Jak IoT zmienia branżę handlową

Dowiedz się, jaką rolę odgrywa Internet rzeczy (IoT) w utrzymywaniu, unowocześnianiu i rozwijaniu branży handlu detalicznego w różnych produktach, regionach geograficznych i grupach klientów.

Branża detaliczna jest w dużym stopniu uzależniona od istniejących i powstających technologii. Już teraz widzimy, że branża bardzo się zmieniła, od lokalnych drogerii i dużych sklepów spożywczych po marketplace’y internetowe.

Teraz możesz zamawiać codzienne artykuły spożywcze, artykuły spożywcze i towary konsumpcyjne online i odbierać je w domu. Ponadto sprzedawcy eCommerce eksperymentują z autonomicznymi pojazdami i dronami do dostarczania zamówień.

To tylko punkt widzenia klienta. Nowe technologie pomagają również branży detalicznej w zarządzaniu łańcuchem dostaw, magazynami, zamówieniami online, bezpiecznymi bramkami płatniczymi i wieloma innymi. IoT to kolejna rozwijająca się technologia, która przeniesie handel detaliczny na wyższy poziom.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak IoT przyczynia się do transformacji branży handlu detalicznego.

Co to jest Internet Rzeczy?

Internet rzeczy (IoT) to sieć inteligentnych urządzeń, czujników otoczenia i oprogramowania, które zapewniają wygodę w życiu domowym lub biurowym.

IoT obejmuje inteligentne gadżety, takie jak Google Home, Amazon Echo, inteligentne światła, inteligentne termostaty, inteligentne urządzenia gospodarstwa domowego itp. Łączą się one z domową siecią Wi-Fi i rozmawiają ze sobą, aby ograniczyć marnowanie energii i ręczny wysiłek ludzki przy codziennych zadaniach.

I tak, IoT jest dostępny pod względem jakości i ilości w zastosowaniach przemysłowych, takich jak produkcja, zarządzanie magazynami i handel detaliczny. Jest to znane jako Przemysłowy Internet Rzeczy (IIoT).

IoT w handlu detalicznym obejmuje zarówno IoT (w domu), jak i IIoT. Stanowi wartość dodaną w łańcuchu sprzedaży detalicznej, od produkcji po domy konsumentów i wszystko pomiędzy.

Rola IoT w branży detalicznej

Oto jak możesz wykorzystać IoT lub IIoT w branży detalicznej:

  • Inteligentne urządzenia śledzące GPS, skanery RFID, czujniki ruchu i przetwarzanie w chmurze mogą pomóc dużym sieciom handlowym i agencjom dystrybucyjnym w bezpiecznym transporcie produktów z punktu A do punktu B.
  • IoT może pomóc sklepom detalicznym i witrynom handlu elektronicznego w oferowaniu spersonalizowanych ofert promocyjnych docelowym odbiorcom w domu lub w sklepie stacjonarnym.
  • IoT i IIoT w handlu detalicznym mogą gromadzić liczne punkty danych o klientach, pracownikach, dostawcach i wszystkich interesariuszach, aby zwiększyć bezpieczeństwo łańcucha dostaw w handlu detalicznym.

To tylko niektóre z podstawowych zakresów IoT w branżach handlu detalicznego. Możesz używać IoT w kreatywny sposób w swoim sklepie detalicznym lub w witrynie eCommerce. Chodzi o to, aby uzyskać przewagę nad konkurencją, oferując płynną podróż klienta od odkrycia produktu do sprzedaży.

Jak IoT w handlu detalicznym zmienia branżę?

Internet rzeczy w handlu detalicznym pomaga firmom zrozumieć, w jaki sposób klienci robią zakupy w sklepach online i offline. Dokąd udaje się większość klientów? Jak zamawiają goście restauracji? Jakie są preferencje dotyczące zameldowania w hotelu dla gości? Na te ważne pytania marketingowe można łatwo odpowiedzieć, korzystając z danych analitycznych IoT.

Jako właściciel firmy detalicznej nie musisz już polegać na agencjach zewnętrznych w zakresie raportów dotyczących trendów rynkowych, które mogą nie dotyczyć Twojej firmy. Oprócz obsługi klienta i marketingu, IoT może również przekształcić całe zaplecze sprzedaży detalicznej, takie jak zarządzanie personelem, zaopatrzenie, zamówienia, relacje z dostawcami, zapasy i bezpieczeństwo biznesowe.

Poniżej znajduje się kilka przykładów, które wyjaśniają, w jaki sposób IoT zmienia sposób funkcjonowania firm detalicznych w erze cyfrowej:

# 1. Urządzenia ubieralne IoT

Sieci handlowe, hotele, restauracje itp. mogą oferować swoim lojalnym i premium klientom inteligentne urządzenia do noszenia. Korzystając z danych zebranych z takich urządzeń do noszenia, sklepy detaliczne mogą z wyprzedzeniem przygotować się na przybycie VIP-ów i klientów premium. Następnie urządzenia ubieralne mogą kierować klientów na odpowiednie półki z produktami, aby mogli zebrać to, czego potrzebują, sprawdzić cyfrowo i zaoszczędzić czas podczas zakupów.

Urządzenia do noszenia mogą również pomóc sprzedawcom detalicznym w oferowaniu spersonalizowanych punktów lojalnościowych i rabatów lojalnym i powracającym klientom. Dzięki temu nie muszą już wyświetlać skomplikowanych ofert promocyjnych w sklepie.

#2. Powiadomienia o czasie oczekiwania w sklepie

Różne inteligentne urządzenia w sklepach, takie jak inteligentne kamery, czujniki ruchu i skanery RFID, będą stale gromadzić dane o odwiedzalności sklepów i średnim czasie kasowania klientów.

W związku z tym system albo wyświetli szacowany czas oczekiwania przed sklepem na dystalnym ekranie, albo wyśle ​​spersonalizowane powiadomienia bezpośrednio do zarejestrowanych konsumentów.

#3. Wskazówki dotyczące produktów cyfrowych i promocje

Firmy handlu detalicznego mogą z łatwością utworzyć profil dla każdego klienta i poprowadzić go przez regularne listy zakupów. Klienci nie muszą już wędrować po całym sklepie spożywczym, aby znaleźć to, czego potrzebują.

Aby tak się stało, sklepy detaliczne mogą korzystać z urządzeń i czujników Bluetooth Low Energy. Korzystając z takich inteligentnych urządzeń, firmy mogą przekazywać wskazówki dotyczące sklepu, oferty promocyjne itp. na smartfony kupujących.

#4. Powiadomienia o dostawie produktów w czasie rzeczywistym

Sprzedawcy eCommerce i fizyczne sieci handlowe, które oferują dostawę do domu, zaczęły używać różnych urządzeń IoT do wysyłania dokładnych wiadomości o dostawach produktów w czasie rzeczywistym.

Inteligentne skanery RFID wysyłają dane produktu do oprogramowania w chmurze, gdy artykuł opuszcza magazyn. Następnie aplikacja w chmurze wykorzystuje śledzenie GPS pojazdu dostawczego, aby określić szacowany czas dostawy. Uwzględnia również prędkość wysyłki, warunki drogowe, przestoje itp.

#5. Wybór łańcucha dostaw i logistyki

Duże firmy detaliczne muszą mądrze wybierać dostawców logistyki i dostawców, aby zaoszczędzić na kosztach łańcucha dostaw.

Mogą używać urządzeń IoT, takich jak GPS, skanery RFID, czujniki ruchu i inteligentne kamery, aby testować dostawców przed zarejestrowaniem się u dostawcy wysokiej jakości usług w przystępnej cenie.

#6. Innowacyjne sklepy cyfrowe

Jednym z wiodących przykładów innowacyjnych sklepów detalicznych opartych na IoT są sklepy Amazon Go. W Amazon Go klienci mogą odebrać to, czego potrzebują, i rozpocząć normalną działalność. Nie trzeba stać w kolejce i płacić za zakupiony towar. Aplikacja Amazon automatycznie obciąża klientów, gdy opuszczają sklep.

Aby zapewnić tak wygodną i zautomatyzowaną podróż zakupową, amazon wykorzystuje technologie nowej generacji, takie jak fuzja czujników, wizja komputerowa, urządzenia IoT, inteligentne kamery, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe (ML).

Korzyści z IoT w handlu detalicznym

Znajdź poniżej korzyści, jakie czerpiesz, umieszczając swój fizyczny i internetowy sklep detaliczny w zasięgu sieci IoT:

# 1. Wzmocnij personel sklepu

Różne urządzenia i czujniki IoT mogą przez cały czas śledzić klientów w sklepach. Jeśli klienci nie mogą znaleźć tego, czego potrzebują, inteligentne kamery i głośniki mogą zrozumieć problem i przekazać go personelowi sklepu.

Pracownik sklepu może podejść do klientów i naprowadzić ich na poszukiwane przez nich produkty.

#2. Zmniejszenie ilości odpadów

Urządzenia IoT mogą pomóc właścicielom sieci handlowych w efektywnym zarządzaniu zużyciem energii elektrycznej i gazu. Inteligentne termostaty, lodówki, systemy oświetleniowe itp. mogą automatycznie zmniejszać zużycie energii, gdy ruch w danym sklepie jest mniejszy.

#3. Bezpieczeństwo sklepu

Niskoenergetyczne Bluetooth, śledzenie GPS, skanery RFID itp. Urządzenia IoT oparte na technologii IoT mogą pomóc właścicielom sklepów w stworzeniu wirtualnej bariery wokół ich sklepów detalicznych. Inteligentne kamery bezpieczeństwa mogą stale obserwować produkty na stojakach. Łącząc wszystkie te inteligentne urządzenia IoT, sklepy detaliczne mogą praktycznie wyeliminować ryzyko kradzieży.

#4. Lokowanie produktu

Sklepy detaliczne mogą korzystać z czujników ruchu i inteligentnych kamer, aby identyfikować obszary sklepu, które są najczęściej odwiedzane lub są uważane za premium. Następnie kierownik sklepu może umieszczać promowane produkty w tych lokalizacjach premium, aby uzyskać lepsze lokowanie produktu i prowizję od sprzedaży od producentów.

#5. Zarządzanie sklepem detalicznym i śledzenie

Jeśli w Twoim sklepie detalicznym występuje duże natężenie ruchu, uzupełnienie towaru na półce staje się wyzwaniem. Co więcej, jeśli nie wiesz, którego produktu brakuje na półce, może to być krępujące.

Możesz skorzystać z pomocy urządzeń IoT, takich jak skanery RFID, inteligentne kamery, oprogramowanie do rozpoznawania obiektów, czujniki wagi itp., Aby stworzyć inteligentne półki. Gdy tylko nastąpi wzrost sprzedaży kilku produktów, zaplecze sklepu lub zespół uzupełniania zapasów otrzymuje powiadomienia o uzupełnieniu sprzedanych produktów.

#6. Wielokanałowe doświadczenie

Możesz stworzyć solidną sieć IoT wewnątrz sklepu i zintegrować ją ze swoimi platformami eCommerce. W ten sposób klienci, którzy już doświadczyli zakupów online w Twoich sklepach internetowych, mogą doświadczyć tej samej wygody, odwiedzając dowolny z Twoich sklepów stacjonarnych. Możesz łatwo synchronizować promocje i rabaty online i w sklepie.

Wady IoT w handlu detalicznym

Podobnie jak korzyści płynące z IoT w branży handlu detalicznego, istnieją pewne wyzwania i problemy, z którymi należy się przygotować, jeśli zdecydujesz się na transformację IoT w swoich internetowych lub fizycznych sklepach detalicznych. Wyzwania te przedstawiono poniżej:

# 1. Bezpieczeństwo

Najbardziej oczywistym wyzwaniem dla IoT w handlu detalicznym jest cyberbezpieczeństwo. Jeśli cała architektura IoT w handlu detalicznym nie jest kompleksowo zaszyfrowana, istnieje ogromne ryzyko włamań i ataków ransomware.

Ponadto firmy muszą regularnie przeprowadzać audyty urządzeń IoT i programowych sieci komunikacyjnych, aby zapobiegać lukom i lukom w zabezpieczeniach cyfrowych.

#2. Sprzęt i oprogramowanie IoT

Jest tylko kilku producentów sprzętu i oprogramowania IoT, takich jak Intel, Google, Cisco, Bosch, Siemens i inni. Może to stworzyć monopol na rynku inteligentnych czujników, urządzeń, chipsetów, oprogramowania układowego i oprogramowania.

W konsekwencji producenci ci będą kontrolować ceny rynkowe i jeśli nie obniżą ceny do rozsądnego poziomu, drobnym detalistom będzie trudno kupować te produkty.

#3. Szkolenie pracowników

Ponieważ urządzenia IoT i oprogramowanie sterujące to całkiem nowe technologie, właściciele sieci handlowych musieliby zainwestować czas i pieniądze w szkolenie swoich obecnych pracowników. Przedsiębiorstwa handlu detalicznego będą również musiały zatrudnić ekspertów ds. analizy danych IoT, aby wyodrębnić informacje o klientach ze swojej detalicznej sieci IoT.

#4. Zagrożenia bezpieczeństwa pracy

IoT to inna nazwa automatyzacji. Ponieważ firmy będą potrzebowały mniej pracowników w swoich sklepach detalicznych, nastąpi wzrost bezrobocia. Rządy i korporacje muszą zaplanować rehabilitację siły roboczej.

Przyszłość IoT w handlu detalicznym

Internet Rzeczy z dnia na dzień staje się coraz tańszy. Klienci mieszkający w miastach adoptują inteligentne urządzenia szybciej, niż oczekiwali eksperci, gdy IoT znajdował się na początkowym etapie rozwoju. Wynika to z różnych aktualnych trendów rynkowych i statystyk, jak przedstawiono poniżej:

  • Grand View Research szacuje, że do 2028 roku IoT w handlu detalicznym stanie się branżą o wartości około 161 miliardów dolarów z 31,99 miliardów dolarów przychodów w 2020 roku.
  • Segment sprzętu IoT uzyska maksymalne przychody z IoT w handlu detalicznym, aż 60%, zgodnie z oczekiwaniami w powyższym raporcie dotyczącym detalicznego raportu IoT.
  • Część oprogramowania dla IoT w transformacji handlu detalicznego również szybko wzrośnie, osiągając do 2029 roku przychody brutto z rynku w wysokości 3,38 miliarda dolarów, na podstawie raportu Maximize Market Research.
  • Eksperci sugerują, że potencjał zarządzania urządzeniami IoT w zakresie generowania przychodów również wzrośnie do około 15,66 mld USD z 1,88 mld USD w 2022 r.

Powyższe statystyki wyraźnie pokazują duży zakres biznesowy i zawodowy IoT w handlu detalicznym w przyszłości. Dla osób zajmujących się tworzeniem oprogramowania, produkcją sprzętu, zarządzaniem i konserwacją urządzeń IoT jest to bezpieczny rynek dla długoterminowych inwestycji i generowania przychodów.

IoT w handlu detalicznym i rzeczywistości rozszerzonej stanie się kolejną iteracją transformacji branży handlu detalicznego. W zależności od działań klientów na platformach online i offline, firmy detaliczne mogą oferować trafne sugestie dotyczące produktów klientom, dla których jakość i czas są ważniejsze niż cena.

Notka autora

Podobnie jak aplikacje zakupowe na smartfony, płatności zbliżeniowe, skanery RFID i lokalizacja GPS, IoT w handlu detalicznym to kolejna technologia zyskująca na popularności. Wszystkie światowe raporty sugerują, że sektor ten będzie świadkiem ogromnych inwestycji w przyszłości.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, poszukaj możliwości transformacji IoT, aby Twoja firma była istotna w dzisiejszym ekosystemie cyfrowym. Jesteś świeżo upieczonym absolwentem? Poszukaj zasobów edukacyjnych IoT, aby zdobyć ekscytujące prace w sektorze rozwoju i konserwacji IoT.

Wreszcie, jeśli jesteś dostawcą IoT, zacznij szukać nowych klientów w sektorze detalicznym, aby dostarczać sprzęt i oprogramowanie gigantom handlu detalicznego, takim jak Walmart, Tesco, Costco Wholesale i tak dalej.

Teraz już wiesz, jak IoT w handlu detalicznym może zmienić branżę detaliczną, począwszy od pozyskiwania surowców, odkrywania dostawców, bezpieczeństwa sklepów i obsługi klienta. Musisz wdrożyć IoT już teraz, aby cieszyć się korzyścią płynącą z pierwszego ruchu, a już na pewno zanim konkurujący detaliści wejdą na scenę.

Następnie sprawdź platformy i narzędzia Internetu rzeczy (IoT) typu open source.