Jak naprawić awarie aplikacji na iPhonie lub iPadzie

Aplikacje mogą ulegać awariom lub zawieszaniu się na iPhone’ach i iPadach, tak jak na każdej innej platformie. System operacyjny Apple iOS maskuje awarie aplikacji, zamykając aplikację. Jeśli występują awarie, zamrażanie lub błędne aplikacje, oto jak możesz rozwiązać problem.

Czy to awaria aplikacji lub urządzenia?

Najpierw musisz dowiedzieć się, czy jest to awaria aplikacji, czy awaria urządzenia. To całkiem proste: jeśli używasz aplikacji i nagle zamyka się ona bez powodu, aplikacja uległa awarii. Jeśli używasz aplikacji, która przestaje odpowiadać, ale nadal możesz uzyskać dostęp do innych aplikacji, aplikacja uległa awarii. Jeśli próbujesz uruchomić aplikację, która wciąż znika, oznacza to, że aplikacja ciągle się zawiesza.

Jeśli telefon przestał reagować, prawdopodobnie jest to problem z urządzeniem. Twój telefon wyświetli czarny ekran lub pozostanie zablokowany na logo Apple, jeśli urządzenie uległo awarii. Ponadto, jeśli Twój iPhone lub iPad działa wolno bez wyraźnego powodu i w wielu aplikacjach, jest to problem z urządzeniem.

Jeśli nie możesz podłączyć słuchawek bezprzewodowych, wysłać plików przez AirDrop lub zobaczyć urządzeń AirPlay, możliwe, że usługa używana przez system operacyjny uległa awarii.

Rozwiązywanie problemów z awariami aplikacji

Aplikacje to oprogramowanie innych firm działające na Twoim iPhonie. Pomimo percepcji urządzeń Apple „to po prostu działa”, jest wiele rzeczy, które mogą się nie udać i spowodować awarie aplikacji, ich brak reakcji lub w ogóle odmowę otwarcia. Problemy zwykle wynikają z problemów z kodem, nieoczekiwanych danych wejściowych, a nawet ograniczeń sprzętowych. W końcu aplikacje są tworzone przez ludzi, a ludzie popełniają błędy.

Jeśli aplikacja nagle znika, jest to spowodowane awarią. W większości przypadków ponowne otwarcie go rozwiązuje problem. Jeśli udostępniasz dane analityczne programistom (więcej na ten temat później), otrzymają oni raport o awarii, którego mogą użyć, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu problemu.

Jak zabić nieodpowiadającą aplikację

Jeśli aplikacja nie odpowiada, możesz ją wyłączyć za pomocą przełącznika aplikacji. Nie ma potrzeby rutynowego zabijania aplikacji przy użyciu tej metody, chyba że powodują problemy. Dostęp do przełącznika aplikacji można uzyskać za pomocą różnych skrótów, w zależności od modelu telefonu iPhone:

iPhone 8 i starsze (urządzenia z przyciskiem Początek): Stuknij dwukrotnie przycisk Początek, aż zobaczysz listę ostatnio używanych aplikacji.
iPhone X i nowsze (urządzenia bez przycisku Początek): przesuń palcem w górę od dołu ekranu i przesuń w prawo lub przesuń palcem w górę od dołu ekranu i przytrzymaj, aż zobaczysz listę ostatnio używanych aplikacji.

Możesz użyć tej listy, aby szybko przełączać się między aplikacjami. Znajdź aplikację powodującą problem, a następnie dotknij jej i przesuń palcem w górę, aby ją „wyrzucić” i zamknij. Aplikacja zniknie z listy ostatnio używanych aplikacji.

Przełącznik aplikacji iOS na iPhonie.

Teraz spróbuj ponownie uruchomić aplikację. Po zabiciu aplikacji w ten sposób otwieranie ich trwa nieco dłużej niż w przypadku zawieszenia w tle. Dlatego nie należy niepotrzebnie zabijać aplikacji.

Sprawdź aktualizacje

Stare wersje aplikacji również mogą powodować problemy. Aktualizacja z jednej głównej wersji systemu iOS do innej może powodować problemy ze stabilnością, jeśli aplikacja nie zostanie zaktualizowana w celu uwzględnienia zmian. Czasami programiści całkowicie porzucają swoje aplikacje.

Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest tutaj sprawdzenie aktualizacji. Uruchom App Store, przejdź do zakładki „Aktualizacje”, a następnie dotknij „Aktualizuj wszystko”, aby zainstalować wszystkie dostępne aktualizacje. Możesz zobaczyć, jak dawno aplikacja została zaktualizowana, wyszukując ją w App Store i przewijając w dół do Historia wersji.

Informacje o historii wersji aplikacji w sklepie App Store.

Jeśli aplikacja nie była aktualizowana od dłuższego czasu, możesz poszukać alternatywy. Czasami programiści przesyłają nowe wersje jako nowe aplikacje. Na przykład nazwa aplikacji do robienia notatek Drafts 4 została zmieniona Wersje robocze (starsza wersja) po Warcaby 5 został wydany.

Możesz wyświetlić inne aplikacje programisty, dotykając jego nazwy pod opisem aplikacji w App Store.

Zainstaluj ponownie problematyczne aplikacje

Czasami aplikacje ulegają awarii zbyt często. Czasami jeden z nich odmawia całkowitego otwarcia, awaria za każdym razem, gdy próbujesz go uruchomić. Jeśli napotykasz którykolwiek z tych problemów, usuń, a następnie ponownie zainstaluj aplikację. Po usunięciu utracisz wszystkie dane aplikacji lokalnej, ale nie stanowi to problemu, jeśli opiera się na chmurze (takiej jak Evernote, Dysk Google i Pages). Jeśli aplikacja wymaga zalogowania się, musisz to zrobić ponownie po ponownej instalacji.

Aby usunąć aplikację z urządzenia:

Stuknij i przytrzymaj ikonę aplikacji, aż się poruszy.
Dotknij „X” obok aplikacji, a następnie dotknij „Usuń” po wyświetleniu monitu.
Uruchom App Store, znajdź aplikację i zainstaluj ją ponownie.

Stuknij w

Pamiętaj, że jeśli aplikacja nie jest już dostępna w App Store, nie będzie można jej ponownie pobrać.

Sprawdź uprawnienia aplikacji

Czasami ustawienia prywatności mogą siać spustoszenie w Twoich aplikacjach. Na przykład, jeśli aplikacja do obsługi map nie może pobrać Twojej lokalizacji, musisz upewnić się, że ma dostęp do tych informacji.

Ustawienia mikrofonu w ustawieniach prywatności w systemie iOS.

Przejdź do Ustawienia> Prywatność i sprawdź odpowiednie kategorie, takie jak kamera, mikrofon lub usługi lokalizacyjne. Wszystkie aplikacje, które wymagają Twojej zgody na dostęp do usług lub informacji, zostaną wymienione tutaj.

Stwórz trochę wolnego miejsca

Jeśli Twoje urządzenie jest pełne po brzegi, możesz napotkać dziwne zachowanie aplikacji. Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku aplikacji, które wymagają wolnego miejsca do działania, takich jak aplikacje aparatu, nagrywarki audio itp. Możesz również napotkać ogólne spowolnienie systemu iOS.

Ekran pamięci iPhone'a na iPhonie.

Przejdź do Ustawienia> Ogólne> Pamięć iPhone’a, aby zobaczyć, ile masz wolnego miejsca. Dowiedz się, jak zwolnić miejsce w systemie iOS.

Skontaktuj się z programistą lub uzyskaj zwrot pieniędzy

Jeśli właśnie pobrałeś aplikację i odmawia ona działania, możesz skontaktować się z programistą lub poprosić o zwrot pieniędzy. Aby skontaktować się z programistą, znajdź aplikację w App Store, a następnie przewiń w dół do sekcji „Oceny i recenzje”. Kliknij „Wsparcie aplikacji”, aby przejść do witryny pomocy programisty. W większości przypadków będzie to często zadawane pytania, ale zwykle są też informacje kontaktowe dla programisty.

Kran

Pamiętaj, aby szczegółowo opisać problem i dołączyć model iPhone’a / iPada oraz wersję oprogramowania iOS (oba znajdują się w sekcji Ustawienia> Informacje). Łącze „Wsparcie aplikacji” jest widoczne tylko dla użytkowników, którzy pobrali tę aplikację, więc jeśli jej nie widzisz, upewnij się, że używasz tego samego Apple ID, za pomocą którego kupiłeś (lub pobrałeś) aplikację.

Jeśli zapłaciłeś za aplikację i nie działa, masz prawo do zwrotu pieniędzy. Dowiedz się, jak poprosić Apple o zwrot kosztów aplikacji.

Rozwiązywanie problemów z awariami urządzeń i iOS

iPhone i iPad korzystają z systemu operacyjnego Apple iOS. Pomimo tego, że platforma jest stosunkowo stabilna, czasami mogą pojawiać się problemy. Mogą to być losowe ponowne uruchomienia, usterki oprogramowania i zawieszanie się, które wymagają ręcznej interwencji.

Jak ponownie uruchomić iPhone’a

Wiele problemów można rozwiązać po prostu przez ponowne uruchomienie urządzenia. Jeśli zauważyłeś dziwne zachowanie systemu operacyjnego, na przykład ekran, który nie „śpi” lub problemy z odtwarzaniem dźwięku, ponowne uruchomienie może załatwić sprawę.

Metoda ponownego uruchomienia urządzenia zależy od modelu telefonu iPhone:

iPhone 8, X, XS, lub XR: naciśnij i przytrzymaj przycisk zmniejszania głośności i usypiania / budzenia, aż pojawi się komunikat „Przesuń, aby wyłączyć”, a następnie przesuń pasek, aby wyłączyć urządzenie.
iPhone 7 lub starszy: naciśnij i przytrzymaj przycisk usypiania / budzenia na górze (iPhone 5s i starsze wersje) lub po prawej stronie (iPhone 6 i 7), aż pojawi się „Slide to Power Off”, a następnie przesuń pasek, aby włączyć z urządzenia.

Po wyłączeniu urządzenia możesz je ponownie uruchomić, przytrzymując przycisk Uśpij / Obudź, aż pojawi się logo Apple.

Odzyskaj nieodpowiadającego iPhone’a

Jeśli Twój iPhone całkowicie nie reaguje lub wygląda na zawieszony, musisz wymusić resetowanie, przytrzymując niektóre przyciski. To różni się w zależności od używanego modelu iPhone’a:

iPhone 8, X, XS i XR: naciśnij i zwolnij przycisk zwiększania głośności, naciśnij i zwolnij przycisk zmniejszania głośności, a następnie naciśnij i przytrzymaj przycisk usypiania / budzenia, aż pojawi się logo Apple.
iPhone 7: naciśnij i przytrzymaj przycisk zwiększania głośności oraz przycisk usypiania / budzenia, aż pojawi się logo Apple.
iPhone 6 lub starszy: naciśnij i przytrzymaj przyciski Home i Sleep / Wake, aż pojawi się logo Apple.

Jeśli Twój iPhone ma fizyczny przycisk Home, to jest to iPhone 6. Inne modele mają albo wirtualny przycisk Home (sterowany programowo, bez ruchomych części), albo nie mają go wcale.

Zainstaluj ponownie iOS

Czasami problemy nie są rozwiązywane przez ponowne uruchomienie i może być konieczna ponowna instalacja systemu iOS. To ostatnia deska ratunku w przypadku uporczywych problemów związanych z podstawowym systemem operacyjnym. Takie problemy mogą wynikać z korzystania z oprogramowania innych firm używanego do „czyszczenia” lub konserwacji iPhone’a i jailbreakingu.

Pamiętaj, że ponowna instalacja iOS spowoduje utratę wszystkich danych na iPhonie. Upewnij się, że utworzyłeś kopię zapasową iPhone’a, aby móc przywrócić dane po zakończeniu.

Przejdź do Ustawień i dotknij swojego imienia u góry listy.
Stuknij swój iPhone na liście urządzeń u dołu ekranu (powie „Ten iPhone”).
Kliknij „Find My iPhone”. Odznacz „Find My iPhone”, a następnie wprowadź hasło Apple ID.
Uruchom iTunes (użytkownicy systemu Windows mogą go pobrać z Witryna Apple) i podłącz iPhone’a za pomocą kabla Lightning.
Kliknij ikonę urządzenia w prawym górnym rogu (patrz zrzut ekranu poniżej).
Na karcie Podsumowanie kliknij opcję Przywróć iPhone’a, a następnie postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami.

Kliknij ikonę urządzenia w prawym górnym rogu w iTunes.

Podejrzewasz problem ze sprzętem?

Jeśli wypróbowałeś już wszystko i uważasz, że Twój problem jest związany ze sprzętem, możesz dowiedzieć się za darmo pod adresem rezerwując sobie spotkanie w najbliższym sklepie Apple Store lub autoryzowanym centrum serwisowym. Jeśli Twój iPhone jest nadal objęty gwarancją, wszelkie naprawy zostaną objęte i bezpłatne. Możesz dowiedzieć się, czy jesteś objęty ochroną Witryna Apple.

Jeśli Twój iPhone nie jest objęty gwarancją, opłata zostanie naliczona tylko za zatwierdzoną pracę. Technicy Apple przeprowadzą diagnostykę na Twoim urządzeniu i sprawdzą, czy są jakieś problemy pod maską.

Umów się na wizytę w barze Genius lub w autoryzowanym centrum serwisowym

Możesz wtedy zdecydować, czy chcesz naprawić urządzenie. Jeśli naprawy są drogie, warto zamiast tego zdecydować się na nowe urządzenie. Apple zaoferuje nawet część kredytu w zamian za zakup nowego urządzenia.

Udostępnij dane analityczne, aby ulepszyć oprogramowanie

Czy chciałbyś, aby było coś, co mógłbyś zrobić, aby ulepszyć używane oprogramowanie? Przejdź do opcji Ustawienia> Prywatność> Analityka, aby przejrzeć aktualne zasady udostępniania danych analitycznych. Analityka to anonimowe statystyki użytkowania zebrane na temat Twojego urządzenia, działającego na nim oprogramowania i celu, w jakim go używasz.

Możesz włączyć opcję „Udostępnij iPhone’a i obejrzyj dane analityczne”, aby udostępniać informacje bezpośrednio firmie Apple. Firma może następnie wykorzystać te informacje do ulepszenia iOS. Możesz także włączyć opcję „Udostępnij programistom aplikacji”, aby udostępniać anonimowe raporty dotyczące użytkowania i awarii innym programistom. Pomoże im to wyeliminować błędy i stworzyć bardziej stabilne środowisko oprogramowania.

Stuknij w

Istnieje kilka innych przełączników, które możesz włączyć, ale żaden nie jest tak cenny jak te dwa pod względem poprawy codziennego korzystania z iOS. Apple obiecuje, że podczas tego procesu nie będą przesyłane żadne informacje identyfikacyjne, ale możesz je wyłączyć, jeśli sprawi to, że poczujesz się niekomfortowo.