Co jest lepsze, aby rozwijać swój biznes e-commerce?

Biznes online stał się nieodzowną częścią współczesnego stylu życia. Oferuje wygodę robienia zakupów z dowolnego miejsca, wiele opcji do wyboru, porównywania cen i innych.

Zakupy online rozwijają się wykładniczo. W 2020 roku ponad 2 miliardy ludzi robiło zakupy online, a sprzedaż e-detaliczna przekroczyła 4,2 biliona USD na całym świecie. Ponadto globalna pandemia przyspieszyła popyt na zakupy online, a wszędzie panowała blokada.

Dlatego jeśli jesteś przedsiębiorstwem, małym i średnim przedsiębiorstwem, a nawet startupem zajmującym się produktami e-commerce, potrzebujesz solidnej platformy do sprzedaży swoich produktów i usług.

Są na to dwa doskonałe rozwiązania – Adobe Commerce (wcześniej Magento) i Shopify i dają sobie nawzajem twardą konkurencję ze względu na swoje możliwości i przydatność dla różnych firm. To prowadzi nas do debaty – Adobe Commerce vs. Shopify – o wybór najlepszej platformy dla Twojego sklepu internetowego.

Zobaczmy, kto wygra.

Adobe Commerce a Shopify: czym one są?

Ważne jest, aby zrozumieć te dwie platformy indywidualnie, zanim przejdziemy do Adobe Commerce vs. Shopify: czym one są? Porównanie z Shopify. Da nam to jasny grunt do porównania ich i ich atrybutów.

Co to jest Adobe Commerce?

Adobe Commerce (wcześniej Magento) to platforma handlu elektronicznego typu open source wydana w 2008 roku przez Magento Inc. Działa jak platforma koszyka na zakupy i system zarządzania treścią (CMS) i umożliwia tworzenie dostosowywalnych witryn handlu elektronicznego oraz zarządzanie treścią, katalogiem i marketingiem.

Adobe Commerce jest napisany w PHP i korzysta z wielu frameworków PHP, takich jak Symfony i Laminas. Jego pierwotnym twórcą była kalifornijska firma Varien Inc., a kod źródłowy Magento jest objęty licencją Open Software License (OSL). W 2018 r. firma Adobe Inc. nabyła Magento za 1,68 mld USD.

Do tej pory zbudowano ponad 100 tys. sklepów internetowych przy użyciu Magento, a jego oprogramowanie pobrano aż 2,5 miliona razy. Platforma ta oferuje wysoki poziom dostosowywania, elastyczność i skalowalność do obsługi sklepów internetowych o różnej wielkości.

W 2015 roku Magento wydało Magento 2 z ulepszoną skalowalnością, buforowaniem stron i strukturą kodu, mniejszymi problemami z blokowaniem tabel, wbudowanymi fragmentami i nie tylko. Oferuje dwie platformy:

  • Magento Open Source: Jest to bezpłatna platforma typu open source, która pozwala programistom modyfikować kod i dostosowywać go w oparciu o ich wymagania.
  • Magento Commerce: Jest to wersja premium z pełną obsługą chmury, którą firmy mogą wykorzystać i zoptymalizować wydajność i sprzedaż swoich sklepów. Jest dostępny w dwóch typach – on-premise (Cloud Edition) i Platform-as-a-Service (Enterprise Edition).

Magento jest najlepsze dla średnich i dużych przedsiębiorstw, ponieważ jest wyrafinowane i potrzebuje zespołu IT, który zajmie się tworzeniem i zarządzaniem sklepem. Niektórzy z wybitnych użytkowników Magento to Nike, Jaguar, Landrover, Nestle Nespresso, Liverpool FC i Cox & Cox.

Co to jest Shopify?

Shopify to globalna platforma e-commerce założona w 2006 roku przez Tobiasa Lütkego, Scotta Lake’a i Daniela Wienanda. Pomaga stworzyć witrynę e-commerce za pomocą zaawansowanych narzędzi, które pomogą Ci pozyskać więcej klientów, zarządzać codziennymi zadaniami i zwiększyć sprzedaż.

Shopify to kanadyjska firma z siedzibą w Ottawie, która obsługuje ponad 1700 tys. firm zlokalizowanych w 175 krajach na całym świecie, generując do tej pory sprzedaż 200 miliardów USD, zgodnie ze stroną internetową Shopify.

To autorskie rozwiązanie wykorzystuje framework Ruby on Rails i oferuje łatwy sposób budowania sklepów internetowych. Ponieważ jest to w pełni hostowana platforma, możesz użyć Shopify, aby uprościć tworzenie i utrzymanie sklepu. Dzięki konstruktorowi bez kodu możesz nawet tworzyć sklepy bez żadnych umiejętności programistycznych. Ponadto doświadczeni programiści mogą go łatwo dostosować, aby dodać więcej funkcji.

Shopify może wspierać każdą firmę o dowolnej skali, niezależnie od tego, czy jest to startup, czy firma warta miliardy dolarów. Najlepsze marki korzystające z Shopify to The New York Times, BBC, Raymond, Kylie, Gymshark, Red Bull Gmbh, Heinz, David Beckham i Nescafe.

Magento vs. Shopify: jakie są różnice?

Podstawowa różnica w tym porównaniu Magento i Shopify polega na tym, że Magento jest samoobsługową platformą do tworzenia sklepów internetowych dla przedsiębiorstw. Jednak Shopify to zarządzana platforma w pełni hostowana. Zrozummy ich różnice w porównaniu z niektórymi parametrami zdefiniowanymi poniżej.

#1. Łatwość użycia

Wybrana platforma e-commerce musi być łatwa w użyciu, od tworzenia witryny po zarządzanie nią i jej utrzymanie. W przeciwnym razie możesz napotkać wiele problemów dotyczących elastyczności lub aspektów technicznych. Ostatecznie wpłynie to na Twoją witrynę, a sprzedaż może się zmniejszyć.

Dlatego wybierz prostsze rozwiązanie, które możesz przynajmniej zrozumieć i dokonać szybkich napraw. A jeśli jesteś programistą, musisz umieć się nim bawić bez wysiłku, aby zaoszczędzić czas i wysiłek. Oto porównanie Magento i Shopify pod względem łatwości użytkowania.

Magento: Krzywa uczenia się Magento jest bardziej stroma. Chociaż ma przejrzysty interfejs, potrzebuje wiedzy o kodowaniu do tworzenia i zarządzania sklepem. Dlatego musisz zatrudnić programistę do obsługi witryny lub nauczyć się jej, co oczywiście zajmie dużo czasu, zanim będziesz mógł zostać programistą.

Ponadto konfiguracja Magento jest nieco skomplikowana, dla której nowi programiści mogą czasami szukać wskazówek. Tak więc, jeśli nie wiesz, jak kodować lub nie masz programisty, lepiej go pominąć. W przeciwnym razie nie będziesz w stanie zbudować swojej witryny tak, jak chcesz, ani w razie potrzeby wprowadzić określonych poprawek. Jeśli masz wykwalifikowanego programistę, może zdziałać dla Ciebie cuda. Ale najważniejsze jest to, że Magento nie jest łatwe w użyciu.

Shopify: Shopify jest o wiele łatwiejszy w użyciu w porównaniu z Magento. Niezależnie od tego, czy jesteś programistą, czy nie, możesz go używać do tworzenia witryny, zarządzania nią i utrzymywania jej. Jest wyposażony w narzędzie do tworzenia witryn typu „przeciągnij i upuść”, motywy i rozszerzenia, aby ułatwić Ci pracę. Możesz łatwo dostosować swój sklep lub dokonać szybkich zmian i znaleźć wszystkie funkcje w panelu administracyjnym. A jeśli napotkasz jakiekolwiek problemy, zawsze możesz porozmawiać ze swoim dostawcą usług hostingowych.

Wynik: Shopify wygrywa ten punkt.

#2. Porównanie funkcji

Wybór między Magento a Shopify zależy od tego, ile przydatnych funkcji otrzymasz, aby spełnić funkcjonalne potrzeby Twojego sklepu. Oto jak to działa na dwóch platformach e-commerce.

Magento: Magento oferuje szeroką gamę funkcji spełniających różnorodne wymagania biznesowe, niezależnie od tego, czy prowadzisz średniej wielkości firmę, czy przedsiębiorstwo. Niektóre z jego wspaniałych funkcji to:

  • Podstawowe funkcje: Magento oferuje różne funkcje, takie jak koszyki, kolekcje, moduły kasowe, strony produktów i wbudowane funkcje.
  • Zarządzanie zapasami: Możesz tworzyć nieograniczone produkty i sprzedawać je. Ale ponieważ jest hostowany samodzielnie, możesz zauważyć zmniejszoną wydajność, jeśli dodasz zbyt wiele produktów.
  • Kody rabatowe i kupony: Możesz oferować klientom kody rabatowe i kupony, kiedy tylko chcesz.
  • Możliwość wielojęzyczności: Oferuje wsparcie w wielu językach jako wbudowaną funkcję, która pomaga dotrzeć do klientów na całym świecie.
  • Blogowanie: Możesz dodać sekcję bloga w swoim sklepie z pomocą programisty i dostosować ją tak, jak chcesz.
  • Marketing i promocja: Magento umożliwia sprzedaż dodatkową, sprzedaż krzyżową, ankiety, ostatnio oglądane przedmioty, listy życzeń i wiele innych.
  • Inne funkcje: Zawiera więcej funkcji, takich jak śledzenie zamówień, powiadomienia e-mail, zaawansowane raportowanie, segmentacja klientów, biuletyny, odzyskiwanie porzuconych koszyków i wiele innych.

Shopify: Jego funkcje są podstawowe, nie tak zaawansowane jak Magento, ale mogą wystarczyć startupowi lub małej firmie. Oto kilka funkcji:

  • Podstawowe funkcje: Podobnie jak Magento, otrzymujesz koszyki, strony produktów, kolekcje, moduły kasowe i tak dalej. Ale jeśli chcesz mieć jakieś zaawansowane funkcje, możesz potrzebować rozszerzenia.
  • Zarządzanie zapasami: Shopify umożliwia łatwe dodawanie nieograniczonej liczby produktów. Tutaj Shopify wyróżnia się, ponieważ integruje się bezpośrednio z aplikacją inwentaryzacji dropshipping.
  • Kody rabatowe i kupony: Jeśli masz podstawowy plan Shopify, ta funkcja jest niedostępna.
  • Wsparcie wielojęzyczne: Nie oferuje bezpośredniego wsparcia wielojęzycznego; potrzebujesz aplikacji i zintegruj ją ze swoim sklepem. Możesz też wynająć programistę, który zakoduje go za Ciebie.
  • Blogowanie: Shopify oferuje łatwą w użyciu funkcję blogowania.
  • Marketing i promocja: Otrzymujesz mapy witryn, integrację z mediami społecznościowymi, tagi SEO, dostosowywane nagłówki, metadane, klucze URL itp.
  • Inne funkcje: Obejmuje zarządzanie sklepem, szczegółowe analizy (nie w podstawowym planie), raportowanie, odzyskiwanie porzuconych koszyków i wiele innych.

Zwycięzca: Shopify oferuje więcej funkcji.

#3. Motywy i projekty

Projekt strony internetowej ma kluczowe znaczenie, ponieważ jest to pierwsza rzecz, którą Twoi klienci zauważą w Twoim sklepie. Dlatego porównajmy Magento i Shopify na podstawie oferowanych przez nich motywów, szablonów i projektów.

Magento: Lista motywów Magento jest dość ograniczona. W sumie jest około 16 motywów, a otrzymasz zarówno darmowe, jak i płatne opcje. Wśród nich 10 jest responsywnych na urządzenia mobilne, a inne możesz zareagować za pomocą kodu.

Co więcej, jeśli jesteś programistą, możesz samodzielnie tworzyć motywy i aktualizować swoje projekty, ale wymaga to obszernego kodowania. Dodatkowo możesz umieścić w sklepie suwaki produktów, animacje, newslettery itp. Jednak jego zdolność dostosowywania jest wyższa.

Shopify: Ma ogromną kolekcję motywów, ponad 100 darmowych i płatnych do eksperymentowania. Możesz użyć edytora motywów Shopify, aby dostosować motyw i dostosować projekt do wymagań Twojego sklepu.

Następnie możesz bez wysiłku dodawać treści, obrazy produktów, logo itp. w swoim sklepie bez kłopotów. Masz możliwość tworzenia motywów od podstaw za pomocą intuicyjnego kreatora przeciągania i upuszczania oraz dodawania nowych elementów. Możesz również łatwo dołączać obrazy produktów, logo i zawartość, zarządzać kolorami, modyfikować ich wygląd i wiele innych możliwości.

Zwycięzca: Shopify.

#4. Wydajność i szybkość

Szybkość to kluczowy aspekt sukcesu Twojego sklepu internetowego. Nawet drugie opóźnienie może obniżyć współczynniki konwersji, a klienci nie pozostaną na stronie, jeśli jest ona wolna.

Magento: Jeśli prowadzisz własny sklep, odpowiadasz za jego szybkość i wydajność. A jeśli zdecydujesz się na usługi hostingowe, szybkość będzie zależeć od dostawcy hostingu i jego technologii optymalizacji witryny. Więc jeśli masz zespół, może jesteś dobry. Ale jeśli nie, możesz uzyskać profesjonalną pomoc od programistów Magento.

Shopify: Ponieważ jest to w pełni hostowane rozwiązanie, które dba o szybkość i wydajność witryny. Sklepy Shopify są stosunkowo szybsze i nie napotkasz wielu problemów, chyba że dodasz zbyt wiele produktów i rozszerzeń. A jeśli wystąpi jakikolwiek problem, musisz skontaktować się z Shopify i go rozwiązać.

Zwycięzca: Nie ma wyraźnego zwycięzcy, ponieważ szybkość i hosting będą zależeć od gospodarza.

#5. Hosting i bezpieczeństwo

Hosting i bezpieczeństwo to poważne czynniki, które wymagają Twojej uwagi. Twój dostawca usług hostingowych musi oferować skalowalne, łatwe w obsłudze i bogate w funkcje rozwiązanie, które pomoże Ci szybko utworzyć witrynę i zarządzać nią, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo.

Magento: Jak wyjaśniono powyżej, Magento może być hostowane samodzielnie lub będziesz musiał skorzystać z usługi hostingowej innej firmy, takiej jak Nadmiar. Może kosztować kilka dolarów miesięcznie w zależności od różnych poziomów cenowych. Dodatkowo masz możliwość zmiany hosta, jeśli nie lubisz usług.

Ze względów bezpieczeństwa Magento oferuje ścisłe środki, takie jak ochrona przed atakami typu cross-site scripting (XSS) i clickjackingiem. Wydają również łatki i naprawiają luki w zabezpieczeniach, aby zapewnić maksymalne możliwe bezpieczeństwo. Ponadto możesz skorzystać z rozwiązania hostingowego z imponującymi funkcjami bezpieczeństwa, aby jeszcze bardziej chronić swój sklep.

Shopify: Ponieważ Shopify to w pełni zarządzana platforma handlu elektronicznego, nie musisz szukać rozwiązania hostingowego. Oferują wszystkie funkcje, które umożliwiają bezproblemowe uruchamianie witryny. Nie masz jednak możliwości zmiany hosta.

Ze względów bezpieczeństwa Shopify regularnie obsługuje poprawki bezpieczeństwa, aktualizacje i instaluje certyfikaty bezpieczeństwa. Oferuje szyfrowanie SSL i jest zgodny z PCI w celu zabezpieczenia poufnych danych. Jeśli jednak potrzebujesz wcześniejszej ochrony, musisz skontaktować się z Shopify; nie możesz robić rzeczy samodzielnie.

Zwycięzca: W przypadku hostingu nie ma wyraźnego zwycięzcy. Jeśli chodzi o kontrolę bezpieczeństwa, zwycięzcą jest Magento.

#6. Narzędzia sprzedaży i marketingu

Twoja platforma e-commerce potrzebuje dobrego zestawu narzędzi sprzedażowych i marketingowych, które pomogą dotrzeć do większej liczby osób i generować większe przychody.

Magento: Posiada ograniczoną liczbę narzędzi sprzedażowych i marketingowych. Jego narzędzia sprzedaży to odzyskiwanie porzuconych koszyków, ustalanie stałej ceny i rabatów procentowych, dostosowywanie kasy i sprzedaż w wielu kanałach, takich jak eBay, Amazon, Instagram itp.

Narzędzia marketingowe Magento nie są tak zaawansowane jak Shopify. Potrzebujesz rozszerzeń marketingowych i aplikacji do prowadzenia kampanii i tworzenia strategii. Jednak jego narzędzia SEO są dobre, które pozwalają edytować adresy URL, metatagi, opisy stron, tytuły stron i wspinać się po drabinie w rankingach wyszukiwarek.

Shopify: Niektóre z fantastycznych narzędzi sprzedaży to odzyskiwanie porzuconych koszyków, możliwość sprzedaży zarówno produktów cyfrowych, jak i fizycznych, sprzedaż w wielu kanałach, takich jak Amazon, Instagram, Facebook itp. Możesz także współpracować z licznymi usługami kurierskimi, takimi jak USPS, UPS, Kanada Poczta i DHL Express.

Shopify oferuje doskonałe narzędzia marketingowe dzięki integracji stron trzecich i możesz sprzedawać bezpośrednio na różnych platformach. W przypadku SEO Shopify polega na aplikacjach do edycji tagów alt obrazu, tytułów stron i nie tylko.

Zwycięzca: W przypadku sprzedaży i marketingu Shopify jest lepszy, ale Magento jest lepszy do kontroli SEO.

7. Aplikacje i dodatki/rozszerzenia

Możesz użyć aplikacji i dodatków lub rozszerzeń, aby dodać więcej funkcjonalności do swojego sklepu i uczynić go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów. Zarówno Magento, jak i Shopify obsługują wiele aplikacji i dodatków.

Magento: W Magento Marketplace możesz uzyskać ponad 5000 aplikacji i rozszerzeń, w tym opcje bezpłatne i płatne. Są dostępne dla SEO, przetwarzania płatności, sprzedaży, dodawania rabatów i kuponów, e-maili, tworzenia kampanii, wstawiania banerów i innych. Jednak do instalacji możesz potrzebować pewnych umiejętności kodowania, a bez odpowiedniej wiedzy możesz zepsuć się podczas instalowania rozszerzeń.

Shopify: Ma również tysiące aplikacji i rozszerzeń do wyboru, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Są dostępne do marketingu e-mailowego, platform mediów społecznościowych, wysyłki, dodawania cyfrowych odznak, analiz i tak dalej. Chociaż lista jest mniejsza niż na Magento, instalacja i używanie ich w Twoim sklepie jest znacznie łatwiejsze.

Zwycięzca: Jeśli jesteś programistą, Magento jest lepsze dzięki dodatkom i rozszerzeniom. Jeśli nie, skorzystaj z Shopify.

#8. Obsługa klienta i społeczność

Obsługa klienta jest koniecznością, zwłaszcza jeśli nie masz dużej wiedzy na temat technicznych aspektów swojego sklepu internetowego. A jeśli napotkasz problem, będziesz potrzebować responsywnej, szybkiej obsługi klienta, która Ci pomoże.

Magento: Magento ma silną społeczność setek i tysięcy programistów na całym świecie. Oznacza to, że możesz łatwo znaleźć programistów dla swojego projektu. Zawiera również doskonałe podręczniki użytkownika, dzięki którym można nauczyć się krok po kroku tworzenia sklepu.

Ponadto Magento oferuje dedykowane wsparcie 24/7 w Magento Commerce i Commerce Cloud. Korzystając z edycji open source, możesz uczyć się za pomocą wielu zasobów, takich jak samouczki, blogi, filmy itp., dostępnych online. Poza tym możesz również skorzystać z pomocy swojej firmy hostingowej.

Shopify: Shopify ma również dużą społeczność na całym świecie w ponad 175 krajach. Ponieważ jest to platforma hostowana, nie musisz koniecznie zatrudniać programisty do tworzenia i zarządzania swoim sklepem.

Oferują wsparcie 24/7 przez telefon i czat na żywo, wsparcie w mediach społecznościowych, wsparcie e-mail i centrum pomocy. Ponadto możesz skorzystać z zaawansowanego wsparcia specjalistów i uczyć się dzięki samouczkom wideo i wyjaśnieniu wątpliwości na ich forum społeczności.

Zwycięzca: Shopify.

#9. Ceny i procesory płatności

To, jaką usługę wybierzesz, zależy głównie od Twojego budżetu. Dlatego ważne jest, aby porównać Adobe Commerce i Shopify na podstawie ich cen i obsługiwanych przez nie środków przetwarzania płatności.

Magento: Magento ma trzy edycje – jedną darmową i dwie płatne. Jednak będziesz potrzebować rozwiązania hostingowego, aby zasilić swój sklep, jeśli nie chcesz hostować samodzielnie. Rozwiązania hostingowe są dostępne już za 5 USD miesięcznie do 200 USD miesięcznie.

Co więcej, jeśli masz duże przedsiębiorstwo i potrzebujesz rozbudowanych możliwości Magento, możesz skontaktować się z ich zespołem sprzedaży, aby uzyskać spersonalizowane ceny ich płatnych edycji.

Do przetwarzania płatności Magento oferuje ponad 150 bramek, skierowanych głównie do większych firm. Obejmuje zarówno płatne, jak i bezpłatne opcje, takie jak PayPal, Stripe, WorldPay, Converge i inne. Jednak instalacja może wymagać trochę pracy, więc możesz potrzebować programisty.

Shopify: Wraz z hostingiem upraszcza to cenę, ponieważ nie potrzebujesz hostingu stron trzecich. Oferuje trzy plany cenowe:

  • Shopify Basic: 29 USD/miesiąc, za 2 konta, 4 lokalizacje magazynowe, 2% opłaty transakcyjne
  • Shopify: 79 USD/miesiąc, za 5 kont, 5 lokalizacji magazynowych, 1% opłat transakcyjnych
  • Advanced Shopify: 299 USD miesięcznie, za 15 kont, 8 lokalizacji magazynowych, 0,5% opłat transakcyjnych.

Shopify obsługuje ponad 100 bramek do przetwarzania płatności, w tym Apple Pay, Amazon Pay, Stripe, PayPal i inne. Poza tym masz możliwość korzystania z Shopify Payments, która wymaga zerowych opłat za transakcje.

Zwycięzca: Proces płatności Shopify jest łatwiejszy w użyciu, a przy ustalaniu cen jest to remis.

Wniosek: co jest lepsze – Adobe Commerce czy Shopify?

Trudno powiedzieć, który z nich jest lepszy. Wybór platformy e-commerce w dużej mierze zależy od Twoich wymagań, skali i wielkości biznesu, budżetu oraz umiejętności programisty.

Jeśli nie jesteś programistą, chcesz mieć łatwą w użyciu platformę i nie chcesz zatrudniać programisty do tworzenia i obsługi sklepu, Shopify może być dla Ciebie lepszą opcją. Dotyczy to również małych firm, startupów i freelancerów z ograniczonymi budżetami.

Jeśli jednak prowadzisz działalność na poziomie korporacyjnym, prawdopodobnie rozsianym po całym świecie i chcesz mieć w pełni konfigurowalne rozwiązanie, które spełni Twoje obszerne wymagania, możesz wybrać Adobe Commerce. Możesz zatrudnić programistę i pozwolić mu zająć się wszystkim za Ciebie. Ponadto możesz sparować go z dobrą usługą hostingową, aby cieszyć się hostingiem, funkcjami i innymi korzyściami.

Problemy z wysyłką? Oto najlepsze interfejsy API wysyłkowe dla Twojej firmy, aby zaoszczędzić czas i pieniądze.