10 najlepszych programów do zarządzania zamówieniami do zarządzania i śledzenia zamówień

Dzisiejsze środowisko biznesowe jest tak szybkie, że firmy potrzebują nowoczesnych technologii, aby poprawić szybkość i biegłość, usprawnić proces realizacji zamówień i obniżyć wydatki.

Oprogramowanie do zarządzania zamówieniami na poziomie przedsiębiorstwa (OMS) ma podstawowe zalety, takie jak zoptymalizowane zarządzanie zamówieniami, widoczność zapasów, automatyzacja i ulepszone doświadczenia klientów.

Jednak OMS staje się zabawą, gdy nie musisz się wysilać, przeglądając wiele arkuszy kalkulacyjnych, aby uzyskać właściwe informacje. W tym obszernym przewodniku przedstawiono niektóre z najlepszych narzędzi do zarządzania zamówieniami i śledzenia ich.

Co to jest oprogramowanie do zarządzania zamówieniami?

Zanim zrozumiemy OMS, powinniśmy poznać proces. Zarządzanie zamówieniami to praktyka biznesowa, która obejmuje przechwytywanie, śledzenie i realizację zamówień klientów. OMS rozpoczyna się, gdy klient składa zamówienie, a kończy się, gdy otrzymuje paczkę.

Systemy zarządzania zamówieniami to oprogramowanie komputerowe wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w celu ułatwienia wprowadzania i przetwarzania zamówień. Nienaganne zamówienie oznacza osiągnięcie specyfikacji klienta przy jednoczesnym ich spełnieniu i dostarczeniu jego towaru zgodnie z ustalonymi warunkami.

OMS ma na celu automatyzację i przyspieszenie procesu realizacji zamówień, skracając czas spędzony w cyklu od zamówienia do zapłaty, jednocześnie poprawiając efektywność procesu zamówień dla hurtowników i dostawców.

Przedsiębiorstwa korzystające z systemów zarządzania zamówieniami mogą wprowadzać i konwertować oferty lub zamówienia, umieszczać zakładki na swoich stanach magazynowych, sprawdzać wcześniejsze faktury, aby odkrywać trendy, potwierdzać preferencje dotyczące wysyłki i modyfikować ceny za jednym pociągnięciem.

Nowoczesne systemy zarządzania zamówieniami są projektowane z różnymi funkcjonalnościami, w tym integrującymi funkcje, takie jak oprogramowanie rozliczeniowe, zarządzanie subskrypcjami lub oprogramowanie CRM.

Jednak dokładny produkt, który otrzymasz, będzie zależał od usług, którymi jesteś zainteresowany i ról, które chcesz pełnić. Zasadniczo produkt kwalifikuje się do kategorii OMS, jeśli może:

  • Oferuj poziomy zapasów i dostępność zapasów w czasie rzeczywistym
  • Ułatw realizację zamówień poprzez wprowadzanie i konwertowanie ofert lub zamówień
  • Automatycznie oceniaj preferencje wysyłki, w tym przewoźników i ich stawki lub opcje ubezpieczenia
  • Śledź formularz zamówień do odbioru, fakturowania do dostawy

Korzyści z używania wydajnego oprogramowania do zarządzania zamówieniami

Każde przedsiębiorstwo warte swojej nazwy potrzebuje wydajnego i niezawodnego OMS, aby zachować przewagę konkurencyjną i działać na poziomie wymaganym przez obecny rynek.

Wdrażanie rozwiązań do zarządzania zamówieniami oferuje różne korzyści dla firm działających na rynku, który staje się coraz bardziej cyfrowy. Do najważniejszych korzyści płynących z używania oprogramowania do zarządzania zamówieniami należą:

# 1. Zmniejsz koszt zapasów

OMS automatyzuje procesy i upraszcza proces zarządzania zapasami, co oznacza, że ​​użytkownicy mogą łatwo przenosić zapasy z jednej lokalizacji do drugiej, wykonując proste czynności skanowania w celu uzupełnienia.

Użytkownik musi tylko ustawić reguły, aby zautomatyzować zamówienia podczas pakowania, określając wyzwalacze, takie jak waga i wartość, opcje dostawy i inne, dzięki czemu procesy ręczne i długi czas spędzony na nich stają się nieistotne.

#2. Otrzymuj zamówienia szybciej i dokładniej

OMS eliminuje potrzebę ręcznego monitorowania zamówień, dostarczając aktualizacje w czasie rzeczywistym otrzymywane w miarę wysyłania zamówień. Systemy są oparte na chmurze, co pozwala użytkownikom śledzić postęp ich zaległych zamówień, eliminując w ten sposób potrzebę posiadania możliwości hostingu, ponieważ mogą oni pobierać informacje z dowolnego miejsca iw dowolnym czasie.

#3. Usprawnione operacje magazynowe

OMS umożliwia użytkownikom pełny wgląd w ich magazyn i całe zapasy, tworząc łatwą w obsłudze platformę, dostępną z dowolnego miejsca i przez cały czas oraz zapewniającą aktualizacje wszystkich zamówień i wysyłek w czasie rzeczywistym.

Niektóre z godnych uwagi funkcji OMS obejmują mobilne skanowanie kodów kreskowych, mapy pojemności magazynu, szczegółowe śledzenie zapasów i obsługę wielu magazynów.

#4. Wyeliminuj papierkową robotę

Przejście na oprogramowanie do zarządzania zamówieniami w chmurze, do którego użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu, oznacza wyeliminowanie konieczności wypełniania dokumentów. Po zdigitalizowaniu dokumentacji pracujesz łatwiej, oszczędzasz czas i miejsce, a ponadto ułatwiasz przesyłanie informacji.

Co więcej, w przeciwieństwie do ręcznych systemów papierowych, digitalizacja eliminuje możliwość zagubienia dokumentów, zwiększając w ten sposób bezpieczeństwo. Korzystanie z OMS oznacza również zmniejszenie lub wyeliminowanie kosztów związanych z zakupem papieru, atramentu, drukarek i opłat pocztowych, oprócz czasu poświęcanego przez pracowników na powtarzalne zadania.

#5. Dostosowane raporty i dokumenty

Systemy zarządzania zamówieniami pozwalają na tworzenie kompleksowych raportów z wykorzystaniem elastycznych formatów, które są kompatybilne z nowoczesnymi kanałami e-commerce.

Możliwość dostosowania raportów zgodnie z wymaganiami biznesowymi daje pewność, z której mogą skorzystać tylko zaawansowane narzędzia do raportowania, poza wyeliminowaniem długich, tradycyjnych procesów wysyłania i odbierania raportów.

#6. Unikaj wyczerpania zapasów, aktualizując kanały

Złe zarządzanie zapasami jest jedną z głównych przyczyn stresu pracowników, niezadowolenia klientów i spadku zysków. Dobry OMS może integrować poziomy zapasów z wewnętrznymi kanałami e-commerce, co oznacza, że ​​kanały sprzedaży pozostają aktualne.

Platformy OMS mogą integrować rynki i koszyki, co oznacza, że ​​użytkownicy mogą zarządzać wszystkimi swoimi platformami e-commerce na tych samych platformach.

#7. Bezpośrednie fakturowanie

Ręczne rozliczanie i fakturowanie należy do najbardziej żmudnych zadań dla większości przedsiębiorstw, a korzystanie z OMS wprowadza jasne i przejrzyste systemy rozliczeń i fakturowania.

Łatwe rozliczanie i fakturowanie, które rozbija koszty realizacji, wysyłki, pakowania i magazynowania, umożliwia partnerską logistykę i realizację, eliminując jednocześnie ryzyko powielania wprowadzania danych. Ponadto oprogramowanie do zarządzania zamówieniami może również integrować systemy księgowe, ułatwiając bezproblemowe fakturowanie importowe i eksportowe.

#8. Uprość złożone zamówienia

Dzięki systemom zarządzania zamówieniami nie ma bardziej skomplikowanych zamówień, ponieważ najlepsze OMS są wyposażone w pulpity nawigacyjne, które pomagają użytkownikom wykonywać najbardziej zaawansowane zamówienia w oparciu o aktualne warunki.

Systemy mogą uprościć zamówienia, realizując takie zadania, jak tworzenie spersonalizowanych komunikatów, etykietowanie określonych towarów według rozmiaru lub lokalizacji geograficznej lub przechowywanie zamówień do przeglądu.

Funkcje, których należy szukać w oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami

Ponieważ systemy OMS mają na celu umożliwienie przedsiębiorstwom zarządzania całymi procesami realizacji biznesu, takimi jak odbiór, inwentaryzacja, raportowanie dostępności i widoczności dostaw, niektóre z funkcji, których należy szukać, powinny obejmować:

✅ Zautomatyzowane procesy sprzedaży: Powinien zautomatyzować śledzenie wszystkich aspektów sprzedaży, płatności i statusu dostawy.

✅ Kontrola zapasów: Możliwość automatycznego kontrolowania poziomów zapasów i ponownego zamawiania, gdy zapasy się wyczerpią.

✅ Zarządzanie relacjami z klientami: Zarządza całą podróżą klientów od generacji do utrzymania.

✅ Automatyzacja sprzedaży: może zautomatyzować zamawianie produktów, obsługiwać płatności i komunikować się z klientami.

✅ Wysyłka i odbiór: Oferuj widoczność pokwitowań i wysyłek, zapewniając jednocześnie aktualizacje w czasie rzeczywistym i alerty dotyczące pojawiających się problemów.

✅ Śledzenie dokumentów: może śledzić wszystkie dokumenty, które przechodzą przez cały proces produkcji i sprzedaży.

✅ Zaawansowane raportowanie: Możliwość analizowania raportów wydajności dotyczących klientów, zamówień lub kanałów sprzedaży oraz identyfikowania obszarów wymagających poprawy

✅ Aplikacje mobilne: dostępność aplikacji mobilnych oznacza, że ​​możesz uzyskać dostęp do OMS w ruchu.

Teraz przyjrzymy się najlepszemu oprogramowaniu do zarządzania zamówieniami.

Zoho

Uważany za jeden z najbardziej wszechstronnych systemów zarządzania zamówieniami, Zoho oferuje szereg funkcji, w tym przetwarzanie płatności, śledzenie przesyłek, zarządzanie zapasami, zarządzanie fakturami, śledzenie numerów partii i numerów seryjnych, zarządzanie wieloma magazynami i automatyzację.

Zoho pomaga również użytkownikom między innymi w tworzeniu zamówień zwrotnych, zamówień zakupu i wysyłek kroplowych.

Nowi użytkownicy mogą skorzystać z bezpłatnego dwugodzinnego szkolenia firmy i sesji wdrożeniowej, która obejmuje dostosowane do potrzeb demonstracje oparte na poszczególnych firmach i przepływie pracy.

OMS, najbardziej odpowiedni dla powstających i rozwijających się przedsiębiorstw, obejmuje różne płatne plany, zaczynając od 59 USD miesięcznie, ale rozliczane rocznie do 1500 zamówień miesięcznie i 329 USD miesięcznie, ale rozliczane rocznie do 25 000 zamówień. Ponadto istnieje bezpłatny plan dla użytkowników, którzy przetwarzają mniej niż 50 zamówień miesięcznie.

Siły sprzedaży

The Siły sprzedaży OMS posiada wszystkie podstawowe cechy systemu zarządzania zamówieniami. Ponieważ jest oparty na chmurze, może skutecznie wdrażać wszystkie swoje produkty chmurowe.

Wśród popularnych procesów narzędzie ułatwia automatyzację ręcznego przetwarzania zamówień, synchronizację kontroli zapasów oraz zarządzanie harmonogramami wysyłek i złożonymi zamówieniami.

Co więcej, Salesforce OMS może śledzić zamówienia online, usprawniać realizację zamówień, zapobiegać problemom braku towaru, oferować raporty analityczne ułatwiające podejmowanie decyzji oraz kierować zamówienia do najbliższego centrum realizacji lub magazynu.

Ekstensywny

Z Ekstensywny OMS, możesz ujednolicić dane zaplecza z zamówień, punktów sprzedaży i zapasów, aby sprzedawać bezpośrednio z dowolnego miejsca z jednej lokalizacji, oprócz automatyzacji wszystkich pracochłonnych zadań i otrzymywania przydatnych danych.

Użytkownicy Extensiv mogą integrować różne kanały sprzedaży i przewoźników, takich jak Magento, BigCommerce, Shopify, eBay, USPS, DHL e-Commerce, Sears, Newegg, Fedex i innowacje UPS Mail, by wymienić tylko kilka.

Oparty na chmurze OMS zapewnia wszystkie operacje klasy korporacyjnej, w tym wyznaczanie magazynów, drukowanie etykiet wysyłkowych, realizację zamówień wielokanałowych lub przekierowywanie zamówień z jednego interfejsu.

Możesz poprawić kontrolę wydatków, generowanie przychodów i inne usprawnienia operacyjne, korzystając z analiz w czasie rzeczywistym oferowanych przez Extensiv OMS.

Aptos

Aptos OMS jest znany ze swojej zdolności do ujednolicania rozwiązań handlowych, od realizacji zamówień po zarządzanie zamówieniami. Podstawowe możliwości systemu, szczególnie dla sprzedawców detalicznych, obejmują zwiększanie wolumenów zamówień dzięki lepszej widoczności zamówień, kierowaniu zamówień i orkiestracji realizacji zamówień w sklepie oraz ulepszonej obsłudze klienta.

Aptos zapewnia rozwiązanie oparte na chmurze, które umożliwia wykorzystanie pozycji zapasów w całym przedsiębiorstwie w celu nadania priorytetu decyzjom skoncentrowanym na kliencie, co prowadzi do zwiększenia rentowności.

Wśród najważniejszych funkcji narzędzia znajduje się mobilna aplikacja do realizacji zamówień w sklepie, która dopasowuje rosnące wymagania klientów do zapasów w sklepie i odbiera zakupy online w sklepie oraz zamówienia między sklepami lub wysyłane ze sklepu.

VTEX

VTEX OMS to wielokanałowe narzędzie do zarządzania zamówieniami, które specjalizuje się w wirtualnym ujednolicaniu zapasów firmy, zwiększając w ten sposób dostępność produktów między innymi za pośrednictwem aplikacji mobilnych, tokenów, sklepów fizycznych i sklepów wirtualnych, a ostatecznie generując większą sprzedaż.

Co więcej, VTEX ułatwia tworzenie wielu punktów realizacji zamówień w strategicznych sklepach, co zapewnia płynniejszą dostawę i doskonałe wrażenia zakupowe dla klientów.

Jeśli chodzi o integracje, VTEX OMS integruje zapasy ze wszystkich Twoich zapasów, aby stworzyć nieskończoną półkę dla klientów, zwiększając w ten sposób wydajność operacji logistycznych i handlowych firmy.

Rezultatem jest lepsza elastyczność i wydajność w zakresie terminów oraz lepsza dostawa z fizycznych i internetowych kanałów sprzedaży, ponieważ klienci mogą łatwo zobaczyć Twoje zapasy przed zakupem.

Stacja Statkowa

Stacja Statkowa to OMS zaprojektowany specjalnie dla użytkowników, którzy kochają proste narzędzia bez wszystkich dzwonków i gwizdków. Chociaż jest używany głównie do wysyłki i realizacji zamówień, ShipStation zapewnia funkcje dla podstawowych rozwiązań do zarządzania zapasami i zamówieniami.

Wśród kluczowych funkcji tego oprogramowania jest umożliwienie importu i zarządzania zamówieniami, wysyłanie informacji o śledzeniu do klientów i kanałów sprzedaży oraz drukowanie etykiet.

Co więcej, zawsze możesz poprosić o dostosowane do potrzeb demo za pośrednictwem ich strony internetowej, zwłaszcza niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz w biznesie, czy też jesteś starym wyjadaczem, który potrzebuje wyjaśnień.

Plany cenowe OMS zaczynają się od 9,99 USD miesięcznie za co najmniej 50 przesyłek miesięcznie do 229,99 USD za maksymalnie 7500 ładunków miesięcznie.

Kyte

Kyte OMS to dedykowana aplikacja dla punktów sprzedaży zawierająca wbudowany mobilny system przyjmowania zamówień. Umożliwia użytkownikom tworzenie cyfrowych katalogów, które mogą zintegrować z platformami mediów społecznościowych lub wysłać do klientów. Za każdym razem, gdy ktoś złoży zamówienie, Kyte wyśle ​​powiadomienie push na telefon użytkownika, aby mógł je natychmiast zrealizować.

Ponadto użytkownik OMS może również wykorzystać platformę do mapowania swoich operacji lub tworzenia statusów, takich jak „w przygotowaniu”, „potwierdzone” lub „gotowe do wysyłki” dla każdego zamówienia.

Pulpit nawigacyjny zamówień narzędzia został zaprojektowany, aby pomóc użytkownikom śledzić wszystkie swoje zamówienia na jednym ekranie z licznymi filtrami ułatwiającymi tworzenie szczegółowych informacji na temat operacji śledzenia. Kyte idealnie nadaje się dla firm takich jak restauracje, które potrzebują mobilnych punktów sprzedaży do bezpośredniej sprzedaży klientom.

ul zamówień

Jeśli szukasz szybkiego i łatwego w użyciu narzędzia do zarządzania zamówieniami online, make ul zamówień Twoje przeznaczenie. Ta platforma została zaprojektowana w celu ułatwienia zarządzania zamówieniami ze wszystkich platform sprzedaży online użytkownika w jednym miejscu, ponieważ integruje między innymi WooCommerce, Magento, Shopify, BigCommerce, Amazon i Etsy.

Orderhive jest pełen niesamowitych funkcji, w tym śledzenia sprzedaży – możesz zobaczyć całkowity przychód ze wszystkich kanałów sprzedaży, zarządzać zapasami – łatwo śledzić dostawców i aktualizować ich automatycznie lub ustawić automatyczne ponowne zamawianie, aby aktywowało się, gdy tylko poziom zapasów osiągnie wcześniej określony próg.

Handel QuickBooks

Handel QuickBooks to w pełni wyposażony, wielokanałowy system OMS zaprojektowany, aby pomóc firmom internetowym łączyć punkt sprzedaży, zarządzanie zapasami, automatyzację marketingu, zarządzanie relacjami z klientami i wiele więcej w jednym miejscu. Najbardziej interesujące jest to, że narzędzie można łatwo skonfigurować i uruchomić w ciągu kilku godzin.

QuickBooks Commerce oferuje intuicyjną aplikację mobilną, która zapewnia użytkownikom możliwość zarządzania całą swoją firmą w ruchu i na wielu urządzeniach.

Dzięki temu narzędziu możesz zarządzać istniejącymi zamówieniami oraz tworzyć nowe, numery faktur, czy pełną historię sprzedaży dla poszczególnych klientów i zakupionych przez nich produktów.

Kibo

Kibo OMS to nowoczesna platforma do zarządzania zamówieniami oparta na chmurze, jeśli chcesz zautomatyzować proces prowadzenia firmy, ponieważ pomaga ona w takich kwestiach, jak widoczność zapasów, zarządzanie zamówieniami i orkiestracja realizacji.

Kibo OMS wciąż rozwija swoje możliwości rozproszonego zarządzania zamówieniami (DOM), aby ułatwić handlowcom konfigurowanie złożonych zamówień lub agregowanie dostawców z dużą szybkością i minimalnymi kosztami.

Kluczowe funkcje Kibo obejmują między innymi powiadomienia e-mail, drukowanie etykiet, interfejs typu „przeciągnij i upuść”, zarządzanie katalogami i monitorowanie trendów.

Ponadto narzędzie umożliwia przełożonym udostępnienie klientom wielu metod wysyłki lub wykorzystanie wbudowanego edytora WYSIWYG do zarządzania treścią strony internetowej i dostosowywania specyfikacji klientów do ich preferencji. Narzędzie oferuje również integracje z wieloma aplikacjami firm trzecich.

Ostatnie słowa

Przebadaliśmy kilka rozwiązań do zarządzania zamówieniami, a ponieważ każde z nich ma swoje wzloty i upadki, chcesz wybrać takie, które pomoże zautomatyzować ręczne, powtarzalne zadania.

Po sprawdzeniu funkcji oferowanych przez każdą z nich, Twoim najlepszym kandydatem powinien być ten, który został zaprojektowany dla Twojego konkretnego ekosystemu biznesowego, niezależnie od tego, czy jesteś małym, czy dużym przedsiębiorstwem, po przeanalizowaniu Twoich potrzeb.

Następnie zapoznaj się z pełnym przewodnikiem po handlu elektronicznym.