Jak utworzyć lub usunąć stronę na Facebooku w 2023 r.?

Photo of author

By maciekx

Jeżeli poszukujesz instrukcji, jak założyć lub skasować stronę na platformie Facebook, to trafiłeś idealnie.

Portale społecznościowe stały się istotnym elementem naszego życia. Niezależnie od tego, czy śledzisz debaty polityczne, doniesienia o celebrytach, internetowe trendy, czy też dowolny inny temat globalny, media społecznościowe są obecnie głównym kanałem komunikacji.

Facebook odegrał kluczową rolę w popularyzacji tych mediów. Z liczbą około 3 miliardów aktywnych użytkowników na całym świecie, Facebook jest wiodącą platformą, która łączy ludzi z ich bliskimi, rodziną oraz osobami o zbliżonych zainteresowaniach.

Dzięki temu firmy wykorzystują Facebook jako narzędzie marketingowe, aby przyciągać klientów i generować cenne kontakty. Strony na Facebooku umożliwiają firmom i osobom publicznym budowanie silnych społeczności, informowanie odbiorców o ich produktach i usługach oraz wzmacnianie obecności w sieci.

Nie dziwi zatem fakt, że ponad 200 milionów firm aktywnie korzysta z Facebooka.

Zapraszamy do lektury tego artykułu, gdzie omówimy znaczenie firmowych stron na Facebooku, a także krok po kroku przedstawimy proces ich tworzenia i usuwania.

Dlaczego warto założyć stronę na Facebooku?

Niezależnie od rozmiaru Twojej firmy, strona firmowa na Facebooku jest darmową formą reklamy online dla Twojej oferty. Bez ponoszenia żadnych kosztów, firmy mają możliwość dotarcia do wybranej grupy odbiorców i pozyskiwania potencjalnych klientów w sposób naturalny.

Źródło: Facebook

Współcześni klienci są coraz bardziej pasywni, a naturalne dotarcie do nich przez firmy wzbudza ich większe zainteresowanie. Strony na Facebooku oferują wiele korzyści dla przedsiębiorstw o różnej skali działania – zarówno lokalnych, jak i globalnych, małych i dużych. Oto niektóre z nich:

#1. Bezpośrednie połączenie klientów z firmami

Biznesowe strony na Facebooku działają jak aktywne forum, gdzie klienci mogą bezpośrednio komunikować się z markami. Funkcjonuje to jako swoiste cyfrowe pole do wymiany opinii, gdzie konsumenci mogą nawiązywać kontakt, rozmawiać, zadawać pytania i poznawać markę.

Niezależnie od tego, czy komentarze klientów są konstruktywne, czy krytyczne, marki mają możliwość natychmiastowego reagowania na feedback, co jest ważnym czynnikiem wzmacniającym lojalność klientów. Im bardziej klienci czują się wysłuchani, tym większe prawdopodobieństwo, że pozostaną wierni danej firmie.

Ponadto, regularne publikowanie treści na stronie Facebooka zwiększa zaangażowanie i przyciąga najbardziej zainteresowaną grupę docelową.

#2. Opłacalna promocja marki

Ile kosztuje założenie strony na Facebooku? Nic!

Do utworzenia strony firmowej wystarczy profil na Facebooku. Po dodaniu wszystkich istotnych danych, takich jak adres, godziny otwarcia, dane kontaktowe i adres strony internetowej, strona zaczyna działać jak katalog firm w danej branży, podobnie jak profil firmowy na LinkedIn.

Ustalając branżę, godziny pracy oraz adres, i regularnie publikując treści, Twoi docelowi użytkownicy będą mogli ocenić, czy firma odpowiada ich potrzebom.

#3. Dotarcie do grupy docelowej

Facebook jest platformą dla każdego! Nie oznacza to jednak, że firmy muszą kierować swoje działania do wszystkich. Facebook dla Firm umożliwia dotarcie do wybranej grupy odbiorców w określonej lokalizacji, o konkretnych cechach demograficznych czy zainteresowaniach, co prowadzi do efektywnej segmentacji klientów.

źródło: Freepik

Jeśli systematycznie publikujesz treści, które są dopasowane do charakteru Twojej działalności, algorytmy Facebooka rozpoznają jej rodzaj i dotrą do odpowiednich odbiorców. Jeżeli zdecydujesz się na reklamę na Facebooku, strona Twojej firmy może szybko trafić do grupy docelowej, uwzględniając lokalizację geograficzną, wiek, zainteresowania i inne parametry, co poprawia segmentację rynku i optymalizuje wskaźnik konwersji.

Przykładowo, jeśli prowadzisz studio fitness i promujesz się na Facebooku, możesz zawęzić zasięg reklamy do osób mieszkających w promieniu 10 km oraz kierować ją do kobiet i mężczyzn w wieku od 15 do 50 lat.

#4. Testowanie treści i przekazu marki

Co odróżnia działania w mediach społecznościowych od tradycyjnych form reklamy, jak billboardy czy ulotki?

Możesz bez dodatkowych kosztów przetestować i dopasować przekaz marki. Dzięki testom A/B na Facebooku możesz analizować, jakie rozwiązania są najbardziej skuteczne dla Twojej marki. Dodatkowo, posty na Facebooku trafiają tylko do określonej grupy docelowej, co zmniejsza koszty, w przeciwieństwie do billboardów, które widzą wszyscy.

Dlaczego osoby publiczne potrzebują stron na Facebooku?

Stworzenie strony na Facebooku dla osób publicznych jest elementem budowania marki. Strona osoby publicznej w naturalny sposób kreuje jej wizerunek.

Na przykład, polityk będzie publikować posty o dokonaniach partii, omawiać problemy społeczne i edukować wyborców o celach politycznych.

Oto kilka powodów, dla których obecność w mediach społecznościowych jest dużym atutem dla osób publicznych:

#1. Budowanie marki

Niezależnie od tego, czy chodzi o LinkedIn, czy Facebook, Twoich obserwatorów bardziej interesują osobiste historie niż sukcesy biznesowe. Przykładem jest Cred, który odniósł sukces dzięki tej strategii.

Dyrektor generalny Cred, Kunal Shah, najpierw zbudował swoją markę osobistą, a dopiero potem przeniósł te działania na markę firmy. Idąc za autorytetem, ludzie naturalnie interesują się tym, jaką markę on promuje!

Ponadto, dyrektorzy generalni mogą dzielić się swoimi historiami sukcesu, rozmawiać o wyzwaniach i rozwiązaniach, które mogą być ciekawe dla szerokiej publiczności.

#2. Rozpowszechnianie informacji

Osoby publiczne mogą wykorzystywać strony na Facebooku do udostępniania ważnych komunikatów, aktualności i informacji. Jest to cenne narzędzie dla polityków, urzędników państwowych, którzy chcą komunikować się z wyborcami, czy celebrytów.

Traktuj swoją stronę na Facebooku jako społeczność. Twoja strona publiczna jest miejscem, gdzie obserwatorzy mogą angażować się w dyskusje, dzielić swoimi przemyśleniami i wysyłać wiadomości prywatne.

źródło: Freepik

Odpowiadając na komentarze i korzystając z funkcji takich jak transmisje na żywo, osoby publiczne mogą potwierdzać autentyczność swoich stron i odróżniać je od potencjalnych podszywających się kont lub fałszywych profili.

Czym różni się strona na Facebooku od profilu publicznego?

Jednym z wielu powodów, dla których potrzebujesz firmowej strony na Facebooku, są surowe zasady platformy. Zgodnie z regulaminem Facebooka, tworzenie profilu publicznego do celów biznesowych jest niezgodne z jego warunkami.

Konsekwencją może być usunięcie lub trwałe zablokowanie konta. Ponadto, strona na Facebooku ma wiele korzyści dla firmy, których nie oferuje profil publiczny.

#1. Polubienia strony jako dowód autorytetu

Główną różnicą między profilem publicznym a stroną jest sposób prezentacji popularności. Podczas gdy profil publiczny pokazuje liczbę znajomych, strona na Facebooku wyświetla liczbę polubień i obserwujących.

Kiedy ktoś polubi Twoją stronę, automatycznie staje się jej obserwującym. Oto przykładowy wygląd strony na Facebooku i obserwujących:

Źródło: Facebook

Dodawanie i przyjmowanie znajomych na Facebooku jest dość łatwe. Jednak zdobycie polubień strony wymaga już zaangażowania. Publikując wartościowe i wiarygodne treści, masz szansę przyciągnąć uwagę odpowiedniej grupy odbiorców.

Wysoka liczba polubień jest dowodem na to, że firma publikuje treści skierowane do konkretnej grupy odbiorców i branży.

#2. Strony oferują szczegółowe dane i analizy

Działania biznesowe nie mogą opierać się na przypuszczeniach! Liczby są kluczowe dla monitorowania postępów. Dzięki stronie na Facebooku możesz uzyskać wgląd w efektywność swoich postów i śledzić zaangażowanie użytkowników.

Analityka Facebooka udostępnia różne wskaźniki, w tym:

  • Polubienia i komentarze strony (średnio z 30 dni)
  • Całkowite zaangażowanie
  • Porównanie wyników strony w określonym czasie
  • Kliknięcia postów

Nie ma funkcji umożliwiającej uzyskanie takiego zestawienia na profilu publicznym.

#3. Reklamy zwiększające zaangażowanie

Podczas publikowania posta na stronie na Facebooku, możesz zauważyć przycisk pozwalający na jego promowanie. Niestety, profil publiczny na Facebooku nie ma takiej opcji, ponieważ reklamy mają wyłącznie charakter komercyjny.

Nawet jeśli chcesz wyróżnić swoje osiągnięcia czy umiejętności wśród szerokiej grupy odbiorców, jest to możliwe dzięki reklamom na Facebooku. Promując posty, możesz kierować reklamy do konkretnych grup odbiorców i zwiększyć zaangażowanie na stronie.

#4. Elastyczność w przypisywaniu ról

Strona firmowa na Facebooku umożliwia administratorowi przypisywanie ról innym użytkownikom. Administratorzy mogą przypisywać role takie jak redaktor, moderator i menedżer, z różnymi uprawnieniami i ograniczeniami.

Właściciele stron mogą w ten sposób delegować zadania, takie jak odpowiadanie na zapytania klientów, tworzenie i udostępnianie treści, publikowanie ofert pracy i inne.

#5. Tworzenie i zarządzanie wieloma stronami

Wyobraź sobie, jak uciążliwe byłoby logowanie i wylogowywanie się z różnych profili, jeśli zarządzasz wieloma firmami. Na szczęście strony na Facebooku pozwalają na zarządzanie wieloma profilami z jednego konta publicznego.

Możesz łatwo przełączać się między stronami, aby zarządzać i publikować treści. Co najważniejsze, nie ma ograniczeń co do liczby stron, które możesz utworzyć. Dlatego strony na Facebooku są najlepszym rozwiązaniem dla osób, które prowadzą wiele firm.

Tak działa każda agencja social media.

Przeczytaj także: Narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi do obsługi wielu kont.

Jak stworzyć stronę na Facebooku?

Teraz, gdy znasz już zalety stron na Facebooku, przejdźmy do omówienia procesu ich tworzenia krok po kroku.

Niezależnie od tego, czy chcesz utworzyć stronę dla firmy, czy osoby publicznej, proces jest podobny.

Krok 1: Wybór osobistego konta na Facebooku

Aby utworzyć stronę dla swojej firmy lub osoby publicznej, potrzebujesz konta osobistego na Facebooku. Konto, które wykorzystasz do utworzenia strony, będzie kontem administratora. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku i przejdź do opcji Utwórz stronę.

Możesz też skorzystać z menu po lewej stronie i wybrać opcję „Utwórz stronę”.

Krok 2: Uzupełnienie danych

Kolejnym krokiem jest podanie podstawowych danych strony. Później będziesz miał możliwość dodania więcej informacji, ale na początek musisz podać trzy podstawowe dane, które będą widoczne na stronie głównej:

  • Nazwa: W tym polu wpisz nazwę firmy lub strony. Jeśli na Facebooku jest już firma o podobnej nazwie, dodaj doprecyzowanie, aby uniknąć nieporozumień.
  • Kategoria: Wybierz odpowiednią kategorię z dostępnych opcji. Zacznij wpisywać nazwę kategorii, a system podpowie Ci dostępne opcje.
  • Opis: W jednym lub dwóch zdaniach opisz swoją działalność, upewniając się, że zawiera odpowiednie słowo kluczowe.

Następnie kliknij „Utwórz stronę”, aby przejść dalej.

I to wszystko! Twoja strona na Facebooku jest już aktywna.

Krok 3: Dodanie dodatkowych informacji

Teraz dodaj więcej informacji, które pomogą Twojej firmie zyskać większą widoczność. Podaj dane o firmie, takie jak godziny otwarcia, lokalizacja, adres strony internetowej i inne istotne szczegóły, aby Twoja marka była bardziej rozpoznawalna.

Krok 4: Dodanie zdjęcia profilowego i okładki

Aby Twoja marka była łatwiej rozpoznawalna, dodaj logo firmy oraz zdjęcie w tle. Twoje zdjęcie profilowe powinno zawierać logo firmy, a zdjęcie okładki powinno być atrakcyjne i kreatywne.

Twoje zdjęcie w tle może przedstawiać członków zespołu, elementy graficzne, a także slogan.

Optymalne wymiary logo i zdjęć w tle:

  • Zdjęcie profilowe: format kwadratowy, minimum 170 x 170 pikseli
  • Zdjęcie w tle: 851 x 315 pikseli

Krok 5: Dodanie przycisku CTA

Chcesz, aby Twoi obserwatorzy trafili na Twoją stronę internetową? Dodaj przycisk CTA, ponieważ wezwanie do działania jest niezbędne do szybszej konwersji.

Możesz edytować przycisk CTA, dostosowując go do tego, co mają zrobić obserwujący. Po lewej stronie kliknij przycisk „Edytuj przycisk wezwania do działania”, aby zobaczyć różne opcje.

Wybierz, czy chcesz, aby użytkownicy mogli zarezerwować wizytę, zarejestrować się, przejrzeć ofertę sklepu, czy wysłać wiadomość na WhatsApp.

Możesz również przetestować lub usunąć ten przycisk, jeśli nie jest potrzebny.

W ten sposób tworzysz stronę na Facebooku. Następnie, możesz zaprosić znajomych do polubienia nowej strony.

Zacznij publikować posty i obserwuj, jak rośnie zaangażowanie.

Po co usuwać stronę na Facebooku?

Istnieje wiele powodów, dla których potrzebujesz strony na Facebooku, ale są też sytuacje, w których warto ją usunąć.

Oto powody, dla których możesz chcieć usunąć swoją stronę:

  • Obawy o prywatność: liczne afery dotyczące prywatności pokazały mniej korzystną stronę Facebooka. Wiele firm i osób publicznych opuściło Facebooka, a niektórzy zastanawiają się nad usunięciem kont na Instagramie, ponieważ niepokoi ich polityka Meta dotycząca gromadzenia danych i potencjalnych nadużyć.
  • Brak aktywności: na Facebooku istnieje wiele nieaktywnych stron, które od lat nie publikują żadnych treści. Nawet jeśli postanowisz wznowić aktywność, trudno będzie Ci osiągnąć dawny poziom zaangażowania.
  • Chęć rozpoczęcia od nowa: niektórzy chcą zacząć od nowa i stworzyć stronę od podstaw, bez bagażu starej strony. W takim przypadku usunięcie i założenie nowej strony może być dobrym rozwiązaniem.

Jak usunąć stronę na Facebooku?

Wykonaj następujące kroki, aby usunąć stronę na Facebooku:

1. Zaloguj się na konto na Facebooku i przejdź do zakładki Strony.

2. Wybierz stronę, którą chcesz usunąć.

3. Na stronie przewiń w dół do Meta Business Suite.

4. Kliknij Ustawienia.

5. Kliknij „Ustawienia ogólne”.

6. Przewiń stronę w dół, aż zobaczysz opcję „Usuń stronę”.

7. Kliknij „Edytuj”.

8. Kliknij „Usuń stronę: XYZ”.

9. Kliknij Usuń stronę. Gotowe!

Wciąż masz możliwość przywrócenia strony w ciągu 30 dni. Po upływie 30 dni strona zostanie trwale usunięta.

Podsumowanie

Publiczna strona na Facebooku jest skutecznym sposobem, aby zwiększyć widoczność marki i wyprzedzić konkurencję. Biorąc pod uwagę ogromną bazę użytkowników Facebooka, posiadanie strony firmowej jest logicznym posunięciem.

Ważna jest dobra strategia publikowania treści oraz regularność postów. Warto również poznać optymalne godziny publikowania na Facebooku i w razie potrzeby stosować narzędzia optymalizujące, aby zwiększyć zaangażowanie.


newsblog.pl