X (dawniej Twitter) oferuje szeroką gamę dodatkowych funkcji w ramach subskrypcji X Premium (dawniej Twitter Blue). Jedną z wielu funkcji, z których możesz korzystać, jest możliwość utworzenia społeczności na platformie X.
Społeczności zapewniają odizolowaną przestrzeń, w której Ty i Twoi obserwatorzy możecie wchodzić w interakcje, nie pozwalając nikomu, kto natknie się na Twoje rozmowy, na zaangażowanie się.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o X Communities, jesteś we właściwym miejscu. Przedstawimy społeczności X, a następnie pokażemy, jak stworzyć własną społeczność X w aplikacji mobilnej i na stronie internetowej.
Społeczność to dedykowana przestrzeń umożliwiająca interakcję z osobami o podobnych poglądach na określony temat. Z wyższego poziomu można myśleć o społeczności X jak o grupie na Facebooku, której członkowie mogą łączyć się i wchodzić w interakcje ze sobą w odizolowanej przestrzeni, ale zgodnie z oczekiwaniami, z pewnymi niewielkimi różnicami.
Jak działają społeczności X (Twitter).
Wszystkie społeczności X są publiczne, ale tweety wewnątrz pracy różnią się nieco od zwykłych. Po pierwsze, gdy wyślesz tweet w ramach społeczności, nie zostanie on wyświetlony w Twoim profilu ani na osi czasu głównych obserwujących. Tylko członkowie społeczności mogą zobaczyć tweet na swoich głównych osiach czasu.
Nie należy jednak mylić Społeczności z przestrzenią do prowadzenia prywatnych rozmów, ponieważ wszyscy na platformie X mogą widzieć posty. Jedynym ograniczeniem jest to, że tylko członkowie mogą brać udział w rozmowie – osoby niebędące członkami mogą jedynie ją przeglądać.
Aby dołączyć do społeczności, musisz także posiadać konto publiczne. Do niektórych społeczności X może dołączyć każdy, chociaż administratorzy mogą najpierw wymagać zgody. Społeczności nie mają limitu członków; możesz zaprosić jak najwięcej osób jako moderatora lub administratora.
A jeśli zastanawiasz się, co odróżnia społeczności Twittera od list na Twitterze, te ostatnie to niestandardowe osie czasu, które tworzysz na podstawie swoich zainteresowań. Listy umożliwiają przeglądanie postów tylko z wybranych kont, co stanowi świetny sposób na uporządkowanie swojego kanału na Twitterze.
Aby utworzyć społeczność na X, potrzebujesz subskrypcji X Premium. Jeśli jeszcze go nie masz, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak zarejestrować się w X Premium (wcześniej znanym jako Twitter Blue) i zrób to. Gdy już to zrobisz, postępuj zgodnie z dowolnym z dwóch przewodników, aby utworzyć społeczność na platformie X.
Jeśli używasz X za pośrednictwem aplikacji na iOS lub Androida, wykonaj następujące kroki:
Twoja społeczność będzie aktywna za chwilę. Możesz udostępniać na stronie głównej Społeczności i zapraszać innych użytkowników X do przyłączenia się. Aby jeszcze bardziej dostosować swoją społeczność, kliknij Ustawienia (ikona koła zębatego), aby otworzyć narzędzia administracyjne.
Jeśli korzystasz z witryny Twitter, wykonaj następujące kroki, aby utworzyć społeczność:
W przeciwieństwie do tworzenia grupy na Facebooku, możesz utworzyć tylko jedną społeczność X na jedno konto. Z powodu tego ograniczenia będziesz musiał utworzyć więcej kont i zarejestrować się w X Premium na każdym, aby utworzyć więcej społeczności.
W przeciwieństwie do innych platform mediów społecznościowych, X to jedna gigantyczna platforma, na której każdy może wchodzić w interakcję ze wszystkimi (z wyjątkiem kont prywatnych). Jeśli chcesz stworzyć odizolowaną przestrzeń do kontaktu z ulubionymi osobami na platformie, utwórz społeczność.
Chociaż każdy może zobaczyć posty na Społeczności, tylko członkowie mogą z nimi wchodzić w interakcję, co może pomóc w ograniczeniu spamu.