Jak naprawić błąd Face ID nie jest dostępny na iOS

Face ID to bezpieczny sposób blokowania i odblokowywania telefonu iPhone. Podobnie jak Touch ID, jeśli czujnik nie rozpozna Cię 3-5 prób z rzędu, dezaktywuje Face ID i będziesz musiał użyć swojego kodu dostępu, aby się zalogować. Po wprowadzeniu kodu dostępu będziesz mógł użyć Face ID ponownie, aby odblokować telefon, notatki, Apple Pay i zalogować się do aplikacji oraz potwierdzić pobrania i płatności w App Store.

Identyfikator twarzy nie jest dostępny, błąd

Identyfikator twarzy nie jest dostępny w systemie iOS

Po skonfigurowaniu Face ID będzie działać ze standardowymi aplikacjami na iOS. W przypadku aplikacji innych firm musisz autoryzować aplikację do korzystania z Face ID, ale wystarczy to zrobić tylko raz. Jeśli próbujesz odblokować iPhone’a lub zalogować się do aplikacji za pomocą Face ID, ale to nie działa, wypróbuj następujące rozwiązania.

1. Zresetuj identyfikator twarzy

Face ID jest niezawodny i może dostosować się do pewnych zmian w wyglądzie, np. jeśli nosisz okulary lub nosisz soczewki kontaktowe zamiast okularów, nadal Cię rozpozna. To powiedziawszy, jeśli Face ID jest stale niedostępny, najłatwiejszą poprawką jest zresetowanie Face ID.

Otwórz aplikację Ustawienia.
Przejdź do Face ID i kodu dostępu.
Wprowadź hasło do swojego telefonu.
Stuknij Resetuj identyfikator twarzy.
Po zresetowaniu będziesz musiał ponownie skonfigurować Face ID.
Po ponownym skonfigurowaniu Face ID będziesz mógł z niego korzystać.

2. Autoryzuj aplikacje do korzystania z Face ID

Po zresetowaniu aplikacje będą musiały być ponownie autoryzowane do używania Face ID. Aby przyznać aplikacji uprawnienia;

Otwórz aplikację i dotknij opcji Face ID.
Po wyświetleniu monitu zezwól aplikacji na używanie Face ID

Alternatywnie, i to zależy od tego, jak aplikacja została opracowana do pracy z Face ID;

Zaloguj się do aplikacji bez Face ID, tj. użyj zwykłej opcji logowania.
Przejdź do ustawień aplikacji i włącz Face ID.
Zezwól aplikacji na dostęp do Face ID i powinieneś być gotowy.

Uwaga: dzieje się to zwykle w przypadku aplikacji, które zajmują się finansami/gotówką.

Ostatnią rzeczą, którą możesz zrobić, to sprawdzić ustawienia aplikacji.

Otwórz aplikację Ustawienia na iOS.
Wybierz aplikację, w której próbujesz się zalogować.
Upewnij się, że można używać Face ID.

3. Zaktualizuj aplikację

Face ID to funkcja obsługiwana przez aplikacje. Jak każda inna funkcja, która może się zepsuć po aktualizacji aplikacji, Face ID również może się zepsuć. Sprawdź, czy aplikacja ma dostępną aktualizację i zainstaluj ją. Może rozwiązać problem.

Otwórz aplikację App Store na swoim iPhonie.
Stuknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu.
Przewiń w dół i zainstaluj aktualizacje aplikacji, jeśli są dostępne.

4. Problemy sprzętowe

Jeśli naprawiono lub wymieniono ekran telefonu iPhone, funkcja Face ID może być teraz wyłączona w telefonie. Niewiele można z tym zrobić. Wykwalifikowany technik może być w stanie to naprawić, ale może to dużo kosztować. Jedyną inną alternatywą jest czekanie na aktualizację iOS. Apple blokuje Face ID na telefonach po wymianie ich ekranu, ale przestanie to robić za pomocą aktualizacji oprogramowania. Nie ma ETA, kiedy aktualizacja zostanie wydana, więc na razie może to być gra oczekująca.

Wniosek

Face ID działa w słabym świetle i jest znacznie szybszy w nowych modelach iPhone’a. Problemy sprzętowe to naprawdę jedyna rzecz, która może go uszkodzić lub wyłączyć. Jeśli niedawno upuściłeś telefon lub go naprawiłeś, może to oznaczać, że Face ID nie działa.