Rozwiązania RMM to specjalistyczne aplikacje, których celem jest umożliwienie dostawcom usług zarządzanych IT (MSP) efektywnego zarządzania infrastrukturą IT klientów. Działają one zdalnie i proaktywnie, kontrolując punkty końcowe, sieci oraz komputery.
Skrót RMM oznacza zdalne monitorowanie i zarządzanie, określane również mianem oprogramowania do zarządzania siecią lub monitorowania zdalnego.
Za pomocą narzędzi RMM dostawcy usług MSP mogą zdalnie aplikować poprawki i aktualizacje oprogramowania, instalować i konfigurować nowe programy, a także dokonywać diagnozy i rozwiązywać występujące problemy.
W jaki sposób implementuje się RMM?
Systemy RMM działają poprzez agenta, czyli niewielki program instalowany na różnorodnych urządzeniach w sieci klienta. Niezależnie, czy są to komputery stacjonarne, laptopy, serwery, czy urządzenia mobilne, agent umożliwia zdalne zarządzanie.
Dostawcy MSP wykorzystują tych agentów do zdalnego monitorowania, przesyłając dane z urządzeń klientów. Informacje te obejmują stan techniczny i kondycję urządzeń, co daje dostawcy MSP pełny wgląd w infrastrukturę klienta.
Zaawansowane narzędzia RMM nie tylko monitorują urządzenia i wysyłają informacje, ale również działają proaktywnie, identyfikując potencjalne problemy i inicjując odpowiednie działania naprawcze. Agenci mogą automatycznie generować zgłoszenia serwisowe w przypadku wykrycia usterki.
Zgłoszenia te są kategoryzowane pod względem typu i ważności incydentu, co pozwala dostawcy usług MSP na optymalne przydzielenie zasobów do rozwiązywania problemów.
Poniżej znajduje się przegląd siedmiu wiodących rozwiązań RMM dostępnych na rynku.
ManageEngine RMM Central
ManageEngine zaczyna od szybkiego wykrycia wszystkich urządzeń podłączonych do sieci, od serwerów, routerów i systemów pamięci masowej, aż po maszyny wirtualne oraz urządzenia końcowe, takie jak laptopy i inne urządzenia mobilne.
Po wykryciu, ManageEngine upraszcza zarządzanie RMM, udostępniając pojedynczą konsolę do zarządzania aplikacjami, rozwiązywania problemów z urządzeniami zdalnymi oraz inwentaryzacji zasobów IT dla wszystkich typów punktów końcowych.
Dzięki ManageEngine można monitorować kluczowe wskaźniki, takie jak bieżący stan urządzenia, problemy z wydajnością (i ich rozwiązania), zużycie pasma oraz alerty z różnych sieci klienckich.
Inne funkcje uproszczone przez ManageEngine to wykrywanie brakujących poprawek (i ich instalowanie), ograniczanie dostępu użytkowników i egzekwowanie zasad bezpieczeństwa oraz konfiguracja ustawień zgodnie z wymaganiami sieci każdego klienta.
Wdrożenie ManageEngine jest ułatwione dzięki elastycznemu systemowi licencjonowania do monitorowania i zarządzania urządzeniami. Całość opiera się na jednym produkcie oraz jednej, wydajnej i przyjaznej dla użytkownika konsoli. Te zalety zapewniają minimalne zużycie zasobów i maksymalny zwrot z inwestycji (ROI).
NinjaOne RMM
NinjaOne to zintegrowana platforma operacyjna IT, która ma na celu uproszczenie pracy IT poprzez dostarczanie intuicyjnych pulpitów nawigacyjnych. Pozwala to na unowocześnienie zarządzania IT.
Moduł RMM NinjaOne zapewnia natychmiastowy dostęp do urządzeń działających na systemach Windows, Mac, Linux, SNMP lub VMWare za pomocą jednego panelu. Narzędzia do zarządzania punktami końcowymi NinjaOne ułatwiają rozwiązywanie problemów IT bez zakłócania pracy użytkowników końcowych.
Oprócz łatwości użytkowania, NinjaOne dąży do zminimalizowania czasu wdrożenia i kosztów administracyjnych.
W ten sposób platforma zwiększa produktywność techników IT, umożliwiając im skupienie się na zadaniach o większej wartości. NinjaOne pozwala zautomatyzować jak najwięcej zadań wsparcia poziomu 1, pomagając użytkownikom końcowym za pomocą zaawansowanych narzędzi do zarządzania IT.
Aby ułatwić wdrożenie, NijaRMM oferuje wysoki standard obsługi klienta, w tym bezpłatne szkolenie, onboarding oraz wsparcie techniczne.
Atera
Atera to kompleksowe rozwiązanie RMM, stworzone specjalnie dla specjalistów IT. Atera obejmuje zdalne monitorowanie i zarządzanie różnymi typami urządzeń, zdalny dostęp, wsparcie techniczne, rozliczenia oraz raportowanie wydajności.
Interfejs Atera charakteryzuje się intuicyjnością, co sprawia, że proces wdrażania jest szybki i prosty. Umożliwia to natychmiastowe rozpoczęcie pracy. Interfejsy Atera są projektowane z myślą o specjalistach IT, którzy poszukują narzędzia, które pozwoli im pracować bardziej efektywnie.
Ponadto, wykorzystanie reguł automatyzacji, współdzielonej biblioteki skryptów oraz unikalnego oprogramowania do zarządzania poprawkami minimalizuje czas potrzebny na wykonywanie rutynowych i powtarzalnych zadań.
Atera oferuje przejrzysty i uczciwy model cenowy, który pozwala zaoszczędzić pieniądze, ponieważ opłata naliczana jest za każdego technika korzystającego z systemu. Nie ma ograniczeń co do liczby obsługiwanych urządzeń, a koszt rośnie jedynie wraz ze zwiększeniem liczby techników.
N-able N-sight RMM
N-sight to platforma RMM od firmy N-able, która zapewnia szereg funkcji umożliwiających szybkie rozpoczęcie pracy przy cenie wyjściowej 99 USD miesięcznie. W tej cenie narzędzie oferuje zarządzanie poprawkami, automatyzację, śledzenie zapasów oraz wykrywanie zasobów dla maksymalnie 100 węzłów.
Platforma obejmuje również licencję na zdalny dostęp do obsługi nadzorowanej i nienadzorowanej, czat na żywo, szybki transfer plików metodą przeciągnij i upuść oraz 3 licencje administratora MSP do wystawiania biletów i rozliczeń.
N-able oferuje przewidywalny model cenowy, co oznacza, że nie trzeba płacić za każdego technika dołączającego do zespołu.
Oprogramowanie N-sight RMM zapewnia zwiększoną ochronę, zabezpieczając urządzenia z systemami Windows i Apple za pomocą elastycznych narzędzi do monitorowania i zarządzania w czasie rzeczywistym. Umożliwia to monitorowanie informacji krytycznych na prostym pulpicie nawigacyjnym podczas intensywnej pracy.
W przypadku urządzeń z systemem Windows, funkcja zarządzania poprawkami gwarantuje, że wszystkie aspekty środowisk Microsoft są zawsze aktualne.
Zaawansowane szyfrowanie oraz uwierzytelnianie wieloskładnikowe w N-sight Take Control zapewniają dostawcom usług MSP bezpieczny i natychmiastowy dostęp do rozwiązywania problemów z komputerami stacjonarnymi i urządzeniami mobilnymi (Windows, macOS, iOS i Android) z dowolnego miejsca.
Technicy IT mogą uzyskiwać dokładne informacje w czasie rzeczywistym, aby udzielać wsparcia użytkownikom końcowym, nawet na urządzeniach mobilnych, zapewniając pomoc na najwyższym poziomie za pomocą natywnych aplikacji na Androida i iOS.
Itarian
Oprogramowanie ITarian do zdalnego monitorowania i zarządzania umożliwia zdalne zarządzanie punktami końcowymi sieci, komputerami, urządzeniami mobilnymi oraz całą infrastrukturą IT z centralnej konsoli.
ITarian monitoruje wielu klientów i punkty końcowe, dostarczając aktualne informacje o stanie sieci i aktualizacjach oprogramowania na każdym urządzeniu.
ITarian działa automatycznie i proaktywnie, monitorując kondycję sieci i urządzeń użytkowników. W przypadku wykrycia problemu, który wymaga interwencji, automatycznie generuje zgłoszenie serwisowe przypisane do dostawcy MSP.
Wbudowane kreatory pozwalają na tworzenie standardowych, wielokrotnego użytku procesów, które rozwiązują złożone problemy. Ma to na celu podniesienie efektywności techników, poprawę jakości usług oraz wzmocnienie relacji z klientami.
Dla ułatwienia wdrożenia i konfiguracji, ITarian może szybko zaimportować listę użytkowników, urządzeń i punktów końcowych z LDAP i Active Directory, dzięki pełnej integracji z tymi dwoma systemami.
Kompleksowe zarządzanie odbywa się z jednego, ujednoliconego interfejsu, który umożliwia monitorowanie, zarządzanie i zrozumienie środowiska IT klientów. Ta konsola umożliwia także prowadzenie rozmów z klientami w czasie rzeczywistym oraz zdalne wprowadzanie poprawek bez konieczności przełączania między oknami.
Licencja ITarian zapewnia wyłączny dostęp do forum produktowego i konsorcjum MSP, umożliwiając aktywny udział w rozwoju produktu i społeczności MSP.
LogMeIn (GoTo) Central
LogMeIn Central umożliwia zdalne wdrażanie punktów końcowych i automatyzację rutynowych zadań IT, jednocześnie chroniąc firmę za pomocą zarządzania i zabezpieczeń Enterprise Access Point Management. Narzędzie RMM firmy LogMeIn oferuje zdalny dostęp HD, zarządzanie użytkownikami i urządzeniami, dostęp w tle, przesyłanie plików i wiele innych funkcji, w cenie podstawowej 80 USD miesięcznie (rozliczane rocznie).
Funkcje udostępniania pulpitu i zdalnego sterowania LogMeIn Central pozwalają zespołowi technicznemu na szybkie i łatwe wsparcie dla każdego komputera Mac lub PC z dowolnego miejsca.
LogMeIn RMM oferuje zarządzanie antywirusowe, aby chronić i zabezpieczać komputery użytkowników za pomocą Central Premier. Produkt ten łączy jedne z najbardziej zaawansowanych narzędzi do ochrony przed złośliwym oprogramowaniem dostępnych na rynku.
Zarządzanie użytkownikami w LogMeIn Central umożliwia grupowanie użytkowników, kontrolowanie ich uprawnień, włączanie uwierzytelniania dwuskładnikowego oraz rozszerzanie dostępu do komputerów. Grupowanie komputerów pozwala na organizację urządzeń klienckich na podstawie roli, lokalizacji, uprawnień dostępu lub innych, zdefiniowanych przez użytkownika kryteriów.
Wreszcie, zdalne wdrożenie umożliwia wdrożenie hostów LogMeIn oraz skonfigurowanie pakietów instalacyjnych na wszystkich komputerach w środowisku IT. LogMeIn zapewnia pełny wgląd w integralność każdego hosta LogMeIn, co pozwala na wykrywanie strategicznych problemów i krytycznych aktualizacji.
Syxsense
Narzędzia RMM Syxsense wykorzystują konteksty bezpieczeństwa, które pozwalają dostawcom MSP na płynne przełączanie się między różnymi klientami bez opuszczania jednej konsoli. Dzięki tej konsoli, mogą monitorować klienta i jego urządzenia oraz podejmować odpowiednie działania.
Syxsense efektywnie rozdziela obciążenia wśród dostępnych pracowników. Konfiguracja poziomów dostępu i ról pozwala na optymalne wykorzystanie zasobów ludzkich, przydzielając zadania technikom zgodnie z ich umiejętnościami i unikając niedostatecznego lub nadmiernego wykorzystania zasobów.
Każdy użytkownik może mieć wiele ról określających, co może robić, i domen, które definiują, gdzie może to robić.
Syxsense wyróżnia się na tle innych rozwiązań RMM wykorzystaniem Cortex do monitorowania, ostrzegania i naprawiania, co zapewnia MSP dostęp do danych w czasie rzeczywistym w celu oceny i natychmiastowej reakcji.
Dzięki połączeniu odpowiedzi Syxsense Cortex w czasie rzeczywistym z procedurami konserwacji systemu Windows, dostawcy usług MSP mogą zaoszczędzić do 80% czasu potrzebnego na zarządzanie klientami. Syxsense proaktywnie zarządza MSP, zmniejszając obciążenie dostawców i uwalniając ich od zadań generujących wartość.
Syxsense oferuje bezpłatne wersje próbne swoich w pełni funkcjonalnych narzędzi RMM dla maksymalnie 100 urządzeń przez 14 dni.
Podsumowanie
Posiadanie skutecznego narzędzia RMM jest niezbędne dla dostawców MSP, aby zachować konkurencyjność. Możliwość zdalnej diagnozy i rozwiązywania problemów oraz przeprowadzania rutynowej konserwacji jest standardem w usłudze MSP. Równie ważna jest redukcja czasu i nakładu pracy oraz dotrzymywanie umów dotyczących poziomu usług (SLA).
Możesz być także zainteresowany najlepszym oprogramowaniem do zdalnego zarządzania pulpitem.