Jak napisać i sprzedać e-booka

Obecnie żyjemy w czasach, w których wszystko jest w formie elektronicznej — na przykład bankowość elektroniczna, handel elektroniczny, prezenty elektroniczne, bilety elektroniczne i wiele innych.

Dzieje się tak, ponieważ rzeczy elektroniczne przynoszą wygodę w naszym życiu. A ludzie uwielbiają ten sposób robienia wszystkiego z dowolnego urządzenia iz dowolnego miejsca. Teraz ludzie chcą również, aby większość ich rzeczy była obecna w formie elektronicznej.

W rezultacie książki nie mogą być oderwane od tego rodzaju stylu życia. To dlatego, że duża część populacji lubi czytać. Aby rozpieszczać ich zamiłowanie, wydawcy opracowali eBooki.

To podtrzymuje miłość ludzi do czytania.

Zanim dowiemy się szczegółowo o publikowaniu eBooka, najpierw zrozummy, czym jest eBook.

Co to jest e-book?

Mówiąc najprościej, eBook to książka w formie elektronicznej lub cyfrowej. Książki elektroniczne to nieedytowalne książki, które są dostępne w formie cyfrowej, dzięki czemu czytelnicy mogą je czytać na komputerach, telefonach komórkowych i nie tylko. Książki elektroniczne można również ponownie wlać, co oznacza, że ​​niezależnie od tego, na jakim ekranie je przeglądasz, będą idealnie pasować do Twojego ekranu.

Korzyści z e-booka

E-booki to doskonała alternatywa, można powiedzieć, że najlepsze rozwiązanie w stosunku do książek w miękkiej oprawie. Oto kilka głównych korzyści, jakie oferuje eBook.

# 1. Oszczędzanie przestrzeni

Niektórzy ludzie lubią książki i uwielbiają posiadać różne książki. Dla takich moli książkowych eBooki mogą zaoszczędzić miejsce. Ponieważ w przeciwnym razie możesz potrzebować specjalnego pomieszczenia na swoje fizyczne książki. A dla tych, którym brakuje miejsca, eBooki mogą zdziałać cuda.

#2. Ekonomiczny

Książki w miękkiej oprawie wiążą się z produkcją, drukowaniem, wysyłką i innymi kosztami. Z drugiej strony eBooki nie wiążą się z żadnym rodzajem aktywności. W rezultacie możesz opublikować e-booka w znacznie bardziej przystępnych cenach.

#3. Przyjazny dla środowiska

Do produkcji papierowych książek zużywa się duże ilości papieru, co skutkuje wycięciem milionów drzew. Wszystko to przyczynia się do problemów środowiskowych, globalnego ocieplenia itp. Książki elektroniczne stanowią doskonałą, przyjazną dla środowiska alternatywę. Możesz dołożyć swoją cegiełkę do ratowania przyrody, publikując e-booka.

#4. Przenośny

Możesz nosić e-booki w dowolnym miejscu bez żadnego obciążenia. Czytelnicy mogą je czytać na dowolnym urządzeniu bez żadnych ograniczeń. To sprawia, że ​​eBooki są całkiem wygodne.

Jak znaleźć pomysły na tematy do e-booków?

Znalezienie odpowiedniego tematu eBooka jest koniecznością zgodnie z Twoimi możliwościami. Będziesz miał pojęcie o tym, co Twoi odbiorcy chcą przeczytać. Poza tym powinieneś mieć odpowiednią wiedzę w temacie. Dzieje się tak dlatego, że powinieneś dostarczać swoim odbiorcom poprawne i rzetelne informacje.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci znaleźć pomysły na tematy.

  • Zidentyfikuj niszę swojego eBooka: Zanim przejdziesz do tematu, musisz jasno określić niszę swojego eBooka. To znacznie zawęzi obszar tematyczny.
  • Badania za pomocą narzędzi analitycznych do popularnych tematów: Analiza mediów społecznościowych i blogów to najlepsze sposoby na odkrywanie popularnych tematów. Możesz przejrzeć starsze blogi, aby zobaczyć, który z nich ma więcej wyświetleń.
  • Używaj słów kluczowych do znajdowania popularnych treści: Słowa kluczowe pomagają identyfikować popularne treści. Będzie również oferować takie wskaźniki, jak udziały na Twitterze, zaangażowanie na Facebooku i inne.
  • Zbadaj konkurencję: Badanie konkurencji jest dość ważne. Pomoże Ci to pokonać konkurencję, tworząc lepsze pomysły i treści.

Jak długi powinien być e-book?

Najlepiej sprzedające się książki w sieci mają zazwyczaj 30-50 stron. Liczba ta może czasami sięgać około 100, gdy masz długi temat. Nie jest to jednak konieczne; Książki elektroniczne mogą mieć również mniej niż 20 stron.

Ale jaka powinna być idealna długość?

Odpowiedź brzmi: nie jest to sprawa ważna. Ważną rzeczą jest wartość, którą możesz dodać do swojego eBooka.

Jak napisać i wydać e-booka?

Napisz dobrą książkę

Napisanie dobrej książki to pierwsza i najważniejsza rzecz, która może sprawić, że Twój eBook zawojuje rynek. Powinien być w stanie zaangażować czytelników i oddać sprawiedliwość tematowi. Twój eBook powinien odpowiadać na wszystkie pytania Twoich odbiorców.

Powinien być również dobrze wypolerowany i zaprezentowany. Powinien być również kompletny i dobrze napisany.

Napisz idealny opis książki

Opis książki jest uważany za przekaz dla czytelnika. Jest to sposób na podsumowanie całego eBooka i poinformowanie go, dlaczego musi go kupić.

Opis książki powinien wyjaśniać, w jaki sposób Twój eBook poprawi ich życie i pomoże w określonej dziedzinie. Powinieneś być w stanie pozwolić im uwierzyć, że Twój eBook jest tym, co może im pomóc. Dobry opis książki zwiększy sprzedaż.

Stwórz angażującą okładkę

Ludzie mogą również oceniać Twojego eBooka po okładce. Upewnij się więc, że masz najbardziej wciągającą i reprezentacyjną okładkę. Tak jak wygląd fizycznej książki, kolory i ilustracje przyciągają czytelników, tak samo liczy się wygląd eBooka.

Okładka książki w dużej mierze ma swój wkład. Projekt książki powinien wyglądać na łatwy, a nie skomplikowany. Ludzie uznają twoją książkę za czytelną tylko wtedy, gdy wygląda interesująco. Aby uzyskać profesjonalną okładkę, powinieneś zatrudnić profesjonalnego grafika.

Wybierz odpowiednią platformę wydawniczą

Istnieje wiele platform publikowania e-booków, z których możesz wybierać. Różne platformy oferują różne rodzaje usług i planów. Na przykład jedną z popularnych platform jest Amazon. Jej platforma wydawnicza jest określana jako KDP lub Kindle Direct Publishing.

Niektóre platformy pomagają również w promowaniu e-booków i znajdowaniu odpowiednich czytelników. Odpowiednia platforma zapewnia wygodny dostęp do różnych opcji dystrybucji.

Ustal cenę

Książki elektroniczne mogą pomóc Ci uzyskać wyższe marże zysku dzięki niższym kosztom produkcji. Warto jednak zauważyć, że czytelnicy również chcą płacić mniej za e-booki niż za książki drukowane. Powinieneś więc o tym pamiętać i zdecydować o cenie swojego eBooka.

Zidentyfikuj ten słodki punkt, który będzie dobrze działał dla czytelników i dla Ciebie. Dobrym pomysłem jest zbadanie cen podobnych produktów u konkurencji. Możesz również wziąć pod uwagę długość swojego eBooka, jego gatunek, wielkość odbiorców itp. Możesz zmienić cenę, jeśli pierwsza taktyka sprzedaży nie działa prawidłowo.

Prześlij swój eBook

Po określeniu ceny i platformy wydawniczej nadszedł czas, aby przesłać e-booka. Różne platformy mają różne scenariusze. Możesz śledzić proces wymagany przez wybraną platformę.

Tutaj może być konieczne dodanie szczegółów eBooka, okładki, manuskryptu itp. Musisz także wybrać prawa do dystrybucji, plany licencyjne itp.

Publikować

Po zakończeniu przesyłania nadszedł czas, aby go opublikować. Publikacja ostateczna sprawi, że Twój eBook będzie widoczny na platformie.

Jak sprzedać swój ebook?

Teraz jesteś gotowy do publikacji eBooka. Czas to sprzedać i dotrzeć do odbiorców. Jednym z wygodnych sposobów sprzedaży jest bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Dzieje się tak, ponieważ jeśli posiadasz witrynę internetową, będziesz mieć aktywną publiczność. W ten sposób Twój eBook może dotrzeć bezpośrednio do nich.

Jeśli go nie masz lub chcesz mieć nowe miejsce na eBooka, Amazon jest idealną platformą. To wspaniała platforma do samodzielnego publikowania dla małych i średnich wydawców. Może pomóc Twojemu e-bookowi uzyskać doskonałą widoczność i dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Alternatywnie możesz rozważyć sprzedawców detalicznych, takich jak Kobo, Apple i Nook. Twój eBook może uzyskać niesamowitą ekspozycję na tych platformach.

Często zadawane pytania

Czy sprzedaż ebooków jest trudna?

Nie, sprzedaż eBooka nie jest trudnym zadaniem. Ale tak, musisz postępować zgodnie z najlepszymi praktykami podczas pisania, projektowania i dystrybucji swojego eBooka. Dzięki doskonałemu planowi możesz sprzedawać swoje e-booki równie łatwo i zadziwiająco.

Jakie rodzaje e-booków najlepiej się sprzedają?

Niektóre z najlepiej sprzedających się gatunków e-booków to:
1. Religia i duchowość
2. Samopomoc
3. Wspomnienia i biografie
4. Nauki społeczne i polityka
5. Naturalne środki zaradcze

Jak zarabiać na swoim e-booku?

Poniżej znajdują się kroki, aby zarabiać na swoim eBooku:

Krok 1: Wybierz unikalny i popularny temat
Krok 2: Napisz wysokiej jakości e-booka
Krok 3: Wybierz odpowiednią platformę wydawniczą
Krok 4: Stwórz strategię marketingową
Krok 5: Wybierz cenę
Krok 6: Opublikuj swojego eBooka

Ostatnie słowa

Omówiliśmy więc wszystko na temat e-booków. Stwórz przemyślaną strategię przed jej opublikowaniem. Te wskazówki pomogą Ci napisać idealny eBook i sprawić, że odniesie sukces.

Następnie możesz zbadać od A do Z informacje o zabezpieczeniach marketingowych.