16 najlepszych praktyk e-mail marketingu, które przekształcają subskrybentów w sprzedaż

Prowadzenie skutecznych kampanii e-mail marketingowych to sztuka. To proste, ale tylko nieliczni opanowują tę formę sztuki.

E-maile nadal zapewniają najwyższy zwrot z inwestycji. Jest prawie darmowy lub dostępny po minimalnej cenie wydatków marketingowych.

Jednak doświadczeni marketerzy, którzy doświadczyli hackowania poczty e-mail, wpisują się w ich marketingową listę kontrolną, przekształcając swoje kampanie w narzędzie do zarabiania pieniędzy.

W tym artykule omówimy niektóre z najczęstszych, ale najlepszych praktyk marketingu e-mailowego, które pomogą Ci zamienić subskrybentów w klientów.

Najlepsze praktyki e-mail marketingu

Marketing e-mailowy to skuteczna strategia marketingowa służąca do promowania firmy lub produktu wśród szerokiego grona odbiorców. To jeden z najtańszych sposobów marketingu cyfrowego Twoich usług.

Chociaż nie ma niezmiennych zasad, istnieją pewne strategie i najlepsze praktyki, których możesz przestrzegać, aby mieć pewność, że Twój e-mail marketing odniesie sukces.

Poniższe strategie i taktyki mogą pomóc w zapewnieniu owocnych i skutecznych działań e-mail marketingowych.

Wysyłaj e-maile powitalne

E-maile powitalne to automatyczne e-maile wysyłane do nowych subskrybentów. Te osoby subskrybują Twoją listę e-mailową po dokonaniu zakupu lub chcą się z Tobą skontaktować. To idealny czas, aby zaimponować subskrybentom i nadać im przyjazny ton, który zwróci uwagę Twojej marki.

E-maile powitalne to najprostszy sposób podziękowania użytkownikom za subskrypcję biuletynów e-mailowych. A ponieważ zapisali się na Twoje subskrypcje, nie możesz ich zawiesić.

Idąc za nazwą, e-maile powitalne działają jak przełamywacze lodów i mają wysokie wskaźniki otwierania. Powitalny e-mail niekoniecznie jest pierwszym e-mailem, który otrzymuje klient, ale okazją do zbudowania długotrwałej relacji z Twoim produktem.

Skorzystaj z podwójnej rejestracji e-mailowej

Czy klikasz e-maile potwierdzające subskrypcję po otrzymaniu ich w skrzynce odbiorczej? Te e-maile z potwierdzeniem to e-maile z podwójną zgodą. Pomagają zweryfikować, czy jesteś zainteresowany otrzymywaniem wiadomości e-mail, czy po prostu przypadkiem subskrybujesz.

Proces podwójnej zgody polega na zarejestrowaniu się przez użytkownika w celu korzystania z e-mail marketingu, a następnie potwierdzeniu subskrypcji za pośrednictwem osobnego e-maila lub strony docelowej. Dodatkowe potwierdzenie zgody zmniejsza ryzyko spamu i zwiększa zainteresowanie użytkowników.

Jeśli chcesz szybko powiększyć swoją listę subskrybentów poczty e-mail, możesz wybrać jednorazową rejestrację. Jednak otwiera to również miejsce na błędnie wpisane adresy e-mail, aby wypełnić listę subskrybentów poczty e-mail. Jeśli dzieje się tak stale, nie daj się zaskoczyć niższym współczynnikom konwersji e-maili i słabej dostarczalności.

Podwójne opt-in zapewniają, że subskrybent jest zainteresowany otrzymywaniem wiadomości e-mail i może przekształcić się w klienta. I dlatego współczynnik konwersji jest wyższy w przypadku podwójnych opt-inów w porównaniu z pojedynczymi opt-inami.

Unikaj używania adresu e-mail bez odpowiedzi

Adres e-mail, na który nie można odpowiedzieć, to adres e-mail skonfigurowany w Twojej domenie, ale zasadnicza różnica polega na tym, że nie można na nim odbierać wiadomości. Jeśli klient spróbuje odpowiedzieć w wiadomości e-mail bez odpowiedzi, zobaczy wiadomość „nie udało się wysłać”.

Są to e-maile do komunikacji jednokierunkowej, w których klient nie może wysyłać żadnych odpowiedzi na e-maile otrzymane w swojej skrzynce odbiorczej. Te e-maile zazwyczaj zapełniają skrzynki odbiorcze, co prowadzi do złego doświadczenia użytkownika i wpływa na relacje z klientami.

Użytkownicy mogą blokować e-maile bez odpowiedzi lub ustawić filtr, który automatycznie oznacza Twój e-mail jako spam. Ta negatywna dostarczalność jest powodem, dla którego firmy powinny unikać wysyłania e-maili bez odpowiedzi.

Dostarczaj e-maile we właściwym czasie

Przyznajmy to nawet w dzisiejszych trendach marketingowych; e-mail marketing przewyższa inne kampanie marketingowe pod względem zwrotu z inwestycji.

Jest to działanie marketingowe bez zastanowienia i każdy to zrobił w pewnym momencie. Jednak wyniki wyraźnie różnią się w zależności od wykonania. Nie ogranicza się to tylko do absolwentów marketingu; nawet doświadczeni marketerzy muszą poprawiać błędy w e-mailowych kampaniach marketingowych.

Spójrzmy na typowy przebieg kampanii e-mailowej:

Jeśli zapytasz profesjonalnego marketera, przekonasz się, że większość czasu spędzają na badaniu tematu e-maila, pisaniu e-maila z możliwością podjęcia działań, burzy mózgów i wysyłaniu e-maili w dowolnym momencie.

A to błąd.

Marketerzy powinni spędzać większość czasu na Google Analytics, aby sprawdzać godziny najbardziej angażujące swoich odbiorców. Taka powinna być realizacja – poparta danymi i dokładnie przeanalizowana.

Planowanie wiadomości e-mail w najbardziej angażującym czasie drastycznie poprawi wskaźniki otwarć wiadomości e-mail i współczynniki konwersji.

Używaj przekonujących wierszy tematu

Wymyślanie świetnych tematów to praca sama w sobie. Są podobne do miniatur YouTube. Nikt nie otworzy twoich e-maili, jeśli nie możesz sprawić, by były warte klikania za pomocą wierszy tematu.

źródło: grammarly.com

Nawet jeśli stworzyłeś najlepszy e-mail, ale temat nie zachęca ludzi do jego kliknięcia, Twój e-mail zostaje zakopany w skrzynkach odbiorczych.

Oto niektóre z najlepszych praktyk:

✅ Zadawaj pytania w tematach

✅ Postaraj się, aby tematy były krótkie

✅ Spraw, aby tekst był klikalny

✅ Nieustannie przeprowadzaj testy A/B tematów

Ostatni punkt to jedna z najczęściej niewykorzystywanych praktyk. Testy A/B zapewnią głęboki wgląd w współczynniki otwarć wiadomości e-mail, współczynniki klikalności i dane, aby przeanalizować, co działa dla odbiorców.

Napisz angażujące kopie e-maili

Tworzenie wiadomości e-mail jest proste i większość z nas może to zrobić. Ale trudno jest napisać kopię e-maila, która konwertuje.

Pisanie kopii e-maili zoptymalizowanych pod kątem konwersji wydaje się stresujące dla marketerów bez posiadania zestawu przewodników kontrolnych.

Oto kilka wskazówek dotyczących copywritingu, których należy przestrzegać:

  • Skoncentruj się bardziej na temacie
  • Opowiedz historię w swoich e-mailach
  • Pisz treści branżowe
  • Staraj się, aby Twoje wiadomości były bezpośrednie
  • Wybierz właściwe słowa do swojego egzemplarza
  • Ustaw ton czytania
  • Poprowadź czytelników w kierunku wezwania do działania

Jeśli w jednym prostym zdaniu podsumujemy część copywritingową, sprowadzi się to do jednego – napisać coś, co ludzie będą chcieli przeczytać. Powinna to być osobista, indywidualna rozmowa, która jest krótka, zwięzła i podkreśla korzyści dla czytelników.

Nie kupuj list e-mailowych

Skuteczne strategie e-mailowe obejmują rozwijanie listy e-mail od podstaw, co wymaga dużo cierpliwości i ciężkiej pracy. Kupowanie list e-mailowych w Google to tylko koszt karty kredytowej, ale nie są one tego warte.

Większość ludzi nie chce robić interesów z firmami kupującymi listy e-mailowe i wysyłającymi im e-maile bez zgody. Ci płatni członkowie listy e-mailowej nigdy nie wyrażają zgody na otrzymywanie wiadomości e-mail od Twojej firmy, co narusza ustawę o ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych (RODO).

Jako długoterminowa strategia biznesowa nie powinieneś być zdesperowany i wysyłać e-maili za pomocą wypożyczonych lub zakupionych list. Wpłynie to na twoją reputację, a twoje e-maile trafią do folderu ze spamem.

Przetestuj A/B swoje kampanie e-mailowe

Nie możesz polegać na tym samym typie wiadomości i oczekiwać różnych rezultatów. Pamiętaj, że najlepsze kampanie e-mailowe są wynikiem ciągłych testów.

Rozpocznij testy A/B swoich kampanii, wysyłając różne wersje e-maili do tej samej grupy docelowej. Rejestruj dane i analizuj je, aby zobaczyć, która kampania konwertuje lepiej.

Przeprowadzanie testów A/B dla kampanii e-mailowych jest łatwe. Wiele bezpłatnych narzędzi do marketingu e-mailowego oferuje takie funkcje, jak testy A/B, optymalizacja poczty e-mail i pulpit do analizy danych do analizy śledzonych danych.

Zoptymalizuj test podglądu

Testy podglądu wiadomości e-mail pomagają sprawdzić wygląd wiadomości e-mail na różnych urządzeniach. Średnio każda osoba sprawdza swoją skrzynkę pocztową kilka razy dziennie, dlatego dobrą praktyką jest testowanie wiadomości przed ich wysłaniem.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że e-maile wyglądają czysto na Twoim urządzeniu, ale brakuje im podstawowej higieny na innych systemach, tabletach i powszechnie używanych smartfonach. Stracisz wiarygodność, jeśli Twoje e-maile są zawsze problematyczne lub odbiorcy ich nie widzą, a także będziesz oczekiwać, że Twój e-mail nie działa zgodnie z oczekiwaniami.

Kilka narzędzi do e-mail marketingu, które mogą pomóc w testach wstępnych, to Hubspot, SendX, Litmus, GetResponse, Email on Acid i wiele innych.

Dołącz wezwania do działania

Przyciski CTA zachęcają użytkowników do podjęcia określonych działań po przeczytaniu Twoich e-maili. Jest to konieczne, ponieważ klienci potrzebują kogoś, kto pokieruje ich we właściwym kierunku.

Jedną z najczęstszych praktyk CTA jest kierowanie użytkowników na stronę z cenami, jeśli Twoja firma sprzedaje jakikolwiek produkt lub usługę. Innym częstym działaniem jest zwrócenie uwagi na ostatnio dodaną funkcję lub ostatnio opublikowaną treść.

Oto niektóre z rzeczy, do których możesz użyć wezwania do działania:

  • Poproś klientów o śledzenie Twoich profili w mediach społecznościowych
  • Subskrypcja bezpłatnych wersji próbnych produktu
  • Korzystanie z Twoich ofert rabatowych
  • Kończenie oczekujących działań w Twojej witrynie

i wiele więcej.

Kampanie e-mailowe i strony docelowe idą w parze.

Przed dokonaniem sprzedaży musisz zadbać o użytkowników. Proces rozpoczyna się, gdy po raz pierwszy lądują na Twojej stronie internetowej. Użytkownicy powinni czuć się docenieni, gdy czytają treści na stronach Twojej witryny.

Gdy zdobędziesz ich zaufanie, udostępnią swoje adresy e-mail, aby uzyskać wartość, jaką uzyskają dzięki Twoim produktom lub usługom. Dlatego strony docelowe idealnie nadają się do zachęcania użytkowników do zapisania się do newslettera, zapisania się na seminaria internetowe i kliknięcia wezwania do działania.

Optymalizuj pod kątem urządzeń mobilnych

Podczas gdy duża liczba osób sprawdza e-maile na komputerach stacjonarnych, liczba użytkowników mobilnych rośnie z dnia na dzień. Ta zmiana trendu zmusza Cię do tego, aby Twoje e-maile były responsywne, aby dobrze wyglądały na wszystkich urządzeniach.

Wiele narzędzi do e-mail marketingu udostępnia opcje podglądu czasu reakcji wiadomości. Poza tym, oto kilka rzeczy, których powinieneś przestrzegać, aby mieć pewność, że Twoje e-maile są zoptymalizowane pod kątem telefonów komórkowych.

1. Używaj obrazów o małym rozmiarze, aby ładowały się szybciej.

2. Pozostaw dużo miejsca wokół przycisków.

3. Treść powinna być krótka i precyzyjna.

4. Wyśrodkuj wezwania do działania, takie jak przyciski i linki.

5. Przetestuj e-maile na wielu urządzeniach mobilnych przed ich wysłaniem.

Użyj segmentacji odbiorców

Nawet jeśli masz długą listę subskrybentów poczty e-mail, prawdziwy potencjał można osiągnąć po dotarciu do docelowych odbiorców treściami, wiadomościami, ofertami i rabatami, które dadzą wartość dodaną.

Często marketerzy używają tego samego adresu e-mail dla wszystkich subskrybentów i stawiają wysokie wymagania. Aby zoptymalizować konwersje e-maili, musisz segmentować odbiorców na podstawie ich upodobań i wcześniejszych zakupów.

W celu segmentacji odbiorców możesz wysyłać ankiety i na podstawie ich odpowiedzi łatwo określić, jakie treści będą ich interesować.

Wyczyść nieaktywne adresy e-mail ze swojej listy

Czyszczenie poczty e-mail lub czyszczenie poczty to proces regularnego czyszczenia listy e-mail i usuwania niezaangażowanych subskrybentów. Zapewnia efektywniejsze interakcje z subskrybentami, którym możesz reklamować swój produkt.

Czyszczenie listy subskrybentów poczty e-mail ma wiele zalet. Na przykład pomaga poprawić wskaźnik zaangażowania i współczynnik otwarć wiadomości e-mail oraz budować lepsze relacje z klientami. Ponieważ są to zainteresowani subskrybenci, automatycznie zwiększa współczynniki konwersji i zmniejsza wskaźniki rezygnacji z subskrypcji.

Aby usunąć niezainteresowanych subskrybentów, możesz skorzystać z procesu podwójnej zgody, usuwając odesłane adresy e-mail, dodając przycisk anulowania subskrypcji, usuwając zduplikowane e-maile i tak dalej. Przeprowadzenie ankiety opinii subskrybentów jest również dobrym pomysłem, aby usunąć zgadywanie i zapytać subskrybentów, czy chcą otrzymywać Twoje e-maile.

Marketerzy traktują email marketing jako przeciwieństwo mediów społecznościowych. Jeśli masz dwa różne zespoły zajmujące się tymi kanałami marketingowymi, spędzą więcej czasu na robieniu tych samych rzeczy.

Na przykład różne zespoły marketingowe tworzą kalendarze mediów społecznościowych i kalendarze marketingu e-mailowego. Zamiast tego możesz mieć zintegrowany kalendarz kampanii w mediach społecznościowych i e-mailach, które wzajemnie się uzupełniają. Załóżmy, że kontaktujesz się z klientami w mediach społecznościowych podczas świąt i weekendów, kiedy nikt nie sprawdza ich e-maili.

Możesz nawet spróbować promować profile swojej firmy w mediach społecznościowych poprzez e-mail i zachęcać ludzi do subskrybowania e-maili z serwisów społecznościowych.

Zapewnij łatwą opcję anulowania subskrypcji

Chociaż wiemy, że wszyscy nienawidzą tracić swoich subskrybentów i nie chcą dodawać przycisku rezygnacji z subskrypcji, jeśli mają wybór. Jednak przepisy antyspamowe wymagają, aby każdy e-mail zawierał link do rezygnacji z subskrypcji.

Dodanie przycisku rezygnacji z subskrypcji do wiadomości e-mail jest bardziej korzystne niż popularne przekonanie o pomijaniu go. Jeśli nie dodasz przycisku rezygnacji z subskrypcji, Twoi klienci mogą z frustracji oznaczyć Cię jako spam. Lepiej wylądować w skrzynce odbiorczej niż bezpośrednio trafić do folderu ze spamem.

W rzeczywistości dodanie linku do rezygnacji z subskrypcji zapewnia wgląd w interakcję użytkownika. Na przykład mówi dokładnie, jakiego rodzaju wiadomości Twoi odbiorcy nie lubią i nie chcą otrzymywać podobnych e-maili. Dzięki tym informacjom dowiesz się, jak dostosować strategię, aby jak najlepiej odpowiadała potrzebom odbiorców.

Podsumowanie

Dlatego w tym artykule pokrótce omówiliśmy niektóre z najlepszych praktyk, które należy wdrożyć, aby konwertować subskrybentów w sprzedaży.

Wypróbowanie tych sztuczek i wskazówek pomoże Ci przejść długą drogę i zapewnić sukces e-mailowym kampaniom marketingowym.

Chcesz dowiedzieć się więcej na tematy związane z e-mail marketingiem? Zapoznaj się z naszym szczegółowym przewodnikiem po personalizacji e-mail marketingu, który pomoże Ci uzyskać wyższy współczynnik klikalności.