9 najlepszych programów do analizy produktów dla nowoczesnych aplikacji SaaS

Oprogramowanie do analizy produktów pomaga menedżerom i właścicielom produktów analizować wydajność produktu pod kątem kluczowych wskaźników wydajności, takich jak wizyty, zaangażowanie, interakcje, wzorce zachowań itp., Aby poprawić ogólne wrażenia z produktu i osiągnąć cele biznesowe.

Głównym celem oprogramowania do analizy produktów jest wywnioskowanie zalet produktu na podstawie danych poprzez zaangażowanie użytkowników.

Różnica między analityką produktu a analityką internetową

Analiza produktów i analityka internetowa pomagają firmom osiągać cele biznesowe, chociaż te dwie metody znacznie różnią się podejściem.

Analiza produktów koncentruje się na produktach lub usługach firmy i zbiera dane z wielu źródeł w celu identyfikacji zachowań klientów. Proces ten ma na celu dostarczenie decydentom wyobrażenia o tym, jak klienci wchodzą w interakcję z produktem i ulepszają produkt lub usługę.

Oprogramowanie do analizy produktów zapewnia wgląd w dane w celu wykazania dokładnych zachowań klientów. Fakty oparte na tych danych można wykorzystać do poprawy doświadczenia użytkownika, ulepszenia funkcji, upewnienia się, że mapa drogowa jest dostosowana do potrzeb użytkowników, zwiększenia akceptacji i konwersji. Mogą również dostarczać wnikliwe informacje, narzędzia do większej automatyzacji i wizualizacji i wiele więcej.

Analityka internetowa to proces mierzenia i analizowania, w jaki sposób ludzie (ruch internetowy) trafiają na stronę internetową i jak przechodzą na różne strony internetowe. Procedury te są przeprowadzane w celu poprawy wydajności strony internetowej, zwiększenia zasięgu biznesowego i optymalizacji korzystania z sieci.

Różnica między oprogramowaniem Google Analytics (GA) a oprogramowaniem do analizy produktów (PA)

Google Analytics (GA) to oprogramowanie do analizy witryn internetowych. Śledzi określone zachowanie użytkownika witryny i zapewnia wskaźniki związane z wyświetleniami strony, sesjami, liczbą unikalnych użytkowników, średnim czasem na stronie itp.

Bez wątpienia GA zapewnia świetne statystyki za darmo, które pomagają właścicielom witryn optymalizować ich witryny pod kątem większego ruchu w sieci. GA dostarcza metryki, analizując anonimowy ruch, podczas gdy usługa Product Analytics (PA) wykorzystuje bardziej realistyczne dane o zachowaniu użytkowników.

Ograniczenie Google Analytics (GA) do oprogramowania Product Analytics (PA)

  • GA zapewnia przegląd wydarzenia jako całości, co utrudnia zobaczenie, co użytkownicy robili przed i po punkcie zrzutu
  • Treści inne niż HTML, takie jak pobieranie plików PDF, wyświetlenia filmów, przesyłanie formularzy itp., nie mogą być śledzone.
  • Brak dostępu do nieprzetworzonych danych: GA dostarcza trudne do przeanalizowania niestandardowe dane w celu uzyskania szczegółowych informacji
  • Brak widoczności danych ze względu na to, że niektórzy użytkownicy mają wyłączoną obsługę plików cookie i JavaScript w przeglądarce, ograniczenie tagów, bibliotek i SDK Google Analytics do zbierania danych. Dokładne liczby można znaleźć na Witryna Google.
  • GA nie może przetwarzać danych umożliwiających identyfikację osób (PII). W związku z tym niemożliwe jest określenie wartości, jaką niektórzy użytkownicy otrzymują z Twojego produktu.
  • Brak dedykowanej obsługi klienta lub wsparcia w GA
  • PA dostarcza przydatnych informacji użytkownikom na podstawie uszkodzonych funkcji i pomaga zoptymalizować wydajne funkcje. Wiedząc, co robią konsumenci, w jaki sposób wchodzą w interakcję z funkcjami i co najbardziej lubią w Twoim produkcie, możesz angażować ich dłużej, zatrzymać ich i sprzedawać więcej.

Istnieje wiele innych funkcji i korzyści związanych z przyjęciem PA, które omówimy w następnej sekcji.

Znaczenie oprogramowania do analizy produktów

Analiza produktów jest ważną częścią praktyki zarządzania produktami w firmie, ponieważ większość aplikacji nie jest przeznaczona do samodzielnego generowania szczegółowych raportów. Bez analiz dane dotyczące użytkowania są często błędnie interpretowane i niespójne. Oprogramowanie do analizy produktów sprawia, że ​​nieustrukturyzowane dane stają się wykonalne, integrując wszystkie źródła danych w jeden zorganizowany widok. Poniżej kilka dodatkowych zalet PA:

  • Dane jakościowe: Platformy do analizy produktów pozwalają zespołom produktowym na bardziej dogłębną analizę informacji niż jest to możliwe w wywiadach, ankietach i dyskusjach, które są podatne na błędy ludzkie.
  • Wdrażanie funkcji: Chociaż wdrażanie analityki produktu jest przydatne dla firm, które chcą zrozumieć, w jaki sposób ich klienci korzystają z istniejących funkcji produktu, jest również pomocne przy testowaniu nowych funkcji i ocenie doświadczenia użytkownika. Gdy zespół ma cel dotyczący liczby nowych funkcji do wykorzystania, może wykorzystać dane dostarczone przez analitykę produktu, aby osiągnąć ten cel.
  • Utrzymanie klientów: W ostatnich latach firmy technologiczne zajmujące się tworzeniem aplikacji odkryły, że analiza produktów jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie utrzymania klientów i optymalizację pozycji firmy na konkurencyjnym rynku.

Przyjrzyjmy się teraz niektórym z najlepszych narzędzi do analizy produktów.

Mixpanel

Mixpanel pomaga zrozumieć zachowanie użytkowników, aby podejmować lepsze decyzje dotyczące aplikacji SaaS.

Zapewnia opartą na zdarzeniach analizę produktów, która śledzi określone interakcje użytkowników w czasie rzeczywistym, aby skutecznie identyfikować trendy i rozumieć zachowania konsumentów.

Bezpieczeństwo danych użytkownika jest najważniejsze, więc to oprogramowanie zapewnia narzędzia do ochrony prywatności w celu zapewnienia zgodności danych i międzynarodowych przepisów dotyczących przesyłania danych, takich jak RODO, CCPA, HIPAA i inne.

Podejście oparte na zdarzeniach pozwala lepiej zrozumieć zaangażowanie użytkowników, umożliwiając bardziej szczegółową analizę i skuteczniejsze ukierunkowanie wiadomości i eksperymentów.

Aby chronić prywatność klientów, zespół programistów wykorzystuje metody programistyczne, w tym wbudowaną certyfikację SOC 2 typu II, kontrolę ról i zaawansowane szyfrowanie.

Interaktywne raporty oferują pełną wizualizację kompleksowych danych specyficznych dla użytkownika, takich jak to, którzy użytkownicy pozostają na jak długo, grupowanie użytkowników według zachowań, łączenie zachowań użytkowników prowadzących do długoterminowego utrzymania, gdzie i dlaczego konsumenci rezygnują itp.

Szczegółowa analiza poziomu obejmuje koncepcje użytkownika, zdarzenia i właściwości, aby zapewnić dogłębną i odpowiednią analizę zadań specyficznych dla użytkownika. Poniżej znajdują się przykłady użytkowników, zdarzeń i właściwości.

Cechy

  • Raport o wpływie w celu określenia udanego uruchomienia
  • Niestandardowe właściwości z łatwymi w użyciu formułami bez potrzeby zespołu programistów
  • Łatwo synchronizuj dane Mixpanel z resztą stosu interoperacyjności
  • Pulpity nawigacyjne podsumowują przyjęcie produktu, jego utrzymanie lub inne niestandardowe dane
  • Zidentyfikuj kluczowe ścieżki użytkowników, aby wyeliminować tarcia

Mixpanel to proste, ale potężne oprogramowanie do analizy produktów, które konwertuje, angażuje i zatrzymuje więcej użytkowników. Darmowa wersja jest dostępna dla 100 000 użytkowników.

Dobre dane

Dobre dane udostępnia platformę BI (Business Intelligence) do tworzenia i dostarczania analiz produktów, która pomaga w tworzeniu strategii danych do projektowania nowych produktów w celu zwiększenia ROI (zwrotu z inwestycji) firmy.

Łatwe w użyciu adaptacyjne pulpity nawigacyjne pomagają każdemu menedżerowi tworzyć własne nowe raporty i dostosowywać wizualizacje, dostosowywać pulpity nawigacyjne i nie tylko bez formalnego szkolenia.

Jego elastyczna architektura umożliwia przedsiębiorstwom bezproblemową integrację z istniejącą infrastrukturą i łatwe dostarczanie rozwiązań analitycznych dla pracowników, klientów lub partnerów biznesowych.

Integracja jest również możliwa z różnymi hurtowniami danych i bazami danych, takimi jak AWS Redshift, BigQuery, Snowflake, PostgreSQL, Vertica.

GoodData zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa danych, stosując najlepsze praktyki branżowe i zaawansowaną technologię. Ta platforma wykorzystuje wiele warstw ochrony z globalnymi standardami, takimi jak GDPR-S, SOC2, PII, ISO, CCPA itp.

Cechy

  • Ochrona danych biznesowych i konsumenckich dzięki Enterprise Security and Shield
  • Łatwe osadzanie za pomocą elementów iframe oraz dostosowywanie pulpitów nawigacyjnych, wykresów i analiz
  • Platforma może być używana lokalnie i w chmurze
  • Skalowalność może dotyczyć wszystkich kierunków, takich jak ilość danych, koszty i użytkownicy, bez poświęcania szybkości danych i elastyczności IT.

GoodData może być dostarczana bezpłatnie z ograniczonym interwałem 5 obszarów roboczych. Modele cenowe są oparte na funkcjach i ilości danych, a nie na użytkownikach lub zapytaniach.

Woopra

Woopra to zaawansowane oprogramowanie do analizy klientów, które generuje dane o zachowaniach konsumentów w czasie rzeczywistym. Pomaga firmom analizować cykle życia klientów, automatycznie tworząc szczegółowe profile.

Scentralizowane widoki tworzą szczegółowe dane dotyczące podróży klienta, takie jak aktywność w sieci, wyświetlenia stron, typ urządzenia, aktywność poczty e-mail, pomoc techniczna, płatności, wsparcie i wiele innych działań klientów.

Jego konfigurowalne raporty pomagają firmom badać punkty kontaktu z klientami i związane z nimi wyniki w celu wykazania wartości marki i stymulowania innowacyjności produktów.

Platforma Woopra umożliwia narzędziom innych firm, takim jak Dropbox i Mailchimp, integrowanie danych biznesowych lub udostępnianie spostrzeżeń między różnymi zespołami w organizacji.

Cechy

  • Trójwymiarowe modele do prezentowania klientom rzadko spotykanych w równaniu danych
  • Automatycznie śledź nieograniczoną liczbę działań niestandardowych.
  • Wyzwalacze dynamiczne mogą być tworzone na podstawie danych o zachowaniach użytkowników
  • Zaplanuj konta, aby wykonywać zaawansowane automatyczne działania, takie jak synchronizacja danych, eksport list e-mailowych, dodawanie/aktualizowanie subskrypcji i nie tylko

Platforma Woopra oferuje unikalne doświadczenie użytkownika dzięki analizie danych behawioralnych, aby zapewnić zespołom marketingowym i wsparcia unikalne i wysokiej jakości doświadczenie w osiąganiu celów organizacyjnych. Z oprogramowania można korzystać bezpłatnie do 500 000 akcji miesięcznie, a po przekroczeniu limitu zostaniesz poproszony o aktualizację.

Pendo

Pendo pomaga firmom zrozumieć, w jaki sposób konsumenci postrzegają atrybuty ich produktów i podążać różnymi ścieżkami przez produkt, co ostatecznie prowadzi do lepszego spostrzeżenia biznesowego.

Jest używany przez firmy z listy Fortune 500, start-upy technologiczne B2B, instytucje edukacyjne i systemy opieki zdrowotnej w celu rozszerzenia zastosowania oprogramowania.

Jego wyjątkowość polega na tym, że łączy wiadomości w aplikacji z zaawansowaną analizą produktów i opiniami użytkowników, które pomagają ludziom skutecznie przystosować się do oprogramowania bez większego wysiłku.

Ta platforma pomaga zespołom produktowym współpracować w zakresie analiz jakościowych i ilościowych, aby podejmować świadome decyzje dotyczące obsługi klienta podczas całej podróży do produktu.

Krótko mówiąc, Pendo pomaga firmom uzyskać przegląd ich produktów, np. jakich funkcji używają klienci, a które ignorują? Którą opcję najlepiej kliknąć, która funkcja powoduje tarcia itp. Pomoże to firmie wyeliminować problemy klientów i stworzyć nowe produkty.

Platforma pomaga również organizować wiadomości w aplikacji, podręczniki i instrukcje bez kodowania, aby uzyskać maksymalną wartość produktu.

Cechy

  • Łatwa i szybka orientacja na użytkownika pomaga również wyznaczać cele w celu dostosowania wyników biznesowych.
  • Łatwe śledzenie, przechwytywanie i ustalanie priorytetów próśb o nowe funkcje od klientów
  • Analiza danych w celu zrozumienia zachowań klientów w celu identyfikacji działań generujących przychody
  • Kompleksowe mechanizmy obsługi klienta, które promują satysfakcję klienta, obniżają koszty i budują kompetencje klienta

Oprogramowanie Pendo pomaga firmom dostarczać lepsze wrażenia z produktów, napędzając innowacje dla szczęśliwszych i bardziej produktywnych użytkowników. Może być używany przez do 1000 aktywnych użytkowników miesięcznie bez żadnych kosztów.

Orientacyjny

Orientacyjny to platforma do analizy produktów, która oferuje zintegrowany widok podróży klienta we wszystkich źródłach danych i kanałach marketingowych.

Skalowalność architektury Indicative umożliwia łączenie się z istniejącymi źródłami danych za pośrednictwem magazynu/jeziora, CDP lub bezpośrednio z witryny internetowej lub aplikacji mobilnej.

Jego unikalna technologia wielościeżkowa pomaga wizualizować i przewidywać, którzy klienci są kluczowi do pozyskiwania i identyfikowania punktów tarcia w różnych segmentach klientów w celu utrzymania.

Oprogramowanie śledzi podróż klienta od początku do końca, w tym wspólne ścieżki, mapowanie w celu zrozumienia zachowań klientów, budowanie ścieżek ruchu klientów w produktach i zrozumienie punktów tarcia, w których klienci zawodzą, a także wiele innych wskaźników, które pomagają tworzyć lepsze produkty i zwiększać zadowolenie klientów.

Cechy

  • KPI (kluczowe wskaźniki wydajności) można śledzić i udostępniać różnym zespołom.
  • W pełni spersonalizowany pulpit nawigacyjny z automatycznymi aktualizacjami
  • Różne segmentacje do analizy zachowań klientów
  • Analiza grupowa w celu umożliwienia i identyfikacji powtarzających się zachowań klientów

Ta orientacyjna platforma, której zaufały start-upy i firmy każdej wielkości, najlepiej nadaje się dla menedżerów produktów, sprzedawców detalicznych i analityków danych. Wersja standardowa jest bezpłatna dla 3 użytkowników i oferuje 25 milionów wydarzeń miesięcznie.

Amplituda

Amplituda jest spółką notowaną na giełdzie Nasdaq o wartości 2 miliardów dolarów i pionierem w dziedzinie cyfrowej analizy produktów. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingu G2 Product Analytics i jest używany przez 26 firm z listy Fortune 100.

Głównym zadaniem analizy amplitudy jest zrozumienie klientów pod kątem zachowania, osobowości i zaangażowania oraz poprawa ich doświadczenia poprzez identyfikację punktów tarcia i śledzenie ich ścieżki.

Analizuje wyniki, rozumiejąc konwersje i zwiększając utrzymanie klientów dzięki innowacjom produktowym.

Platforma łączy produkty cyfrowe bezpośrednio z klientami. Zwiększa wartość inwestycji cyfrowych dzięki znajomości wskaźników, które wykraczają poza poziom powierzchni (odsłony i kliknięcia), takie jak atrybuty użytkownika, najczęściej używane funkcje, wartościowi klienci, zaangażowanie ludzi, konwersja itp.

Cechy

  • Kohorty behawioralne, aby uzyskać lepszy obraz dokładnego zachowania użytkownika
  • Łatwa integracja z platformami innych firm, takimi jak Amazon, AppsFlyer, Apptimize, Google Play, iTunes, mParticle i innymi
  • Światowej klasy zarządzanie danymi i standardy zgodności zapewniają bezpieczeństwo i niezawodność danych
  • Wskaźniki bazowe pomagają w badaniach, nauce i prognozowaniu
  • ML (uczenie maszynowe) do przewidywania wyników w czasie i określania prawdopodobieństwa zakupu, odrzucenia itp. przez konsumentów.

To wiodące oprogramowanie do cyfrowej analizy produktów jest zalecane dla menedżerów produktów, sprzedawców detalicznych i programistów. Darmowa wersja jest dostępna dla nieograniczonej lokalizacji użytkownika i przechowywania danych, ale śledzi tylko 10 milionów działań miesięcznie.

Kraj

Kraj to wiodąca na świecie platforma analizy produktów, pomagająca śledzić wydajność produktów i mierzyć innowacyjność w celu poprawy obsługi klienta i realizacji celów biznesowych.

Jej ogromny zasięg obejmuje ponad 1,5 miliarda unikalnych tożsamości w ponad 16 000 aplikacji i wykorzystuje ponad 2000 serwerów na całym świecie.

Jego innowacyjna platforma rejestruje wykorzystanie aplikacji w czasie rzeczywistym i zachowanie kliknięć z platform takich jak urządzenia mobilne, komputery stacjonarne, aplikacje internetowe i strony internetowe oraz przedstawia statystyki w formacie wizualnym w celu analizy zachowań użytkowników.

Statystyki w czasie rzeczywistym, takie jak wyświetlenia, strony wejścia i wyjścia, odbicia, czas strony, mapy cieplne itp., są śledzone i wyświetlane na pulpicie nawigacyjnym.

Aby rozszerzyć funkcjonalność i użyteczność oprogramowania, można zintegrować różne wtyczki związane z profilami użytkowników, zaawansowaną segmentacją, analizą zachowań, powiadomieniami itp.

Cechy

  • Niestandardowa segmentacja budynków według potrzeb firmy
  • Może być wdrożony w przestrzeni firmowej lub prywatnej chmurze
  • Wykorzystanie mechanizmu sum kontrolnych do weryfikacji integralności danych
  • Licznik zdrowia i produktywności sprawdza aplikację pod kątem awarii i błędów

Wersja Community jest bezpłatna, ale wymaga hostingu serwera za opłatą organizacyjną, podczas gdy wersja Enterprise Edition zawiera wtyczki premium i niestandardowe umowy SLA i może być hostowana lokalnie lub w chmurze.

Sterta

Sterta składa się z trzech głównych filarów: analizy danych, tworzenia danych oraz zarządzania danymi. Te trzy filary pomagają ustalić, kto korzysta z produktu, segmentować interakcje, zidentyfikować tarcia w produkcie, które prowadzą do ulepszenia produktu, stymulować, aktywować i utrzymywać konwersje oraz uzyskiwać wczesne sygnały zmiany zachowań klientów.

Sterta automatycznie zbiera wszystkie interakcje użytkownika, więc nie ma potrzeby zmiany kodu, gdy uruchamiane są nowe funkcje lub dokonywane są redukcje.

Model danych jest kompleksowy, zapewnia analizę lejka, analizę retencji, segmentację użytkowników, grupy behawioralne i wiele więcej, które pomagają tworzyć bardziej wartościowe produkty w celu osiągnięcia celów biznesowych.

Cechy

  • Lepsze śledzenie i analiza danych w celu pomiaru całej ścieżki klienta
  • Event Viewer umożliwia definiowanie zdarzeń bez modyfikowania surowych zestawów danych bez kodowania
  • Automatyczne zbieranie danych rejestruje interakcje klientów, zamiast decydować z góry, które zdarzenia śledzić
  • Łatwo twórz niestandardowe raporty i dodawaj je do pulpitu nawigacyjnego

Heap to jedna z najłatwiejszych platform do skonfigurowania dla mniejszych projektów na poziomie przedsiębiorstwa bez zespołu inżynierów. Z tego oprogramowania można korzystać bezpłatnie do 10 000 sesji miesięcznie z nieograniczoną licencją użytkownika.

Człon

Człon służy do zbierania danych z wielu źródeł w celu zrozumienia podróży klienta z punktu widzenia zespołu marketingowego i inżynierskiego w celu tworzenia innowacyjnych produktów i śledzenia zachowań klientów w celu osiągnięcia celów.

Ujednolicony pulpit nawigacyjny zbiera punkty kontaktu z klientami z każdego zasobu w celu budowania ścieżek opartych na wynikach, takich jak ciągłe zaangażowanie, ścieżki oparte na wynikach i komunikacja wielokanałowa.

Analizuj segmenty danych w czasie rzeczywistym, aby docierać do odpowiednich klientów i twórz kampanie behawioralne w czasie rzeczywistym.

Jedną z głównych misji tej platformy jest bezpieczeństwo i poufność danych klientów, które są przetwarzane za pomocą najlepszych bezpiecznych protokołów, szyfrowania danych, zarządzania tożsamością domeny (SCIM), uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA), żeby wymienić tylko kilka.

Gromadzenie danych może być kierowane do ponad 300 innych narzędzi marketingowych w czasie rzeczywistym bez żadnych problemów z kodowaniem.

Cechy

  • Zdarzenia użytkownika można zbierać z dowolnej witryny, aplikacji i repozytorium za pomocą prostego interfejsu API analitycznego
  • Słowniki udostępniania danych są w stanie zsynchronizować prawie każdy zespół organizacyjny.
  • Ocena prywatności w czasie rzeczywistym z regulacjami takimi jak RODO, CCPA i nie tylko
  • Profile klientów można podzielić na segmenty na podstawie alertów intencji opartych na zachowaniu klientów w czasie rzeczywistym z listami stresu w czasie rzeczywistym

Platforma segmentowa jest certyfikowana zgodnie ze standardami branżowymi, w tym ISO 27001, 27017, SOC 2 Type 2 itp. Platforma jest bezpłatna, ale obsługuje tylko 1000 odwiedzających miesięcznie z dwóch źródeł z ponad 300 integracjami.

Jak wybrać najlepsze oprogramowanie do analizy produktów, aby osiągnąć pożądane rezultaty?

Wyszukiwanie najlepszego oprogramowania opiera się na kategorii produktu lub usługi, ale ogólnie następujące 7 punktów pomoże Ci wybrać najlepsze, które odpowiada Twoim potrzebom:

#1. Śledzenie zdarzeń niestandardowych: możliwość przechwytywania zdarzeń niestandardowych, takich jak kliknięcia przycisków, wypełnienia formularzy, wyświetlenia stron itp.

#2. Automatyczne pobieranie: zapewnia doskonałą ulgę dla zespołów zajmujących się ręcznym śledzeniem, ponieważ eliminuje potrzebę wcześniejszego decydowania, które zdarzenia należy śledzić. Pomaga także śledzić trendy.

#3. Niska niezawodność kodu: ułatwia integrację kodu śledzenia, a także ułatwia zarządzanie personelowi nietechnicznemu

#4. Raportowanie o zatrzymaniu: Pomóż przewidywać utrzymanie klienta na podstawie jego działań, ścieżek i przepływów pracy

#5. Segmentacja umożliwia analizę danych na podstawie określonych kryteriów, takich jak dane demograficzne, normalne zachowanie itp.

#6. Integracje innych firm w celu lepszej optymalizacji, wizualizacji i automatyzacji, dzięki czemu cały zespół odnosi korzyści, np. B. Marketing, Sprzedaż, Sukces Klienta, Zarządzanie Produktem itp.

7. Dane w czasie rzeczywistym: Oprogramowanie dostarczające informacje w czasie rzeczywistym jest lepsze niż oprogramowanie, którego odczyt danych na desce rozdzielczej zajmuje kilka godzin.

Wniosek 📈

Opisane powyżej oprogramowanie do analizy produktów działa najlepiej z dobrymi wynikami.

Każde narzędzie jest inne i posiada unikalne cechy. Nie jest możliwe uzyskanie jednego narzędzia, które przechwytuje wszystkie funkcje, dlatego niezbędne jest określenie specyficznych potrzeb organizacji lub celów produktowych i biznesowych oraz wybór odpowiedniego oprogramowania do analizy produktów.

Możesz być również zainteresowany Kursami z analizy danych.