Czy jest to najlepsze narzędzie do wirtualnej współpracy?

Adobe Connect udostępnia wszechstronną platformę, na której możesz łatwo tworzyć i prowadzić wirtualne seminaria internetowe, spotkania i szkolenia.

Po ostatniej pandemii prawie każda branża stanęła w obliczu trudności w zarządzaniu pracownikami, partnerami, dostawcami i innymi osobami oraz współpracą z nimi.

Dlatego wiele organizacji zaczęło oferować swoim pracownikom pracę zdalną, a instytucje edukacyjne oferują naukę zdalną swoim uczniom.

Zapotrzebowanie na pracę lub naukę zdalną skłoniło organizacje do przyjęcia zaawansowanych rozwiązań zdalnych.

Adobe Connect to zdalne narzędzie oferujące płynną wirtualną tablicę do spotkań, szkoleń i nie tylko. Zmienia sposób, w jaki do tej pory kontaktowałeś się z odbiorcami, i zapewnia niesamowite możliwości, dzięki którym wirtualna współpraca będzie przyjemna.

W tym poście omówię Adobe Connect, jego funkcje i niektóre alternatywy dla Adobe Connect.

Adobe Connect: przegląd

Adobe Connect to pakiet oprogramowania do cyfrowej współpracy i nauki, umożliwiający prowadzenie konferencji internetowych, udostępnianie pulpitu i udostępnianie prezentacji. Narzędzie pozwala z łatwością konfigurować, zarządzać i prowadzić seminaria internetowe, prezentacje, programy szkoleniowe i nie tylko.

Otrzymasz pełną kontrolę nad wirtualnymi sesjami wraz z niestandardowymi i oszałamiającymi doświadczeniami. Dzięki Adobe Connect możesz prowadzić wciągające sesje edukacyjne i szkoleniowe, a także seminaria internetowe poświęcone marce, angażujące i dostosowane do Twoich potrzeb. Umożliwia także łatwe planowanie spersonalizowanych, niezawodnych i wysokiej jakości spotkań.

Startup o nazwie Presedia jako pierwszy opracował produkt i dołączył wtyczkę pierwszej generacji do konwersji programu PowerPoint na Flash wraz z modułem szkoleniowym. Produkt został następnie przejęty przez firmę Macromedia, która dodała komponent do konferencji internetowych znany jako Breeze Live.

W późniejszych wersjach Macromedia Breeze dodała cztery aplikacje, tj. Breeze Training, Breeze Events, Breeze Meeting i Breeze Presenter test. Wreszcie nazwa Macromedia została zmieniona na Adobe Connect, obejmując seminaria internetowe Adobe Connect, Connect Meetings i Connect Learning.

Adobe Connect jest odpowiedni dla różnych branż, od instytucji edukacyjnych i firm po rządy i organizacje pozarządowe. Instytucje edukacyjne wykorzystują tę platformę do zapewniania zajęć w wirtualnej klasie za pomocą interaktywnych sesji na żywo poprzez integrację z systemami zarządzania nauczaniem.

Agencje rządowe wykorzystują go jako środowisko wirtualne do szybkiego reagowania w sytuacjach awaryjnych, umożliwiając bezpieczną wymianę danych w czasie rzeczywistym na potrzeby współpracy między agencjami. Ponadto agencje rządowe korzystają również z tego pakietu oprogramowania do realizacji programów podnoszenia świadomości obywatelskiej i wspierania kluczowych operacji, w tym egzekwowania prawa, zdrowia i bezpieczeństwa publicznego, zarządzania lokalnego i nie tylko.

Przedsiębiorstwa korzystają z tej platformy do organizowania programów szkoleniowych, odpraw zespołowych, spotkań zespołów i wydarzeń marketingowych.

Funkcje Adobe Connect

Korzystając z funkcji Adobe Connect, mogłem z łatwością tworzyć seminaria internetowe, spotkania i wydarzenia. Możesz także uczynić je bardziej wciągającymi w porównaniu z interakcjami w prawdziwym życiu, tworząc bezpieczne i konfigurowalne doświadczenia wielokrotnego użytku. Sprawdźmy jego funkcje:

  • Pody: Jedną z najciekawszych funkcji, jakie znalazłem w Adobe Connect, są jego Pody. Są to funkcjonalne okna, które pełnią określone role i otwierają nowe możliwości projektowania w celu dostarczania wirtualnych wrażeń. Wystarczy dodać położenie, nazwę i rozmiar kapsuł, aby uzyskać wirtualne scenorysy, zwane układami.

Pody pomagają rozszerzyć możliwości wirtualnych pokoi. Możesz wybierać spośród niestandardowej biblioteki aplikacji Adobe Connect lub tworzyć własne aplikacje, korzystając z pakietu HTML SDK.

  • Układy: Adobe Connect umożliwia tworzenie scenorysów w celu skierowania uwagi uczestników na określony obszar. Gdy Twoja wirtualna scena będzie już gotowa, możesz wzbogacić ją o multimedia, ankiety, czaty, notatki, obrazy, interaktywne kursy i quizy.
  • Personalizacja marki: Kolejną niesamowitą funkcją jest możliwość dostosowania estetyki wirtualnego pokoju za pomocą logo firmy, kolorów i obrazów lub motywu i nastroju Twojej historii.
  • Szablony: możesz pozwolić swojemu zespołowi na dostęp do szablonów, aby łatwo przekształcić wirtualną scenę w prawdziwą. Korzystając z szablonów, mogłem łatwo i szybko tworzyć projekty. Dzięki Adobe Connect możesz tworzyć nieograniczoną liczbę stałych pokoi dla każdego licencjonowanego użytkownika, zapewniać spójne doświadczenia i konfigurować nowe pokoje.
  • Trwałość: Uczestnicy, prezenterzy i gospodarze mogą „wejść” bezpośrednio do stałych sal wielokrotnego użytku, które zostały wcześniej skonfigurowane. Możesz tworzyć i ponownie wykorzystywać quizy, treści i ankiety dla różnych odbiorców w różnym czasie.
  • Rysowanie i adnotacje: Adobe Connect umożliwia rozpoczęcie od pustej wirtualnej tablicy lub dodanie kolorów, adnotacji, kształtów i tekstu, aby skierować uwagę wszystkich uczestników tam, gdzie chcesz. Możesz pozwolić swoim uczestnikom zrobić to samo i wspólnie rysować na wirtualnym flipcharcie.

  • Pasek boczny: Pasek boczny zapewnia efektywną funkcję prezentera w obszarze udostępniania, który udostępnia notatki prezentera, zarys notatek prelegenta z możliwością przeszukiwania oraz nieliniową nawigację obok programu PowerPoint, dzięki czemu nie będzie potrzebny drugi monitor.
  • Podziały: Możesz podzielić główną klasę na kilka mniejszych sal. Tutaj możesz przypisać uczestników do podziału lub skorzystać z automatycznego podziału. Następnie możesz wypełnić każdy mniejszy pokój i przenieść zawartość z powrotem do pokoju głównego, aby uczyć się i dyskutować z większą grupą.
  • Czaty tematyczne: możesz uruchamiać różne instancje czatów na wirtualnej scenie, aby umożliwić uczestnikom angażowanie się w odpowiednie interakcje z rówieśnikami. Ponadto możesz używać emotikonów i kolorowego tekstu, aby zapewnić lepszą interakcję.
  • Działania i prośby: Adobe Connect umożliwia zaproszenie uczestników do zwrócenia ich uwagi lub umożliwienie im zwrócenia się o Twoją uwagę. Zauważyłem, że interakcje przypominają rozmowę na żywo, ale w rzeczywistości jest to wirtualny pokój.
  • Moduły łączy internetowych: Adobe Connect oferuje moduły łączy internetowych, dzięki czemu można ich używać do przesyłania aktywnego adresu URL do przeglądarek uczestników. Może to być ankieta na żywo przeprowadzana na zakończenie dowolnego spotkania lub sesji lub wysyłająca uczniów do nagrania lub oceny.
  • Ankiety wielowymiarowe: Możesz przeprowadzić ankietę na wirtualnej tablicy, aby dowiedzieć się, jaki procent uczestników preferuje a, b lub c. Prawidłowych odpowiedzi może być jednak wiele. Adobe Connect umożliwia gospodarzowi zadawanie różnych pytań i szukanie różnych odpowiedzi, na przykład wielu odpowiedzi lub krótkich odpowiedzi otwartych. Możesz także wyświetlić ogólny wynik głosowania podczas spotkania na żywo i połączyć się z innymi, aby go udostępnić.

  • Czat moderatora: możesz użyć modułu pytań i odpowiedzi, aby mieć pełną kontrolę nad swoimi pytaniami, odpowiedziami i tożsamością uczestników. Ponadto możesz efektywnie zarządzać wieloma pytaniami podczas webinarów, przekazując je ekspertowi w pokoju.
  • „Pauza” kamery internetowej: filmy mają kluczowe znaczenie dla angażujących interakcji. Adobe Connect oferuje rozwiązanie pośrednie wraz z możliwością użycia „zamrożonej klatki”, gdy nie uczestniczysz aktywnie w interakcji grupowej.
  • Przeglądanie asynchroniczne: Adobe Connect umożliwia uczestnikom przeglądanie treści w określonym tempie, podczas gdy instruktorzy mogą kontynuować spotkanie lub zajęcia.
  • Obszar gospodarza i prezentera: Adobe Connect oferuje wirtualne kulisy dla kilku prezenterów i gospodarzy, umożliwiając efektywną i dyskretną współpracę, a także edytowanie lub dodawanie scen na żywo, gdziekolwiek jesteś. Możesz mieć porządek obrad, notatki, listę uczestników, widoki prezentera, pulpit nawigacyjny zaangażowania i czat prezentera w obszarze za kulisami.
  • Tryb przygotowania: Adobe Connect umożliwia producentom przygotowanie ustawień scenicznych podczas dostarczania, ale w trybie ukrytym. Nie będzie to miało wpływu na trwającą sesję dla uczestników lub prezenterów.
  • Panel zaangażowania: możesz użyć funkcji panelu zaangażowania, aby dostosować formaty dostarczania lub tempo. W ten sposób możesz czytać publiczność tak, jakbyś był na prawdziwej scenie. Wynik agreguje cyfrowo mowę ciała w oparciu o różne parametry uczestnictwa.

  • Przystępne filmy: Adobe Connect obsługuje napisy w formacie MP4, ścieżki audio w drugim języku i opisowe ścieżki audio, aby zapewnić uczestnikom zrozumienie, zapamiętywanie i zaangażowanie.
  • Dostępność: teraz możesz udostępniać pliki PDF bezpośrednio czytnikom ekranu, aby osoby niedowidzące mogły z łatwością usłyszeć tekst.
  • Biblioteka treści: możesz uzyskać dostęp do centralnej biblioteki treści w chmurze i udostępniać ją natywnie z różnych urządzeń. Udostępnianie natywne to alternatywny proces udostępniania ekranu, ale wymaga jedynie niewielkiej przepustowości. Dzięki temu Twoi uczestnicy mogą dołączać nawet przy użyciu urządzeń o niskiej wydajności lub niskiej łączności.
  • Katalog wydarzeń i mikrowitryny: dzięki wbudowanym funkcjom Adobe Experience Manager (AEM) możesz konfigurować i promować wirtualne wydarzenia i seminaria internetowe za pomocą dostosowywalnych i brandingowych formularzy rejestracyjnych i stron docelowych. Ponadto możesz nawiązać długoterminowe połączenie z potencjalnymi klientami za pośrednictwem konta użytkownika, które można włączyć za pomocą loginów społecznościowych lub niestandardowych.
  • Promocja e-mailowa, potwierdzenia i przypomnienia: Adobe Connect umożliwia korzystanie z automatycznych wysyłek HTML z niestandardową marką wraz z osadzonymi wydarzeniami w kalendarzu. Pomoże Ci to zaprosić, potwierdzić i przypomnieć docelowym odbiorcom. Możesz wybierać spośród szablonów lub utworzyć nowy za pomocą kilku kliknięć.

  • Śledzenie kampanii i źródeł leadów: możesz mierzyć konwersje i raportować je dla każdego kanału promocyjnego z adresami URL. Adresy URL umożliwiające śledzenie są przechowywane w CRM, aby ułatwić śledzenie i kierowanie potencjalnych klientów z powrotem do kanału promocyjnego.
  • Analityka zdarzeń: raporty zdarzeń są obsługiwane przez usługę Adobe Analytics, która może pokazywać ścieżki konwersji potencjalnych klientów poprzez kampanie lub wydarzenia. Raportu zaangażowania i obecności możesz używać do pytań i odpowiedzi, wykorzystania statusu, ankiet, pobierania plików i czatowania.
  • Zasada najmniejszych uprawnień: konfiguracja Adobe Connect i ustawienia interfejsu użytkownika umożliwiają pełną kontrolę, podczas gdy inni uczestnicy dołączają z najmniejszymi uprawnieniami. Gospodarze spotkań mogą przypisywać uprawnienia oparte na rolach uczestnikom i współprowadzącym.
  • Treść interaktywna: możesz szybko tworzyć i wdrażać treści, korzystając z narzędzi takich jak Adobe Presenter i Adobe Captivate. Ponadto do wirtualnych klas można dodawać interakcje, symulacje i quizy.
  • Aplikacje niestandardowe: możesz używać aplikacji niestandardowych lub tworzyć własne aplikacje za pomocą zestawu SDK HTML programu Adobe Connect. Do tego możesz dodać do swoich klas ciekawe gry, liczniki czasu, ankiety, zegary, losowy wybór uczestników i inne elementy.

  • Integracje z systemem LMS: możesz śledzić rejestrację uczniów i program nauczania oraz zarządzać nimi, integrując program Adobe Learning Manager lub dowolny inny system zarządzania nauczaniem.
  • Obsługa platform: nie będziesz potrzebować żadnych dodatków ani aplikacji do pobrania. Dzięki klientom przeglądarki HTML możesz uzyskać prawie wszystkie możliwości jednym kliknięciem w przeglądarce. Ponadto możesz udostępniać, hostować, szkolić i współpracować w dowolnym miejscu i czasie za pomocą aplikacji mobilnej Adobe Connect dla systemów iOS i Android.
  • Funkcje ułatwień dostępu: Adobe Connect zapewnia dostępność projektu wielu osobom z wadami ruchowymi, słuchowymi lub wzrokowymi. Oferuje nowe funkcje, takie jak wiele ścieżek audio, obsługa napisów MP4 itp. Dla uczestników z wadą słuchu.
  • Zdalny dostęp do pulpitu: za zgodą uczestników możesz uzyskać dostęp do ich punktów końcowych, aby umożliwić obsługę klienta lub interaktywne prezentacje produktów.
  • Analityka spotkań i wykorzystanie systemu: raporty obecności są agregowane dla każdej sesji w danym okresie. Ta funkcja pomoże Ci uzyskać pełny raport za pomocą quizów lub ankiet. Ponadto możesz śledzić wykorzystanie według grup, osób, użytkowników szczytowych, użytkowników mobilnych i centrum kosztów.

Bezpieczeństwo

Współpracując, spędzasz dużo czasu w Internecie i udostępniasz poufne i osobiste informacje korporacyjne za pośrednictwem sesji wirtualnych. Dlatego konieczne jest użycie bezpiecznego narzędzia.

Uważam, że Adobe Connect jest świetny pod względem bezpieczeństwa, a otrzymasz następujące funkcje bezpieczeństwa:

  • Wbudowane zabezpieczenia: zaawansowany proces cyklu życia produktu Adobe Secure pozwala mieć pewność, że programiści Adobe Connect zbudują solidne zabezpieczenia, które można łatwo ewoluować, aby chronić przed nadchodzącymi zagrożeniami.
  • Bezpieczniejsze interakcje: połączenie klient-serwer działa w oparciu o bezpieczny strumień HTTPS ze standardowym w branży szyfrowaniem AES-256 w celu ochrony poufnych informacji.
  • Zasada najmniejszych uprawnień: gospodarze spotkań umożliwiają silną kontrolę opartą na rolach, aby zapewnić bezpieczniejsze wrażenia dla wszystkich uczestników i współprowadzących.
  • Elastyczne wdrożenia z usługami zarządzanymi: masz możliwość wyboru pomiędzy wdrożeniem w chmurze prywatnej a wdrożeniem hostowanym jako usługa zarządzana za zaporą ogniową.

cennik

Adobe Connect oferuje różne poziomy cenowe, aby sprostać różnym potrzebom i pomóc w dostarczaniu szkoleń i seminariów internetowych, które usprawnią realizację celów Twoich pracowników i przyspieszenia sprzedaży. Możesz wybrać dowolny plan i dostosować go za pomocą dodatków i ulepszeń.

  • Standard: kosztuje 190 USD/gospodarz/rok. Ma pojemność 100 pokoi i można kupić do 5 licencji hosta.
  • Premium: możesz odblokować zaawansowane możliwości za 290 USD/host/rok. Ma pojemność 100 pokoi i można kupić od 6 do 49 licencji hosta.
  • Przedsiębiorstwo: kosztuje 390 USD/host/rok. Ma pojemność 300 pokoi i można kupić ponad 25 licencji hosta.

Gospodarze spotkań mogą za dodatkową opłatą zwiększyć pojemność swoich wirtualnych pokoi na ten sam okres obowiązywania licencji. Ponadto możesz skorzystać z opcjonalnych dodatków, aby zwiększyć możliwości i odblokować zalety platformy.

Przypadków użycia

  • Spotkania firmowe i współpraca: jeśli szukasz skutecznego rozwiązania do spotkań i współpracy, Adobe Connect to świetna opcja. Oferuje bezproblemowy dostęp, informacje w czasie rzeczywistym, zaangażowanie i personalizację.
  • Edukacja i e-learning: Adobe Connect zapewnia wirtualne sale lekcyjne i programy szkoleniowe prowadzone przez instruktorów, które zapewniają prawdziwe zaangażowanie. Ułatwia i umożliwia prawdziwą moc uczenia się wykraczającą poza podstawowe zajęcia fizyczne lub wideokonferencje. Pomaga to w realizacji celów edukacyjnych bez żadnych kompromisów. Otrzymasz wciągające wirtualne szkolenie, nowoczesne metody, kontrolę instruktażową, równość szans i wiele więcej.
  • Marketing i seminaria internetowe: Dzięki Adobe Connect możesz uzyskać doskonałe rozwiązania do webinarów, które umożliwiają współpracę z uczestnikami. To dodatkowo pomaga w tworzeniu i maksymalizacji biznesu. Osiągniesz trwałe wrażenia ponad barierami, wraz z lepszym brandingiem.

Alternatywy dla Adobe Connect

Jeśli szukasz więcej opcji, sprawdź alternatywy Adobe Connect.

#1. Iść na spotkanie

Uzyskaj uproszczone oprogramowanie do wirtualnych spotkań, idealne do pracy zdalnej. Iść na spotkanie jest wyposażony w zabezpieczenia klasy korporacyjnej, które umożliwiają łatwe nawiązywanie kontaktów i współpracę z uczestnikami bez naruszania danych osobowych.

Uważam, że narzędzie jest elastyczne, a nie skomplikowane. Otrzymasz uproszczoną administrację, bezpieczny i szybki dostęp, krystalicznie czysty dźwięk i wiele więcej. Oferuje spotkania wideo, ulepszony dźwięk, najnowsze zabezpieczenia, zarządzanie kontami i wiele więcej.

Wypróbuj GoTo Meeting przez 14 dni i zobacz, co może dla Ciebie zrobić. Możesz skorzystać z dowolnego płatnego planu, zaczynając od 12 USD miesięcznie.

#2. PierścieńCentral

Korzystaj ze spotkań wideo online, które mogą pomóc w budowaniu, łączeniu i rozwijaniu zespołów z dowolnego miejsca na świecie PierścieńCentral. Oferuje głos HD, możliwości AI, analitykę spotkań, przełączanie z telefonu na rozmowę wideo, bezpieczeństwo, integracje i wiele więcej.

Dzięki Wi-Fi możesz hostować, angażować się i dołączać do wirtualnych forów spotkań.

RingCentral oferuje bezpłatną wersję próbną dowolnego planu. Ceny zaczynają się od 20 USD za użytkownika miesięcznie za nieograniczone rozmowy krajowe, SMS-y, jednokrotne logowanie, analizy dla administratorów IT i nie tylko.

#3. Klawiatura numeryczna

Połącz się ze swoimi zespołami na całym świecie za pomocą Klawiatura numeryczna za pomocą jednego kliknięcia dzięki wideokonferencjom i transkrypcjom AI.

Ta wirtualna platforma spotkań ma wbudowaną sztuczną inteligencję, która oferuje spotkania jednym kliknięciem, produktywność opartą na sztucznej inteligencji, nieograniczoną współpracę i wiele więcej. Otrzymasz wideo HD, czysty dźwięk i spersonalizowane wrażenia.

Ceny Dialpada zaczynają się od 15 USD za użytkownika miesięcznie. Możesz także skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego, aby poznać ofertę każdego planu i korzyści z niego wynikające.

Wniosek

Adobe Connect to niesamowite, bogate w funkcje narzędzie, które pozwala tworzyć bezpieczne i konfigurowalne wirtualne doświadczenia wielokrotnego użytku dla uczestników, przypominające interakcje z prawdziwego życia. Polecam używać tego narzędzia, ponieważ ma zaawansowane funkcje, łatwy w użyciu interfejs i funkcje bezpieczeństwa.

Artykuł zawiera kilka dobrych pomysłów na temat Adobe Connect. Jeśli jednak nadal chcesz szukać większej liczby opcji, wypróbuj alternatywy dla Adobe Connect.

Następnie sprawdź najlepsze platformy oprogramowania do webinarów do interaktywnych prezentacji i warsztatów.