8 najlepszych dodatków Arkuszy Google do analizy danych podstawowych [2023]

Zastosowanie arkuszy Google staje się coraz bardziej wszechstronne.

Dostępnych jest mnóstwo narzędzi do arkuszy Google, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich rozbudowane funkcje i formuły. Niezależnie od tego, czy tworzysz zestawienia, czy analizujesz informacje, dodatki do Arkuszy Google mogą Cię zaskoczyć swoją użytecznością.

Te rozszerzenia pomagają zautomatyzować istotne etapy analizy danych i zmieniają sposób, w jaki opracowujesz i prezentujesz raporty na podstawie posiadanych informacji. Jednakże, na rynku dostępnych jest wiele dodatków do analizy danych, dlatego warto wybrać te najlepsze.

Jeżeli zajmujesz się analizą danych, potrzebujesz dodatków, które spełnią wszystkie Twoje potrzeby w jednym miejscu. Ten artykuł przybliży Ci działanie dodatków Google, proces ich konfiguracji oraz przedstawi kilka propozycji, które pomogą Ci opanować analizę danych. Na koniec dowiesz się, jak dokonać właściwego wyboru rozszerzenia.

Czym są dodatki do Arkuszy Google?

Dodatek to program lub skrypt zewnętrznego producenta, który dodaje się do innego programu, rozszerzając jego funkcje i możliwości. Na przykład, Adobe Flash umożliwia odtwarzanie filmów lub gier w przeglądarce. Użytkownicy mają możliwość tworzenia dodatków, które nie są powiązane z pierwotnym twórcą produktu.

Dodatki do Arkuszy Google to skrypty, które działają wewnątrz arkusza kalkulacyjnego, zwiększając jego funkcjonalność i ułatwiając korzystanie z niego. Jeśli chcesz podnieść swoją produktywność, dodatki mogą okazać się bardzo przydatne, oferując konfigurowalny arkusz kalkulacyjny.

Nie należy mylić dodatków z rozszerzeniami. Rozszerzenia do Google Chrome to małe programy, które modyfikują i rozszerzają funkcjonalność przeglądarki internetowej. W tym przypadku rozszerzają one możliwości Chrome poprzez dodanie przycisku na pasku adresu, który jest dostępny niezależnie od przeglądanej strony.

Gdy napotkasz problem z zadaniem w Arkuszach Google, istnieje duża szansa, że dostępny jest dodatek, który pomoże Ci je rozwiązać. A jeśli chcesz przetestować różne dodatki, warto dowiedzieć się, co mogą dla Ciebie zrobić.

Warto również pamiętać, że niektóre dodatki są darmowe, a inne płatne, w zależności od usługodawcy. Część dostawców oferuje zarówno bezpłatne, jak i płatne wersje, przy czym subskrypcja daje dostęp do większej liczby funkcji.

Dlaczego potrzebujesz dodatków?

Arkusze Google to oparte na chmurze rozwiązanie, które ułatwia współpracę i oferuje zaawansowane narzędzia do przetwarzania, wizualizacji i komunikacji danych. Dodatki pozwalają rozszerzyć funkcjonalność arkuszy, umożliwiając tworzenie ulepszonych i dostosowanych przepływów pracy, łączenie się z systemami innych firm oraz integrację danych z arkuszy z innymi aplikacjami Google Workspace, takimi jak Prezentacje Google do wizualizacji.

Dodatki pomagają w wielu zadaniach, takich jak modyfikacja danych przy użyciu wbudowanych usług arkuszy kalkulacyjnych Google, tworzenie niestandardowych pasków za pomocą HTML i CSS, w tym funkcji niestandardowych, oraz konfigurowanie określonych wyzwalaczy dla konkretnych zdarzeń.

Czym są narzędzia analityka danych?

Narzędzia analityka danych to oprogramowanie i aplikacje, których analitycy danych używają do przeprowadzania operacji analitycznych na danych. Celem tych operacji jest wspieranie instytucji w podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych, które prowadzą do zwiększenia zysków przy jednoczesnej minimalizacji kosztów.

Korzystanie z odpowiedniego oprogramowania umożliwia podejmowanie optymalnych decyzji. Wszystkie narzędzia omówione w tym artykule to dodatki przeznaczone specjalnie dla analityków danych, które można zainstalować bezpośrednio z Google Workspace Marketplace.

Jak zainstalować dodatek?

Dodatki do Arkuszy Google są łatwe w obsłudze. Wystarczy je zainstalować. Cały proces odbywa się w obrębie arkusza kalkulacyjnego Google. Poniżej znajdziesz kroki, które należy wykonać na komputerze PC:

Krok 1: Utwórz nowy arkusz kalkulacyjny lub otwórz istniejący.

Krok 2: W pasku narzędzi kliknij „Rozszerzenia”, a następnie przejdź do „Dodatków”.

Krok 3: Kliknij „Dodatki” i najedź kursorem na „Pobierz dodatki”, co przekieruje Cię do Google Workspace Marketplace.

Krok 4: Przejrzyj dostępne oferty. Jeżeli potrzebujesz konkretnego narzędzia, możesz użyć wyszukiwarki, aby je znaleźć.

Krok 5: Kliknij dodatek, który chcesz zainstalować, a następnie naciśnij niebieski przycisk instalacji.

Po zainstalowaniu dodatek będzie dostępny tylko w Twojej przeglądarce, a nie na telefonie komórkowym. Możesz przełączać się między przeglądarkami podczas korzystania z dodatków. Na przykład, jeżeli zainstalowałeś dodatek w Chrome, możesz z niego korzystać, pracując nad tym samym arkuszem w innej przeglądarce, takiej jak Firefox.

Zanim zaczniesz korzystać z wielu dodatków, pamiętaj o pewnych wyjątkach. Niektóre dodatki są specyficzne dla danej przeglądarki. Na przykład, dodatki stworzone dla Chrome będą działać tylko w natywnej przeglądarce.

Po zapoznaniu się z teorią, czas na praktykę. Zobaczmy, jak różne dodatki mogą przyspieszyć analizę danych. Poniżej przedstawiamy najlepsze dodatki, które pomogą Ci w tej dziedzinie.

Supermetryki

Supermetrics ma upraszczać i usprawniać produktywność, jednocześnie ułatwiając analizę danych. Możesz automatycznie pobierać i łączyć dane z ponad 100 narzędzi marketingowych i sprzedażowych bezpośrednio w arkuszu kalkulacyjnym, co pozwoli Ci na podejmowanie świadomych decyzji. Dodatek jest dostępny na rynku.

Dzięki Supermetrics wystarczy, że określisz źródła danych, dostosujesz metryki i ustawisz częstotliwość odświeżania bez wychodzenia z Arkuszy Google. Oto dodatkowe funkcje związane z Supermetrics:

  • Integracja danych z popularnych platform marketingowych, takich jak Google Ads, Microsoft Advertising itp.
  • Praca z dokładnymi i niespróbkowanymi danymi.
  • Tworzenie niestandardowych raportów i pulpitów nawigacyjnych z powiadomieniami e-mail.
  • Dostęp do darmowych raportów z wielu szablonów.
  • Eliminacja ręcznej pracy, takiej jak kopiowanie i wklejanie, dzięki czemu można skupić się na analizie.

Supermetrics obsługuje szeroki zakres źródeł danych. Możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego, zanim zdecydujesz się na płatną wersję.

Abelbits: Zaawansowane wyszukiwanie i zamiana

Jeżeli potrzebujesz zaawansowanego wyszukiwania, Abelbits jest najlepszym rozwiązaniem. Ten dodatek dostępny na rynku umożliwia wyszukiwanie i zamianę tekstu w formule, sprawdzanie ukrytych linków, wyszukiwanie w notatkach oraz znajdowanie konkretnych wartości w danych.

Oto unikalne cechy Abelbits:

  • Panel do jednoczesnego monitorowania wartości, notatek, formuł, błędów i linków.
  • Wyszukiwanie i zamiana danych w kolumnie lub w dowolnym miejscu arkusza kalkulacyjnego.
  • Wyświetlanie niestandardowych dopasowań danych na pasku bocznym, gdzie można przejść do dowolnego wpisu za pomocą jednego kliknięcia.
  • Zamiana wszystkich lub wybranych fragmentów danych.
  • Eksportowanie wartości niestandardowych lub odpowiadających im wierszy.

Możesz skorzystać z 30-dniowej bezpłatnej wersji próbnej, a następnie wybrać płatną subskrypcję z gwarancją zwrotu pieniędzy. Ponadto, dostępne jest całodobowe wsparcie techniczne.

Sheetgo

Misją Sheetgo jest automatyzacja zarządzania danymi w arkuszach kalkulacyjnych. Narzędzia Sheetgo pozwalają na budowanie indywidualnych przepływów pracy, automatyzując całe procesy biznesowe. Możesz połączyć dane ze swoich arkuszy kalkulacyjnych z innymi narzędziami, takimi jak Dokumenty i Poczta Google, w celu zapewnienia bezproblemowej automatyzacji. Sheetgo można zainstalować za pośrednictwem rynku.

Oto kilka operacji, które można wykonać za pomocą Sheetgo:

  • Łączenie, scalanie i synchronizowanie arkuszy Google oraz przenoszenie danych między wieloma plikami w celu automatyzacji.
  • Praca z wieloma plikami jednocześnie, takimi jak CSV, Excel i arkusze Google.
  • Zwiększenie produktywności poprzez łączenie plików za pomocą przepływu pracy.
  • Generowanie automatycznych raportów.
  • Połączenie arkuszy kalkulacyjnych z technologią chmurową, taką jak Dropbox lub SharePoint.
  • Tworzenie dokumentów na podstawie arkuszy kalkulacyjnych.

Korzystanie z Sheetgo jest bezpłatne, choć niektóre funkcje są płatne.

Miejsce myśli

ThoughtSpot dla Arkuszy Google to narzędzie do wizualizacji danych, które pozwala na tworzenie wykresów i wizualizacji na podstawie danych z arkuszy kalkulacyjnych. ThoughtSpot pomaga zobaczyć wszystkie możliwe wizualizacje danych podczas ich analizy.

Oto kilka zadań, które można wykonać za pomocą ThoughtSpot:

  • Darmowe modele – uruchomienie narzędzia automatycznie kategoryzuje dane na różne typy na podstawie dat, miar i atrybutów.
  • Możliwość analizy danych w dowolnym miejscu dzięki wbudowanemu silnikowi SQL.
  • Łatwa nawigacja po arkuszach kalkulacyjnych.
  • Możliwość zapisywania wykresów i udostępniania ich innym osobom za pomocą funkcji Pin to Slack, Prezentacje Google i Arkusze Google, co ułatwia współpracę.

Dodatek jest darmowy i można go łatwo zainstalować z rynku.

Współczynnik

Coefficient to rozwiązanie bezkodowe do łączenia arkuszy kalkulacyjnych z systemami firmowymi, które przyspiesza pracę. Dzięki współczynnikowi można synchronizować arkusze Google z oprogramowaniem biznesowym, takim jak Google Analytics, MySQL, Looker, Redshift, dowolnym API, bazami danych i magazynami.

Możesz tworzyć raporty i elastyczne pulpity nawigacyjne. Oto unikalne cechy współczynnika:

  • Pobieranie aktualnych danych ze swoich systemów bez kodowania.
  • Brak konieczności ponownego tworzenia podobnych raportów.
  • Wykorzystywanie danych – informowanie członków zespołu o zmianach i powiadomieniach e-mail.
  • Szybkie połączenie z systemami.
  • Automatyczne odświeżanie danych według dowolnego harmonogramu.
  • Zachowywanie formuł podczas dodawania nowych kolumn do arkusza kalkulacyjnego.
  • Wiele łatwych połączeń danych, takich jak CSV do arkuszy danych lub dane Amazon Redshift do arkuszy.

Współczynnik można zainstalować z Google Workspace Marketplace.

Niesamowita tabela

Awesome Table to dodatek, który pomaga eksportować dane z wielu źródeł do Arkuszy Google. Awesome Table oferuje dwa produkty. Pierwszym z nich są konektory, które eksportują dane z aplikacji takich jak HubSpot i Jira.

Drugim produktem są aplikacje, które umożliwiają udostępnienie danych z arkusza kalkulacyjnego na stronie internetowej jako interaktywny katalog. Możesz również użyć Awesome Table do tworzenia raportów i pulpitów nawigacyjnych na podstawie analizy danych. To narzędzie jest bezpłatne, ale ma kilka płatnych funkcji.

Jeżeli interesują Cię konektory, oto, co potrafi Awesome Table:

  • Quickbooks – połączenie dowolnych danych z Arkuszami Google
  • Narzędzia programistyczne – integracja narzędzi takich jak Jira, Vercel i/lub dowolnego API ze skonfigurowanymi zapytaniami.
  • Handel elektroniczny – tworzenie niestandardowych pulpitów nawigacyjnych i przeprowadzanie szczegółowej analizy produktów i transakcji.
  • Zarządzanie produktem – połączenie z usługami takimi jak Notion i Airtable, aby śledzić aktualizacje i dokumentację.
  • Kryptowaluty – śledzenie i analiza cen, wolumenów transakcji i kapitalizacji rynkowych dla dowolnych kryptowalut. Można nawet tworzyć wykresy świecowe na podstawie danych.

Jeżeli chcesz utworzyć aplikację, oto, co możesz zrobić:

  • Tworzenie katalogów, bibliotek dokumentów, spisów i portfolio projektów.
  • Tworzenie map dla klientów.
  • Budowanie baz FAQ.
  • Podsumowania danych – łatwe tworzenie wizualizacji.
  • Dostosowywanie aplikacji za pomocą innych języków, takich jak JavaScript.

Awesome Table można zainstalować z rynku.

Abelbits: Usuń duplikaty

Niezależnie od ilości danych, musisz mieć narzędzie do obsługi duplikatów. Usuń duplikaty firmy Abelbits pomaga usuwać powtarzające się dane bez użycia edytora kodu, dzięki czemu możesz skupić się na ważniejszych procedurach analizy danych. Dodatek można zainstalować z rynku.

Oto kilka zadań, z którymi można sobie poradzić za pomocą funkcji Usuń duplikaty firmy Abelbits:

  • Lokalizowanie zduplikowanych lub unikalnych wierszy i komórek.
  • Szybka deduplikacja – możliwość skorzystania z jednoetapowej alternatywy dla pierwszej funkcji podczas pracy z niektórymi danymi. Można również wykonać tę samą operację na duplikatach.
  • Łatwe porównywanie arkuszy.
  • Łączenie zduplikowanych wierszy.

To narzędzie oferuje 30-dniową wersję próbną, po której można wybrać roczną subskrypcję lub korzystać z bezpłatnej wersji.

Rozwiąż dla Arkuszy Google

Ten dodatek zawiera narzędzie do tworzenia raportów z wyjątkowymi funkcjami, które można włączyć w Arkuszach Google. Solve for Google Sheets oferuje funkcje takie jak generowanie zaawansowanych raportów z danych, automatyczne uzupełnianie adresów analizy za pomocą sztucznej inteligencji oraz rozszerzanie baz danych.

Możesz użyć tych funkcji, aby znaleźć odpowiedzi na bardziej szczegółowe pytania w danych, zarządzać nimi, a nawet je udostępniać.

Ma następujące główne cechy:

  • Tworzenie raportów i wykresów.
  • Automatyczne aktualizacje raportów
  • Automatyczne uzupełnianie adresów analizy.
  • Rozszerzanie baz danych.

Ten dodatek można zainstalować z rynku i jest przeznaczony dla małych i dużych firm. Oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, a następnie subskrypcję w niskiej cenie.

Ostatnie słowa

Zapoznałeś się z najlepszymi dodatkami, które możesz wykorzystać do analizy danych, a niektóre z nich posiadają unikalne funkcje, takie jak generowanie raportów. Jeżeli zagłębisz się w temat dodatków, odkryjesz wiele innych interesujących funkcji.

Każdy dodatek posiada unikalne funkcje. Przed wyborem najlepszego dla siebie zapoznaj się z dokumentacją każdego narzędzia, aby poznać wszystkie jego możliwości.

Na koniec, sprawdź dodatki bezpieczeństwa przeglądarki, które zapewnią Ci prywatność.