Laptop HP nie łączy się z Wi-Fi w systemie Windows 10 (ROZWIĄZANY)

Sieć Wi-Fi jest łatwa w konfiguracji i łatwa do podłączenia. Urządzenia mobilne mogą łączyć się z siecią Wi-Fi po wyjęciu z pudełka, a komputery stacjonarne zwykle potrzebują tylko sterownika. Windows 10 zainstaluje standardowe sterowniki przy pierwszym uruchomieniu komputera, ale odpowiednie sterowniki zostaną zainstalowane później lub można je zainstalować ręcznie.

Laptop HP nie łączy się z Wi-Fi

Laptop HP nie łączy się z Wi-Fi?

Chipy i sterowniki Wi-Fi nie są takie same. Przekonasz się, że niektóre laptopy mogą łatwiej łączyć się z siecią Wi-Fi niż inne. Sprowadza się to do różnicy w sprzęcie (używanym chipie bezprzewodowym) i konfiguracji sprzętowej.

Podstawowa kontrola

Jeśli Twój laptop HP nie łączy się z siecią Wi-Fi, przeprowadź następujące testy.

Sprawdź, czy inne dostępne urządzenie może połączyć się z siecią.
Zbliż się do routera i sprawdź, czy się łączy.
Uruchom ponownie router i laptopa.

Jeśli laptop nie łączy się, wypróbuj następujące rozwiązania.

1. Zapomnij i dołącz ponownie do sieci

Zapomnij o sieci, z którą próbujesz się połączyć, a następnie spróbuj ponownie do niej dołączyć.

Otwórz aplikację Ustawienia za pomocą skrótu klawiaturowego Win + I.
Przejdź do Sieć i Internet.
Wybierz kartę WiFi.
Kliknij Zarządzaj znanymi sieciami.
Wybierz sieć i kliknij Zapomnij.
Uruchom ponownie system.
Na pulpicie kliknij ikonę WiFi w zasobniku systemowym.
Wybierz sieć i wprowadź hasło.

2. Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią bezprzewodową

System Windows 10 ma wbudowane narzędzie do rozwiązywania problemów, które może rozwiązać problemy z kartą bezprzewodową i zresetować ją.

Otwórz aplikację Ustawienia za pomocą skrótu klawiaturowego Win + I.
Przejdź do Aktualizacje i zabezpieczenia.
Wybierz Rozwiązywanie problemów.
Kliknij Dodatkowe narzędzia do rozwiązywania problemów.
Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z połączeniami internetowymi i zastosuj wszystkie zalecane poprawki.
Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z kartą sieciową i zastosuj wszystkie zalecane poprawki.
Uruchom ponownie system.

3. Zaktualizuj sterownik sieci bezprzewodowej

Sprawdź, czy należy zaktualizować sterownik karty sieci bezprzewodowej. Jeśli tak, aktualizacja prawdopodobnie rozwiąże problem z kartą sieciową.

Otwórz Menedżera urządzeń.
Rozwiń Karty sieciowe.
Kliknij prawym przyciskiem myszy kartę bezprzewodową i wybierz Aktualizuj sterowniki.
Wyszukaj w Internecie sterowniki i zainstaluj je.
Uruchom ponownie system.

4. Zainstaluj zastrzeżone sterowniki

Jeśli nigdy nie instalowałeś zastrzeżonych sterowników dla karty sieci bezprzewodowej, może to być przyczyną, dla której laptop nie łączy się z siecią Wi-Fi.

Odwiedź oficjalne HP witryna ze sterownikami.
Wybierz Laptop i wprowadź numer seryjny lub kod serwisowy.
Poszukaj sterowników sieci bezprzewodowej, pobierz je i zainstaluj.
Uruchom ponownie system.

5. Zainstaluj aktualizacje systemu Windows 10

Zainstaluj oczekujące aktualizacje systemu Windows 10. Oczekujące aktualizacje mogą zakłócać działanie systemu, dlatego nie należy ich odkładać.

Otwórz aplikację Ustawienia za pomocą skrótu klawiaturowego Win + I.
Przejdź do Aktualizacje i zabezpieczenia.
Wybierz kartę Windows Update.
Kliknij przycisk Sprawdź aktualizacje.
Pobierz i zainstaluj aktualizacje.
Uruchom ponownie system.

Wniosek

Laptopy HP na ogół nie mają problemów z kartą sieciową. Niektóre systemy mogą nie mieć tak dużego zasięgu, jak inne, więc spróbuj usiąść bliżej routera lub użyj repeatera dla sieci.