5 podstawowych i bezpłatnych narzędzi do analizy konkurencji

Każda firma ma konkurentów, a monitorowanie ich działań ma kluczowe znaczenie i nie musi być kosztowne ani czasochłonne.

Poniższy post przedstawia 5 kroków do skonfigurowania solidnego monitorowania inteligencji konkurencyjnej w mniej niż 5 minut.

Jednym z największych zagrożeń dla każdego biznesu jest konkurencja w branży. Od nowych graczy po już ugruntowanych graczy, Twoja konkurencja może być jedyną rzeczą, która powstrzymuje Twój biznes przed zrobieniem kolejnego dużego kroku lub po prostu odchodzi w zapomnienie (Yahoo!, MySpace, myślę o Tobie!).

Menedżerowie biznesowi zawsze myślą o konkurencji i naturalnie są zirytowani, gdy konkurent ogłasza nowe wydanie, awans lub gdy zatrudnia znakomitego menedżera, na którego miałeś oko.

W związku z tym konieczne jest ustalenie dokładnej strategii wywiadu konkurencyjnego, ale generalnie jest to żmudne, kosztowne i czasochłonne. Ale nie musi tak być, jeśli używasz sprytnej automatyzacji.

Kto powinien korzystać z narzędzi do analizy konkurencji?

Każdy powinien robić inteligencję konkurencyjną!

Kiedy myślimy o analizie konkurencji, pierwszą rzeczą, która zwykle przychodzi na myśl, są świetni przeciwnicy. Takich jak legendarna rywalizacja między Coca-Colą vs. Pepsi czy Apple vs. Samsung. Firmy te regularnie wprowadzają innowacje i publikują nowe materiały marketingowe, aby zyskać udział w rynku. A nie byłoby to możliwe bez dużych zespołów analizy konkurencji.

Jednak bez względu na wielkość firmy, w której pracujesz, posiadanie konkurencyjnego procesu analizy jest kluczowe. Dobrą wiadomością jest to, że w dzisiejszych czasach można zautomatyzować inteligencję konkurencyjną bez większego wysiłku i inwestycji. Możesz teraz monitorować ceny konkurencji, nowe wersje produktów, zatrudniony personel i promocje, zmiany w ruchu w sieci, konta w mediach społecznościowych i wszystko, co chcesz uważnie obserwować.

Zebraliśmy poniżej pięć kroków, które możesz wykonać, aby wykorzystać łatwe w użyciu narzędzia online do automatyzacji analizy konkurencji w mniej niż 15 minut. Wszystkie narzędzia są bezpłatne (z subskrypcją premium), a większość z nich nie wymaga tworzenia konta, aby eksperymentować.

# 1. Użyj wizualizacji do monitorowania witryn konkurencji

Wizualizacja to usługa online do monitorowania zmian w dowolnej witrynie, a otrzymasz powiadomienie e-mail ze zrzutem ekranu śledzonej strony z wyróżnieniem zmiany.

Według jego strony internetowej jest używany przez ponad 1,5 miliona użytkowników i 250 000 firm, w tym 83% z listy Fortune 500 do różnych zastosowań, w tym monitorowania konkurencji.

Wszystko, co musisz zrobić, to wstawić adres URL strony, którą chcesz śledzić, wybrać interesujący Cię obszar strony i poinformować system, na jaki adres e-mail chcesz otrzymywać powiadomienia. System będzie sprawdzał strony docelowe z wybraną przez Ciebie częstotliwością: co pięć minut (kiedy czas jest krytycznie ważny), co godzinę, codziennie lub co tydzień.

Dzięki wizualizacji będziesz na bieżąco ze zmianami konkurencji. Ważne strony, które sugerujemy monitorować, to strona główna, na której zwykle zamieszczane są kluczowe funkcje, strona z cenami, strona(y) produktu(y) i strona zespołu. Możesz także monitorować strony YouTube, Twitter i Facebook za pomocą Visualping, a także zmiany w innych narzędziach opisanych poniżej.

Poniższy przykład przedstawia stronę z cennikiem DropBox Monitoring Box. Wystarczy wpisać adres URL strony, którą chcesz monitorować oraz adres e-mail, na który chcesz wysyłać powiadomienia o zmianach.

Czas na ustawienie: 10s. Koszt: bezpłatny.

# 2. Użyj SimilarWeb do monitorowania zmian w ruchu konkurencji

PodobneWeb pozwala analizować ruch w Twojej witrynie i porównywać ją z konkurencją.

To narzędzie zapewnia szeroką gamę informacji, od różnych źródeł ruchu i pojawiających się konkurentów po dane o lokalizacji i zaangażowaniu.

Usługa ma naprawdę fajną funkcję, która pozwala wybrać dwie strony internetowe do bezpośredniego porównania i porównać ruch z konkurencją i jak ewoluuje. Jeśli Twój konkurent ma skok w ruchu, możesz chcieć sprawdzić, skąd ten ruch pochodzi i czy odbywa się na Twój koszt. Typowy wzrost ruchu może pochodzić z lepszej pozycji w Google (zwykle kosztem, jeśli spadniesz w rankingu niektórych kluczowych słów kluczowych), wzmianki w mediach lub kampanii marketingowej.

SimilarWeb jest aktualizowana w pierwszym tygodniu każdego miesiąca, więc możesz użyć Visualping do zautomatyzowania sprawdzania, czy opublikowano nowe dane o ruchu na temat Twojej konkurencji.

Poniżej znajduje się przykład zmian ruchu DropBox w porównaniu z Box, łączna liczba wizyt w miesiącu, średni czas trwania wizyty, strony na wizytę i współczynnik odrzuceń. Podobnie jak w przypadku poprzedniego narzędzia, potrzebujesz tylko adresu URL witryny, którą chcesz śledzić.

Czas na rozłożenie: 5s. Konieczność utworzenia konta: Nie. Koszt: Bezpłatnie.

# 3. Użyj Ahrefs do wykrywania zmian w autorytecie domeny konkurencji

W zależności od Twojej firmy większość ruchu będzie pochodzić z Google, a ranking wyszukiwania będzie zależał od kluczowej metryki zwanej Urząd domeny. Im wyższy wynik Domain Authority, tym większa szansa, że ​​Twoja witryna znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania. Jeśli zajmujesz pozycję na dole wyszukiwania lub pojawiasz się na drugiej stronie, prawdopodobnie zauważysz spadek ruchu.

Wszystkie firmy starają się zmaksymalizować Twój wynik SEO, ale ponieważ Google ocenia Twoją witrynę w porównaniu z konkurencją, musisz również monitorować urząd domeny konkurencji, aby otrzymywać powiadomienia o wszelkich zmianach w stosunku do Twojej, co czyni Domain Authority kolejną kluczową zmienną do śledzenia.

Aby skorzystać z tego narzędzia, zacznij od wpisania adresu URL witryny, którą chcesz śledzić, i naciśnij przycisk wyboru, aby wyświetlić wynik Domain Authority. Takie podejście może być przydatne podczas planowania strategii treści, aby upewnić się, że dążysz do treści, które przyniosą pozytywne rezultaty.

Poniżej znajduje się przykład autorytetu domeny DropBox vs Box oraz liczba domen i linków zwrotnych do każdej witryny, które są głównymi kryteriami obliczania autorytetu domeny. Podobnie jak w przypadku poprzedniego narzędzia, potrzebujesz tylko adresu URL witryny, którą chcesz sprawdzić.

Czas na ustawienie: 10s. Konieczność utworzenia konta: Nie. Koszt: Bezpłatnie.

# 4. Użyj Moat do monitorowania banerów reklamowych konkurencji

Fosa to narzędzie do analityki marketingu cyfrowego, które umożliwia wyszukiwanie banerów reklamowych, miejsc docelowych, dat wyświetlania itp. dowolnej firmy. To narzędzie jest przydatne, ponieważ pozwala śledzić rodzaje komunikatów i reklam publikowanych przez konkurencję.

Fosa jest fantastyczna, aby uzyskać inspirację od konkurencji na temat tego, jaki kierunek twórczy będzie działał dla Twojej marki, a co nie, i odpowiednio dostosować swoją strategię. Biblioteka banerów reklamowych jest stale aktualizowana, więc gdy Twoi konkurenci opublikują nowe reklamy, będą one dostępne natychmiast w Moat.

Poniżej znajduje się przykład reklam DropBox. Podobnie jak w przypadku poprzedniego narzędzia, potrzebujesz tylko nazwy konkurenta, którego chcesz sprawdzić.

Czas na rozłożenie: 5s. Konieczność utworzenia konta: Nie. Koszt: Bezpłatnie.

# 5. Użyj wzmianki, aby śledzić wzmianki w mediach swoje (i konkurencji)

Utrzymywanie kontaktu z odbiorcami ma kluczowe znaczenie w budowaniu trwałych relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Dzięki Wzmiance możesz otrzymywać powiadomienia o nowych wzmiankach o Twojej marce za pośrednictwem mediów społecznościowych, blogów, forów i wiadomości. Dzięki temu możesz zwiększyć świadomość marki i bardziej nawiązać kontakt z odbiorcami.

Możesz użyć Wzmianka do analizy konkurencji i monitoruj, co mówi się o Twojej konkurencji, mierz swoje wyniki w stosunku do nich i określaj ich udział w głosie. Ta strategia pozwala skutecznie odkrywać, co Twoi odbiorcy lubią, a czego nie lubią u konkurencji i podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.

Czas na ustawienie: 10s. Konieczność utworzenia konta: Tak. Koszt: bezpłatny.

Wniosek

Chociaż duże firmy mogą mieć dedykowane zespoły do ​​wykonywania zadań związanych z analizą konkurencji, te narzędzia mogą oferować cenne informacje, aby mieć oko na konkurencję za darmo w mniej niż 15 minut. Wszystkie prezentowane narzędzia mają darmowe plany z różnymi dodatkowymi płatnymi planami, aby spełnić Twoje potrzeby biznesowe.