9 szablonów i generator planów marketingowych dla MŚP

Szablony planów marketingowych działają jako przydatne narzędzie dla partnerów biznesowych, kadry kierowniczej i kierownictwa. Pomaga w wizualizacji strategii marketingowych na przyszłość.

Bez względu na to, jak dobry jest Twój produkt, powinieneś mieć dobrze zbadany i solidny plan strategii marketingowej, aby odnieść sukces w swoim przedsięwzięciu biznesowym. Ponieważ opracowanie strategii marketingowej dla określonego przedziału czasowego może być trudne, ludzie często decydują się na korzystanie z szablonów planów marketingowych, aby ułatwić zadanie.

W tym artykule omówimy definicję, znaczenie i elementy planu marketingowego. Udostępnimy również listę szablonów planów marketingowych.

Co to jest plan marketingowy?

Marketingowy plan strategii to dokument zawierający zarys strategii marketingowej lub reklamowej organizacji. Pokazuje, w jaki sposób kampanie PR będą prowadzone w celu dotarcia do docelowych klientów i generowania leadów.

Jasno zdefiniowana strategia marketingowa zawiera ogólny plan wyjaśnienia odbiorcom korzyści płynących z Twojego produktu lub usługi i pokonania konkurencji. Co więcej, taki plan może zawierać różne terminy marketingowe, które wymagają łatwego wyjaśnienia przy docieraniu do odbiorców.

Korzyści z planu marketingowego

#1. Zidentyfikuj docelowych odbiorców i konkurentów

Dzięki odpowiednio zbadanemu planowi marketingowemu firmy mogą zidentyfikować swoich docelowych klientów, których problemy będą próbowały rozwiązać za pomocą swoich produktów lub usług. Powinna również zlokalizować konkurentów, aby zrozumieć, co inni oferują tym samym klientom i jak możesz oferować lepsze produkty.

#2. Włącz podejmowanie decyzji

Plan marketingowy zawiera czynniki, które będą miały wpływ na Twoją firmę, oraz zasoby, których możesz użyć do ich obsługi. Ponieważ są one wymienione w tym samym miejscu, podejmowanie decyzji marketingowych będzie łatwym procesem. Teraz możesz odpowiedzieć na wszystkie pytania marketingowe w oparciu o plan marketingowy.

#3. Pomaga w długoterminowym planie i krótkoterminowej realizacji

Idealny strategiczny plan marketingowy oferuje futurystyczny widok na następne 3 do 5 lat. W ten sposób stajesz się przygotowany do radzenia sobie z wyzwaniami, które mogą pojawić się w przyszłości. Możesz je również od czasu do czasu odwiedzać, aby w razie potrzeby wprowadzić zmiany.

#4. Unikaj decyzji dotyczących paniki

Plan marketingowy może przepowiedzieć przyszłe problemy, dzięki czemu możesz być na nie przygotowany i opracować odpowiednie strategie ich radzenia sobie. Z tego powodu nie podejmiesz panikowych decyzji, jeśli wydarzy się coś niekorzystnego. Wdrożenie planowanych ram wystarczy, aby poradzić sobie z tymi sytuacjami.

#5. Opracuj strategie zorientowane na klienta

Dzięki strategicznemu planowi marketingowemu możesz wykorzystać dane z badań rynkowych, aby opracować sposób dotarcia do docelowych odbiorców. Plan będzie również zawierał kanały i narzędzia, których użyjesz do ich przyciągnięcia. Zapewnia również, że inwestujesz w działania marketingowe, które wspierają wcześniej zdefiniowaną strategię.

Co uwzględnić w planie marketingowym?

W zależności od potrzeb produktu i firmy możesz skupić się na różnych aspektach planu marketingowego. Poniżej przedstawiono niektóre elementy powszechnie występujące w strategicznym planie marketingowym.

  • Grupa docelowa i ich demografia
  • Badania rynku
  • Analiza SWOT
  • Analiza konkurencji
  • Cele
  • Strategie i kanały rynkowe
  • wyczucie czasu
  • Budżet

HubSpot

Tworzenie planu marketingowego jest proste, jeśli korzystasz z HubSpot szablon planu strategii marketingowej. Szablon pomaga użytkownikom nakreślić roczną strategię marketingową, wskazać najważniejsze inicjatywy i śledzić krytyczne wskaźniki.

Po prostu wprowadź swoje cele marketingowe i uzyskaj szablon strategii marketingowej swojej firmy. Na przykład musisz dodać misję swojej firmy, koncentrację swojego zespołu, priorytetowe inicjatywy, cele, które chcesz dzięki nim osiągnąć i przyszłe przedsięwzięcia.

Szablon zawiera sekcje dotyczące podsumowania, inicjatyw biznesowych, strategii rynkowej, kanałów marketingowych, technologii marketingowej, rynku docelowego i budżetu.

poniedziałek.com

Osoby szukające szablonów, które można dostosować do swoich potrzeb marketingowych, mogą wybrać poniedziałek.com. Tutaj znajdziesz kilka gotowych szablonów marketingowych, w tym jeden do strategii marketingowej.

Korzystając z tego szablonu, Ty i Twój zespół możecie monitorować wszystkie strategie i inicjatywy marketingowe. Teraz możliwe będzie planowanie celów biznesowych, kampanii i budżetów w jednym obszarze roboczym.

Ten szablon obsługuje również wizualizację strategii marketingowej za pomocą kompleksowej osi czasu i wykresu. Jego funkcja przeciągania i upuszczania umożliwia łatwe dodawanie niezbędnych kolumn.

Szablon marketingowy z monday.com łatwo integruje się z Gmailem, Kalendarzem Google, Dyskiem Google, Facebook Ads, Mailchimp i HubSpot.

Kanwa

Kanwa oferuje szeroką gamę szablonów, w tym dedykowanych do planu strategii marketingowej. Platforma ma kilka wyjątkowych prezentacji slajdów, które możesz dostosować, aby przedstawić najbardziej przekonującą strategię marketingową.

Tutaj znajdziesz szereg profesjonalnie zaprojektowanych prezentacji w różnych stylach i kolorach do różnych celów, od prezentacji nowych produktów po aktualizacje strategii w mediach społecznościowych.

Możesz wybierać spośród kolorowych, prostych, minimalistycznych i dziwacznych szablonów pasujących do tożsamości marki. Ta przyjazna dla użytkownika platforma wspiera również współpracę z kolegami z zespołu i umożliwia dodawanie zdjęć, ikon, kształtów i ilustracji.

Po utworzeniu prezentacji możesz ją pobrać jako PDF lub PPT. Możesz również udostępnić zainteresowanym stronom widoczne łącze do prezentacji.

Visme

Jeśli uważasz, że tworzenie strategicznego planu marketingowego jest gorączkowe, zapoznaj się z kolekcją szablonów planów marketingowych, które Visme oferuje. Korzystając z ich szablonów, każdy może zacząć od wstępnie zaprojektowanych układów i spersonalizować je, aby stworzyć plan pasujący do Twoich celów i strategii.

Funkcje takie jak zastępowanie treści zastępczych oraz dostosowywanie czcionek i kolorów sprawiają, że plan marketingowy tworzy płynny proces. Możesz uwzględnić w szablonie zasoby marki lub dowolne inne bezpłatne zdjęcia, ikony i wykresy, zgodnie z naszymi potrzebami.

Dodatkowo można zmienić kolejność lub usunąć slajdy zgodnie z zawartością. Po zakończeniu opracowywania planu możesz pobrać plan marketingowy w wysokiej rozdzielczości lub udostępnić go online za pomocą łącza.

Planuj

Planuj to oparte na chmurze rozwiązanie strategicznych planów marketingowych, w którym użytkownicy mogą opracowywać plany marketingowe i zarządzać nimi przy użyciu zaawansowanych szablonów. Korzystając z szablonów slajdów, możesz tworzyć plany marketingowe online i eksportować lub pobierać je zgodnie z wymaganiami.

Slajdy szablonów zawierają definicje i przykłady elementów, dzięki czemu możesz generować lepsze pomysły. Można je edytować i dostosowywać, gdzie można formatować tekst oprócz dodawania numeracji i punktowania.

Na przykład, generując plan dotyczący grupy docelowej, możesz uwzględnić definicję docelowych klientów, ich grupę demograficzną, zachowanie, lokalizację i persony.

Niektóre slajdy Plannuh dotyczące planu strategii marketingowej to Badanie i analiza rynku, Cele marketingowe, Cele firmy, Ceny i opakowanie, Analiza konkurencji i Strategia kanału sprzedaży.

Xtensio

Xtensio to portal współpracy, w którym można znaleźć piękne szablony i prezentacje, w tym szablon planu marketingowego. Pomaga w określeniu podstawowych celów firmy i nakreśleniu jasnej mapy drogowej dla szybszego rozwoju firmy.

Korzystając z tego szablonu, organizacje mogą opracować silny plan marketingowy składający się z taktycznych i strategicznych planów marketingowych, które mają dla klientów. Nadaje się również do tworzenia angażującej wizualnie strategicznej mapy drogowej dla zespołu marketingowego.

Użytkownicy mogą zachować spójność całej strategii marketingowej, wykorzystując ją. Ten szablon pomaga również zachować przejrzystość w całej firmie w zakresie efektywnego zarządzania zasobami i ich alokacji. Funkcje dostosowywania czcionek i kolorów zapewniają spójność marki.

Slite

Szukasz szablonów planów marketingowych, które pozwolą Ci nakreślić plan marketingowy Twojej firmy wraz z jego konkretnymi ramami czasowymi? Slite oferuje bezpłatne szablony planów marketingowych, które pomogą Ci z łatwością opracować praktyczny i użyteczny plan marketingowy.

Nie musisz inwestować cennych zasobów i czasu, aby stworzyć plan marketingowy, gdy masz ten szablon pod ręką. Te szablony strategii współpracy marketingowej sprawiają, że cały proces planowania jest łatwy i zwięzły, oferując jednocześnie solidną podstawę do rozpoczęcia.

Slite oferuje oddzielne szablony dla projektów marketingowych, eksperymentów marketingowych, biuletynów marketingowych i analizy konkurencji, dzięki czemu można je łatwo dostosować, aby dodać niezbędne dane.

Piękne.ai

Piękne.ai jest bardzo przydatny dla kadry kierowniczej, którzy muszą przygotować skuteczną prezentację planu marketingowego dla członków zespołu i interesariuszy. Korzystając z niego, użytkownicy mogą przedstawić przejrzysty obraz Twoich planów marketingowych.

Ten szablon prezentacji nie tylko uwalnia Cię od tworzenia slajdów od podstaw, ale także daje Ci swobodę kreatywności w slajdach. Chociaż ten szablon jest idealny do różnych celów, ludzie używają go głównie do kampanii reklamowych, propozycji marketingowych i planów marketingowych.

Ten szablon z Beautiful.ai zawiera 10 w pełni konfigurowalnych slajdów z infografikami i funkcjami projektowymi. Posiada dedykowane slajdy dotyczące struktury kampanii, budżetu, wykresu wzrostu, lejka marketingowego, agendy, celów i diagramu procesu.

Asany

Asany oferuje solidny szablon strategii marketingowej, którego możesz użyć do strategii swoich celów i zarządzania kluczowymi zasobami. Pozwala także scentralizować wszystkie plany związane z marketingiem na jednej platformie w celu bezproblemowej realizacji.

Niezależnie od tego, czy chcesz stworzyć strategię marketingową B2B, czy B2C, możesz zwiększyć i skalować wpływ marketingowy za pomocą tego szablonu Asana. Możesz go używać do tworzenia planów marketingowych dla marketingu cyfrowego, marketingu w mediach społecznościowych, marketingu treści i dowolnej innej strategii rynkowej.

Ten szablon umożliwia uwzględnienie postępu zadania, rangi priorytetu i stanu zatwierdzenia każdego kroku planu. Dzięki nim użytkownicy mogą tworzyć zadania z właścicielami, które można wykonać, regularnie aktualizować status i udostępniać plany członkom zespołu.

Wniosek

Stworzenie kompleksowej strategii marketingowej jest kluczem do udanego uruchomienia i zarządzania kampanią. Za pomocą omówionych powyżej szablonów planów marketingowych powinieneś być w stanie w krótkim czasie stworzyć strategię marketingu produktu.

Planując, możesz chcieć uwzględnić platformy marketingu SMS, aby dotrzeć bezpośrednio do użytkowników końcowych w celu promocji produktu.