21 pomysłów na biuletyny, które zadziwią czytelników

Photo of author

By maciekx

Regularny kontakt z odbiorcami to fundament trwałych relacji.

W sytuacji, gdy prowadzisz działalność i ktoś do Ciebie pisze, niezbędne jest udzielenie szybkiej odpowiedzi. Zwłoka rzędu dni, tygodni czy miesięcy sprawi, że potencjalny klient zwróci się do konkurencji.

W takich sytuacjach biuletyny elektroniczne stanowią nieocenioną pomoc w utrzymywaniu stałego kontaktu z Twoją bazą odbiorców. Osoba, która zapisała się na Twoją listę mailingową, spodziewa się regularnych aktualizacji, ważnych informacji lub wiadomości od Ciebie. Zaniedbanie regularnej komunikacji emailowej sprawi, że Twoje wysiłki związane z email marketingiem pójdą na marne.

Dlatego tak istotne jest, aby utrzymać uwagę odbiorców i ich zaangażowanie w Twoją markę. W tym kontekście, jak najszybsze uruchomienie newslettera staje się priorytetem.

Czym jest biuletyn?

Biuletyny to wiadomości e-mail wysyłane bezpośrednio do osób znajdujących się na liście mailingowej. To doskonały sposób na budowanie relacji z odbiorcami, działający na podobnej zasadzie jak publikowanie artykułów na blogu. Jeśli subskrybent wyraził chęć otrzymywania wiadomości od Ciebie, zapisując się na listę, powinieneś spersonalizować te wiadomości, dostosowując je do jego potrzeb.

Każdy biuletyn powinien zaczynać się od imienia adresata, nadając mu osobisty charakter. Treść biuletynu może być prosta, zawierająca wyłącznie tekst lub urozmaicona o zdjęcia, linki, animacje GIF, pliki audio, a nawet wideo. Wysyłając biuletyny regularnie, na przykład raz w tygodniu, możesz utrzymać zaangażowanie odbiorców.

Zastanawiasz się pewnie, dlaczego prowadzenie kampanii newsletterowej jest tak istotne?

Spróbujmy znaleźć odpowiedź na to pytanie.

Dlaczego biuletyny e-mailowe są ważne?

Umiejętnie wykorzystana lista mailingowa to prawdziwa kopalnia złota. Badania wskazują, że zwrot z inwestycji w email marketing jest wyjątkowo wysoki.

Jeśli sprzedajesz produkty, kampania newsletterowa może znacząco zwiększyć Twoją sprzedaż. Osoby, które przekazują Ci swój adres e-mail, obdarzają Cię zaufaniem. Wysłanie im oferty bezpośrednio na skrzynkę mailową może skutkować znacznym wzrostem sprzedaży.

Biuletyny e-mailowe doskonale sprawdzają się również w generowaniu ruchu na blogu. Umieszczając w biuletynie linki do bloga i mediów społecznościowych, skutecznie przekierujesz ruch w pożądane miejsca.

Te argumenty jednoznacznie pokazują, jak wiele korzyści może przynieść biuletyn Twojej firmie.

Jednak często zdarza się, że wiadomości e-mail pozostają nieotwarte. Jak zatem tworzyć newslettery, które przyciągną uwagę odbiorców i zachęcą ich do lektury?

To spore wyzwanie.

Przeanalizujmy proces tworzenia biuletynu, który zostanie otwarty i przeczytany.

Jak opracować interesujący biuletyn?

Nie każdy odbiorca przeczyta Twój newsletter, ale stosując odpowiednią strategię, możesz znacząco zwiększyć wskaźnik otwarć. Poniższe wskazówki pomogą Ci w stworzeniu skutecznego biuletynu.

#1. Zacznij od chwytliwego tematu

Co sprawia, że chętnie sięgasz po książkę lub artykuł na blogu? Najprawdopodobniej jest to jego tytuł. Jak podaje CopyBlogger, tylko 20% osób przeczyta cały artykuł na blogu, a 80% z nich zapozna się tylko z jego nagłówkiem.

Nagłówek biuletynu musi przykuwać uwagę i wzbudzać ciekawość odbiorcy. W ten sposób zachęcisz go do otwarcia wiadomości e-mail i przeczytania całości.

Pamiętaj, że liczba znaków, które odbiorcy widzą w podglądzie wiadomości e-mail jest ograniczona. Wystarczy kilka odpowiednio dobranych słów, by przekonać odbiorcę, że warto przeczytać Twój biuletyn.

Unikaj także zwrotów i słów, które mogą uruchomić filtr antyspamowy. Jeśli Twój newsletter trafi do folderu ze spamem, szanse na jego przeczytanie maleją niemal do zera. Dlatego warto zapoznać się z listą słów, których należy unikać, aby nie skończyć w folderze spamu.

#2. Stwórz kreatywną treść e-maila

Treść e-maila musi być interesująca i kreatywna. Skup się na prostocie i jasności przekazu. W biuletynie powinno być jasno określone, jakie działania chcesz, aby odbiorca podjął.

Do stworzenia skutecznych biuletynów potrzebujesz dobrego copywritera. Pamiętaj, że w centrum uwagi biuletynu powinien być odbiorca i korzyści, jakie możesz mu zaoferować. Tworząc treść newslettera, patrz z perspektywy odbiorcy.

Po zakończeniu pisania, przeczytaj treść ponownie, zadając sobie pytanie, czy rzeczywiście przynosi ona korzyść czytelnikowi. Spróbuj spojrzeć na biuletyn z perspektywy klienta i zastanów się, czy sam byś z niego skorzystał.

Najlepszym sposobem na zbudowanie więzi między odbiorcą a newsletterem i marką jest storytelling. Nawiąż emocjonalną więź i spraw, by czytelnik utożsamiał się z Twoją marką. Zobaczysz, że chętnie będzie otwierał Twoje wiadomości.

Wykorzystaj sztuczną inteligencję, aby pomóc Ci w tworzeniu treści.

#3. Biuletyn przyjazny dla urządzeń mobilnych

Czasy, kiedy ludzie sprawdzali pocztę tylko na komputerach, już minęły. Obecnie większość osób otwiera wiadomości e-mail na smartfonach. Dlatego Twój biuletyn musi być dostosowany do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Powinien być czytelny i funkcjonalny zarówno na telefonach, jak i tabletach.

Oto trzy najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci tworzyć biuletyny, które ludzie chcą otwierać i czytać.

Przejdźmy teraz do kilku inspirujących pomysłów na biuletyn.

Artykuły z poradami

Poradniki krok po kroku to zawsze dobry pomysł. Odbiorcy oczekują treści, które są dla nich przydatne i pomocne. Jeśli prowadzisz firmę z określonej branży, możesz udostępnić poradnik, w którym krok po kroku wyjaśnisz, jak wykonać konkretne zadanie.

Wystarczy, że zastanowisz się, jaki rodzaj treści chciałbyś dostarczyć swoim odbiorcom. Możesz przedstawić skróconą wersję poradnika w mailu lub udostępnić link do obszernego artykułu na blogu. Artykuły z poradami świetnie sprawdzają się w biuletynach i pomagają w generowaniu ruchu.

Udostępniaj filmy z YouTube

Jeśli masz kanał YouTube dla swojej firmy lub marki, ta opcja jest dla Ciebie. Ludzie chętnie oglądają wartościowe materiały wideo, a jeśli dostarczysz im je bezpośrednio na skrzynkę mailową, z pewnością to docenią.

Filmy angażują odbiorców i mogą znacznie zwiększyć liczbę wyświetleń. Pamiętaj, że film nie zostanie odtworzony bezpośrednio w oknie wiadomości e-mail. Dodaj miniaturę z YouTube i przycisk przekierowujący do filmu. W ten sposób zachęcisz odbiorców do obejrzenia materiału.

Udostępnij swoje artykuły na blogu

Nie ma lepszej promocji niż zwiększenie liczby odsłon najnowszego wpisu na blogu. Po opublikowaniu nowego artykułu możesz wysłać wiadomość do subskrybentów, zachęcając ich do jego przeczytania. W ten sposób wygenerujesz ruch na swoim blogu. Promocja postów na blogu za pośrednictwem biuletynu e-mailowego przynosi niesamowite efekty.

Dodatkowo możesz zamieścić przyciski do udostępniania, aby odbiorcy mogli publikować posty z bloga na swoich kontach w mediach społecznościowych.

Listy

Ludzie chętnie czytają artykuły w formie list. Dlatego też tak wiele powstaje postów typu „lista”. Są łatwe do przyswojenia i przyjazne dla czytelnika. Możesz stworzyć listę wartościowych wskazówek, artykułów lub dowolnych treści, które zaciekawią Twoich odbiorców.

Biuletyn zawierający listę jest czytelny i zrozumiały dla odbiorców. Pod listą możesz zamieścić link do oryginalnego artykułu i umożliwić udostępnienie go w mediach społecznościowych.

Dostępnych jest wiele narzędzi do każdego zadania. Wystarczy, że znajdziesz to, które najlepiej sprawdzi się w konkretnym celu i przedstawisz je swoim odbiorcom. Ludzie często mają problem ze znalezieniem odpowiednich narzędzi, a regularnie dostarczane rekomendacje będą przez nich z pewnością docenione.

Jeśli prowadzisz bloga, możesz umieścić w treści newslettera linki do swoich wpisów, generując w ten sposób ruch na stronie. Dzięki temu regularnie będziesz dostarczać swoim subskrybentom wartościowych zasobów.

Udostępnij infografikę

Zamiast wysyłać biuletyny składające się z samego tekstu, możesz eksperymentować z treściami wizualnymi. Infografika to świetny sposób, aby przyciągnąć uwagę czytelnika. Możesz zaprezentować w ten sposób statystyki, dane sprzedażowe lub inne ciekawe wykresy.

Przedstawienie danych w formie infografiki sprawi, że przekaz będzie bardziej zrozumiały i wywrze silniejsze wrażenie na odbiorcy. Dlatego projektowanie infografik i umieszczanie ich w newsletterach jest dobrą strategią.

Zorganizuj ankietę lub sondę

Jeśli chcesz poznać opinie klientów na temat Twojego produktu lub usługi, wyślij ankietę za pośrednictwem biuletynu. Ankiety zazwyczaj cieszą się mniejszą popularnością niż sondy, ale są skutecznym narzędziem do pozyskiwania cennych informacji. Z kolei sondy mogą być bardziej angażujące dla odbiorców. Za pomocą sond możesz zbierać podstawowe informacje i opinie.

W przypadku ankiet należy wysłać oddzielną wiadomość, w której w całości skupisz się na ankiecie. Możesz umieścić w biuletynie link, który przekieruje odbiorców na stronę z ankietą.

Wyślij darmowe zasoby i prezenty

Jeśli stworzyłeś e-book lub poradnik, wykorzystaj go w biuletynie. Czytelnicy zyskają wartościowe treści dostarczane bezpośrednio na skrzynkę mailową. Upewnij się tylko, że udostępnione materiały są dla nich przydatne.

E-book powinien być przygotowany z dbałością o szczegóły i zawierać rzetelne dane. W ten sposób zaangażujesz czytelników i zainteresujesz ich swoimi bezpłatnymi zasobami. Oprócz e-booków możesz rozdać losowe subskrypcje lub prezenty. W ten sposób zwiększysz wartość swojej marki.

Podsumowania postów na blogu

Oprócz udostępniania najnowszych postów, możesz przygotować podsumowanie najciekawszych artykułów z bloga. Wybierz najlepsze i najbardziej wartościowe wpisy, które chcesz przypomnieć odbiorcom. Możesz podzielić je na kategorie, aby ułatwić nawigację.

Takie podsumowanie zwiększy ruch na Twojej stronie i sprawi, że Twoje starsze wpisy zyskają nową widoczność. To doskonały sposób, by nowi subskrybenci poznali najlepsze treści z Twojego bloga.

Program poleceń

Stwórz biuletyn „Poleć znajomemu”, aby pozyskać nowych subskrybentów. Poproś lojalnych odbiorców, aby polecali Twoją markę swoim znajomym i rodzinie.

Gdy subskrybenci polecą Twój biuletyn i ktoś się zarejestruje, możesz nagrodzić pierwotnego subskrybenta prezentem, darmowymi zasobami lub zniżką na produkt lub usługę. To świetny sposób na powiększenie bazy odbiorców i zwiększenie rozpoznawalności marki.

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Może się zdarzyć, że pewne pytania będziesz otrzymywać wielokrotnie. Wykorzystaj to i stwórz biuletyn, w którym zamieścisz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. W ten sposób czytelnicy szybko znajdą poszukiwane informacje.

Biuletyn z odpowiedziami na często zadawane pytania pozwoli Ci zaoszczędzić sporo czasu i energii. Nie będziesz już musiał odpowiadać na te same pytania wielokrotnie.

Wywiady z ekspertami

Ludzie bardziej ufają znanym osobistościom, które polecają dany produkt lub usługę. Wywiady z ekspertami to świetny sposób na budowanie zaufania i wiarygodności Twojej marki. Podziel się takimi wywiadami ze swoimi subskrybentami. Z pewnością chętnie zapoznają się z opiniami ekspertów.

To dlatego firmy często zatrudniają influencerów, którzy promują ich produkty w mediach społecznościowych. Wywiady z ekspertami nie tylko promują markę, ale również dostarczają wartościowych treści.

Zaproszenia na wydarzenia

Jeśli organizujesz wydarzenie, takie jak webinar lub nagraną sesję, najpierw powinieneś poinformować o nim swoich subskrybentów. W końcu to oni zapisali się na Twój newsletter, aby być na bieżąco. To oni zasługują na to, aby dowiedzieć się o wydarzeniu jako pierwsi.

Promowanie wydarzeń za pomocą biuletynu to sprawdzony sposób na przyciągnięcie większej liczby uczestników.

Specjalne rabaty i oferty

Osoby, które zapisały się na Twój newsletter, powinny otrzymywać specjalne zniżki na Twoje produkty i usługi. To sprawi, że poczują się wyjątkowo. Możesz także nagradzać subskrybentów, którzy polecają Twój newsletter znajomym i generują większą sprzedaż.

Jeśli w tytule wiadomości zaznaczysz, że jest to „ekskluzywna oferta tylko dla subskrybentów”, z pewnością wzrośnie wskaźnik otwarć.

Najnowsze aktualizacje

Jeśli prowadzisz biuletyn o tematyce biznesowej, to możesz użyć go, aby przedstawić swój produkt lub usługę. Nawet drobne zmiany lub aktualizacje warto komunikować za pomocą newslettera. Subskrybenci powinni wiedzieć o nich jako pierwsi.

W newsletterze możesz zamieścić zdjęcia lub filmy, aby zaprezentować nowe funkcje produktu. W ten sposób wypromujesz produkt i zwiększysz ruch na stronie internetowej oraz kanale YouTube.

Przedstawiaj treści generowane przez użytkowników

Nie zawsze musisz sam wymyślać nowe treści. Możesz udostępniać w biuletynie treści, które publikują Twoi klienci w mediach społecznościowych. Ich doświadczenia mogą być najlepszą rekomendacją Twojej marki.

Twój newsletter może składać się z treści generowanych przez użytkowników, w których wspomniana jest Twoja marka. Możesz też udostępnić w biuletynie wartościowe treści, które tworzą Twoi użytkownicy.

Zapytaj mnie o cokolwiek

To doskonały pomysł na zachęcenie odbiorców do interakcji. Bez względu na to, czy prowadzisz firmę, czy newsletter dla marki osobistej, z pewnością znajdzie się wiele osób, które chętnie zadadzą Ci pytania. Taka interakcja pomoże Ci zyskać widoczność i będzie świetną strategią marketingową.

Zamiast bezpłatnych konsultacji możesz stworzyć newsletter, w którym odpowiesz na pytania swoich subskrybentów. Efekt będzie niesamowity, a Twój newsletter zyska na popularności.

Wiadomości branżowe

Ludzie korzystają z różnych platform, aby czytać wiadomości. Jeśli w swoim biuletynie będziesz udostępniać istotne informacje branżowe, odbiorcy chętnie będą go czytać. Będą oczekiwać Twojego newslettera, ponieważ dostarczasz im wartościową wiedzę, której nie muszą szukać w Internecie.

Historie motywacyjne

Każdy potrzebuje dawki motywacji na dobry początek dnia. Jeśli dostarczysz ciekawą i inspirującą historię, która zmotywuje ich do działania, z pewnością nie przegapią żadnego newslettera. Poniedziałkowe newslettery motywacyjne to doskonały sposób, aby zyskać widoczność i podzielić się wartością ze swoimi subskrybentami.

Zestawienie zasobów

Co tydzień możesz przygotować listę przydatnych zasobów, które możesz wysłać swoim odbiorcom. Ten pomysł przypomina listę postów z bloga. Tutaj jednak musisz przygotować listę różnorodnych zasobów, które mogą być przydatne dla Twoich subskrybentów.

Jeśli lista będzie zawierała ciekawe zasoby, czytelnicy z pewnością chętnie ją przeczytają.

Porada tygodnia

Wysyłanie codziennych porad mogłoby zostać odebrane jako spam. Zamiast tego możesz wysyłać wskazówkę tygodnia. Możesz poruszać tematy związane z niszą Twojego newslettera, ale możesz też wysyłać ogólne porady, które mogą się przydać Twoim odbiorcom. To świetny sposób na budowanie relacji z subskrybentami i pokazanie im, że Ci na nich zależy.

Podsumowanie

Jeśli planujesz zacząć wysyłać newsletter, to jest na to idealny moment. Ta lista pomysłów pomoże Ci w stworzeniu skutecznego i interesującego biuletynu. Najważniejsze jest, abyś działał konsekwentnie.

Wdrażając odpowiednią strategię, możesz stworzyć skuteczną kampanię newsletterową, która zwiększy ruch na Twojej stronie i pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej marki.

Jeśli jeszcze nie wybrałeś narzędzia do wysyłki biuletynów, możesz wypróbować BigMailer.


newsblog.pl