazja puka do twoich drzwi!)

Finanse

Powodem, dla którego większość ludzi rozpoczyna działalność jako freelancer, jest bycie niezależnym finansowo. (Tak, ja w zestawie)

Pracując w firmie, nie musisz martwić się o wypłatę co miesiąc i nie musisz nią zarządzać, wszystko dzięki HR.

Jednak freelancing wymaga przejęcia odpowiedzialności za każdą czynność płatniczą, od wystawiania faktur i zarządzania nimi po prowadzenie ewidencji zaliczek i rozliczeń płatności. A to nie jest takie proste.

Wydajność

Sposób, w jaki zarządzasz swoją pracą w 24 godziny, to podstawa produktywności. Jeśli potrafisz sobie z tym dobrze radzić, nie będąc wybrednym, tylko ty możesz osiągnąć swój dzienny, tygodniowy lub miesięczny cel, jakim jest trochę $$$$ dochodu.

Jest tak wiele rzeczy, które stają na drodze Twojej produktywności, takie jak zrównoważenie życia osobistego i zawodowego w domu. Możesz łatwo się rozproszyć i zostawić pracę, by pospieszyć do kuchni lub porozmawiać z członkami rodziny na czas nieokreślony.

Aby zachować produktywność przez cały czas pracy, musisz zachować równowagę między tymi dwoma rozwiązaniami — w przeciwnym razie Twoja produktywność pójdzie na kompromis.

Ale nie martw się, jest rozwiązanie.

Żyjemy w XXI wieku, gdzie prawie wszystko ma rozwiązanie prosto w dłonie; innymi słowy smartfony!

Nowoczesne postępy pobłogosławiły nas niesamowitymi narzędziami, które pomogą Ci zarządzać każdą aktywnością. Osobiście używam pewnych narzędzi, aby utrzymać mnie przy zdrowych zmysłach w mojej działalności jako freelancer.

Jednak oto haczyk;

Chociaż masz możliwość korzystania z poszczególnych narzędzi w oparciu o różne wymagania, zarządzanie nimi wszystkimi może być czasochłonne i czasochłonne. I już wiesz, że czas to pieniądz, zwłaszcza gdy grasz solo, oszczędzając każdą sekundę.

Dlatego możesz wypróbować następujące platformy, które oferują prawie wszystko, aby prowadzić swój biznes jako freelancer we właściwy sposób.

vcita

Wielopłaszczyznowa platforma do zarządzania małym przedsiębiorstwem, vcita ułatwia zarządzanie relacjami z klientami, planowanie spotkań, wysyłanie SMS-ów i e-maili oraz otrzymywanie płatności.

Akceptuj rezerwacje swoich usług jednym kliknięciem w swojej witrynie, obecności w Google Moja Firma lub na stronie na Facebooku. Dzięki automatycznym przypomnieniom za pośrednictwem SMS-ów możesz planować i utrzymywać swój kalendarz w celu zapewnienia efektywnego przepływu pracy i współpracy zespołowej.

Buduj silniejsze relacje biznesowe za pomocą CRM, dzięki czemu nigdy nie przegapisz okazji, nazwiska klienta lub twarzy. Możesz tutaj segmentować kontakty za pomocą zaawansowanych parametrów, aby wysyłać odpowiednie wiadomości uzupełniające i oferty, które utrzymują zaangażowanie ludzi.

Narzędzia do fakturowania i rozliczeń na vcita są również wszechstronne i wydajne. Możesz skonfigurować zamknięte środowisko portalu klienta, aby Twoi klienci mieli dostęp do swoich pełnych historii transakcji, tak jak Ty.

Sprzedawaj i angażuj swoich potencjalnych klientów i klientów za pomocą promocji i dołączonych „pakietów”. Zintegrowane przypomnienia informują ludzi, kiedy są ci winni pieniądze. Dostępna jest również funkcja „płać telefonem” do płatności zbliżeniowych.

Ceny vcita zaczynają się już od 19 USD miesięcznie przy rozliczeniu rocznym, a także obejmują 14-dniowy bezpłatny okres próbny.

Bonsai

Skoncentruj się na swojej pracy, zamiast na papierkowej robocie zabijającej czas. Skorzystaj z Bonsai, pakietu all-in-one z inteligentną automatyzacją, aby zwiększyć swoją produktywność.

Zautomatyzowany i zintegrowany projekt Bonsai pomaga usprawnić działalność firmy od wysyłania ofert po zarządzanie fakturami i podatkami. Dzięki temu możesz szybciej zakończyć pracę i podjąć więcej pracy bez wpływu na jakość.

Bonsai pozwala tworzyć ustrukturyzowane propozycje za pomocą niestandardowych pakietów, wysyłać i śledzić je online w celu poprawy wskaźników akceptacji. Oferują elastyczne i profesjonalnie wyglądające szablony, prezentujące Twoją ofertę i markę.

Klient CRM, umowa i śledzenie czasu: Zarządzanie klientami, projektami, potencjalnymi klientami, dokumentami i płatnościami staje się łatwe dzięki Bonsai. Zawrzyj niezawodną umowę z podpisem elektronicznym, aby chronić swoją firmę jako freelancer, śledzić czas pracy i generować automatyczne rozliczenia czasu pracy.

Twórz niestandardowe faktury, ustawiaj przypomnienia o płatnościach i aktualizuj. Dodaj zadania i zachowaj produktywność, efektywnie zarządzając zadaniami.

Zarządzaj finansami dzięki śledzeniu wydatków, raportom dochodów, szacunkom podatkowym i przypomnieniom.

Twórz formularze z intuicyjnymi kwestionariuszami dotyczącymi przyjmowania klientów, ankiet na zakończenie projektów itp. Zintegruj te formularze ze swoimi projektami, aby mierzyć wskaźniki sukcesu.

Bonsai jest obecny na całym świecie, w tym w USA, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie i nie tylko, obsługując 180 walut. Ceny zaczynają się od 19 USD miesięcznie z dwumiesięcznym bezpłatnym okresem próbnym.

Kliknij w górę

Zarządzaj swoimi dokumentami, zadaniami, celami, czatami i nie tylko w jednym miejscu dzięki ClickUp. Pozwala tworzyć proste i złożone zadania na wszystko i budować doskonały projekt za pomocą opcji dostosowywania funkcji.

Twórz piękne wiki, bazy wiedzy i dokumenty z dowolnego miejsca za pomocą ClickUp. Ponadto użyj polecenia „/slash”, aby udostępnić dokumenty każdemu. Możesz także przeglądać zadania w osadzonych arkuszach Google lub tabeli i bazie Airtable bezpośrednio, aby współpracować i edytować bez opuszczania aplikacji.

Wysyłaj i odbieraj wiadomości e-mail, twórz zadania z wiadomości e-mail, automatyzuj je i współpracuj ze swoimi zespołami za pośrednictwem wiadomości e-mail za pomocą ClickUp. Użyj również osi czasu ClickUp, wykresów Gantta i kalendarzy, aby zaplanować swoje zespoły do ​​zadań. Możesz sortować zadania, aby łatwo nimi zarządzać, śledzić postępy w czasie rzeczywistym i odpowiednio wyznaczać cele.

Zintegruj się ze swoim ulubionym narzędziem, aby dodawać szacunki, tworzyć raporty, śledzić czas lub robić to bezpośrednio w ClickUp. Dodatkowo nagrywaj filmy i rób obrazy pulpitu bezpośrednio w przeglądarce. Możesz także zarządzać pracą i obciążeniem pracą, aby idealnie zaplanować proces dzięki lepszej komunikacji z zespołem.

Natychmiastowo importuj niezbędne dane z innych aplikacji i połącz swój zespół. Wybierz preferowany widok spośród opcji, takich jak widok listy, widok tablicy, widok pola, widok kalendarza, widok Gantta, widok osadzania, widok formularza, czat, mapy myśli i wiele innych.

Uzyskaj ograniczoną przestrzeń dyskową, ale nieograniczoną liczbę członków i zadań wraz z uwierzytelnianiem dwuskładnikowym całkowicie za darmo. Jeśli zdecydujesz się na nieograniczone miejsce na dane i inne korzyści, wybierz 5 USD za członka miesięcznie.

GoSite

GoSite reklamuje się jako kompleksowa platforma do prowadzenia biznesu. Pomaga w uzyskiwaniu recenzji, rezerwacji online, fakturowania, płatności i wbudowanego komunikatora.

Dzięki GoSite możesz wysłać klientom prośbę o opinię za pośrednictwem wiadomości tekstowej lub e-mail. Alternatywnie możesz skonfigurować narzędzie do automatycznego wysyłania takich żądań.

Poza tym możesz tworzyć chatboty, aby angażować klientów w standardowe zapytania. Ponadto komunikatory GoSite obsługują wysyłanie wiadomości tekstowych do klientów na różnych kanałach społecznościowych z jednego pulpitu nawigacyjnego.

Fragment rezerwacji można umieścić w witrynie i innych aplikacjach, takich jak Facebook, które synchronizują się z kalendarzem Google i Outlook.

Podobnie możesz żądać płatności przez wiele bramek i wysyłać faktury oraz przypomnienia za pomocą kilku kliknięć.

Możesz również sprawdzić pełną historię interakcji z każdym klientem, w tym wiadomości, płatności itp., w GoSite Contact Hub.

Wreszcie, możesz wypróbować wszystko w praktyce dzięki bezpłatnej wersji próbnej GoSite.

Systeme

Rozpocznij płynnie swój biznes online i rozwijaj go dzięki Systeme, który zapewnia wiele przydatnych funkcji do prowadzenia całego biznesu online pod tym samym parasolem i pomaga generować większe przychody każdego miesiąca.

Możesz zbudować swoje lejki sprzedażowe w 30 sekund za pomocą zaledwie trzech kliknięć. Pozwalają również czerpać korzyści z marketingu e-mailowego, w którym możesz wysyłać nieograniczoną liczbę e-maili i biuletynów, a także tworzyć skuteczne kampanie e-mailowe za pomocą jednego konta.

Połącz swoje konta PayPal i/lub Stripe, aby otrzymywać płatności za swoje produkty i usługi. Możesz dodać do lejków sprzedażowych zamówienia dodatkowe, up-sell i down-sell, aby dać swoim klientom więcej powodów do kupowania u Ciebie i szybciej rozwijać swój biznes online.

Systeme oferuje szereg bardziej przydatnych funkcji, takich jak:

  • Kursy online: Możesz stworzyć swój kurs online, a następnie go uruchomić.
  • Dropshipping: Twórz lejki sprzedażowe o wysokim współczynniku konwersji, aby rozpocząć sprzedaż produktów fizycznych.
  • Blog: Zbuduj swój super informacyjny i wartościowy blog, który ludzie chcieliby przeczytać z Systeme i przyciągnąć więcej ruchu organicznego.
  • Webinary: Zaplanuj webinaria, aby zmienić swoją grę biznesową poprzez budowanie marki, tworzenie list e-mailowych, informowanie odbiorców o swoich produktach/usługach i zwiększanie sprzedaży.
  • Program partnerski: Stwórz swoje konto partnerskie, aby co miesiąc dodawać dodatkowy strumień przychodów do Twojego biznesu online.
  • Automatyzacja: Zautomatyzuj swój biznes oparty na Internecie, aby zaoszczędzić czas i poświęcić go na tworzenie lepszych strategii rozwoju.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny wkrótce, aby sprawdzić, jak Systeme może Ci pomóc. Możesz także wybrać plan bezpłatny lub płatny już od 27 USD/miesiąc.

Bill.com

Chcesz uprościć swoje płatności?

Posługiwać się Bill.com do zarządzania płatnościami z jednego miejsca. Jest używany przez miliony i jest zbudowany w taki sposób, aby pomóc Ci mądrze prowadzić biznes. Pozwala zaoszczędzić 50% czasu spędzanego na płaceniu elektronicznym dostawcom, którzy mogą być lokalni lub zagraniczni.

Wysyłanie faktur do innych jest łatwe, a także umożliwia automatyczne przypomnienia o 2x szybszych płatnościach. Możesz przeglądać swoje wcześniejsze faktury, dokumenty pomocnicze i dowody płatności bez żadnych pomyłek.

Bill.com pomaga zarządzać wszystkim w podróży za pomocą aplikacji mobilnej. Możesz przeglądać, akceptować i płacić bez względu na to, gdzie jesteś i co robisz. Wykorzystuje IVA (Intelligent Virtual Assistant), który automatycznie aktualizuje informacje do przeglądu.

Obsługują różne metody płatności, takie jak przelewy międzynarodowe, płatności ACH, bezpośrednie płatności wirtualnymi kartami dostawcy lub czeki. Na pulpicie Bill.com możesz znaleźć wszystkie statusy; niezależnie od tego, czy chodzi o wysłanie faktury, czy otrzymywanie płatności, dzwonisz do śledzenia wszystkich szczegółów płatności za pośrednictwem tego. Bill.com automatycznie synchronizuje Twoje dane z oprogramowaniem księgowym, którego używasz do efektywnego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Cena zaczyna się od 39 USD miesięcznie za użytkownika, który obejmuje podstawowe funkcje i niestandardowy plan oparty na tym, jak chcesz korzystać z oprogramowania i za nie płacić.

Faktura Ninja

Zarządzanie płatnościami to jeden z najtrudniejszych aspektów działalności freelancera.

Ale nie więcej, jeśli masz Faktura Ninja!

Oprócz fakturowania klientów i zbierania płatności, Invoice Ninja umożliwia tworzenie propozycji, śledzenie wydatków i czasu oraz wiele więcej.

Oszczędzaj czas, automatycznie rozliczając klientów długoterminowych, w których musisz tworzyć powtarzające się faktury.

Wykorzystaj to narzędzie do wizualizacji przepływu pracy i zarządzania projektami, aby dokładnie śledzić postępy pracy i efektywniej planować więcej zadań.

Faktura Ninja umożliwia wysyłanie faktur w formacie PDF, dzięki czemu Twoi klienci mogą z łatwością przetwarzać je w celu zapłaty.

Zintegruj swoją aplikację i użyj automatyzacji Zapier do przesyłania danych z popularnych aplikacji, takich jak Gmail, Slack, Arkusze Google, MailChimp i innych.

Wyróżnij swoją markę osobistą w tłumie i pozwól swoim klientom dostrzec różnicę, dostosowując projekt faktury. Możesz dodać swoje logo, zmienić kolory, dostosować czcionki i tak dalej.

Poruszaj się po panelu administracyjnym Fakturowego Ninja za pomocą poleceń głosowych. Obsługuje 20 języków i 50 walut.

Oprócz tego możesz tworzyć zadania, śledzić czas, konwertować oferty na faktury, otrzymywać przypomnienia o płatnościach, włączać zatwierdzanie faktur, tworzyć raporty i wiele innych.

Wypróbuj bezpłatną lub płatną wersję, która zaczyna się już od 10 USD miesięcznie.

I.CO

Zacznij płynnie żeglować w swojej podróży jako freelancer, wybierając I.CO. Wejście na łódź eliminuje kłopoty, ponieważ nie wymaga kart kredytowych, aby się zarejestrować.

Inteligentne propozycje – twórz wykwintne propozycje odzwierciedlające Twoją markę i wyróżniające Twoją ofertę spośród innych freelancerów.

Fakturowanie – oferuje inteligentne fakturowanie, które pomaga generować szybkie i bezproblemowe faktury, oszczędzając Ci ręcznej walki. Otrzymuj płatności bezpośrednio na swoje konto bankowe w dowolnej walucie.

Umowy – Partnerstwo AND.CO z Freelancers Union zaowocowało stworzeniem zaawansowanej umowy z freelancerem, której możesz użyć do ochrony swojej firmy oraz budowania bezpiecznych i uczciwych relacji z klientami.

Automatyzacja śledzenia czasu – oferuje dedykowane aplikacje, które są łatwe w użyciu na Macu, a także przeglądarki do śledzenia czasu.

Wydajna księgowość – pozwól platformie zająć się wszystkimi formalnościami związanymi z zarządzaniem wydatkami, podatkami, raportami i nie tylko.

Intuicyjne raporty — generuj raporty do pomiaru wydajności i używaj ich do mierzenia wyników firmy w określonym czasie, np. rocznym, półrocznym lub kwartalnym.

Integracja – obsługuje integrację kont bankowych, kart kredytowych, PayPal i ACH wraz z wieloma walutami.

Wypróbuj AND.CO w wersji bezpłatnej lub płatnej już od 18 USD/miesiąc z 30-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy.

Pluto

Pluto to szeroko zakrojona platforma z prawie każdym narzędziem potrzebnym do prowadzenia działalności jako freelancer na najwyższym poziomie.

Zarządzanie projektami i zadaniami – stwórz swoje zadania i pozwól Plutio pomóc w ich organizacji, aby zwiększyć koncentrację. Możesz dostosowywać pola, zarządzać powtarzającymi się zadaniami, używać szablonów i nie tylko.

Kompleksowe śledzenie czasu — śledź czas w dowolnym miejscu i wizualizuj wpisy czasu w grafiku. Działa na każdym używanym urządzeniu.

Profesjonalnie wyglądające faktury – możesz szybko wysyłać faktury i śledzić, kiedy Twoi klienci je otwierają. Dodaj metody płatności, takie jak Stripe i PayPal, a także obsługuje wiele walut.

Przyciągające wzrok oferty i umowy — użyj edytora „przeciągnij i upuść”, aby tworzyć wspaniałe oferty i prawnie wiążące umowy. Śledź je po podpisaniu i otwarciu.

Komunikacja w czasie rzeczywistym — komunikuj się z klientami za pośrednictwem wiadomości e-mail, wiadomości, udostępnionej skrzynki odbiorczej, czatu na żywo i gotowych odpowiedzi.

Solidny CRM — buduj znaczące relacje biznesowe, współpracując w czasie rzeczywistym i zapraszając ludzi za pomocą potężnego CRM.

Plutio zapewnia również zaawansowane filtry i opcje wyszukiwania, które pomogą Ci znaleźć to, czego szukasz. Kładzie nacisk na bezpieczeństwo, szyfrując transmisję danych między Twoją przeglądarką a ich serwerami. Codziennie otrzymuj wiadomości e-mail z podsumowaniem zadań, które pomogą Ci ocenić Twoją produktywność.

Ceny zaczynają się od 15 USD miesięcznie, w tym 14-dniowy bezpłatny okres próbny.

HoneyBook

Przejmij lepszą kontrolę nad swoim biznesem, śledząc swoje projekty od początku do końca za pomocą HoneyBook.

Otrzymujesz kilka markowych szablonów, aby uprościć komunikację z klientem. Jego znakomicie zaprojektowana aplikacja zapewnia bezproblemową pracę nawet ze smartfona.

Łatwe wystawianie faktur — twórz profesjonalne faktury, planuj płatności i przypomnienia, aby być na bieżąco ze statusem płatności. Ułatwia łatwą i bezpieczną transakcję cyfrową. Nie musisz ciągle oszczędzać swojego banku, ponieważ automatycznie zapisuje każdą pozycję.

Elastyczne propozycje – HoneyBook zapewnia piękne szablony do tworzenia propozycji i wysyłania inteligentnych powiadomień. Zwiększa elastyczność dokonywania wszelkich zmian lub aktualizacji wraz z podpisami.

Legalne umowy – wysyłaj gotowe i legalne umowy z podpisami online. Jest wyposażony w inteligentny pasek, który wskazuje miejsce do podpisania i zapewnia natychmiastowe powiadomienia w momencie, gdy klient podpisze.

Integracje – integruje się z różnymi narzędziami takimi jak Zapier, Szybkie KsiążkiGmail, Kalendarz Google i nie tylko.

Automatyzacja zwiększająca produktywność — twórz niestandardowe przepływy pracy krok po kroku, automatyzuj zadania i wiadomości e-mail oraz oszczędzaj czas i wysiłek.

Cała gama dobroci jest wyceniana, zaczynając od 34 USD miesięcznie, rozliczana rocznie.

Wniosek

Z mojego doświadczenia wynika, że ​​podróż freelancera nie jest łatwa, biorąc pod uwagę, że jesteś samotnym graczem w swoim biznesie. Musisz przejść o krok dalej, aby zorganizować się i zachować produktywność przez cały dzień, dzięki czemu możesz zdrowo zrównoważyć życie zawodowe z prywatnym.

Ale nie musi być onieśmielające, jeśli używasz odpowiednich narzędzi do zarządzania swoim niezależnym biznesem, takich jak te, o których wspomniałem powyżej.