18 danych i statystyk pracowniczych pozwalających zrozumieć trendy w zatrudnieniu (2023)

Wzorce pracownicze przed pandemią charakteryzowały się dużym naciskiem na pracę osobistą, a dominującym środowiskiem pracy były konwencjonalne budynki biurowe. Normą były długie godziny pracy, częste dojazdy do pracy i niewielkie możliwości pracy zdalnej. Stabilność zatrudnienia była w dużej mierze stała, a inicjatywy na rzecz dobrego samopoczucia pracowników zaczęły nabierać tempa.

Po pandemii nastąpiła znacząca zmiana w wzorcach kadrowych. Ze względu na nacisk na elastyczność i równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, coraz powszechniejsze staje się zatrudnienie zdalne. Kontakty twarzą w twarz zostały wyparte przez komunikację wirtualną za pomocą narzędzi takich jak Zoom i Slack. Firmy przyjęły hybrydową organizację pracy, dającą pracownikom możliwość pracy w biurze lub w domu.

Podczas pandemii bezpieczeństwo pracy spadło, a wiele osób skorzystało z urlopów i zwolnień. Większy nacisk na zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie pracowników zaowocował większą liczbą zasobów i programów wsparcia.

Ponadto gospodarka gig rosła, ponieważ coraz więcej osób wybierało pracę kontraktową i freelancerską zamiast zwykłego zatrudnienia. Przyspieszająca automatyzacja i cyfryzacja spowodowały zmianę obowiązków pracowniczych i wymagały podnoszenia kwalifikacji. Popularność zyskały inicjatywy mające na celu zaradzenie dysproporcjom strukturalnym w miejscu pracy, takim jak różnorodność, równość i włączenie społeczne.

Ogólnie rzecz biorąc, w erze post-COVID nastąpiła zmiana w kulturze pracy, która kładła nacisk na zdolności adaptacyjne, technologię i dobre samopoczucie pracowników.

Oto kilka statystyk, które obejmują różne aspekty relacji między pracownikami w ich miejscu pracy.

Globalny wskaźnik zaangażowania pracowników

Wkrótce po pojawieniu się wirusa Covid-19 w 2020 r. biura musiały przenieść przepływ pracy na tryb pracy z domu (WFH). Infrastruktura cyfrowa nie była tak zaawansowana jak obecnie w 2023 r., ponieważ na rynek dopiero zaczynały wchodzić różne programy do konfiguracji e-biura i narzędzia do pracy w domu. Kilku pracowników było nowością w tym sposobie pracy, co spowodowało alienację pracowników na dużą skalę z ich firmy. Brak interakcji osobistych spowodował spadek wskaźników zaangażowania pracowników.

W nawiązaniu do raportu pt. Zaangażowanie pracowników wzrosło po raz kolejny osiągając rekordowy poziom około 23%, po spadku w 2020 r. z powodu pandemii. Oznacza to, że więcej pracowników czuło się zaangażowanych w swoją pracę i miało poczucie przynależności do swojego zespołu, szefa i firmy. To zachęcające dla wzrostu światowego PKB i produktywności.

Wskaźnik rotacji pracowników

Wskaźnik rotacji różni się znacznie w różnych sektorach. Specjaliści HR (14,5%) migrują znacznie częściej niż osoby zajmujące stanowiska administracyjne (7,8%). Według statystyk dla amerykańskich gałęzi przemysłu z ponadprzeciętne wskaźniki rotacji pracownikównajwyższy odsetek obrotów osiąga sektor usług profesjonalnych (IT i doradztwo biznesowe), wynoszący 13,4%, a za nim plasują się technologie-media i rozrywka.

Z drugiej strony wskaźnik obrotów w domenach rządowych, budownictwie, nieruchomościach itp. jest znacznie niższy niż nawet średni wskaźnik dla wszystkich branż, który wynosi 10,6%.

Jedną z głównych przyczyn tej różnicy jest to, że pracownicy sektora rządowego otrzymują wyższe wynagrodzenia. Średnie tygodniowe wynagrodzenie w budownictwie, produkcji i transporcie wynosi odpowiednio 1350 dolarów, 1250 dolarów i 950 dolarów. Z drugiej strony 500–600 dolarów to przybliżony przedział wynagrodzeń pracowników branży rozrywkowej.

Różnica w wynagrodzeniach ze względu na płeć

The różnica pomiędzy skalą wynagrodzeń mężczyzn i kobiet jest przedmiotem dyskusji od dziesięcioleci. Statystyki pokazują, że w 2022 r. pracownice zarabiały 82 centy w porównaniu z ich kolegami, którzy zarabiali dolara w Stanach Zjednoczonych, co jest dosłownie porównywalne z kobietami zarabiającymi 80 centów na dolara otrzymywanego przez mężczyzn na początku XXI wieku. Z pewnością tempo zmniejszania się zróżnicowania wynagrodzeń ze względu na płeć jest dość powolne.

Wyjaśnieniem tak niskich wynagrodzeń wskazuje się na rodzicielstwo i jego wpływ na zaangażowanie. Kobieta w przedziale wiekowym 25-33 lata przepracuje dla swojej firmy więcej godzin niż kobieta w tym samym wieku będąca matką. To oczywiście wpływa na płace.

Z drugiej strony ojcowie będą pracować dłużej niż nieżonaci mężczyźni. Wzrost obowiązków i wydatków rodzinnych jest wyraźnym sygnałem tego kontrastu. Tym samym rodzicielstwo znacznie pogłębia tę nierówną płacę przyznawaną obu płciom.

Narzędzia takie jak analiza porównawcza wynagrodzeń mogą pomóc w zaszczepieniu w tym systemie pewnego realizmu, ponieważ ceniona jest wartość opisu stanowiska, co wyrównuje szanse.

Satysfakcja z pracy

Bardzo ważnym wskaźnikiem, który okazuje się dziś najważniejszy, jest satysfakcja z pracy. Dzięki wielu ścieżkom kariery i możliwościom pracownicy szukają miejsc pracy, w których uzyskają maksymalny szacunek, oceny i dodatkowe korzyści za świadczenie usług. Podobnie firmy również kontrolują tę kwestię, aby uniknąć utraty talentów.

Według ankiety, 67% pracowników w USA lubi pracować wokół swoich współpracowników, a 62% doskonale dogaduje się ze swoimi menedżerami. Większość starszych i dobrze opłacanych pracowników odnajduje godność w pracy w firmie – 44% uważa, że ​​w ich firmie oferowane są wystarczające możliwości.

Część pracowników o niższych dochodach uważa jednak, że nie otrzymują wystarczających wynagrodzeń i dodatków. Obywatele USA o ciemnej karnacji i Azji są dyskryminowani w miejscu pracy, co skutkuje mniejszymi awansami i podwyżkami.

Rozkład wieku siły roboczej

Siła robocza w USA składa się z 35% milenialsów, czyli najwyższa grupa wiekowa pracowników, w jakiej znajdują się spółki. Pokolenie X zajmuje drugie miejsce na podium w grupie o największej liczbie zatrudnionych, liczącej 53 miliony pracowników.

Pokolenie Z ma najniższą liczbę osób pracujących w biurach i szacuje się, że wynosi około 3 miliony.

Niegdyś dominujący przedstawiciele pokolenia wyżu demograficznego należą już do kurczącej się kategorii, ponieważ coraz więcej pracowników w tym przedziale odchodzi na emeryturę. Obiecujący zakres edukacji i możliwości zatrudnienia przyciągają do Stanów Zjednoczonych kilka młodych talentów. Ze względu na tak dużą imigrację, milenialsi wydają się być liderem pod względem najbardziej zatłoczonego przedziału wiekowego.

Średnia liczba godzin pracy w tygodniu

Standardowy tydzień pracy w Stanach Zjednoczonych, jak w każdej innej dużej gospodarce, trwa od poniedziałku rano do piątku wieczorem.

Z tego wykresu godzin pracy w funkcji miesiąca możemy wyraźnie przyjrzeć się godzinom pracy w tygodniu w danym miesiącu w latach 2021-2023. W sierpniu 21 roku w USA przeciętny człowiek poświęcał swojej firmie 34,6 godziny. Liczba ta jest prawie podobna dla każdego miesiąca następującego po niej, aż do sierpnia’23.

Należy tutaj zauważyć, że godziny pracy zależą w dużej mierze od rodzaju pracy. Bardziej wymagające fizycznie prace, takie jak górnictwo lub operacje w fabrykach, wymagają pracy zmianowej trwającej około 45 godzin tygodniowo. Według danych USA w ciągu jednego miesiąca pracownicy przepracowują łącznie około 3,9 miliarda godzin Statysta.

Świadczenia pracownicze

Odszkodowania np ubezpieczenie medyczne Ubezpieczenie pracownika i jego rodziny jest niezwykle istotne dla każdej renomowanej organizacji. Ogółem blisko 70% pracodawców ubezpiecza swoich pracowników.

Poniższy wykres wizualnie przedstawia wszystkie statystyki wyjaśnione powyżej.

Północno-wschodnia część USA ma najniższy wskaźnik dostępu do elementów świadczeń pracowniczych. Prawie 74% pracowników sektora prywatnego ma przywileje świadczeń medycznych na Pacyfiku. Zachód, Środkowy Zachód i Góry znajdują się najbliżej Pacyfiku, co jest wyraźnym zwycięzcą w tym raporcie.

Szkolenia i rozwój pracowników

Nie trzeba dodawać, że od 2010 roku rośnie liczba programów kształcenia i rozwoju organizowanych dla pracowników przez różne firmy. Świat szybko się zmienia, podobnie jak technologie i umiejętności zarządzania.

Aby pozostać istotnymi i zapewnić sobie dobrą pozycję wśród coraz większej liczby konkurentów, organizacje amerykańskie intensywnie inwestują w podnoszenie i przekwalifikowywanie swoich pracowników. Pracownicy są siłą napędową każdej instytucji, dlatego absolutnie niezbędne jest dbanie o ich rozwój poprzez szkolenia pracowników.

The inwestycji korporacji wielonarodowych na jednego pracownika w działach L&D jest wyraźnie zwyżkowy. Średni koszt waha się pomiędzy 1200-1300 dolarów amerykańskich od 2013 roku. Z oczywistych powodów związanych z redukcją kosztów, rok 2020 jest rokiem, w którym wydano najmniej pieniędzy w porównaniu do sąsiadów. W 2021 r. sytuacja ponownie się zaostrzyła.

Elastyczne warunki pracy

Od wybuchu pandemii w 2020 roku mniej więcej każda firma technologiczna przeszła na tryb pracy z domu. Do tego stopnia, że ​​pracownicy domagają się pracy, która umożliwi im pracę z własnego domu przynajmniej raz w tygodniu. W ankieta przeprowadzonej w USA, blisko 58% wyborców opowiedziało się za WFH przez 1 dzień w tygodniu.

35% głosowało za możliwością wykonywania pracy biurowej w domu przez cały tydzień. WFH domagali się nie tylko pracownicy umysłowi, ale także pracownicy fizyczni. Spośród 92 milionów ludzi 35% chce pracować w biurze w domu w pełnym wymiarze godzin, a niektórzy prosili o to w niepełnym wymiarze godzin.

Najwyraźniej elastyczne zezwolenia na pracę interesują ogromną liczbę pracowników w epoce po pandemii, ponieważ mają być rozwiązaniem tak potrzebnego wymogu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.

Stopa bezrobocia

Jak już widać, COVID-19 zaznaczył swój wpływ na kilka parametrów. Nie oszczędzono także stopy bezrobocia. Masowe zamykanie firm i urzędów skutkujące ogromnym wzrostem bezrobocia. Co więcej, organizacje zaczęły zwalniać ogromną liczbę pracowników w celu cięcia kosztów. Wskaźnik ten jest równy całkowitemu udziałowi siły roboczej w regionie, która obecnie nie pracuje i nie szuka możliwości pracy.

Gwałtowny wzrost na powyższym wykresie pokazuje, jak wysoka była stopa bezrobocia w 2020 r. Ale według Statystaw latach 2021 i 2022 w USA spadł do 5,77%. Dla lepszej oceny i przejrzystości zapisy podaje się od 2002 roku.

Czas poszukiwania pracy

The Amerykańskie Biuro Statystyki Pracy opublikował wykres przedstawiający odsetek pracowników bezrobotnych 27 tygodni i dłużej w ogólnej masie bezrobotnych.

W latach 2009, 2010 i 2011 w Stanach Zjednoczonych odsetek ten wzrósł do prawie 50%. Podobny wzrost odnotowano w roku 2021, co prawdopodobnie wynikało z globalnej recesji po pandemii. Od sierpnia 2023 r. Odsetek ten wynosi 20,3%.

Wypalenie zawodowe

Wypalenie zawodowe pracowników jest faktem! Najczęstszym poglądem, jaki się nasuwa w związku z tym jest to, że wypalenie zawodowe jest spowodowane przepracowaniem pracownika i prowadzi do niskiego morale pracowników. Jest to oczywiście główny powód, ale faktyczny problem jest znacznie głębszy. Warunki pracy, traktowanie w miejscu pracy i wsparcie ze strony menedżerów – wszystko to wpływa na zdrowie psychiczne personelu.

Jeśli pracownik jest dobrze traktowany, honorowany, doceniany i nagradzany, sprawia to, że czuje się częścią organizacji. To z kolei włącza przycisk motywacji, przez co zmęczenie prawie nie pojawia się na obrazie. W wielu przypadkach niewłaściwe zarządzanie na najwyższym szczeblu administracji skutkuje efektem domina w postaci frustracji na niższych szczeblach.

Brak informacji dla menedżerów w dalszym ciągu następuje na poziomie pracowników, co powoduje coraz większe wypalenie zawodowe. W rzeczywistości prawie 65% pracowników często cierpieć na wypalenie zawodowe w godzinach pracy.

Różnorodność w przywództwie

Równość płci rośnie, ponieważ coraz więcej kobiet postrzega się na wyższych stanowiskach administracyjnych i zarządczych w organizacji. W 2021 r. liczba ta wzrosła do 21%, przy czym 90% firm składa się z co najmniej 1 kobiety na najwyższych stanowiskach. Kobiety nie są już ograniczone do ról HR; w rzeczywistości role kierownicze, takie jak dyrektor generalny, dyrektor finansowy i dyrektor ds. marketingu, są przypisywane kandydatkom.

Prawie 26% dyrektorów generalnych to kobiety, co w 2019 r. wyniosło zaledwie 15%. Kontynenty afrykańskie i ASEAN charakteryzują się najwyższym odsetkiem kobiet na stanowiskach kierowniczych wyższego szczebla – odpowiednio 39% i 38%. Według raportu Mercera najniższy odsetek kobiet jest na stanowiskach kierowniczych i menedżerskich wyższego szczebla, a ich liczba rośnie w dół drabiny.

Priorytetyzacja pracy

W nawiązaniu do Raporty „Stan pracy 2023”.70% pracowników uważa, że ​​ich przełożeni nie są w stanie zapewnić lepszej przejrzystości zadań do wykonania. Obecnie pracownicy wymagają więcej współpracy niż wyższego wynagrodzenia. Pracownicy powinni ustalać priorytety swojej pracy, ale powszechnym żądaniem jest podniesienie standardu pracy, ponieważ zła dystrybucja pracy i nieprzestrzeganie przez liderów proponowanych celów zakłócają motywację personelu.

Nieefektywna współpraca powoduje, że pracownicy tracą zainteresowanie swoją pracą. 75% ekscytujących pracowników oczekuje wyższego poziomu współpracy między członkami zespołu. Chcą, aby ich wkład w projekt był mile widziany.

Obawy dotyczące automatyzacji pracy

Sztuczna inteligencja to jeden z najważniejszych wynalazków XXI wieku, ponieważ technologia wzniosła się o krok wyżej! Chociaż sztuczna inteligencja ogranicza coraz więcej stanowisk pracy wykonywanych przez ludzi, ryzyko, jakie niesie ze sobą dla obecnych i przyszłych pracowników, jest ogromne.

Od wprowadzania danych, pisania treści, tworzenia stron internetowych i wyświetlania reklam po debugowanie oprogramowania – sztuczna inteligencja zautomatyzowała większość tych procesów. Tym samym zapotrzebowanie na interwencję człowieka staje się coraz mniejsze i staje się nieistotne.

Prawie 24% pracowników obawia się, że sztuczna inteligencja pochłonie ich pracę. Najbardziej napiętymi działami okazują się domeny marketingu (51%) i logistyki (46%).

Podczas gdy młodsi i kolorowi pracownicy chętnie korzystają ze sztucznej inteligencji w działach HR, większość pracowników (56%) wyraża dyskomfort w związku z jej zastosowaniem w rekrutacji, ocenie wyników i operacjach. Dodatkowo młodsze pokolenie wykazuje większy entuzjazm w przyjmowaniu nowych technologii, natomiast obawy są bardziej widoczne wśród pracowników wyższego szczebla.

Zdrowie psychiczne w miejscu pracy

Oderwanie od przyjaciół i bliskich, przystosowanie się do zupełnie nowej infrastruktury biurowej, do ciągłej monotonności życia mocno pogorszyły stan psychiczny wielu osób w 2020 roku. Z tej listy najwyraźniej nie zostali wykluczeni także pracownicy biurowi.

Czterech na dziesięciu amerykańskich pracowników zgłosiło, że epidemia negatywnie wpłynęła na ich zdrowie psychiczne według stanu na pierwszy kwartał 2021 r.

Z powyższego wykresu można dość łatwo prześledzić, że zdrowie psychiczne wschodzących millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z doświadczyło znacznego pogorszenia się zdrowia psychicznego. Pokolenie X i pokolenie wyżu demograficznego były kategorią pracowników najmniej dotkniętą w roku pandemii.

Wyzwania związane z pracą zdalną

Podobnie jak większość nowych trendów w biurach, w 2020 roku na znaczeniu zyskała praca zdalna. Izolacja i środki zapobiegawcze przeciwko wirusowi były głównymi przyczynami tak ogromnej zmiany w infrastrukturze pracy.

w Badanie stanu pracy zdalnej 202368% respondentów określiło kulturę WFH jako wysoce pozytywną. Jednak 1 na 3 pracowników skarżył się na trudności związane z pracą zdalną.

Wielu z nich zgłaszało przypadki samotności podczas ciągłego siedzenia w domu i braku ruchu na świeżym powietrzu. 48% stwierdziło, że sprawdza pocztę nawet po godzinach pracy, a 44% stwierdziło, że pracowało znacznie więcej niż obsługa w biurze. Na pytanie o rozwój kariery 24% uczestników skarżyło się, że w kulturze WFH trudno jest zrobić dobrą karierę.

Preferencje dotyczące świadczeń pracowniczych

Prawie 70% rdzennych Amerykanów jest całkiem zadowolonych ze swoją pracą dzięki wysoce satysfakcjonującym sponsorowanym korzyściom zdrowotnym. Prawie 56% opiekunów zadeklarowało, że posiadanie ubezpieczenia zdrowotnego jest czynnikiem decydującym o ich obecnym zatrudnieniu. Wydatki na leczenie wydają się znacznie wzrosnąć w USA. Tak naprawdę koszt tych wydatków wzrósł 3-krotnie w porównaniu do roku 2018.

Firmy typu blue chip świadomie starają się uwzględnić obiecujące plany medyczne dla swoich pracowników, aby zyskać przewagę nad innymi. Pracownicy również reagują na tę inicjatywę. Kilka firm podejmuje kroki, aby samodzielnie zrewolucjonizować dziedzinę zdrowia medycznego. Dlatego programy świadczeń opracowane przez dowolną organizację są kluczem do stworzenia kremu talentów.

Ostatnie słowa

Artykuł ten zawiera wnikliwe informacje na temat stale zmieniającego się rynku pracy. Oczywiste jest, że w miarę poruszania się w środowisku postpandemicznym miejsce pracy przechodzi ogromne zmiany. Podane tutaj informacje i liczby rzucają światło na ważne wydarzenia, które miały wpływ na siłę roboczą w 2023 r.

Zmiany te, obejmujące pojawienie się modeli pracy zdalnej i hybrydowej, a także rosnące znaczenie różnorodności i dobrego samopoczucia pracowników, podkreślają konieczność adaptacji zarówno po stronie pracowników, jak i pracodawców. Rozwój gospodarki gig i coraz szybsze tempo automatyzacji podkreślają znaczenie ciągłego rozwoju umiejętności.

Zgodnie z tendencjami w zakresie zatrudnienia na rok 2023 przedsiębiorstwa muszą położyć większy nacisk na włączenie społeczne, integrację technologiczną i elastyczność. Aby skutecznie poruszać się po dynamicznym i konkurencyjnym terenie współczesnego miejsca pracy i zapewnić sobie sukces w nowej erze pracy, organizacje i pojedyncze osoby muszą być świadome tych trendów.

Następnie zapytaj, czy Twoi pracownicy pracują z domu? Oto aplikacje, które ułatwią pracę!