8 konkurentów ServiceNow do wypróbowania dla małych i dużych firm

Narzędzia ITSM skutecznie pomagają zespołom w dostarczaniu klientom wyjątkowych usług IT oraz poprawiają produktywność i współpracę pracowników, jednocześnie oszczędzając zasoby.

Obsługa, natychmiast to jedno z najlepszych narzędzi ITSM dla firm, które oferuje bogaty zestaw funkcji i funkcjonalności.

Jednak każdy ma wyjątkowe potrzeby i preferencje. Podczas gdy wielu uwielbia ofertę ServiceNow, niektórzy nie są zadowoleni z jej wydajności, interfejsu użytkownika, wsparcia, budżetu itp.

Doświadczenie użytkownika może zmieniać się z osoby na osobę lub z firmy na firmę.

Dlatego ludzie szukają alternatyw usługi ServiceNow, które lepiej spełnią ich wymagania, budżet i preferencje.

Jeśli więc jesteś jednym z nich, ten artykuł na temat konkurencji ServiceNow pomoże Ci wybrać lepszą alternatywę, dzięki czemu możesz w pełni wykorzystać swoje narzędzie ITSM.

Co to jest zarządzanie usługami IT (ITSM)?

Zarządzanie usługami informatycznymi (ITSM) odnosi się do działań i procesów, które organizacja wykonuje w celu budowania, projektowania, obsługi, kontroli i dostarczania usług IT klientom.

Innymi słowy, ITSM to sposób, w jaki zespół zarządza i dostarcza swoje usługi IT od początku do końca. Koncentruje się na potrzebach klientów i ciągłym doskonaleniu, aby zapewnić wyjątkową jakość usług i doświadczenie klienta.

Różni się od innych podejść do zarządzania IT, takich jak zarządzanie systemami IT i zarządzanie siecią. Podczas gdy ITSM koncentruje się na potrzebach klientów, inni skupiają się na ulepszaniu systemów informatycznych. Podobnie biblioteka infrastruktury informatycznej (ITIL) jest inna. To jak ramy dla ITSM, które określają niezbędne techniki i narzędzia, aby pomóc zespołom w efektywnym dostarczaniu usług IT.

Ideą powstania ITSM jest dostarczanie IT jako usługi, która wykracza poza konwencjonalne wsparcie IT. Ponadto ITSM jest systemem bardziej inkluzywnym, opisującym wszystkie procesy, technologie i narzędzia wykorzystywane przez zespoły IT do zarządzania swoimi usługami IT. Określa nawet role i obowiązki każdego działu i osoby zaangażowanej w usługi IT.

Dlaczego firmy potrzebują platform ITSM?

ITSM jest korzystny dla całej Twojej organizacji. Dąży do poprawy obsługi klienta i zwiększenia produktywności zespołu oraz skupienia się na projektowaniu procesów i technologii.

To powiedziawszy, platformy ITSM to narzędzia lub rozwiązania programowe z możliwościami ITSM. Na rynku znajdziesz wiele platform ITSM, które oferują szereg korzyści dla Twojej organizacji w zarządzaniu ich usługami IT.

Oto kilka powodów, dla których potrzebujesz platformy ITSM.

Poprawia wrażenia klientów

Ponieważ ITSM koncentruje się na zaspokajaniu potrzeb klientów, zespoły IT nieustannie pracują nad poprawą dostarczania usług IT użytkownikom końcowym. Starają się zrozumieć problemy użytkowników końcowych i planować rozwiązanie tych problemów. Dzięki temu Twoi klienci czują się docenieni, a jednocześnie usprawnia świadczenie usług. Ostatecznie ma to na celu poprawę obsługi klienta.

Lepsza wydajność IT

Narzędzia ITSM pomagają poprawić wydajność IT, umożliwiając zespołom skuteczną obsługę każdego procesu, od tworzenia usług i dostawy po obsługę posprzedażną. Czyni to na różne sposoby.

Narzędzie ITSM pomaga zespołom IT efektywnie wykorzystywać zasoby IT, nawet jeśli są one ograniczone. Ponadto automatyzuje przepływ pracy, aby wszyscy byli na tej samej stronie, jednocześnie eliminując zadania ręczne. Usprawnia również zadania, dzięki czemu każdy członek zespołu wie, co robić dalej i jak wszystko idzie.

Co więcej, korzystanie z narzędzi ITSM pomaga identyfikować problemy na czas, dzięki czemu można je szybciej naprawić. Dzięki temu, gdy poprawią się dostępność Twoich usług IT i czasy reakcji, będziesz mieć dostęp do wszystkich zasobów zawsze, gdy ich potrzebujesz.

Zwiększa produktywność

Ponieważ narzędzia ITSM usprawniają zadania dzięki automatyzacji i jasnym celom, Twoi pracownicy mogą dostarczyć więcej w krótszym czasie. Mogą również szybciej znajdować problemy i rozwiązywać je, aby zapewnić większą satysfakcję klientów. Wskazuje to na poprawę produktywności. Ponadto nie tylko łatwiej im zrozumieć potrzeby biznesowe, ale także dostosować się do celów i dążyć do poprawy wyników.

Wzmacnia współpracę

Narzędzie ITSM usprawnia współpracę między członkami zespołu, ponieważ wszyscy mogą wizualizować przepływy pracy i wyszukiwać te same informacje na temat problemów, z którymi będą się teraz zmagać. W rezultacie mogą skutecznie współpracować, aby rozwiązywać problemy, wymyślać lepsze pomysły i pracować nad ulepszeniem procesów. W rezultacie mogą obsłużyć więcej prac rozwojowych, zapewniając jednocześnie jakość.

Obniża koszty

Dobre narzędzie ITSM zawiera dobre raportowanie i analitykę do mierzenia przydatnych metryk. Może odzwierciedlać Twoje mocne i słabe strony, dzięki czemu możesz wprowadzać ulepszenia. Podkreśli również poruszone problemy, liczbę rozwiązanych, wskaźniki zadowolenia klientów, obawy dotyczące bezpieczeństwa itp.

Tak więc, gdy rozwiązujesz problemy wcześnie, pozostajesz po bezpiecznej stronie, zamiast ponosić konsekwencje naruszenia bezpieczeństwa lub eskalacji klientów.

Pomaga to obniżyć koszty wydawane na rozwiązywanie tych krytycznych problemów. Ponadto zautomatyzowane procesy pozwalają zaoszczędzić zasoby, które wcześniej były przeznaczane na czasochłonne zadania ręczne, a większa liczba pracowników pracuje przez dłuższy czas nad rozwiązywaniem powtarzających się, drobnych zadań.

Czym jest ServiceNow i dlaczego jest popularny?

Obsługa, natychmiast jest jednym z wiodących dostawców platform ITSM, popularnych na całym świecie. Jest powód, dla którego ta platforma po raz ósmy trafiła do raportu Gartner 2021 Magic Quadrant dla narzędzi ITSM.

To innowacyjne narzędzie ITSM pomaga w dostarczaniu odpornych usług IT skupiających się na doświadczeniu klienta i jakości obsługi. Oferuje takie funkcje, jak wydajne zarządzanie incydentami i problemami, zarządzanie zmianami, zarządzanie żądaniami, agent mobilny i aplikacja, agent wirtualny, inteligencja predykcyjna i wiele innych. Jest to również platforma w chmurze, która zabezpiecza infrastrukturę IT Twojej organizacji w przyszłości.

Pomimo całej dobroci ServiceNow, może nie odpowiadać wszystkim, ponieważ każda organizacja ma inne potrzeby i ograniczenia budżetowe.

Jeśli jesteś jednym z nich, możesz szukać alternatyw ServiceNow.

Uznaj swoje życzenie za spełnione!

Oto niektórzy z konkurentów ServiceNow, których możesz wypróbować jako alternatywę.

Świeża obsługa

Zmodernizuj zarządzanie usługami IT dzięki szybkiemu, inteligentnemu, opłacalnemu i intuicyjnemu rozwiązaniu — Świeża obsługa. Może pomóc osiągnąć większy zwrot z inwestycji, zwiększyć wydajność i zapewnić niezapomniane wrażenia klientów.

Zwiększ wydajność usług dzięki zaawansowanej automatyzacji i przepływom pracy bez kodu. Otrzymasz zintegrowaną platformę dla swojego ITSM, aby poprawić czas i pomostować silosy. Pomoże to zwiększyć widoczność przepływu pracy, obniżyć koszty i uzyskać elastyczność biznesową.

Możesz szybko wdrożyć rozwiązanie dzięki platformie Freshservice bez kodu i uzyskać usługi migracji oraz profesjonalne wdrożenie. Jego gotowe funkcje umożliwiają również łatwiejsze przyjęcie wdrożonej usługi.

Co więcej, zwiększ produktywność swoich pracowników i zunifikuj doświadczenia klientów dzięki platformie korporacyjnej opartej na sztucznej inteligencji. Integracje typu „przeciągnij i upuść” zapewniają płynniejszą pracę i oszczędność czasu. Wyeliminuj lukę między operacjami i zarządzaniem usługami, aby poprawić niezawodność.

Freshservice umożliwia terminową identyfikację alertów, dostarczanie kompleksowej obsługi klienta i współpracę z kontekstem w celu zapobiegania różnym problemom. Niezależnie od tego, czy jesteś rozwijającą się organizacją, czy dużym przedsiębiorstwem, ta alternatywa ServiceNow może pomóc Ci skorzystać z wielu korzyści.

Rozpocznij 21-dniowy bezpłatny okres próbny i korzystaj ze wszystkich jego funkcji.

ManageEngine ServiceDesk Plus

Skryptuj swój sukces w ITSM lokalnie lub w chmurze za pomocą ManageEngine ServiceDesk Plus. Ten konkurent usługi ServiceNow zmieni Twoje zespoły IT z codziennych zmagań o relaks z powrotem do zapewnienia najlepszej obsługi klienta.

ServiceDesk Plus zapewnia centralną kontrolę i doskonałą widoczność, umożliwiając jednocześnie radzenie sobie z różnymi problemami IT. W ten sposób możesz zapewnić, że Twoja firma nie będzie cierpieć z powodu przestojów. Ponadto możesz być w stanie zapewnić uśmiech milionom swoich użytkowników końcowych, informatyków i interesariuszy.

Wraz z tym możesz zarządzać pełnym cyklem życia, poprawić produktywność agentów, zmniejszyć przestoje i spełnić warunki umów SLA swoich zgłoszeń IT. Analizuj pierwotną przyczynę problemów, klasyfikuj je i szybko rozwiązuj problemy. Narzędzie pomoże również ograniczyć powtarzające się incydenty w IT i usprawnić operacje, takie jak planowanie, zatwierdzanie, wdrażanie i automatyczne przepływy pracy.

Za pomocą tego narzędzia upewnij się, że w Twoich systemach nie będzie żadnych nieudanych lub nieautoryzowanych zmian. Możesz odkrywać, zarządzać i śledzić swoje zasoby sprzętowe w jednym miejscu. Ponadto zapewnij zgodność licencji, unikaj luk w zabezpieczeniach i optymalizuj wykorzystanie zasobów dzięki ServiceDesk Plus. Możesz także tworzyć i publikować swój katalog usług IT z wieloetapowymi zatwierdzeniami i umowami SLA.

Zarządzaj i śledź wszystkie elementy konfiguracji, aby odwzorować ich relacje i zależności. Korzystaj z raportów niestandardowych i gotowych, aby uzyskać prawdziwy wgląd i monitorować wydajność za pomocą konfigurowalnych pulpitów nawigacyjnych w czasie rzeczywistym.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny dla dowolnego wybranego pakietu, który spełnia Twoje potrzeby. Jego płatne plany zaczynają się od 8 USD miesięcznie.

Jira

Zapewnij swoim zespołom IT, firmom i programistom możliwość łatwej współpracy z dużą szybkością dzięki Jira Zarządzanie usługami. To rozwiązanie może szybko reagować na zmiany i zapewniać szybkie doświadczenia pracowników i klientów.

Przyspiesz swój przepływ pracy dzięki Jira Service Management i spełnij swoje wyjątkowe potrzeby. Zapewnij wszystkim, w tym każdemu członkowi i całemu zespołowi, abyś mógł skutecznie skonfigurować biuro obsługi i dostosowywać się na dużą skalę. Pomoże to zapewnić lepszą obsługę bez złożoności.

Dzięki współpracy i otwartej platformie możesz śledzić pracę każdego członka zespołu w całym przedsiębiorstwie. Możesz także łączyć krytyczne problemy w Jira i uzyskiwać dane z innych narzędzi programistycznych. Dzięki temu Twojemu zespołowi operacyjnemu i wsparcia będzie łatwiej reagować na zmiany, incydenty i prośby, korzystając z bogatego zestawu informacji.

Zarządzaj ryzykiem, oferuj lepszy wpływ na klienta, przyspieszaj prace programistyczne, z łatwością wdrażaj zmiany i eliminuj trud dzięki pełnej ścieżce audytu dla każdej zmiany. Ponadto Jira wspiera Twój przepływ pracy dzięki dodatkowym funkcjom i procesom, dzięki czemu możesz pracować na tym samym narzędziu. Otrzymasz również jedno miejsce prawdy, z którego możesz uzyskać dane i wspierać raporty.

Uzyskaj lepszy przegląd i zrozumienie swojej firmy dzięki wszystkim procesom uruchomionym za pomocą narzędzia ITSM. Znajdziesz ponad 1000 zaufanych integracji i aplikacji oraz możesz dostosować rozwiązanie Jira Service Management do swoich potrzeb.

Dla 3 agentów Jira oferuje bezpłatną subskrypcję. Dla tych, którzy chcą wziąć service desk i ITSM, kosztuje 20 USD/agenta/miesiąc. Istnieje również możliwość bezpłatnego okresu próbnego.

BMC Helix ITSM

Uzyskaj następną generację i wiodące w branży zarządzanie usługami od BMC Helix ITSM aby zapewnić lepszy zwrot z inwestycji w wybranej chmurze. Jest to potężne rozwiązanie zorientowane na ludzi, które wykorzystuje nowe technologie, takie jak uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja.

Otrzymujesz predykcyjne zarządzanie usługami poprzez przydzielanie, wyznaczanie tras i automatyczną klasyfikację incydentów. Korzystaj z możliwości obsługi wielu chmur, aby udostępniać wydania, zmiany i incydenty wśród dostawców chmury. Narzędzie integruje się z wiodącymi zwinnymi narzędziami DevOps, takimi jak Jira.

Otrzymasz automatyczne działania i kognitywną analizę wiadomości e-mail w imieniu użytkowników. Oprócz tego znajdziesz również efektywność wdrażania i działania dzięki konteneryzacji. Będziesz w stanie zrozumieć jego sposób działania i sposób, w jaki zapewnia najlepszą obsługę w celu szybszej innowacji.

Ponadto skutecznie rozwiązuj incydenty dzięki proaktywnemu, kontekstowemu i inteligentnemu dopasowywaniu incydentów. Kluczowe informacje możesz dostarczyć personelowi wsparcia i klientowi dokładnie tam, gdzie ich potrzebują. Otrzymasz również zarządzanie cyklem życia artykułów merytorycznych, aby uzyskać aktualne informacje i skuteczną kurację.

Zarządzanie usługami w wielu chmurach BMC Helix umożliwia dostarczanie unikalnych usług w wielu środowiskach chmurowych. Możesz szybko i łatwo przekształcić solidne raporty w niesamowity pulpit nawigacyjny. Od centrów danych po komputery stacjonarne, udokumentuj wszystkie działania i koordynuj je pod kątem żądań zmian w całym środowisku IT.

To rozwiązanie ITSM oferuje więcej funkcji, takich jak zarządzanie wersjami, cyfrowe miejsce pracy, zarządzanie zasobami, zarządzanie konfiguracją, zarządzanie zgłoszeniami serwisowymi i zarządzanie poziomem usług.

Zacznij od BMC Helix, biorąc bezpłatny okres próbny.

Słoneczne Wiatry

Wyeliminuj bariery dla usług wsparcia pracowników dzięki Słoneczne Wiatry, który zapewnia dla Ciebie nowoczesne rozwiązanie ITSM. Dzięki unikalnym cechom i funkcjom możesz zarządzać wszystkim jak profesjonalista.

Automatycznie aktualizuj swoją technologię i inwentaryzację zasobów. Otrzymasz również aktualizacje inwentarza, aby lepiej przygotować się do audytu licencji Microsoft i ułatwić sobie pracę. Ponadto możesz stale ulepszać operacje, koncentrując się na podstawowych wskaźnikach oferowanych przez to narzędzie.

Uzyskaj pełnoekranowy widok infrastruktury technologicznej dzięki oprogramowaniu do zarządzania konfiguracją. Dzięki przejrzystemu pulpitowi możesz przeglądać wszystkie statystyki swojego działu obsługi. Ponadto portal obsługi pracowników to punkt kompleksowej obsługi, w którym pracownik może zgłosić, przeszukać lub połączyć się z agentem.

SolarWinds wprowadza rozwiązania korporacyjne service desk dla środowiska korporacyjnego. Dzięki zarządzaniu inwentarzem sprzętu możesz wyświetlić lokalizację, użycie i konfigurację. Obsługuje ponad 40 języków i można go dostosować do lokalizacji i przeglądać nowe trendy na całym świecie.

Wybierz odpowiedni plan dla swojego zespołu, zaczynając od 19 USD miesięcznie za technika. Skorzystaj z 30-dniowego, w pełni funkcjonalnego bezpłatnego okresu próbnego.

Mikrofokus

Prowadź swoją firmę cyfrowo dzięki narzędziu ITSM przez Mikrofokus to może być dobrą alternatywą ServiceNow. Ponieważ sukces biznesowy zależy od zdolności Twojego zespołu do jednoczesnego przekształcania i prowadzenia IT, Micro Focus daje Twojemu zespołowi bezproblemowe, ale potężne rozwiązanie ITSM, które pozwala skoncentrować się na sukcesie.

Wyeliminuj złożoność dzięki najnowocześniejszym technologiom i unikaj luk w zabezpieczeniach oraz przekroczeń kosztów. Obejmuje on Digital Factory, model dostarczania różnych ofert cyfrowych, który zapewnia nowe podejście do wzmocnienia cyfrowej transformacji.

Zespoły IT są teraz wyposażone w powtarzalne procesy i narzędzia wielokrotnego użytku do tworzenia doświadczeń, rozwiązań i nowych usług. Gdy tworzysz fabrykę cyfrową, rośnie wiedza specjalistyczna w dziedzinie domeny, zduplikowane zestawy narzędzi znikają i panuje spójne zarządzanie.

Aby uprościć i ujednolicić swoje operacje IT, możesz skorzystać z platformy OPTIC. Pomoże Ci przekształcić IT w nowoczesne centrum analizy, skorzystać z inteligentnych narzędzi i rozszerzyć najlepsze praktyki branżowe przy zachowaniu elastyczności chmury.

Zaspokój głód cyfrowych operacji IT dzięki spersonalizowanemu, intuicyjnemu portalowi usług bez czekania, korzystając z bezpłatnej wersji próbnej.

SysAid ITSM

Daj większą kontrolę i władzę swojemu zespołowi i działowi IT dzięki SysAid ITSM. Pozwala pożegnać się z poważnymi problemami związanymi z zaawansowaną automatyzacją działu obsługi. Oferuje imponujące rozwiązania i funkcje do zarządzania zasobami, spełniania nieuzasadnionych wymagań i obsługi biura obsługi bez ataków paniki.

SysAid ITSM zapewnia odpowiednie narzędzie do właściwej operacji, aby pozostać na szczycie. Zapewnia również automatyzację, aby skupić się na właściwych krokach. Zwiększ swoją produktywność dzięki większej automatyzacji i mniejszej liczbie powtórzeń.

Dzięki łatwemu i szybkiemu wdrożeniu można szybko rozpocząć pracę i spełnić określone potrzeby, konfigurując SysAid. Możesz także poprawić doświadczenie pracowników i agentów, zapewniając narzędzia wyższego poziomu i wsparcie na wysokim poziomie, aby szybciej rozwiązywać problemy. ITSM obejmuje pakiet ITIL, automatyzację przepływu pracy, integracje stron trzecich, zaawansowane dostosowywanie, zarządzanie poziomem usług itp.

Spraw, aby świadczenie usług było płynniejsze, spędzaj czas mądrze i szybciej rozwiązuj każdy problem dzięki SysAid ITSM. Zobacz SysAid w akcji, korzystając z bezpłatnej wersji próbnej za pośrednictwem służbowej poczty e-mail.

Ivanti Neurony

Zmodernizuj swoją technikę świadczenia usług dla IT dzięki Ivanti Neurony, który zapewnia pełną elastyczność wdrażania w połączeniu lokalnym, hybrydowym lub chmurowym. Dzięki lepszym doświadczeniom uzyskasz lepsze wyniki i zapewnisz światowej klasy usługi w całym przedsiębiorstwie.

Wyeliminuj ręczne procesy i zautomatyzuj przepływy pracy, aby Twoja firma była bardziej wydajna, bezpieczna i zgodna z przepisami. Firma Ivanti Neurons może łatwo skalować i dostosowywać się do środowiska organizacyjnego w celu zaspokojenia określonych potrzeb. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz rozwiązania IT helpdesk/biletu, czy też przeprowadzasz zaawansowany proces zarządzania usługami ITIL, Ivanti Neurons ma dla Ciebie ofertę.

Korzystaj z lepszego wsparcia dzięki botom automatyzacji opartym na chmurze firmy Ivanti i rozwiązuj wcześniej ignorowane lub niezgłoszone problemy pracownicze. Ponadto daj więcej uprawnień swoim zespołom obsługi, aby mogły rozwiązać wiele incydentów za pomocą jednego połączenia. Uzyskaj pełną widoczność, aby poprawić wydajność, komfort użytkownika, jakość usług i pozostań w kontakcie z dowolnego miejsca.

Rozpocznij bezpłatny okres próbny już dziś i zmodernizuj system ITSM, aby zapewnić lepszą obsługę. Możesz również zarezerwować bezpłatne demo rozwiązań ITSM firmy Ivanti Neurons.

Wniosek

Narzędzia ITSM są korzystne dla organizacji w zarządzaniu dostarczaniem usług IT, oferując jednocześnie lepszą produktywność pracowników, obsługę klienta i redukcję kosztów. Jeśli więc szukasz alternatywy ServiceNow, wybierz dowolną z wyżej wymienionych platform ITSM, która pasuje do Twoich wymagań, budżetu i preferencji.