3 sposoby tworzenia wielu folderów jednocześnie w Windows 10 i 11

Najnowsze wersje systemu Windows pozwalają zautomatyzować wiele zadań, na przykład umożliwiając jednoczesne tworzenie wielu folderów i podfolderów. Jest to bardzo pomocne w sytuacjach, gdy trzeba uporządkować dane (na przykład dla każdego semestru) i nie chce się spędzać na tym godzin.

Istnieje więcej niż jedna metoda tworzenia wielu plików i folderów w systemie Windows. Poniżej przedstawiamy najlepsze sposoby na zrobienie tego. Przeczytaj metody i kontynuuj tę, którą chcesz.

1. Użyj wiersza poleceń, aby utworzyć wiele folderów jednocześnie

W tej pierwszej metodzie będziemy używać narzędzia wiersza poleceń o nazwie Wiersz poleceń w systemie Windows. Jeśli nie jesteś bardzo obeznany z technologią, być może nie zauważyłeś tego nigdzie w systemie Windows, ale istnieje on już od dłuższego czasu.

Zwykle administratorzy używają go do wprowadzania zaawansowanych zmian w systemie. Możesz wprowadzać polecenia tekstowe, aby zautomatyzować szereg zadań.

Poniżej wymieniliśmy szczegółowe kroki korzystania z wiersza poleceń do tworzenia wielu folderów jednocześnie. Zanim przejdziesz dalej, upewnij się, że jesteś zalogowany w systemie Windows jako administrator:

  • Wpisz Wiersz Poleceń w wyszukiwarce Windows i kliknij Uruchom jako administrator.
  • Alternatywnie możesz także otworzyć Uruchom, naciskając Win + R i wpisz cmd w polu tekstowym. Naciśnij Ctrl + Shift + Enter, aby otworzyć Wiersz Poleceń jako administrator.
  • Kliknij Tak w monicie Kontroli konta użytkownika.
  • Wpisz następujące polecenie w oknie wiersza polecenia i naciśnij klawisz Enter, aby je wykonać. Pamiętaj o wymianie [location] z lokalizacją, w której chcesz utworzyć wiele folderów.
     cd /d [location] 
  • Na przykład, jeśli chcemy utworzyć foldery w folderze C:\users\hp\documents, wykonamy polecenie takie jak cd /d C:\users\hp\documents.
  • Następnie wpisz md po nazwach folderów w jednym poleceniu i wykonaj je. Na przykład, jeśli chcemy utworzyć foldery na pierwsze 4 miesiące roku. Polecenie wykonamy jako:
     md january february march april 

  • Po zakończeniu zamknij okno wiersza polecenia i odwiedź lokalizację folderów w Eksploratorze plików, aby sprawdzić, czy foldery zostały utworzone.
  • Jeśli z jakiegoś powodu korzystanie z wiersza poleceń nie działa, możesz użyć programu Windows PowerShell (administrator), aby wykonać te same kroki. Powershell działa prawie tak samo jak Wiersz Poleceń, ale jest znacznie potężniejszy niż cmd.

    Aby użyć Powershell, wykonaj następujące kroki:

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Windows na pasku zadań i wybierz Powershell (administrator).
  • Wybierz Tak w monicie UAC.
  • Teraz wykonaj polecenie wymienione poniżej i zmień plik [Location] z docelową lokalizacją do tworzenia folderów.
     cd [Location] 
  • Chcemy utworzyć podfoldery w folderach dokumentów, dlatego wykonamy następujące polecenie:
     cd C:\users\hp\documents 

  • Po zakończeniu wykonaj następujące polecenie. Zastąp [foldername] z nazwami, jakie chcesz nadać folderom.
     md "[foldername]", "[foldername]", "[foldername]", "[foldername]" 
  • Na przykład, jeśli chcemy utworzyć foldery na pierwsze 4 miesiące roku. Polecenie wykonamy jako:
     md "january", "february", "march", "april" 

  • Na koniec zamknij okno Powershell i sprawdź, czy foldery zostały utworzone.

    2. Użyj Notatnika, aby utworzyć wiele folderów jednocześnie

    Choć może to być zaskoczeniem, Notatnik systemu Windows może wykonywać bardziej zaawansowane operacje techniczne niż tylko pisanie list rzeczy do zrobienia.

    Powyższe metody są odpowiednie, jeśli chcesz utworzyć tylko wiele folderów bez żadnych podfolderów. Jeśli chcesz także utworzyć podfoldery, możesz to łatwo zrobić, tworząc skrypt wsadowy za pomocą Notatnika.

    Oto jak możesz to zrobić:

  • Wpisz Notatnik w wyszukiwarce Windows i kliknij Otwórz.
  • W oknie Notatnika kliknij wpisz @ECHO OFF i kliknij Enter.
  • Następnie wpisz md, a następnie nazwy folderów i podfolderów ujęte w podwójne cudzysłowy. Na przykład, jeśli chcemy utworzyć folder MUO January z podfolderem Windows i folder MUO February z podfolderem Androida, zapiszemy go w Notatniku jako:
     @ECHO OFF
    md "MUOJan"\"Windows" "MUOFeb"\"Android"

  • Po wpisaniu nazw wszystkich folderów i podfolderów, które chcesz utworzyć, przejdź do opcji Plik w lewym górnym rogu i wybierz opcję Zapisz jako.
  • Nadaj swojemu plikowi nazwę, po której następuje rozszerzenie .bat. Na przykład nazwaliśmy nasz plik makeuseof.bat.
  • Rozwiń menu Zapisz jako typ i wybierz Wszystkie pliki.
  • Kliknij OK i zamknij Notatnik.
  • Teraz przejdź do lokalizacji folderu i otwórz plik bat. Otwarcie go powinno utworzyć dla Ciebie foldery i ich podfoldery.
  • Teraz, gdy utworzyłeś wiele plików i folderów, warto rozważyć zorganizowanie tych plików w systemie Windows, jeśli nie chcesz spędzać dużo czasu na szukaniu w nich informacji. Dodatkowo system Windows umożliwia także zmianę nazw wielu folderów jednocześnie, co może być pomocne przy ich porządkowaniu.

    3. Skorzystaj z aplikacji strony trzeciej

    Na koniec, jeśli uważasz, że korzystanie z Wiersza Poleceń i Notatnika jest zbyt czasochłonne, możesz spróbować użyć aplikacji innej firmy.

    Istnieje wiele aplikacji, które mogą Ci w tym pomóc, m.in.:

    Dla celów ilustracyjnych będziemy używać Folder Frenzy. Etapy tworzenia wielu folderów w innych aplikacjach mogą się różnić, ale podstawy pozostaną takie same.

  • Pobierz Folder Frenzy.
  • Wyodrębnij pobrany plik, a następnie uruchom go.
  • Kliknij Tak w monicie potwierdzenia.
  • Po uruchomieniu okna dialogowego Folder Frenzy wpisz nazwy folderów, które chcesz utworzyć, i kliknij przycisk Utwórz folder. Foldery te zostaną utworzone w pliku Folder Frenzy.
  • Stąd możesz nawet pójść o krok dalej i dowiedzieć się, jak uruchamiać wiele programów za pomocą jednego skrótu w systemie Windows, aby zwiększyć produktywność w pracy lub szkole. Jeśli po utworzeniu folderów zbiorczych narzędzie nie będzie już potrzebne, możesz je odinstalować. Nie spowoduje to automatycznego usunięcia folderów utworzonych za pomocą tego narzędzia, chyba że proces dezinstalacji wyraźnie to zaproponuje i potwierdzisz tę czynność.

    Utwórz wiele folderów kilkoma kliknięciami w systemie Windows

    Ręczne tworzenie kilku folderów jest przyziemnym zadaniem i tę samą energię możesz przeznaczyć na coś bardziej produktywnego. Kroki, które opisaliśmy powyżej, powinny pomóc Ci zautomatyzować to zadanie, oszczędzając czas na rzeczy, które faktycznie przynoszą jakąś wartość.