Infrastruktura cyfrowa dla małych i średnich firm – co, dlaczego i jak

Infrastruktura cyfrowa stanowi podstawę nowoczesnych przedsiębiorstw podłączonych do Internetu i pomaga im rozwijać się dzięki większej elastyczności, zwinności i skalowalności.

Transformacja cyfrowa odgrywa dziś zasadniczą rolę w przekształcaniu i digitalizacji tradycyjnej infrastruktury IT firm z całego świata.

Rosnąca konkurencja i zmieniające się wymagania użytkowników stwarzają potrzebę ciągłych innowacji, a infrastruktura cyfrowa jest rozwiązaniem.

W przeciwieństwie do innych rewolucji technologicznych, z których korzystają głównie większe przedsiębiorstwa dzięki wystarczającym zasobom i umiejętnościom, infrastruktura cyfrowa jest wyjątkowo demokratyczna.

Może wzmocnić pozycję wszystkich, od osób fizycznych i mniejszych firm po małe i średnie firmy i przedsiębiorstwa. Koncentruje się nie tylko na doświadczeniu użytkownika i elastyczności biznesowej, ale także pomaga zwiększać lojalność i zaangażowanie klientów, co jest składnikiem udanego biznesu.

W tym artykule omówię, czym jest infrastruktura cyfrowa, jak można ją wdrożyć w swoim biznesie i jakie korzyści niesie ze sobą.

Zaczynajmy!

Czym jest infrastruktura cyfrowa?

Infrastruktura cyfrowa to wirtualna infrastruktura firmy obejmująca technologie cyfrowe, które stanowią podstawę jej IT i operacji. Obejmuje zarówno elementy infrastruktury opartej na oprogramowaniu, jak i elementy infrastruktury fizycznej wykorzystywane do przenoszenia i dostarczania produktów i usług cyfrowych.

Infrastruktura cyfrowa może obejmować sprzęt serwerowy, centra danych, oprogramowanie do wirtualizacji IT, chmurę, systemy operacyjne, systemy komputerowe, łączność, systemy pamięci masowej, systemy bezpieczeństwa, aplikacje PaaS i SaaS itd.

Celem infrastruktury cyfrowej jest wspomaganie transformacji cyfrowej, umożliwienie większego sukcesu biznesowego i zwiększenie łączności między ludźmi na całym świecie. Zapewnia także przedsiębiorstwom możliwości wprowadzania większej liczby innowacji, wydajnego działania oraz zaspokajania potrzeb klientów i reagowania na nie. Jeśli wdrożysz go prawidłowo, może on zapewnić Ci przewagę konkurencyjną.

Obecnie infrastruktura cyfrowa odnotowuje stały rozwój ze względu na wiele czynników, takich jak migracja aplikacji i usług do chmury, hybrydowe miejsce pracy, automatyzacja kilku zadań oraz potrzeba większej elastyczności i skalowalności usług w skali globalnej.

Dzięki infrastrukturze cyfrowej można uzyskać pełny obraz infrastruktury jako pojedynczego źródła prawdy.

Możesz także wykorzystać sztuczną inteligencję, automatyzację opartą na interfejsach API, predykcyjne monitorowanie usterek i inne nowe technologie w infrastrukturze cyfrowej, aby usprawnić swoje operacje i uzyskać lepsze wyniki.

Przykłady infrastruktury cyfrowej:

  • Internet szkieletowy i szerokopasmowy
  • Centra danych i sieci
  • Usługi i oprogramowanie w chmurze
  • Zestawy komunikacji cyfrowej i telekomunikacja mobilna
  • Portale, systemy, oprogramowanie i platformy dla przedsiębiorstw
  • Integracje i API
  • Bezpieczeństwo operacyjne, szyfrowanie danych i tożsamość użytkownika

Infrastruktura cyfrowa Twojego przedsiębiorstwa działa jak system operacyjny dla biznesu.

Jak wdrożyć infrastrukturę cyfrową

Dzięki infrastrukturze cyfrowej możesz zrozumieć, jak działa Twoja firma, luki w komunikacji i inne nieefektywności, dzięki czemu możesz je poprawić. Oto jak wdrożyć infrastrukturę cyfrową w swoim przedsiębiorstwie.

#1. Zidentyfikuj problemy

Będziesz musiał zidentyfikować problematyczne obszary w infrastrukturze, aby zrozumieć, gdzie brakuje Twojemu działowi. Musisz także dowiedzieć się, czy istnieje centralna baza danych.

Ponieważ zamierzasz inwestować w nową infrastrukturę, musisz wiedzieć, czy Twoje problemy zostały prawidłowo rozwiązane, czy nie. Ponadto możesz przyjrzeć się wzorcom branżowym, aby zobaczyć, jak funkcjonuje Twoja branża.

#2. Wyznaczone cele

Po zidentyfikowaniu problemów w swojej infrastrukturze możesz wyznaczyć jasne cele rozwiązania każdego z nich za pomocą aktualnej infrastruktury cyfrowej. Twój cel powinien być SMART (konkretny, mierzalny, wykonalny, istotny i terminowy). Następnie musisz zastosować sposoby osiągnięcia swojego celu.

Śledź także postępy w osiąganiu każdego celu. Ponieważ wdrożenie, przyjęcie i szkolenie zajmie trochę czasu, należy wprowadzać stopniowe i wymierne postępy w kierunku każdej zmiany.

#3. Oceń opcje

W epoce cyfrowej polityka „jednego rozmiaru dla wszystkich” nie dotyczy każdego biznesu. Każda firma ma pewne unikalne wymagania i wymagania.

Poszukaj więc narzędzi i możliwości, które zaspokoją te konkretne potrzeby. Obejmuje to połączenie usług w chmurze, infrastruktury kolokowanej i infrastruktury lokalnej.

Aby uzyskać idealne narzędzie i aplikację dla swojej firmy, musisz także ocenić dostępne opcje, które idealnie pasują do Twojej firmy. Idealna infrastruktura jest budowana przy użyciu hybrydowej architektury wielochmurowej, aby sprostać zmieniającym się potrzebom. Ponadto będziesz potrzebować poważnej analizy i planowania, aby wybrać właściwą.

#4. Współpracuj z niezawodnym dostawcą infrastruktury cyfrowej

Poszukaj dostawców infrastruktury cyfrowej i wybierz kilku z nich. Aby pozyskać konkretne rozwiązania i narzędzia od konkretnej firmy, należy sprawdzić, czy dysponuje ona odpowiednią infrastrukturą cyfrową. Dowiedz się także, czy są one wiarygodne, czy nie. Jeśli wszystko jest w porządku, nawiąż współpracę z firmą.

Dzięki temu Twoja firma partnerska będzie w stanie zaspokoić wszystkie Twoje potrzeby w zakresie infrastruktury cyfrowej. Twoim głównym celem musi być stworzenie cyfrowych śladów, które możesz zastosować wszędzie tam, gdzie prowadzisz działalność.

Dlatego współpraca z dostawcą może pomóc w efektywnym zarządzaniu własną infrastrukturą cyfrową i uniknięciu problemów operacyjnych i złożoności.

#5. Przetestuj narzędzia i śledź podróż

Zdobycie narzędzi i rozwiązań dla partnera w zakresie infrastruktury cyfrowej nie wystarczy. Trzeba także zobaczyć te rozwiązania i narzędzia w działaniu. Tutaj musisz porównać poprzednie usługi i monitorować bieżące wyniki, aby uzyskać wgląd w swoją nową infrastrukturę cyfrową. W tej fazie testowej będziesz miał okazję zrozumieć, jak wygląda pełne wdrożenie.

Faza testowania to kluczowy krok na drodze do transformacji cyfrowej. Będziesz monitorować postępy i odpowiednio dostosowywać narzędzia i rozwiązania, jeśli nie działają zgodnie z Twoimi oczekiwaniami.

#6. Zaplanuj zmianę

Infrastruktura cyfrowa nie jest procesem, który trwa z dnia na dzień. Należy zaplanować zmiany w różnych fazach, np. na to, które działy zostaną dotknięte zmianą. W przypadku zmienionych lub nowych procesów należy opracować proces szkoleniowy.

Zmiany będą wymagały czasu, w zależności od wielkości Twojej firmy i tego, jakie zmiany chcesz wprowadzić. Gdy wszystko będzie już na swoim miejscu, Twoja infrastruktura cyfrowa będzie gotowa do wspierania Twojej firmy.

#7. Trenuj swój zespół

Wdrożenie nowej technologii to dopiero połowa sukcesu. Drugim elementem, który większość firm pomija, jest zarządzanie zespołem poprzez zapewnienie mu odpowiedniego szkolenia w zakresie nowej technologii. Posiadanie odpowiedniej technologii i narzędzi to nie wszystko; trzeba mieć odpowiedni zespół z odpowiednimi umiejętnościami, który będzie w stanie w pełni wykorzystać technologię.

Korzyści z infrastruktury cyfrowej

Przyspieszona transformacja cyfrowa

Małe i średnie firmy korzystają z technologii, aby napędzać innowacje i usprawniać swoje działanie dzięki silnym sieciom cyfrowym. Infrastruktura cyfrowa pozwala przekształcić Twój biznes, utrzymując wszystko w jednym miejscu, bez stresu związanego z urządzeniami fizycznymi.

Ważnym krokiem było na przykład wprowadzenie sieci 5G na różnych obszarach, na których wcześniej nie było usług szerokopasmowego Internetu. Umożliwia nowym pokoleniom tworzenie dywidend cyfrowych w celu budowania długotrwałej i rzeczywistej wartości ekonomicznej.

Obecnie wiele małych i średnich firm podąża za tym wzorcem, budując własną infrastrukturę cyfrową.

Ulepszona łączność

Infrastruktura cyfrowa umożliwia Twojej firmie uzyskanie niezawodnej i szybkiej łączności na obszarach wiejskich i miejskich, umożliwiając firmom wejście na nowe rynki. Umożliwia także firmom komunikację z pracownikami, klientami i dostawcami niezależnie od lokalizacji. To jeszcze bardziej poprawia ekonomię Twojej firmy.

Dostęp do rynku globalnego

Firmy powiązane z infrastrukturą cyfrową mogą otwierać rynki globalne i łatwo uzyskiwać dostęp do podłączonych klientów lokalnych. Wraz z rozwojem sieci cyfrowych małe i średnie firmy nie potrzebują już pośredników, aby dotrzeć do rynków i partnerów zagranicznych. Dzięki temu Twoje małe i średnie przedsiębiorstwo może zaoszczędzić więcej i szybko się rozwijać.

Firmy zależne od technologii cyfrowych, takie jak firmy zajmujące się marketingiem cyfrowym, firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych, firmy zajmujące się outsourcingiem procesów biznesowych, agencje SEO i inne, mogą skorzystać z tego globalnego zasięgu.

Ulepszone zarządzanie danymi

Efektywne zarządzanie danymi to świetna praktyka, która może pomóc Twojej firmie wyróżnić się na tle innych. Chociaż dobra łączność jest istotnym czynnikiem skutecznego zarządzania danymi, Twoja mała firma potrzebuje wydajnej sieci centrów danych.

Lokalne centra danych oferują możliwości przetwarzania i przechowywania, które pozwalają na uruchamianie nowoczesnych aplikacji udoskonalonych przez uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję.

Centra innowacji

Infrastruktura cyfrowa pomaga zwiększać innowacyjność, umożliwiając dostęp do nowoczesnych narzędzi i technologii, takich jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, przetwarzanie w chmurze itp. Umożliwia także lepszą współpracę między członkami zespołu, partnerami itp. firmy. Umożliwia to zespołowi badawczo-rozwojowemu współpracę i opracowywanie wysokiej jakości produktów i usług opartych na innowacjach.

Rozbudowane możliwości pracy zdalnej

Większość osób preferuje obecnie pracę zdalną, zwłaszcza po ostatniej pandemii. Silna sieć infrastruktury cyfrowej pozwala firmom na utrzymanie wydajnych operacji wirtualnych. Ta elastyczność pozwala firmom zatrudniać wykwalifikowanych wykonawców i pracowników z różnych krajów, którzy mogą pracować zdalnie.

Bezpieczeństwo cybernetyczne

Firmy chronią dane klientów i poufne informacje, korzystając z bezpiecznego środowiska cyfrowego. Odpowiedzialność za zabezpieczenie danych spoczywa na przedsiębiorstwach indywidualnie. Zatem infrastruktura cyfrowa i rygorystyczne przepisy mogą zmniejszyć obciążenie przedsiębiorstw związane z cyberbezpieczeństwem.

Zapewnia to bezpieczniejsze interakcje online i silniejszą gospodarkę, umożliwiając zwiększenie udziału w rynku i poprawę rozwoju firmy.

Zarządzanie łańcuchem dostaw

Sprawne i efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw wymaga wymiany danych w czasie rzeczywistym pomiędzy różnymi klientami i przedsiębiorstwami. Jeśli chcesz doświadczyć rozwoju swojego biznesu, przydatne będzie dla Ciebie wdrożenie infrastruktury cyfrowej.

Rodzaje infrastruktury cyfrowej

Infrastrukturę cyfrową dzieli się na różne kategorie w zależności od funkcjonalności.

#1. Infrastruktura komunikacyjna

Infrastruktura komunikacyjna odnosi się do technologii wirtualnych i fizycznych, które stanowią bazę dla infrastruktury cyfrowej i zapewniają wiele funkcji przesyłania informacji i danych na odległość.

Kilka urządzeń używanych do komunikacji to urządzenia bezprzewodowe lub przewodowe, takie jak kable światłowodowe, przetwarzanie w chmurze, łącza szerokopasmowe, telefony komórkowe, Internet itp.

Sieć komunikacji bezprzewodowej

Niektóre sieci, począwszy od komunikacji satelitarnej, takie jak telefony komórkowe, usługi GPS i Internet, umożliwiają ludziom łatwą komunikację na duże odległości.

Przewodowa infrastruktura cyfrowa

Przykładami sieci przewodowych są komputery osobiste i kable światłowodowe. Sieci te mają ograniczoną prędkość, ale mogą zapewnić przewagę w postaci tworzenia bezpiecznych platform.

#2. Infrastruktura Informacyjna

Odnosi się to do systemu, który buduje, przechowuje i rozpowszechnia dane na wielu platformach. Centra danych są uznawane za podstawowe źródło informacji.

Centra danych

Firmy wykorzystują centra danych do przechowywania i przetwarzania szerokiego zakresu danych. Jeśli użytkownik znajduje się bliżej centrum danych, zwykle doświadcza lepszego czasu reakcji i lepszej jakości usług.

Magazyn w chmurze

Przechowywanie w chmurze umożliwia przechowywanie danych w wirtualnie dostępnej przestrzeni i udostępnianie ich online innym.

Sieci dostarczania treści

Sieci dostarczania treści (CDN) to krytyczne bloki infrastruktury cyfrowej. Zarządza treścią strony internetowej wraz z innymi mediami cyfrowymi z niezawodną szybkością.

Bazy danych

Firmy przechowują, zarządzają i organizują dane klientów, aby zapewnić udogodnienia w zakresie dokumentacji finansowej i danych inwentaryzacyjnych.

#3. Infrastruktura sprzętowa

Infrastruktura sprzętowa obejmuje fizyczne elementy infrastruktury informatycznej i operacji firmy.

Serwery

Serwery to urządzenia komputerowe oferujące różne usługi, takie jak przechowywanie danych, uruchamianie aplikacji i nie tylko.

Routery i przełączniki

Routery i przełączniki zarządzają ruchem sieciowym, aby zapewnić płynny przepływ danych. Odgrywają także kluczową rolę w utrzymaniu szybkości sieci podczas całej operacji.

Urządzenia pamięci masowej

Urządzenia pamięci masowej, takie jak dyski twarde, dyski półprzewodnikowe i pendrive’y, cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na rosnące znaczenie informacji.

Systemy energetyczne

W firmie znajdziesz wiele skomplikowanych operacji, dlatego musisz chłodzić sprzęt i skutecznie go zasilać, aby wyeliminować utratę danych i awarię sprzętu.

#4. Infrastruktura oprogramowania

Aplikacje instalowane na urządzeniach sprzętowych również działają jako infrastruktura cyfrowa i stanowią jej rdzeń.

System operacyjny

Systemy operacyjne służą do efektywnego uruchamiania innych aplikacji. Wykonują one różne operacje między użytkownikami a infrastrukturą cyfrową, a także wypełniają lukę między nimi.

Oprogramowanie pośrednie

Oprogramowanie pośrednie oferuje udogodnienia dla wielu aplikacji umożliwiające łatwą komunikację między sobą. Umożliwia także bezproblemowe działanie infrastruktury cyfrowej.

Najlepsze praktyki w zakresie infrastruktury cyfrowej

Właściwe wdrożenie transformacji cyfrowej może skutkować szczęśliwszymi klientami, bardziej produktywnymi pracownikami i wydajniejszymi przepływami pracy.

Przyjrzyjmy się najlepszym praktykom, jakie powinny stosować małe i średnie firmy podczas wdrażania infrastruktury cyfrowej.

Zrozum i nadaj priorytet celom biznesowym

Strategia cyfrowa każdej firmy jest inna, ponieważ ma ona własny zestaw celów i wyzwań. Ważne jest, aby zrozumieć obawy i potrzeby swojej firmy. Możesz wdrożyć modelowanie procesów biznesowych, aby zidentyfikować problemy, potencjalne ryzyko i luki w procesie biznesowym.

Ważne jest również, aby po ich zidentyfikowaniu ustalić priorytety potrzeb biznesowych. Istnieje powszechne błędne przekonanie, że należy przekształcić wszystkie praktyki, przepływy pracy i procesy na raz.

Zaangażuj klientów i interesariuszy

Obok technologii cyfrowych głównym składnikiem transformacji cyfrowej są ludzie. Musisz zaangażować w ten proces klientów i interesariuszy.

Interesariusze są niezbędni, ponieważ dzielą się swoimi punktami widzenia i obawami podczas wdrażania nowych technologii. Infrastruktura cyfrowa umożliwia Tobie i Twoim pracownikom lepszą komunikację oraz zrozumienie potrzeb i obaw.

Klienci są ważni także dlatego, że to dla nich tworzysz swoje produkty i usługi.

Wykorzystaj dokładne dane

Wydobywanie spostrzeżeń z dostępnych danych jest niezwykle istotne, ponieważ pomaga to zrozumieć, czego potrzebują dostawcy, klienci i partnerzy. Małe i średnie firmy stoją przed wyzwaniem wykorzystania dostępnych danych, zwłaszcza gdy są one większe. Dlatego istotne jest analizowanie danych w jednym miejscu i podejmowanie świadomych decyzji w celu tworzenia ulepszonych, spójnych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb doświadczeń.

Aby wykorzystać dane, małe i średnie firmy muszą skoncentrować się na digitalizacji przepływów pracy, wykorzystywaniu danych operacyjnych, behawioralnych i transakcyjnych w różnych kanałach oraz eliminowaniu przeszkód między działami i zespołami.

Integracja systemów i technologii

Komunikacja między kilkoma systemami ma ogromne znaczenie dla lepszej transformacji cyfrowej. Małe i średnie firmy popełniają częsty błąd, wdrażając jednocześnie wiele różnych systemów, aby sprostać potrzebie transformacji cyfrowej. To sprawia, że ​​aktualizacje, konserwacja i współpraca są wyzwaniem.

Dzięki infrastrukturze cyfrowej można integrować ze sobą różne systemy i aplikacje oraz umożliwiać im efektywną komunikację, dzięki czemu można wykonywać różne zadania przy użyciu jednego narzędzia.

Wniosek

Infrastruktura cyfrowa stale się rozwija wraz ze zmieniającymi się wymaganiami klientów i pojawiającymi się technologiami. W przyszłości może zapewnić małym i średnim przedsiębiorstwom jeszcze więcej korzyści poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, automatyzacji i innych rozwijających się technologii. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą działać efektywniej i uzyskiwać lepsze wyniki.

Możesz także przeczytać o Inteligentnej Automatyzacji Procesów (IPA).