Jak utworzyć lub usunąć stronę na Facebooku w 2023 r.?

Jeśli szukasz przewodnika na temat „Jak utworzyć/usunąć stronę na Facebooku”, jesteś we właściwym miejscu.

Media społecznościowe stały się nieodzowną częścią naszego życia. Niezależnie od tego, czy są to debaty polityczne, wiadomości o gwiazdach, trend wirusowy, czy jakikolwiek inny temat, który śledzisz na całym świecie, działa on teraz jako główne źródło komunikacji.

Główną zasługą jego popularności jest Facebook. Facebook, z około 3 miliardami aktywnych użytkowników na całym świecie, jest wiodącą platformą mediów społecznościowych, która łączy użytkowników z przyjaciółmi, rodziną i osobami o podobnych zainteresowaniach.

Dzięki temu firmy wykorzystały tę platformę mediów społecznościowych jako narzędzie marketingowe do przyciągania klientów i generowania wartościowych potencjalnych klientów. Strony na Facebooku umożliwiły firmom i osobom publicznym budowanie dużych społeczności, edukowanie odbiorców na temat ich produktów i usług oraz zwiększanie ich obecności w Internecie.

Nic dziwnego, że ponad 200 milionów firm aktywnie korzysta z Facebooka.

Przeczytaj ten artykuł, gdy mówimy o znaczeniu stron firmowych na Facebooku oraz o szczegółowym procesie tworzenia i usuwania strony na Facebooku.

Po co tworzyć stronę na Facebooku?

Niezależnie od wielkości firmy, strona firmowa na Facebooku jest bezpłatną reklamą online ofert Twojej firmy. Nie wydając ani grosza, firmy mogą dotrzeć do docelowych odbiorców i bezproblemowo pozyskać organiczne kontakty do potencjalnych klientów.

Źródło: Facebook

Nawet konsumenci stali się bierni i są bardziej zainteresowani, gdy firmy docierają do nich w sposób organiczny. Strony na Facebooku niosą ze sobą różne korzyści dla firm (lokalnych i globalnych, małych i dużych). Wszystkie wymienione są poniżej:

#1. Bezpośrednio łączy klientów z firmami

Strony biznesowe na Facebooku działają jak aktywne forum społecznościowe, na którym klienci łączą się bezpośrednio z markami. Działa jak cyfrowa poczta pantoflowa, dzięki której konsumenci mogą natychmiast nawiązać kontakt, dyskutować, zadawać pytania i poznawać markę.

Niezależnie od tego, czy będą to konstruktywne, czy destrukcyjne notatki od klientów; marki mogą natychmiast reagować na opinie, co jest doskonałym czynnikiem zwiększającym lojalność klientów. Im bardziej klienci poczują się wysłuchani, tym większe prawdopodobieństwo, że będą trzymać się Twojej firmy.

Ponadto regularne publikowanie postów na stronie na Facebooku zwiększa zaangażowanie i przyciąga najbardziej potencjalną grupę docelową.

#2. Zapewnia opłacalną ekspozycję Twojej marki

Ile kosztuje założenie strony na Facebooku? Absolutnie niczego!

Aby zbudować stronę firmową, wystarczy profil na Facebooku. Gdy umieścisz na stronie wszystkie istotne szczegóły, takie jak adres, godziny otwarcia, godziny otwarcia i adres witryny, będzie ona działać jak katalog firm w określonej kategorii, podobnie jak strona firmowa na LinkedIn.

Określając branżę, godziny pracy i adres oraz śledząc treść, Twoi docelowi użytkownicy mogą zdecydować, czy firma odpowiada ich potrzebom.

#3. Dotrzyj do swojej grupy docelowej

Facebook jest dla wszystkich! Nie oznacza to jednak, że firmy muszą docierać do nich wszystkich. Facebook dla Firm ma na celu dotarcie do docelowych odbiorców znajdujących się w określonych lokalizacjach i należących do danej grupy demograficznej lub rasy. Prowadzi to do skutecznej segmentacji klientów.

źródło: Freepik

Jeśli konsekwentnie publikujesz treści i korzystasz z określonych typów treści, algorytmy Facebooka identyfikują rodzaj działalności i docierają do odpowiednich odbiorców. Jeśli wyświetlasz reklamy na Facebooku na stronie swojej firmy, może ona szybko dotrzeć do docelowych odbiorców, określając lokalizację geograficzną, wiek, zainteresowania i inne. Poprawia to segmentację rynku, co wpływa na optymalizację współczynnika konwersji.

Załóżmy, że masz studio fitness i wyświetlasz reklamy na Facebooku. W takim przypadku możesz go zwiększyć, określając swoją lokalizację geograficzną w promieniu 10 km i kierując reklamy na mężczyzn i kobiety w wieku 15-50 lat.

#4. Testuj treść i przekaz marki

Co odróżnia Twoje media społecznościowe od reklam offline, takich jak billboardy czy ulotki?

Możesz przetestować i dostosować przekaz marki bez żadnych kosztów. Testując A/B reklam na Facebooku, możesz przetestować i przeanalizować, co działa we właściwym kierunku dla Twojej marki. Ponadto posty na Facebooku docierają tylko do określonej grupy odbiorców, co zmniejsza koszty, podczas gdy wszyscy mogą wyświetlać billboardy.

Dlaczego osoby publiczne potrzebują stron na Facebooku?

Tworzenie strony na Facebooku dla gwiazd publicznych przypomina budowanie marki. Strona osoby publicznej na Facebooku tworzy osobistą markę za Ciebie.

Na przykład przywódca polityczny będzie udostępniał posty mówiące o osiągnięciach swojej partii, omawiające problemy ze społeczeństwem i edukujące swoich zwolenników na temat celów politycznych.

Oto kilka dobrych powodów, dla których strony w mediach społecznościowych są dużym plusem dla osób publicznych:

#1. Budowanie marki

Niezależnie od tego, czy jest to LinkedIn, czy Facebook, Twoi obserwatorzy są bardziej zainteresowani przeczytaniem osobistej historii niż osiągnięciem biznesowym. Tak lubią marki Cred to zrobił i odniósł sukces.

Dyrektor generalny Cred, Kunal Shah, najpierw stworzył markę osobistą, a następnie przerzucił się na markę macierzystą. Podążając za autorytatywną osobą, ludzie ciekawią się, jaką markę posiada!

Co więcej, dyrektorzy generalni mogą dzielić się historiami sukcesu biznesowego poprzez opowiadanie historii oraz rozmawiać o problemach i rozwiązaniach, które interesują ludzi.

#2. Rozpowszechnianie informacji

Osoby publiczne mogą używać swoich stron na Facebooku do udostępniania ważnych aktualizacji, aktualności i informacji. Jest to cenne dla polityków i urzędników państwowych, którzy chcą komunikować się ze swoimi wyborcami lub gwiazdami.

Potraktuj stronę na Facebooku jako społeczność. Twoja strona publiczna na Facebooku działa jak społeczność obserwujących, którzy mogą angażować się w dany temat, dzielić się przemyśleniami i przesyłać osobiste wiadomości.

źródło: Freepik

Odpowiadając na komentarze i korzystając z funkcji takich jak transmisja na żywo, osoby publiczne mogą potwierdzić autentyczność swoich stron i odróżnić swój autentyczny profil od potencjalnych podszywających się lub fałszywych kont.

Czym różni się strona na Facebooku od profilu publicznego?

Jednym z wielu powodów, dla których potrzebujesz strony firmowej na Facebooku, są rygorystyczne warunki i zasady platformy. Według zasady Facebooka, tworzenie profilu publicznego do celów biznesowych jest niezgodne z ich warunkami.

Konsekwencją może być usunięcie lub trwałe zablokowanie Twojego konta na Facebooku. Przede wszystkim strona na Facebooku ma wiele zalet dla Twojej firmy, których nie może mieć profil publiczny.

#1. Page lubi pracować jako dowód autorytetu

Główną różnicą między profilem publicznym a stroną jest kwestia uprawnień. Podczas gdy profil publiczny pokazuje liczbę znajomych, strona na Facebooku wyświetla liczbę polubień i obserwujących.

Kiedy ktoś polubi Twoją stronę, również staje się obserwującymi. Oto migawka strony na Facebooku i obserwujących:

Źródło: Facebook

Dodawanie i zaprzyjaźnianie się z dowolną osobą na Facebooku jest dość łatwe. Ale nie możesz zdobyć polubień wszystkich na stronie. Publikując znaczące i wiarygodne treści na Facebooku, prawdopodobnie przyciągniesz uwagę odpowiednich odbiorców.

Wyższe polubienia strony są dowodem na to, że firma publikuje treści skierowane do określonej grupy odbiorców i branży.

#2. Strony dostarczają szczegółowych informacji i analiz

Twój biznes nie może opierać się na domysłach! Liczby mają kluczowe znaczenie dla śledzenia, czy wszystko idzie we właściwym kierunku. Dzięki stronie na Facebooku możesz uzyskać wgląd w swoje posty i śledzić zaangażowanie użytkowników.

Analityka Facebooka udostępnia różne wskaźniki, w tym:

  • Polubienia strony i komentarze (średnio 30 dni)
  • Całkowita stawka po okresie zaangażowania,
  • Porównuje wydajność strony w określonym czasie
  • Kliknięcia postów

Nie ma takiej funkcji, która umożliwiałaby uzyskanie zbiorczego rejestru polubień strony, komentarzy i kliknięć postów.

#3. Wyświetlaj reklamy, aby zwiększyć zaangażowanie.

Kiedy publikujesz post na swojej stronie na Facebooku, możesz zauważyć mały przycisk, który wyświetla go jako reklamę. Niestety profil publiczny na Facebooku nie ma takiej opcji, ponieważ Reklamy mają wyłącznie charakter komercyjny.

Nawet jeśli chcesz wyróżnić swoje osobiste osiągnięcia lub naukę wśród dużej grupy odbiorców, jest to możliwe dzięki reklamom na Facebooku. Promując swoje posty, możesz kierować reklamy do określonej sekcji odbiorców i uzyskać większe zaangażowanie na swojej stronie.

#4. Elastyczność w przypisywaniu wielu ról

Strona firmowa na Facebooku umożliwia administratorowi przypisywanie ról, jeśli na stronie jest wielu użytkowników. Administratorzy mogą przypisywać różne role, takie jak redaktor, moderator i menedżer zadań, z których każda ma ograniczone uprawnienia i ograniczenia.

W ten sposób właściciele stron mogą przypisywać swoim użytkownikom różne role, takie jak odpowiadanie na prośby klientów, tworzenie treści i udostępnianie ich, publikowanie ofert pracy i nie tylko.

#5. Twórz i zarządzaj różnymi stronami

Wyobraź sobie, że logujesz się i wylogowujesz do różnych profili, jeśli zarządzasz wieloma firmami. Na szczęście strony na Facebooku umożliwiają zarządzanie wieloma stronami z jednego profilu publicznego.

Możesz płynnie przełączać się z jednej strony na drugą, aby zarządzać i publikować swoje treści. A najlepsze jest to, że nie ma ograniczeń co do liczby stron, które możesz utworzyć. Dlatego strony na Facebooku są najlepsze, jeśli chcesz prowadzić wiele stron biznesowych.

Tak robi każda agencja mediów społecznościowych.

Przeczytaj także: Narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi do zarządzania wieloma kontami.

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Teraz, gdy znasz już zalety stron na Facebooku, przejdźmy od razu do szczegółowego procesu tworzenia stron na Facebooku.

Niezależnie od tego, czy chcesz utworzyć stronę dla swojej firmy, czy osoby publicznej, masz do wyboru różne opcje.

Krok 1: Wybierz osobiste konto na Facebooku

Aby utworzyć stronę swojej firmy lub osoby publicznej, potrzebujesz konta osobistego na Facebooku. Konto, którego użyjesz do utworzenia strony, będzie Twoim kontem administratora. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku i przejdź do Stwórz stronę opcja.

Możesz także skorzystać z opcji Menu po lewej stronie, aby wybrać opcję „Utwórz stronę”.

Krok 2: Podaj swoje dane

Kolejnym krokiem jest podanie podstawowych danych Twojej strony. Później należy podać więcej szczegółów, ale do kontynuowania potrzebne są trzy podstawowe informacje, ponieważ będą one widoczne na pierwszej stronie Twojej strony.

  • Nazwa: To pole zawiera nazwę Twojej firmy lub tytuł strony. Jeśli na Facebooku znajduje się ta sama firma lub firma co Twoja, musisz dodać deskryptor, aby był jasny dla obserwujących.
  • Kategoria: Do wyboru są różne opcje kategorii. Zacznij wpisywać nazwę kategorii, a wyświetli się sugestia dostępnych opcji.
  • Opis: opisz swoją firmę w jednym lub dwóch wierszach i upewnij się, że zawiera słowo kluczowe.

Następnie dotknij „Utwórz stronę”, aby kontynuować.

Otóż ​​to; Twoja strona na Facebooku jest aktywna i gotowa!

Krok 3: Dodaj więcej informacji

Teraz mamy kilka dodatkowych informacji, które pomogą Twojej firmie stać się bardziej widoczną. Dodaj informacje o firmie, takie jak godziny pracy, lokalizacja, adres strony internetowej i inne istotne szczegóły, aby Twoja marka była bardziej zauważalna.

Krok 4: Dodaj zdjęcie profilowe i okładkę

Aby Twoja marka była bardziej rozpoznawalna, zaleca się dodanie logo firmy i zdjęcia na okładce. Twoje zdjęcie profilowe powinno zawierać logo Twojej marki i kreatywne zdjęcie na okładce.

Twoje zdjęcie na okładce może zawierać stronę zespołu, kolorowy tekst i slogan.

Optymalny rozmiar logo strony i obrazów okładki to:

  • Zdjęcie profilowe: format kwadratowy, co najmniej 170 x 170 pikseli
  • Zdjęcie na okładce: 851 x 315 pikseli

Krok 5: Dodaj przycisk CTA

Chcesz, aby Twoi obserwatorzy trafili na Twoją witrynę lub stronę docelową? Wypróbuj funkcję przycisku CTA na stronie swojej firmy, ponieważ wezwanie do działania jest integralną częścią szybszych konwersji.

Możesz edytować przycisk wezwania do działania dostosowany do tego, co mają robić Twoi obserwujący. Po lewej stronie kliknij przycisk „Edytuj połączenie”, aby wyświetlić różne opcje dostosowywania wezwania do działania.

Wybierz, czy chcesz zarezerwować spotkanie, zarejestrować się, obejrzeć sklep, czy też chcesz, aby Twoi klienci wysyłali Ci wiadomości Whatsapp.

Możesz także przetestować lub usunąć przycisk, jeśli nie jest on wymagany.

W ten sposób tworzysz swoją stronę na Facebooku. W następnym kroku możesz zaprosić znajomych z Facebooka do polubienia strony Twojej firmy, co może być odskocznią dla Twojej strony.

Zacznij publikować swoje posty i obserwuj budowanie zaangażowania.

Po co usuwać stronę na Facebooku?

Istnieje mnóstwo powodów, dla których potrzebujesz strony na Facebooku i kilka dobrych powodów, aby ją usunąć.

Przyjrzyjmy się tym powodom, dla których musisz usunąć swoją stronę:

  • Troska o prywatność: ostatnie skandale dotyczące prywatności ujawniły wrażliwą stronę Facebooka. Wiele firm i osób publicznych opuściło Facebooka i jest bliskie usunięcia swojego konta na Instagramie, ponieważ czują się niekomfortowo w związku z praktykami Meta w zakresie gromadzenia danych i potencjalnym nadużyciami.
  • Brak aktywności: na Facebooku jest mnóstwo martwych stron, które pozostają nieaktywne od lat. Nawet jeśli ponownie zaczniesz publikować posty, będzie Ci trudno zdobyć zaangażowanie tak jak wcześniej.
  • Chęć rozpoczęcia od nowa: niektórzy chcą zacząć od nowa i stworzyć stronę od zera, bez bagażu starej strony na Facebooku. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem może być rozpoczęcie nowej strony.

Jak usunąć stronę na Facebooku?

Wykonaj poniższe kroki, aby usunąć swoją stronę na Facebooku:

1. Zaloguj się do swojego konta na Facebooku i przejdź do stron.

2. Wybierz stronę, którą chcesz usunąć.

3. Na stronie przewiń w dół Meta Business Suite.

5. Kliknij Ustawienia.

4. Kliknij „Ustawienia ogólne”.

5. Przewiń stronę w dół, gdzie pojawi się opcja „Usuń stronę”.

6. Naciśnij „Edytuj”.

7. Kliknij stronę Usuń trwale: XYZ.

8. Kliknij Usuń stronę. Zrobione!

Nadal masz możliwość przywrócenia strony w ciągu 30 dni od usunięcia. Po 30 dniach Twoja strona zostanie trwale usunięta.

Wniosek

Publiczna strona na Facebooku to świetny sposób, aby Twoja marka była widoczna i wyprzedzała konkurencję. Przy tak dużej bazie klientów na Facebooku, logiczne jest, że potrzebujesz strony dla swojej firmy.

Wszystko, czego potrzebujesz, to świetna strategia dotycząca treści i zachować spójność ze swoimi postami. Dowiedz się, kiedy najlepiej publikować posty na Facebooku i w razie potrzeby zastosuj w praktyce narzędzia optymalizacyjne Facebooka, aby zwiększyć zaangażowanie.