6 najlepszych programów do zarządzania PPC dla marketerów cyfrowych newsblog.pl

Przedstawiamy wybór najlepszych narzędzi do zarządzania kampaniami PPC, które mogą znacząco podnieść efektywność Twoich działań marketingowych.

Reklama PPC, czyli model płatności za kliknięcie, to popularny wybór w świecie płatnego marketingu online. Niemniej jednak, realizacja takiego przedsięwzięcia marketingowego bywa skomplikowana, z uwagi na konieczność zarządzania wieloma elementami. Nierzadko agencje marketingowe angażują całe zespoły do pracy nad pojedynczym projektem PPC.

Jednakże, dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu do zarządzania PPC, możesz zredukować zarówno liczbę zaangażowanych osób, jak i koszty związane z kampaniami.

W tym artykule przybliżymy Ci podstawy reklamy typu pay-per-click oraz przedstawimy sprawdzone i godne zaufania narzędzia do zarządzania PPC, które doskonale sprawdzają się w kampaniach marketingu cyfrowego.

Czym jest PPC?

Pay-per-click (PPC) to model reklamy internetowej, w którym reklamodawcy płacą za każde kliknięcie ich reklamy. Dostawcy usług reklamowych, jak Google Ads czy Microsoft Ads, umożliwiają umieszczanie reklam w przestrzeni reklamowej.

Te przestrzenie reklamowe zazwyczaj znajdują się na stronach wyników wyszukiwania, stronach internetowych, platformach społecznościowych, serwisach wideo i innych.

Gdy potencjalny klient kliknie w reklamę i zostanie przekierowany na stronę docelową reklamodawcy, agencja reklamowa dokonuje płatności na rzecz dostawcy usług. Ci z kolei dzielą się przychodami z właścicielami przestrzeni reklamowych.

W ramach platform aukcyjnych, specjaliści od marketingu cyfrowego licytują konkretne słowa kluczowe, na które chcą wyświetlać swoje reklamy. Jest to korzystne źródło dochodów dla osób zajmujących się tworzeniem stron internetowych i treści.

Na czym polega zarządzanie PPC?

Zarządzanie PPC to kompleksowy proces, który obejmuje nadzór nad strategią i budżetem reklamowym w modelu pay-per-click. Specjaliści ds. marketingu wykorzystują zarządzanie PPC do kontrolowania wszystkich elementów składowych wielu kampanii. Celem jest optymalizacja każdego etapu, aby ograniczyć niepotrzebne wydatki i zmaksymalizować zwrot z inwestycji (ROI).

Podstawowe działania związane z zarządzaniem PPC obejmują:

  • Analizę słów kluczowych
  • Analizę reklam i słów kluczowych konkurencji
  • Uczestnictwo w aukcjach słów kluczowych i składanie ofert
  • Tworzenie treści reklam, w tym tekstów, grafik i wideo
  • Optymalizację materiałów reklamowych
  • Publikację reklam
  • Monitorowanie wyników kampanii PPC
  • Analizę danych historycznych i optymalizację przyszłych działań

Początkowo firmy korzystały z usług agencji marketingu cyfrowego, które zarządzały kampaniami PPC w ich imieniu. Agencje zatrudniały wielu specjalistów PPC lub ekspertów Google Ads do obsługi kampanii swoich klientów.

Obecnie dostępne są zaawansowane aplikacje internetowe, które potrafią zarządzać wszystkimi elementami reklamy pay-per-click. Wystarczy, że usiądziesz w roli kierownika i będziesz nadzorował proces.

Teraz przyjrzymy się korzyściom płynącym z reklamy PPC i jej zastosowaniom w biznesie. Następnie dowiesz się, jak zyskać przewagę nad konkurencją, korzystając z odpowiedniego oprogramowania do zarządzania PPC.

Zalety reklamy PPC

  • Reklamy PPC są precyzyjnie ukierunkowane i powiązane ze słowami kluczowymi, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach takich jak Bing czy Google. Dlatego jest większe prawdopodobieństwo, że przyciągną klienta na Twoją stronę docelową niż inne techniki marketingu organicznego.
  • Ponieważ klient kliknął reklamę PPC, istnieje większa szansa, że przejrzy powiązane produkty w Twoim serwisie, doda kilka do koszyka, a nawet dokona zakupu, jeśli Twoja oferta jest atrakcyjna.
  • Dzięki reklamom PPC Twój budżet marketingowy jest efektywnie wykorzystywany, co przekłada się na wzrost liczby leadów i sprzedaży.
  • Jeśli chcesz sprzedawać swoje zasoby online, takie jak strony internetowe, profile w mediach społecznościowych czy kanały na YouTube, możesz uruchomić kampanię PPC, aby szybko zwiększyć ruch i przyciągnąć potencjalnych nabywców.
  • Reklama PPC może pomóc w określeniu kierunku Twojej strategii organicznej, np. SEO. Możesz prowadzić krótkoterminowe kampanie PPC dla wybranych słów kluczowych. Analiza danych pomoże Ci ocenić, czy te słowa są opłacalne w perspektywie długoterminowych inwestycji w SEO i content marketing.

Jak PPC może pomóc firmom?

#1. Promocja marki

Jeśli jesteś nową firmą w branży zdominowanej przez dużych graczy, promocja marki za pomocą marketingu organicznego może być trudna. W takim przypadku, kampanie PPC mogą być skutecznym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki i liczby odwiedzin na stronie.

#2. Poprawa pozycji treści

Nawet jeśli tworzysz wartościowe treści, które pomagają Twoim odbiorcom, trudno będzie uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Google będzie miał trudności z promowaniem Twoich treści w gąszczu firm, które zdążyły już zbudować silną pozycję.

W związku z tym, reklama PPC może pomóc Twojej firmie szybko zwiększyć ruch na stronie i wpłynąć na algorytm Google, aby poprawić pozycję Twoich treści.

#3. Zwiększenie sprzedaży

Firmy, które chcą szybko zdobyć rynek, agresywna reklama PPC może być bardzo pomocna. Kiedy już ugruntujesz swoją pozycję i zdobędziesz lojalnych klientów, możesz stopniowo zmniejszać budżet na PPC.

Jak narzędzia do zarządzania PPC pomagają marketerom?

Oto powody, dla których potrzebujesz oprogramowania do zarządzania PPC, jeśli Twoje dochody zależą od kampanii pay-per-click:

#1. Redukcja kosztów kampanii PPC

Jeśli prowadzisz działalność i zatrudniasz kilku specjalistów Google Ads do obsługi kampanii PPC, Twoje koszty mogą znacząco wzrosnąć.

Zlecając kampanię agencji, musisz liczyć się z dodatkowymi opłatami, niezależnie od osiągniętych wyników.

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oprogramowania do zarządzania PPC i zatrudnienie jednego eksperta Google Ads lub samodzielne zarządzanie kampaniami, co pozwala na spore oszczędności.

#2. Większa kontrola nad kampaniami

W agencji marketingowej każdy specjalista często pracuje niezależnie nad różnymi kampaniami. Zamiast współpracy, często mamy do czynienia z indywidualną pracą. Jako menedżer musisz osobno kontaktować się z każdym członkiem zespołu, aby upewnić się, że wszystkie kampanie PPC są prawidłowo realizowane.

Zamiast tego, skorzystaj z jednego z programów do zarządzania PPC, aby nadzorować wszystkie projekty z poziomu jednej, prostej w obsłudze aplikacji.

#3. Bezpieczeństwo i poufność

Jeśli nie chcesz outsourcingować swoich kampanii PPC z obawy o wyciek tajemnic biznesowych, możesz skorzystać z jednego z poniższych narzędzi i samodzielnie uruchamiać kampanie, zachowując pełną poufność.

Przedstawiamy jedne z najlepszych programów do zarządzania PPC, które pomogą Ci obniżyć koszty i zwiększyć efektywność kampanii. Wybór któregokolwiek z tych rozwiązań to dobry krok w kierunku sukcesu:

Optmyzr

Każdy marketer dąży do maksymalnego zwrotu z inwestycji w reklamę PPC. Chociaż ręczne zarządzanie kampaniami staje się coraz trudniejsze, Optmyzr pomaga zespołom marketingowym zachować kontrolę nad kampaniami na całym świecie.

Ułatwia zarządzanie wieloma kontami w krótszym czasie, upraszczając cały proces zarządzania PPC.

Dzięki temu narzędziu można szybko tworzyć kampanie wyszukiwania i reklam produktowych, które skutecznie angażują odbiorców. Możesz także testować kampanie i monitorować ich wyniki, wykorzystując praktyczne informacje. Optmyzr umożliwia również użytkownikom identyfikację potencjalnych możliwości w oparciu o własne algorytmy i sprawdzone metody.

Niezależnie od tego, czy wyświetlasz reklamy w Google, Microsoft, czy Amazon, możesz wprowadzać zmiany za pomocą jednego kliknięcia. Narzędzie umożliwia również tworzenie niestandardowych raportów, które prezentują wyniki kampanii. Co więcej, platforma oferuje unikalne wizualizacje danych, które są łatwe do zrozumienia dla specjalistów PPC.

NinjaSEM

NinjaSEM to oprogramowanie do zarządzania PPC, które ułatwia zarządzanie grupami reklam, kampaniami PPC i innymi. Umożliwia generowanie nieograniczonej liczby propozycji słów kluczowych na podstawie słowa kluczowego głównego. Najważniejsze cechy tej platformy to:

  • Możliwość zakładania i zarządzania nieograniczoną liczbą kont reklamowych
  • Tworzenie atrakcyjnych tekstów reklam, aby zwiększyć współczynnik konwersji
  • Identyfikacja słów kluczowych, na które kieruje swoje reklamy konkurencja
  • Rekomendacje słów kluczowych na podstawie analizy reklam konkurencji

Ponadto, NinjaSEM oferuje mechanizmy oparte na wyzwalaczach do zarządzania treścią reklam i słowami kluczowymi. Narzędzie umożliwia tworzenie spersonalizowanych grup reklam dla różnych produktów. Generowanie raportów AdWords, tworzenie reklam produktowych, zarządzanie stawkami to tylko niektóre z funkcji oferowanych przez to oprogramowanie.

Adalysis

Chcesz w inteligentny sposób przyspieszyć rozwój swoich kampanii PPC? Wybierz Adalysis, narzędzie do automatyzacji Google i Microsoft Ads, które pozwala osiągać lepsze wyniki w krótszym czasie i przy niższych kosztach.

Ta platforma oparta na danych umożliwia bezproblemową i dogłębną analizę. Oferuje ponad 40 narzędzi, które zaspokoją wszystkie Twoje potrzeby związane z kampaniami. Strategie automatyzacji redukują liczbę ręcznych zadań i zapewniają więcej czasu na pracę koncepcyjną.

Codziennie Adalysis wykonuje ponad 50 automatycznych audytów, aby dostarczyć kompleksowe informacje o wydajności kampanii PPC. Inne wyróżnione funkcje obejmują sugestie i śledzenie stawek, prognozowanie budżetu, testowanie reklam, wykrywanie wąskich gardeł w ustawieniach kampanii oraz analizę wyniku jakości.

Adtomic

Adtomic to oprogramowanie do zarządzania PPC oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga zmaksymalizować zwrot z inwestycji w reklamę na platformie Amazon. Wybór tej platformy oznacza zwiększony ruch na stronie, większą sprzedaż i więcej czasu dla specjalistów od marketingu.

Dzięki następującym funkcjom możesz bez wysiłku tworzyć, zarządzać i optymalizować kampanie PPC:

  • Zaawansowana optymalizacja, która zwiększa skuteczność kampanii reklamowych
  • Maksymalna automatyzacja, która upraszcza zarządzanie reklamami na Amazon
  • Przejrzyste i przydatne analizy ułatwiające podejmowanie decyzji
  • Gromadzenie danych niezbędnych do zrozumienia skuteczności działań PPC i zwiększenia sprzedaży

W Adtomic możesz wybierać spośród trzech różnych szablonów kampanii oraz dostosować algorytmy ustalania stawek, w zależności od Twojego celu i poziomu doświadczenia. Potężna sztuczna inteligencja oferuje precyzyjne sugestie dotyczące stawek za słowa kluczowe, zapewniając maksymalną widoczność produktu.

Narzędzie ułatwia również zbieranie, sortowanie i przeglądanie potencjalnych i wykluczających słów kluczowych. W ten sposób firmy mogą łatwo zminimalizować niepotrzebne wydatki. Co najważniejsze, marketerzy mogą uzyskać dostęp do kluczowych wskaźników danych PPC, takich jak ranking organiczny, ranking sponsorowany i koszt sprzedaży reklamy.

Adzooma

Adzooma ma na celu uproszczenie optymalizacji PPC dla szerokiego grona marketerów. Platforma pozwala zarządzać i optymalizować reklamy na Facebooku, Google i Microsoft z poziomu jednej platformy online. Zaletą tego narzędzia jest to, że możesz skupić się na strategii, mając jednocześnie pełną kontrolę nad swoimi kampaniami.

Wyróżnione cechy tej platformy to:

  • Innowacyjna automatyzacja kampanii oparta na regułach
  • Szybkie wstrzymywanie reklam o niskiej skuteczności, aby ograniczyć wydatki
  • Tworzenie spersonalizowanych raportów PPC i zapisywanie ich jako szablony
  • Przyspieszenie procesu tworzenia reklam, dzięki wbudowanej kontroli ortograficznej
  • Projektowanie i uruchamianie profesjonalnych kampanii w sieci wyszukiwania
  • Całodobowy monitoring strony docelowej, aby uniknąć przestojów
  • Analiza AI kampanii, która ocenia sukces
  • Monitorowanie konta, aby być na bieżąco z wszelkimi zmianami

Proces korzystania z tego narzędzia jest bardzo prosty. Wystarczy założyć konto w Adzooma i połączyć je z kontami Google, Facebook i Microsoft Ads. Następnie możesz rozpocząć optymalizację kampanii i osiągnąć docelowy ROI z reklam.

Marketerzy poszukujący zautomatyzowanego narzędzia PPC mogą wybrać ZonTools. Platforma ta wykorzystuje sztuczną inteligencję do zarządzania Twoimi kampaniami, redukując koszty i zwiększając sprzedaż.

ZonTools optymalizuje kampanie PPC, zmniejszając ACoS i uwalniając Twój cenny czas. To narzędzie jest idealne, jeśli potrzebujesz większej kontroli i opcji dostosowywania. Wykorzystując otwarty algorytm, możesz bez problemu śledzić dane i wyprzedzić konkurencję.

ZonTools stosuje strategię opartą na analizie danych i wykorzystuje zaawansowany silnik optymalizacji. Stale monitoruje kampanie PPC i kieruje budżet na słowa kluczowe i numery ASIN o wysokiej konwersji.

Automatyczne zarządzanie kampaniami za pomocą tego oprogramowania pozwala zaoszczędzić czas poświęcony na ręczną pracę. Narzędzie jest wyposażone w inteligentny mechanizm ustalania stawek, który dostosowuje stawki docelowe w celu zwiększenia ROI. Ponadto potężna sztuczna inteligencja stale optymalizuje reklamy pod kątem maksymalnej sprzedaży.

Dzięki ZonTools możesz dotrzeć do odbiorców na całym świecie, sprzedając na wszystkich rynkach Amazon. Marketerzy mogą również zarządzać wieloma kontami sprzedawców Amazon z jednego konta ZonTools.

Podsumowanie

Z raportu Statista wynika, że wydatki na reklamę w wyszukiwarkach internetowych osiągną 164,6 miliarda dolarów w 2022 roku i mogą wzrosnąć do 190,5 miliarda dolarów do końca 2024 roku. Te ogromne sumy pokazują, że reklama PPC wciąż ma się dobrze.

Jeśli jesteś właścicielem małej, średniej lub start-upowej firmy i chcesz samodzielnie zarządzać kampaniami PPC, z pewnością skorzystasz na wykorzystaniu jednego z wyżej wymienionych narzędzi.

Jeśli prowadzisz agencję marketingu cyfrowego, możesz zwiększyć swoją zdolność do obsługi kampanii klientów, korzystając z przedstawionych narzędzi.

Możesz być również zainteresowany narzędziami do usuwania nieuczciwych kliknięć w kampaniach PPC.