Jak korzystać z tablicy Google Meet podczas spotkania

Tablice są powszechnie używane na spotkaniach, zwłaszcza podczas sesji burzy mózgów, jako sposób na wizualizację omawianych tematów i śledzenie pomysłów. Tablice stały się wirtualne i są doskonałym narzędziem do wykorzystania podczas spotkań online. Opierając się na nich kwiecień nie jest tym samym, co rysowanie na fizycznej tablicy, ale wykonuje zadanie.

Tablica Google Meet

Korzystasz z Microsoft Teams? Posiada również wbudowane narzędzie do tablicy.

Tablica Google Meet

Google Meet ma wbudowane narzędzie do tablicy. Co ważniejsze, to narzędzie jest dostępne niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Meet za darmo, czy masz na nie płatną subskrypcję.

Tablica nie jest dostępna dla użytkowników mobilnych. Nie będą mogli zobaczyć tablicy ani wchodzić z nią w interakcję podczas spotkania.

Użyj tablicy Google Meet

Aby korzystać z tablicy w Google Meet, wykonaj te czynności.

Rozpocznij spotkanie w Google Meet lub dołącz do niego.
Kliknij przycisk działań w prawym dolnym rogu.
Kliknij Tablica w panelu, który się otworzy.
Kliknij przycisk Rozpocznij nową tablicę (każde spotkanie otrzymuje własną tablicę).
Otworzy się nowe okno, w którym możesz zacząć rysować.
Tablica kreślarska pozostanie aktywna nawet po zakończeniu spotkania.

Udostępnij tablicę Google Meet

Tablica Google Meet to w zasadzie Jamboard firmy Google. To kolejny produkt Google będący wirtualną tablicą. W Google Meet pojawia się pod nazwą tablica, ale używasz Jamboarda.

Utworzoną tablicę można udostępniać. Każda tablica ma swój własny, unikalny link. Najłatwiejszym sposobem udostępnienia tablicy jest skopiowanie linku i udostępnienie go za pośrednictwem poczty e-mail lub czatu, ale pozwoli to tylko użytkownikom na jego przeglądanie, a nie edycję.

Aby udostępniać bezpieczniej, kliknij przycisk Udostępnij w prawym górnym rogu tablicy Jamboard. Dodaj e-maile użytkowników, którym chcesz udostępnić tablicę, i kliknij Wyślij. Jeśli kiedykolwiek udostępniałeś folder na Dysku Google, ten interfejs będzie wyglądał bardzo znajomo.

Wniosek

Gdy tworzysz tablicę, wszyscy uczestnicy spotkania mogą ją zobaczyć. Aby uzyskać dostęp do tablicy, inni użytkownicy muszą również kliknąć przycisk działań na spotkaniu. Ponieważ tablica została już utworzona, pojawi się w panelu Tablica. Użytkownicy mogą tworzyć wiele tablic dla jednego spotkania, a wszyscy uczestnicy spotkania będą mogli z nimi wchodzić w interakcje. W panelu Tablica pojawi się łącze do każdej tablicy utworzonej w ramach spotkania. Jeśli spotkanie się zakończy, a to samo spotkanie zostanie rozpoczęte ponownie (ten sam link), tablice utworzone w poprzedniej sesji nie zostaną wyświetlone.