Czy Mixpanel jest alternatywą Google Analytics, której szukasz?

GA4 zastąpi uniwersalną analitykę w lipcu 2023 r. i istnieje kilka ograniczeń GA4, które dotyczą webmasterów. W tym artykule omówimy Mixpanel, narzędzie innej firmy, które może być najlepszą alternatywą dla GA4 i pomóc webmasterom efektywnie analizować i mierzyć dane.

Na tym rynku opartym na danych potrzebujesz narzędzia, które pomoże Ci skutecznie analizować strony internetowe (dane). Najpopularniejszym narzędziem ze wszystkich jest Google Analytics.

Jednak obecnie istnieje konflikt między Google Analytics (GA4) i Mixpanel, gdy Google Analytics aktualizuje się do 4. Dlatego firmy i właściciele witryn internetowych szukają alternatyw, takich jak Mixpanel.

Chcesz wiedzieć dlaczego?

W tym artykule musisz zrozumieć, które narzędzie może być najlepszym narzędziem do analizy Twojej witryny. Ale najpierw zrozummy, jak ważna jest analiza danych witryny.

Dlaczego analiza danych witryny jest niezbędna?

Uruchamianie lub optymalizowanie witryny bez jej analizowania przypomina strzelanie strzałami w ciemności. Analityka witryny jest tak samo ważna, jak założenie witryny internetowej dla Twojej firmy. Musisz znać kilka rzeczy, takich jak ruch, zachowanie odbiorców, zaangażowanie, dane demograficzne itp., zanim wyznaczysz cel dla swojej witryny. Dlatego potrzebujesz analityki dla swojej witryny.

User Insight: Musisz znać swoich odbiorców i ich zachowanie w swojej witrynie. Pomaga tworzyć treści, dzięki którym Twoi odbiorcy mogą zrozumieć i znaleźć potrzebne informacje.

Analytics pomaga znaleźć i wykorzystać dane demograficzne, takie jak ich zainteresowania, płeć, lokalizacja i tematy zainteresowań, w celu tworzenia treści wokół nich i uczynienia witryny przyjazną dla użytkownika.

Dowiedz się, co działa najlepiej dla Ciebie: narzędzie analityczne informuje, które treści są skuteczne, ilu masz odwiedzających, Twój współczynnik odrzuceń, czas utrzymania odbiorców itd. Na tej podstawie możesz zoptymalizować swoje treści, CTA i tagi. Co więcej, możesz tworzyć treści na temat, który podoba się Twoim odbiorcom.

Pomaga budować strategie SEO. Dużo ruchu organicznego jest tym, czego potrzebujesz, aby rozwijać swoją witrynę. SEO to najważniejsza część Twojej strategii treści. Za pomocą narzędzi analitycznych SEO możesz dokładnie zrozumieć, w jaki sposób klienci trafiają na Twoje strony. Zbadanie najbardziej konwertujących stron i uczynienie ich jeszcze bardziej zoptymalizowanymi to jedna z technik poprawiających SEO.

Łatwa segmentacja i wizualizacja danych: Jak wspomniano w poprzednich punktach, analityka uprościła segmentację i wizualizację danych za pomocą kilku kliknięć, zapewniając wszystkie informacje na ekranie.

Co to jest Google Analytics (GA4)?

Google Analytics to najbardziej lubiane narzędzie do analizy witryn, które porządkuje i segmentuje dane witryny. Działa od 2005 roku, a ponieważ jest darmowym narzędziem, większość firm używa go do analizy stron internetowych.

Jednak Google niedawno zaktualizował Google Analytics do GA4, co przyniosło wiele zmian, które nie są przyjazne dla biznesu, dlatego firmy szukają innych opcji.

Sprawdźmy teraz, co różni się w GA4.

Po pierwsze, GA4 będzie jedynym środkiem Google Analytics; Uniwersalna analityka zostanie wycofana do lipca 2023 r. Ponadto GA4 wydaje się bardziej techniczny, co oznacza, że ​​potrzebujesz odpowiedniego zespołu technicznego, aby zrozumieć analitykę danych w GA4.

W przeciwieństwie do Universal Analytics, GA4 pozwala tylko odfiltrować ruch wewnętrzny, a nie tworzyć niestandardowego widoku.

Ograniczenia GA4

Nie możesz eksportować danych z Universal Analytics do GA4: gdy Universal analytics przestanie działać w lipcu 2023 r., musisz skonfigurować GA4 jednocześnie z Universal Analytics, aby mieć dostęp do GA4 po tym, jak Universal analytics przestanie działać.

Ograniczenia gromadzenia danych: GA4 ma limit 25 parametrów niestandardowych dla każdego zdarzenia niestandardowego. Chociaż wydaje się, że jest dużo, może nie wystarczyć w przypadku większych witryn. Po przejściu na Google Analytics 360 dostępne są dodatkowe limity, ale cena jest wysoka.

Nieodpowiednia anonimizacja danych: Dzięki anonimizacji danych można uzyskać najbardziej podstawowe dane o użytkownikach (odwiedziny, kliknięcia i wyświetlenia strony), ale nie informacje umożliwiające identyfikację osoby (PII), takie jak geolokalizacja, przypisanie identyfikatora śledzenia lub inne informacje oparte na plikach cookie.

Zmniejszyło to Twoją zdolność do remarketingu, rozpoznawania powracających gości i korzystania z zaawansowanej atrybucji konwersji.

Brak natywnych funkcji optymalizacji konwersji: użytkownicy Google Analytics muszą korzystać z rozwiązań innych firm, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, takie jak interakcja użytkowników z witryną lub wezwanie do działania.

Nieprawidłowe adnotacje: gdy musisz nadać innym członkom zespołu dodatkowy kontekst, przydatne są adnotacje. Na przykład zwróć uwagę na nietypowe skoki ruchu lub lukę w ścieżce marketingowej. Chociaż była obecna w Universal Analytics, nie jest już dostępna w Google Analytics 4.

Brak danych w czasie rzeczywistym: Google Analytics zazwyczaj przetwarza dane z 24-48 godzinnym opóźnieniem. Odświeżanie danych odbywa się tylko raz dziennie w przypadku kont z ponad 200 000 sesji dziennie.

W rezultacie nie zobaczysz najnowszych danych dotyczących kluczowych wskaźników. To może być frustrujące podczas jednodniowych reklam promocyjnych, gdy informacje w czasie rzeczywistym mogą mieć ogromne znaczenie!

Mixpanel to najlepsza alternatywa dla GA4 do pokonania niedociągnięć Google Analytics 4. Rozumiemy Mixpanel.

Co to jest Mixpanel?

Mixpanel to internetowe i mobilne narzędzie analityczne, które pomaga zbierać, przechowywać i analizować dane generowane przez użytkowników, aby lepiej zrozumieć, jak ludzie zachowują się w Twojej witrynie lub w Twojej aplikacji.

Możesz rozważyć to narzędzie, jeśli szukasz alternatywy dla Google Analytics.

Będziesz musiał dodać linię kodu z Mixpanel do swojej witryny. Każde wydarzenie, które chcesz śledzić, ma unikalny kod. Po dodaniu kodu możesz użyć pulpitu nawigacyjnego Mixpanel, aby skonfigurować ścieżki do śledzenia metryk interakcji w Twojej witrynie.

Najważniejsze cechy Mixpanelu

Mixpanel zapewnia najwyższej klasy funkcje i integracje, dzięki którym jest najlepszym narzędziem do analizy witryn i aplikacji. Poniżej wymieniliśmy niektóre z nich.

  • Możesz porównać wgląd w okresy, co pozwoli Ci zrozumieć, jak trendy zmieniają się w czasie.
  • Spersonalizowany pulpit nawigacyjny to kolejna atrakcja Mixpanel; możesz dostosować swój pulpit nawigacyjny do swoich potrzeb i wymagań.
  • Organizuje złożone dane w prostym formacie. Mixpanel zapewnia wyświetlane nazwy, tagi kategorii zdarzeń i definicje, które ułatwiają zrozumienie przez każdego.
  • Pozwala obliczyć dane za pomocą kilku kliknięć. W aplikacji Insights znajdziesz formuły, które ułatwiają obliczanie wskaźników KPI i tworzenie szczegółowych raportów.
  • Lejek Mixpanel ułatwia i przyspiesza pobieranie podróży użytkownika, bez względu na to, jak długa i krótka jest podróż użytkownika. Co więcej, funkcje takie jak schematy blokowe, możliwość dodawania nieskończonej liczby kroków, filtrowania według grup i wykluczania danych sprawiają, że Mixpanel jest potężnym narzędziem analitycznym.
  • Mixpanel wykonuje dobrą robotę, jeśli chodzi o znalezienie objazdów. Mixpanel automatycznie identyfikuje wszystkie znaczące segmenty użytkowników odpowiedzialne za zmianę; możesz poświęcić mniej czasu na określenie źródła każdego przekierowania.
  • Filtry globalne w pulpitach nawigacyjnych umożliwiają pobieranie danych zgodnie z własnymi preferencjami; na przykład mogą to być dane z ostatniego miesiąca lub dane nowych użytkowników.
  • Korzyści z Mixpanelu

    Kluczowe zalety Mixpanel to dokładna i spójna analiza zachowań klientów w aplikacjach internetowych i mobilnych.

    Będziesz mieć jasne zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną i produktem, a także wszechstronną wiedzę na temat stanu każdego konta.

    #1. Łatwy w użyciu interfejs

    Jeśli nie możemy wydobyć z danych użytecznych informacji, to dane są bezużyteczne. Wydobywanie przydatnych informacji z danych jest wynikiem dobrej reprezentacji danych.

    Platforma Mixpanel ma łatwy w użyciu interfejs, który pozwala głębiej zagłębić się i odkryć odpowiedzi użytkowników w Twojej witrynie lub aplikacji. Daje lepsze zrozumienie, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją aplikacją i przedstawia zalecenia dotyczące ulepszania produktu.

    Dobre sugestie doprowadzą Cię do opracowania dobrego produktu, a dobry produkt doprowadzi do większej liczby konwersji, co pomoże Twojej firmie się rozwijać!

    #2. Raportowanie ścieżek

    Gdy użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją aplikacją mobilną, raport Ścieżka pokazuje, gdzie wypadli z zaplanowanej ścieżki konwersji lub porzucili kampanię marketingową.

    Raport Ścieżka może też służyć do porównywania różnic w działaniach poszczególnych segmentów. Dzięki uzyskaniu wglądu w ich decyzje na każdym etapie możesz dowiedzieć się, gdzie użytkownicy są odciągani od Twojej aplikacji, jaką drogą zazwyczaj podążają i kiedy odchodzą.

    Z dwóch powodów analiza lejka Mixpanel jest skuteczna:

  • Zawarto znacznie więcej szczegółów.
  • Łatwiej jest skonfigurować.
  • Nawet jeśli Twój lejek nie został zaimplementowany, nadal możesz zobaczyć interakcję użytkownika z poprzednich 90 dni w Mixpanel.

    #3. Specyficzne gromadzenie danych

    Systematyczne gromadzenie danych umożliwia zdobycie wiedzy z pierwszej ręki i unikalny wgląd w wyzwania związane z nauką, niezależnie od tego, czy prowadzisz badania w celach biznesowych, rządowych czy akademickich.

    Dzięki danym dostarczanym przez narzędzie istnieje niezliczona ilość możliwości. Platforma może kompilować miliardy spostrzeżeń i zdarzeń, które użytkownicy mogą wykorzystać do ulepszenia swoich produktów w odpowiedzi na działania swoich klientów.

    #4. Prosta analityka

    Analytics może odgrywać kluczową rolę w podejmowaniu decyzji dotyczących Twojej firmy. Uzyskiwanie dostępu do danych i przekształcanie ich w przydatne informacje to proces, który może wyróżnić odnoszącą sukcesy organizację.

    Aby analiza danych była dostępna dla Ciebie, Mixpanel przedstawia je w dokładny, ale prosty sposób. Możesz łatwo mierzyć działanie na podstawie prezentowanych informacji, niezależnie od tego, czy jest to aplikacja na iOS, Androida czy internetowa.

    #5. Ukierunkowane gromadzenie danych

    Mixpanel jest bardziej niezawodny niż inne platformy usług analitycznych. Dostarczanie danych przez narzędzie daje nieskończoną liczbę opcji. Platforma może gromadzić miliardy spostrzeżeń i zdarzeń, które Ty, jako użytkownik, możesz wykorzystać do ulepszania swoich towarów w odpowiedzi na zachowanie klientów.

    Mixpanele a GA4

    FunkcjeMixpanelGoogle Analytics
    (GA4)Interfejs użytkownikaTen program oferuje prawdziwe wzbogacenie danych. Model danych umożliwia powiązanie najnowszych danych biznesowych ze zdarzeniami historycznymi. Interfejs użytkownika GA4 jest nieco skomplikowany dla początkujących i małych i średnich firm.Analiza w czasie rzeczywistymAnaliza w czasie rzeczywistym z dostępem do 99% danych w ciągu kilku sekundNie ma -metryka czasu w wizualizacji GA4Funnel Lejki Mixpanel najłatwiej śledzą podróże użytkowników. Może to być ścieżka, którą użytkownik podąża po odwiedzanych stronach internetowych lub jakakolwiek inna istotna informacja.Chociaż wizualizacja ścieżek jest funkcją Google Analytics, nie może zapewnić poziomu informacji potrzebnego do podejmowania decyzji opartych na danych.Zachowanie DataMixpanel zapewnia dostęp do wcześniejszych danych z maksymalnie pięciu lat wstecz w zakresie przechowywania i wyszukiwania danych. Ponadto możesz zaimportować poprzednie dane użytkownika, aby zastąpić wygasłe dane. GA4 ma 14-miesięczny okres przechowywania danych historycznych. Jednakże, ponieważ nie obsługuje importu danych historycznych, dostęp GA4 do przechowywania, wyszukiwania i analizy wcześniejszych działań użytkownika jest bardzo ograniczony. Dokładność danychMixpanel analizuje wszystkie dane użytkownika, ponieważ dane przykładowe mogą być podatne na błędy. danych, GA4 zapewnia dostosowane raporty.Mixpanel Vs. GA4

    Struktura taryf

    Cennik Google Analytics

    Google Analytics jest fantastyczny, ponieważ jest bezpłatny! Ponadto nie ma kosztownych dodatków ani integracji.

    Google Analytics 360 to jego zaawansowana wersja, która zawiera wszystkie podstawowe informacje. Jeśli pracujesz z dużą ilością danych, wersja Enterprise ma znacznie więcej funkcji, żądań, integracji i możliwości. Jednak większość firm odkryje, że podstawowa wersja Google Analytics spełnia ich potrzeby.

    Ceny Mixpanelu

    Oba programy są bezpłatne. Pierwszych 1000 monitorowanych użytkowników w planie MixPanel „Starter” jest bezpłatnych miesięcznie. Istnieją również funkcje, takie jak kohorty i przepływy analityczne. Dzięki historii danych do 90 dni możesz dodać nieograniczoną liczbę członków zespołu.

    Opcja „Wzrost” MixPanel zaczyna się od 25 USD miesięcznie. Obejmuje dane z roku i do 25 000 monitorowanych użytkowników miesięcznie. Dodatkowo plan MixPanel „Enterprise” jest naliczany osobno dla każdego klienta i zawiera analizy grupowe/B2B, jednokrotne logowanie i konfigurowalną historię danych (w zależności od tego, jak daleko wstecz musisz się cofnąć).

    Alternatywy Mixpanel

    Chociaż Mixpanel jest świetną alternatywą dla GA4, możesz porównać Mixpanel z kilkoma innymi narzędziami do analizy witryn i wybrać najlepszy dla swojej witryny (i aplikacji).

    Usefathom

    Usefathom to nastawione na prywatność narzędzie do analizy witryn internetowych, które daje jasny obraz użytkowników, niezależnie od tego, czy korzystają z programów blokujących reklamy. Ponadto zapewniają pełne bezpieczeństwo danych.

    Jest to niedrogie narzędzie do analizy witryn i aplikacji, które umożliwia tworzenie witryn internetowych, domen osobistych i raportów e-mail. Możesz zarządzać swoim blogiem, projektem weekendowym i stroną firmową z tego samego konta.

    Matomo

    Jest to narzędzie do analityki internetowej typu open source, które obsługuje 50 różnych języków. Matomo koncentruje się w dużej mierze na własności danych, ochronie prywatności i zerowym próbkowaniu danych.

    Oferuje zarówno alternatywy hostingu w chmurze, jak i na miejscu. On-Premise to bezpłatne, samoobsługowe oprogramowanie PHP/MySQL o otwartym kodzie źródłowym, które można zainstalować na serwerze, co zapewnia największą elastyczność, a chmura eliminuje obciążenie związane z instalacją.

    Dzięki pełnemu zestawowi funkcji, w tym mapom ciepła, zapisom sesji, celom, analizie formularzy, profilom odwiedzających, e-commerce i lejkom, to wysokiej jakości narzędzie do analityki internetowej i optymalizacji konwersji zapewnia najbardziej rozstrzygające informacje.

    Cloudflare

    Jest to oparte na chmurze narzędzie do analizy wydajności sieci. Platforma, stworzona z myślą o wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwach, oferuje rozwiązania dla stron internetowych, małych i średnich firm e-commerce oraz firm potrzebujących bezpieczeństwa i wydajności sieciowej klasy korporacyjnej.

    Ponadto zapewnia różne bezpłatne narzędzia i aplikacje, które możesz dodać bezpośrednio do swojej witryny bez przesyłania lub ręcznego wklejania plików lub skryptów. Ponadto Cloudflare zapewnia wszystko, czego potrzebujesz w narzędziu do analizy witryny.

    Wniosek

    Mixpanel vs. Google Analytics to powszechna debata wśród programistów. Istnieje wiele elementów, które należy wziąć pod uwagę podczas skanowania w poszukiwaniu narzędzia, które pomoże Ci śledzić swoje analizy, ale najważniejsze są funkcje i cena.

    Jeśli masz ograniczony budżet, Mixpanel to oczywisty wybór. Nawet jeśli nie masz budżetu, Mixpanel jest nadal dobrym wyborem ze względu na możliwość przechowywania większej ilości danych niż Google Analytics. Należy zauważyć, że Mixpanel jest narzędziem dla marketerów i menedżerów produktów, a nie dla programistów.

    Możesz także zapoznać się z najlepszymi narzędziami do śledzenia ruchu w witrynie na żywo.