– Statystyki od A do Z na Instagramie –

Pomyśl o Analytics, ale dla Instagrama, tworzonych przez Instagram i o Instagramie. I oto masz Instagram Insights!

Niedawno Google ogłosiło, że 15% konsumentów w Stanach Zjednoczonych wykorzystuje Instagram jako główne narzędzie do wyszukiwania produktów. W połączeniu z danymi, które wskazują, że Instagram jest najpopularniejszą platformą do interakcji z markami, rysuje się obraz Instagrama jako lidera w tej dziedzinie.

Instagram dał też początek marketingowi influencerów i zainicjował niespotykany dotąd rozkwit małych biznesów. Dlatego, niezależnie od tego, czy jesteś przedsiębiorstwem, czy influencerem, powinieneś zgłębić tajniki Instagram Insights. Ale czym właściwie są te statystyki?

Co to są statystyki Instagrama?

Instagram Insights to zbiór narzędzi analitycznych udostępnianych przez Instagram, które pomagają użytkownikom monitorować skuteczność ich konta i lepiej zrozumieć swoją publiczność.

Instagram Insights jest dostępny tylko dla tych użytkowników, którzy posiadają profil publiczny – twórcy lub konto biznesowe. Jeśli masz konto prywatne, możesz je przekształcić w publiczne, aby móc analizować swoje statystyki.

Możesz wykorzystać Instagram Insights do śledzenia efektywności konkretnych postów i rolek, a także do identyfikacji pory dnia, w której Twoi obserwujący są najbardziej aktywni, oraz rodzaju treści, który najbardziej ich angażuje. Aktualnie ta funkcjonalność jest dostępna wyłącznie w aplikacji mobilnej Instagram.

Jak uzyskać dostęp do statystyk Instagrama?

Jak już wspomniano, Instagram Insights jest dostępny tylko dla posiadaczy kont publicznych. Poniżej opisano, gdzie znaleźć Instagram Insights w aplikacji mobilnej:

  • Przejdź do swojego profilu i wybierz „Panel profesjonalny”.
  • Możesz też kliknąć trzy równoległe linie w górnym rogu profilu i wybrać opcję „Statystyki”.
  • Alternatywnie, możesz wybrać konkretny post i kliknąć „Wyświetl statystyki” tego posta.

Instagram Insights dla Twojego konta będzie udostępniać dane z ostatnich 90 dni. Będziesz mieć możliwość przeglądania statystyk tylko z okresu, w którym korzystasz z profilu twórcy/firmy.

Kluczowe funkcje statystyk na Instagramie

Jakie dane możesz analizować w swojej aplikacji mobilnej? Sprawdź wszystkie dostępne funkcje:

Ostatnie najważniejsze informacje

W sekcji „Ostatnie najważniejsze wydarzenia” możesz sprawdzić, które z Twoich postów, relacji lub rolek zyskują największą popularność wśród odbiorców. W skrócie, jeśli zauważysz wyraźny wzrost zaangażowania pod swoimi postami, będzie to widoczne w tej sekcji.

Dowiesz się, czy masz treści o wysokiej skuteczności, które generują większe zaangażowanie, oraz o ile wzrosło zaangażowanie w określonym przedziale czasowym (30 lub 90 dni).

Przegląd

Aby uzyskać kompleksowy obraz efektywności Twojego konta, skorzystaj z sekcji „Przegląd”. Możesz porównywać dane z ostatnich 90 dni.

„Przegląd” pokazuje wzrost lub spadek trzech kluczowych wskaźników:

  • Zasięg kont
  • Zaangażowane konta
  • Całkowita liczba obserwujących

Klikając każdy z tych wskaźników, możesz również uzyskać szerszy wgląd w pochodzenie Twoich odbiorców (miasto, kraj), ich wiek i płeć.

„Przegląd” daje również dostęp do danych o obserwujących i nieobserwujących. Możesz też przeanalizować, które rolki, posty i relacje są najpopularniejsze pod względem liczby zapisów, udostępnień, odpowiedzi, polubień i komentarzy.

Twoje publikowane treści

Jeśli chcesz sprawdzić statystyki poszczególnych postów, relacji lub rolek, możesz to zrobić w ustawieniach każdego z nich.

Sprawdzisz liczbę udostępnień, zapisów, komentarzy i polubień. Dodatkowo, uzyskasz dostęp do całkowitej liczby kont, do których dotarł Twój post, a także rozkładu na obserwujących i nieobserwujących.

Reklamy

Jeśli emitujesz płatne reklamy na Instagramie, możesz monitorować ich efektywność dla każdego promowanego posta.

Jak wykorzystać statystyki Instagram Insights do rozwoju?

Zwiększenie liczby obserwujących na Instagramie staje się prostsze, gdy rozumiesz istotne wskaźniki, wiesz, gdzie je znaleźć i jak je wykorzystać:

#1. Analizuj zasięg

Zasięg konta na Instagramie lub pojedynczych postów możesz mierzyć w sekcji „Zasięg kont”. W sekcji „Przegląd” możesz mierzyć zasięg, analizując trzy kategorie:

  • Osiągnięte konta
  • Zasięg treści
  • Aktywność profilu

Wskaźnik „Osiągnięte konta” obliczany jest na podstawie unikalnych kont, które wyświetliły Twoje treści. Dowiesz się o ich wieku, lokalizacji i płci. Zobaczysz też liczbę osób, które nie obserwują Twojego konta, a wchodzą z nim w interakcję.

Wskaźnik „Zasięg treści” pokaże Ci łączną liczbę wyświetleń w odniesieniu do zasięgu postów, relacji i filmów. Zobaczysz także najskuteczniejsze posty w każdej z tych kategorii.

Wskaźnik „Aktywność profilu” ma na celu zmierzenie, jakie działania użytkownicy wykonują po wyświetleniu Twojego posta. Sprawdzisz liczbę wejść na profil, kliknięć w link do strony, adresów firmowych, przycisków połączeń, e-maili i SMS-ów, jeśli są dostępne.

#2. Mierz kliknięcia w witrynę

Aby sprawdzić, ile osób kliknęło w link do Twojej witryny, przejdź do panelu profesjonalnego Instagram Insights. Wykonaj następujące kroki: „Przegląd” > „Zasięg kont” > „Aktywność profilu”.

Przewiń w dół sekcji „Zasięg”, aby znaleźć „Aktywność profilu”. W tej sekcji uzyskasz również dostęp do danych dotyczących kliknięć przycisków tekstowych i adresów firmowych.

#3. Monitoruj nowych obserwujących

Przejdź do sekcji „Przegląd” w panelu profesjonalnym i spójrz na „Łączną liczbę obserwujących”, aby śledzić ich wzrost. Zobaczysz ogólny wzrost, liczbę osób, które zaczęły Cię obserwować, i tych, które przestały obserwować, w danym okresie czasu za pomocą wykresu.

Otrzymasz także dane o najpopularniejszych lokalizacjach (miastach i krajach) Twoich obserwujących. Dodatkowo, poznasz przedział wiekowy swoich obserwujących oraz rozkład na płeć, co pomoże Ci lepiej zrozumieć swoją grupę docelową.

Jednak najważniejsza metryka znajduje się na samym końcu. Więcej o tym poniżej!

#4. Zmodyfikuj czas/dzień publikacji

Analizując „Łączną liczbę obserwujących” w sekcji „Przegląd”, najważniejszym wglądem, jaki możesz uzyskać, jest informacja o tym, kiedy Twoi obserwujący są najbardziej aktywni. Możesz wykorzystać te dane do określenia, które godziny i dni tygodnia są dla Ciebie najbardziej efektywne.

Na ich podstawie możesz stworzyć strategię publikacji, która pozwoli Ci angażować obserwujących w czasie, gdy są najbardziej aktywni. To z kolei pomoże Ci planować posty w taki sposób, aby docierały do odbiorców, gdy są online, a nie o przypadkowej porze dnia.

#5. Sprawdź interakcje z treściami

Interakcje z treściami obejmują polubienia, komentarze, zapisy i udostępnienia. Aby sprawdzić te dane dla całego konta, przejdź do sekcji „Przegląd” > „Zaangażowane konta” > „Interakcje z treściami”.

Analizuj lokalizację, wiek i płeć zaangażowanych odbiorców, a także rozkład na obserwujących i nieobserwujących. Sprawdź liczbę interakcji dla każdej kategorii Twoich postów.

Dodatkowo zobaczysz listę najpopularniejszych rolek i postów posortowanych według liczby polubień oraz relacji posortowanych według liczby odpowiedzi.

#6. Uzyskaj dostęp do informacji o lokalizacji

Możesz przeanalizować lokalizację swoich odbiorców na trzy sposoby, w zależności od kategorii:

  • Osiągnięte konta
  • Zaangażowane konta
  • Całkowita liczba obserwujących

Każda z tych sekcji prezentuje najpopularniejsze miasta i kraje, z których pochodzą Twoi odbiorcy. W przypadku „Osiągniętych kont” są to unikalne konta, z którymi kontaktujesz się po raz pierwszy.

W przypadku „Zaangażowanych kont” analizujesz odbiorców, którzy wchodzą w interakcję z Twoimi treściami. Z kolei „Całkowita liczba obserwujących” pozwala Ci zrozumieć, z jakich miast i krajów pochodzą nowi obserwujący.

Możesz również śledzić te dane dla poszczególnych postów, aby sprawdzić, który post jest popularny wśród odbiorców z jakiej lokalizacji.

#7. Analizuj statystyki relacji

Oprócz analizy ogólnych statystyk konta, możesz też przeglądać dane dla każdej z Twoich relacji. Sprawdzisz zasięg, zaangażowanie kont i aktywność profilu.

Kliknij relację i wybierz kartę „Statystyki”. Zobaczysz przegląd „Osiągniętych kont”, „Zaangażowanych kont” i „Aktywności profilu” dla danej relacji.

Możesz również przeanalizować unikalne dane dotyczące nawigacji w relacjach. Dowiesz się, ile kont przeszło do następnej relacji, opuściło Twoją relację lub wróciło do niej.

#8. Sprawdź, czy Twój post pojawił się na stronie „Odkrywaj”

Czy wiesz, że możesz sprawdzić, w jaki sposób Twoi odbiorcy trafili na Twój post? Chociaż ta funkcja jest aktualnie dostępna tylko dla postów, możesz zobaczyć, ile kont znalazło Twój post na swojej stronie głównej.

Możesz również sprawdzić, ile osób znalazło Twój post na stronie „Odkrywaj”. To dobry sposób na zweryfikowanie, czy Twój post został wybrany przez algorytm Instagrama na tej stronie.

Co więcej, te dane pokazują również, ile kont znalazło ten post, odwiedzając Twój profil.

#9. Eksperymentuj z postami, rolkami i relacjami

Testuj nowe formaty i treści, a następnie analizuj statystyki Instagrama, aby sprawdzić, co ma największy zasięg lub angażuje Twoich odbiorców w największym stopniu. Eksperymentowanie to także dobry sposób na sprawdzenie, jakie treści są wybierane przez stronę „Odkrywaj” na Instagramie. To pozwoli Ci tworzyć podobne materiały w przyszłości.

Różne typy postów wywołują różne reakcje. Niektóre przyciągną nowych obserwujących, inne zdobędą miliony polubień, a jeszcze inne zwiększą liczbę zapisów i udostępnień.

Chociaż Instagram Insights to dobry punkt wyjścia do analizy danych, w dzisiejszym dynamicznym świecie mediów społecznościowych to nie wystarczy. Potrzebujesz profesjonalnych narzędzi, aby być o krok do przodu:

#1. Keyhole

Czy nadal śledzisz dane analityczne na Instagramie ręcznie? Keyhole może być rozwiązaniem, którego szukasz, dzięki zautomatyzowanemu gromadzeniu danych, zaawansowanemu monitorowaniu hashtagów i analizie konkurencji.

Dzięki bezpłatnemu okresowi próbnemu Keyhole udowodni Ci zwrot z inwestycji w Twoje kampanie i pomoże porównać wskaźniki influencerów. To pozwoli Ci podjąć lepsze decyzje, którego influencera zatrudnić w następnej kolejności. Uzyskaj dostęp do wskaźników zaangażowania influencerów i ulepszaj swoje kampanie poprzez korygowanie kursu w czasie rzeczywistym.

Stwórz lepsze strategie, monitoruj istotne konwersacje dzięki śledzeniu hashtagów i odblokuj analizę relacji, rolek i postów w jednym miejscu. Dodatkowo, twórz gotowe raporty analityczne dla klienta, które możesz udostępniać w formacie PDF lub za pośrednictwem pulpitu nawigacyjnego na żywo.

Najlepsze funkcje Keyhole to przyjazny dla użytkownika interfejs i rozbudowany program, który umożliwia dostęp do danych, których nigdy nie uzyskasz ręcznie. Odkryj tajemnice skutecznych kampanii na Instagramie i zdobądź ukryte dane!

#2. Iconosquare

Rozumienie analityki nie jest łatwe, ale Iconosquare Ci w tym pomoże. Z ponad 20 000 zadowolonych użytkowników, Iconosquare oferuje 14-dniowy bezpłatny okres próbny, który pozwoli Ci rozpocząć przygodę z analizą danych.

Zwiększ rozpoznawalność swojej marki, analizując zaangażowanie generowane przez Twoje treści. Poznaj dane demograficzne swojej społeczności, aby wspierać rozwój, i eksportuj wykresy jednym kliknięciem. To jeszcze nie wszystko!

Możesz stworzyć spersonalizowany pulpit, aby mieć dostęp do wszystkich swoich danych w jednym miejscu. Monitoruj dane w czasie rzeczywistym i otrzymuj automatyczne raporty z ponad 100 wskaźnikami.

Możesz również użyć Iconosquare do planowania publikacji postów lub generowania istotnych raportów analitycznych. Co więcej, możesz udostępniać swoje treści zespołowi do wglądu oraz identyfikować nieprzeczytane komentarze/wiadomości. Zapomnij o ręcznej pracy! Odzyskuj wzmianki i odpowiadaj na komentarze.

Funkcja losowego wyboru komentarzy pomoże Ci wyłonić ciekawe wypowiedzi. Możesz je wykorzystać do nawiązania interakcji z odbiorcami lub ogłaszania zwycięzców konkursów, loterii i innych akcji promocyjnych!

#3. Analisa

Działając w ponad 57 krajach, Analisa jest innowacyjnym narzędziem analitycznym opartym na sztucznej inteligencji, dedykowanym Instagramowi i TikTokowi. Użyj go, aby analizować dowolny hashtag lub profil publiczny, oraz mierzyć sukces kampanii.

Możesz również wykorzystać to narzędzie do porównania wyników influencerów, z analizą konkurencji. Poznaj dane demograficzne obserwujących i zwiększ liczbę autentycznych interakcji. Uzyskaj szczegółowe dane za niestandardowe okresy.

Możesz również użyć Analisa do optymalizacji treści poprzez analizę podpisów, wydajności i hashtagów postów. Chociaż podstawowa wersja programu jest bezpłatna, jest ograniczona tylko do ostatnich postów i ma dzienny limit.

Dzięki płatnym planom Pro, Plus i Premium możesz odblokować zaawansowany dostęp do analizy, monitorowania hashtagów i postów. Plany Premium zapewniają również dostęp do osobistych menedżerów kont i dostosowywanych raportów na żądanie.

Podejmuj decyzje oparte na danych dzięki statystykom Instagrama

Teraz, gdy wiesz, jak Instagram Insights może pomóc Ci w zrozumieniu ogólnych trendów i lepszym poznaniu grupy docelowej, pora wykorzystać to na swoją korzyść. Śledź swoje statystyki dla każdego posta, rolki i relacji, a raz w tygodniu analizuj „Przegląd” konta. Twórz strategie marketingowe, które rezonują z odbiorcami na podstawie dostępnych danych.

Jeśli nie chcesz ręcznie śledzić wszystkich danych, skorzystaj z polecanych narzędzi analitycznych. Zautomatyzują one funkcje analizy danych, dzięki czemu będziesz mieć więcej czasu na zrozumienie istotnych raportów i planowanie treści.

Możesz również zapoznać się z narzędziami do tworzenia relacji na Instagramie oraz ciekawymi programami do zmiany rozmiaru wideo, które przydadzą się na Instagramie.