Nie można zaprzeczyć, że treść naprawdę jest królem i jest to coś, na co marketerzy, a także twórcy treści, przysięgają od lat.
To naprawdę ma sens, ponieważ ludzie codziennie konsumują treści – od mediów społecznościowych po blogi i tak dalej, nasza globalna konsumpcja treści online podwoiła się w 2020 roku.
Oznacza to również, że jest to złoty okres na codzienne generowanie nowych treści, aby utrzymać czytelników w napięciu.
Regularne sprawdzanie nowych treści zapewnia, że Twoja platforma jest na bieżąco z najnowszymi informacjami i każdego dnia ma coś nowego do zaoferowania swoim czytelnikom.
Jedynym problemem jest to, że musimy znaleźć popularne tematy do pisania, a regularne ich pozyskiwanie nie zawsze jest łatwe.
Dlatego w tym poście omówimy niektóre z najlepszych platform, których możesz użyć do wyszukiwania popularnych tematów i planowania codziennego kalendarza treści, aby być na bieżąco z harmonogramem publikowania.
Spis treści:
W jaki sposób tematy zyskujące popularność mogą pomóc w selekcji treści?
Włączenie popularnych tematów jako części kalendarza treści to świetna strategia, aby każdego dnia przyciągać wzrok do treści.
Jednym z prostych sposobów zbadania tego jest wzięcie jako przykład algorytmu trendów Twittera. Jeśli zauważysz, Twitter ma osobny sposób wskazywania tematów trendów i są to tweety/tematy, które mają maksymalne zaangażowanie w danym okresie.
Nie tylko Twitter, ale także wiele innych platform mediów społecznościowych wykorzystuje tę potężną metodę prezentowania tego, co jest „gorące”, aby utrzymać zaangażowanie użytkowników w erze zmieniających się czasów.
Wybór popularnych tematów nie jest szczególnie trudny. W rzeczywistości wszystko, co musisz zrobić, to wiedzieć o ostatnich wydarzeniach i rozmowach toczących się w przestrzeni kosmicznej i przekazywać je swoim czytelnikom za pośrednictwem swoich treści.
Pomaga to również w stworzeniu zdrowej bazy czytelników, którzy każdego dnia będą z niecierpliwością wyczekiwać Twoich treści, ucząc się czegoś nowego przy minimalnym wysiłku.
Przeczytaj także: Najlepsze narzędzia do generowania unikalnych pomysłów na tematy blogów
Korzyści z pisania o popularnych tematach
Pisanie o popularnych tematach ma zdecydowanie zbyt wiele zalet. Niektóre z nich to:
- Pomaga uzyskać więcej udostępnień treści, ponieważ popularne tematy są już popularne wśród tłumu
- Tworzy ogromny wzrost ruchu na Twojej stronie bez wysiłku
- Pomaga poprawić twoje umiejętności badawcze i pisarskie
- Pozycjonuje Cię jako wiarygodną, wartościową i znającą się na rzeczy markę
- Pomaga zwiększyć sprzedaż, wykorzystując świeże i aktualne treści
Dodatkowo pomoże Ci przyciągnąć ruch organiczny z wyszukiwarek bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na optymalizację treści.
Chociaż lista może być długa, ważne jest, aby mieć świadomość, że codzienne identyfikowanie popularnych tematów może być potężnym zadaniem. Korzystanie z narzędzia, które pomoże Ci je wybrać, daje Ci przewagę w postaci odkrywania trendów na wczesnym etapie i daje wystarczająco dużo czasu na przygotowanie dla nich treści.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się najlepszym narzędziom, które pozwalają to zrobić w najlepszy możliwy sposób.
Dojrzeć
Zaufany przez Google, Adobe, Unilever, The New York Times i inne duże firmy, Glimpse naprawdę pomaga uzyskać „przebłysk” przyszłości.
Jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do utrzymywania najwyższej jakości treści dzięki identyfikowaniu tematów, zanim staną się one trendem.
Daje dogłębną analizę tematu, który może stać się trendem i obiecuje długoterminowy wzrost.
Narzędzie może analizować zachowania konsumenckie milionów użytkowników w Amazon, Instagram, Youtube, Reddit, Twitter i innych źródłach.
W pewnym sensie można powiedzieć, że to Google Trends na sterydach.
Wybuchające tematy
Założona przez Briana Deana z Backlinko, Exploding Topics to proste, ale potężne narzędzie, które pozostaje łatwe w użyciu. Pomoże Ci zidentyfikować najnowsze trendy w ciągu kilku minut i uderzyć w nie, zanim zrobi to Twoja konkurencja.
W porównaniu z innymi narzędziami nie ma wielu funkcji, ponieważ głównym celem jest dostarczanie tylko popularnych tematów i robi to bardzo dobrze.
Wszystko, co musisz zrobić, to ustawić filtry w wynikach wyszukiwania, a zostaną wyświetlone odpowiednie informacje. Możesz także zapisać się do ich newslettera, aby otrzymywać informacje o najnowszych trendach wraz z innymi ważnymi danymi.
Google Trends
Trendy Google, jedno z najczęściej używanych narzędzi przez marketerów i ekspertów SEO, śledzi globalne trendy wyszukiwania i wyszukuje wysokiej jakości dane, do których można uzyskać dostęp za pomocą kilku filtrów, takich jak:
- Data
- Geolokalizacja
- Typ wyszukiwania
- Kategoria
- Rok
Fakt, że to narzędzie jest w całości połączone z wyszukiwarką Google, sprawił, że trendy stały się kopalnią treści dla wielu osób.
Po prostu nie możesz się pomylić z tą platformą, ponieważ jest prosta, podstawowa i bardzo skuteczna.
SparkToro
Spark Toro to niszowe narzędzie, które przedstawia wszystkie gorące tematy przed Twoimi oczami. Słynie ze zbierania informacji o najnowszych trendach w przestrzeni cyfrowej, w szczególności SEO, marketingu i technologii.
Wyciąga trendy z liczby udostępnień, które użytkownicy wykonali za pomocą swoich kont w mediach społecznościowych. Algorytm wyłapuje to, co przyciąga największą uwagę w Internecie, i bezproblemowo dostarcza je do Ciebie.
Tej platformy nie trzeba przedstawiać. Śmiało można powiedzieć, że Reddit jest obecnie jedną z czołowych platform odpowiedzialnych za tworzenie treści zyskujących popularność w internecie.
Oprócz nieskończonych możliwości ma różne subreddity, aby znaleźć tematy, które dobrze sobie radzą w Internecie. Możesz spojrzeć na ten konkretny subreddit o nazwie „Trending Reddits”, który codziennie przyciąga najbardziej interakcyjne posty.
Prezentuje również popularne obrazy, wiadomości, filmy, społeczności i popularne posty, które można filtrować według ocen, popularności, tematu i lokalizacji.
Jeśli szukasz gorących i popularnych tematów, gorąco polecam sprawdzanie tego i przeglądanie go codziennie.
HARO
HARO, co oznacza Help a Report Out, to platforma z nieskończoną liczbą tematów, które nabierają tempa w Internecie.
Chociaż nie jest to bezpośredni sposób na znalezienie popularnych tematów, jest to świetne narzędzie do otrzymywania powiadomień o tym, czego szukają najlepsze źródła w przestrzeni.
Jeśli jesteś blogerem, możesz zapisać się na regularne e-maile, które zasadniczo zawierają listę ważnych postów na blogu. Możesz czerpać od nich pomysły i inspiracje lub używać platformy jako narzędzia do budowania linków, aby zdobywać linki zwrotne do swojego bloga.
HARO udało się pozyskać między innymi Mashable, TIME, WSJ i Fox News jako swoich cennych klientów.
Feedly
Wskakuj z Leo, sztuczną inteligencją Feedly, która prowadzi Cię przez świat treści bez kiwnięcia palcem. Wszystko co musisz zrobić to:
- Znajdź i uporządkuj żądany kanał
- Pomóż Leo odciąć się od tego, co nieistotne
- Dziel się spostrzeżeniami ze swoim zespołem
Leo uczy się z Tobą w drodze i zapewnia, że Twoje dane osobowe pozostaną prywatne. To potężne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które pomoże Ci poznać najnowsze trendy w ciągu kilku sekund.
Trendy
Jak sama nazwa wskazuje, Trendly jest odpowiedzialny za pomoc w ustaleniu, jaki temat powinieneś przygotować na następny post na blogu. Dokłada wszelkich starań, aby powiedzieć, jak trend rozwijał się w pewnym okresie czasu.
Dzięki wersji pro możesz sprawdzić wyselekcjonowane trendy w ponad 10 różnych krajach innych niż Twój.
Ponadto przeprowadzi Cię przez sezonowe trendy, które mogą powrócić lub trendy, które mogą trwać dłużej niż rok w branży.
Przed podjęciem świadomej decyzji dotyczącej wersji płatnej możesz skorzystać z bezpłatnej wersji demonstracyjnej Trendly.
Obserwatorzy trendów
Absolutny faworyt wśród YouTuberów i innych twórców treści, Obserwatorzy trendów prowadzą Cię po tematach zyskujących na popularności w Twojej niszy.
To więcej niż tylko narzędzie. W rzeczywistości pomaga również w następujących kwestiach:
- Alerty trendów – informuje o nowych trendach i sposobach ich wykorzystania
- Tworzenie treści — Sugeruje, jak wykorzystać informacje do tworzenia treści
- Treści wirusowe – przy odpowiedniej ilości ciężkiej pracy Twój film może stać się wirusowy
- Przekierowanie i sprzedaż dodatkowa – uczy, jak wykorzystać ten ruch do zarabiania i zwiększania dochodów
Poza tym pomaga identyfikować słowa kluczowe o dużym potencjale i słowa kluczowe z ogona o niskiej konkurencji, które można wykorzystać do uzyskania przewagi nad konkurencją.
BuzzSumo
Dla wszystkich marketerów, przywitaj się ze swoim nowym najlepszym przyjacielem. BuzzSumo to fantastyczne narzędzie, które zbiera istotne informacje o najnowszych wydarzeniach wywołujących „szum” w Internecie. Po prostu wpisz domenę lub słowo kluczowe, a natychmiast otrzymasz wyniki.
To wszechstronne narzędzie, które obejmuje różne obszary. Na przykład narzędzie badawcze pozwala analizować różne punkty danych i identyfikować wpływowe osoby, które pomogą Ci poprawić wizerunek Twojej marki.
BuzzSumo ma 30-dniowy bezpłatny okres próbny, po którym możesz wybrać płatną subskrypcję.
BuzzFeed
Strona trendów BuzzFeed to świetny sposób na czerpanie popularnych tematów z całego świata.
Ponieważ ta witryna jest popularnym silnikiem opartym na treści wśród milenialsów i „pokolenia Z”, możesz znaleźć kilka naprawdę opłacalnych tematów do tworzenia treści. W rzeczywistości pomoże Ci to również szybciej dotrzeć do docelowych odbiorców.
BuzzFeed jest również znany ze swoich zabawnych quizów, które również gromadzą wiele danych, które można wykorzystać na swoją korzyść.
Notka autora
Używanie narzędzi do znajdowania popularnych tematów zamiast samodzielnego wyszukiwania ich ręcznie jest prawdopodobnie największą przysługą, jaką możesz wyświadczyć sobie i swojej firmie. Sprawia, że cały proces jest szybszy, łatwiejszy i znacznie bardziej efektywny.
To powiedziawszy, ważne jest również, aby pamiętać, że jakość jest ważniejsza niż ilość tworzonych treści. Pamiętaj, aby wybierać tylko treści, które są przeznaczone dla odbiorców i które przyniosą im korzyści.
Powyższe narzędzia pomogą Ci eksplorować Internet kreatywnym umysłem i znajdować niesamowite tematy w tym procesie.
Następnie użyj tych potężnych narzędzi do tworzenia treści, aby zwiększyć swoje działania marketingowe.