Jak naprawić niedziałający pulpit zdalny Chrome (samouczek)

Dostęp zdalny jest niesamowitym narzędziem, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów z systemem i nie masz do niego fizycznego dostępu. Niestety, skonfigurowanie zdalnego połączenia między dwoma komputerami nie zawsze jest najłatwiejsze, zwłaszcza jeśli oba systemy mają różne systemy operacyjne. Istnieje wiele aplikacji, które mają to uprościć, ale niewiele z nich jest tak bliskich jak narzędzie Pulpit zdalny Chrome.

Pulpit zdalny Chrome

Aplikacja do zdalnego pulpitu Chrome ma dziewięć lat i nadal dobrze radzi sobie z wieloma rozwiązaniami do zdalnego dostępu. Działa z przeglądarką Chrome, a także istnieje jako samodzielna aplikacja.

Podczas konfigurowania połączenia za pomocą narzędzia pulpitu zdalnego Chrome potrzebujesz;

Aktywne połączenie internetowe w obu systemach. Chrome zainstalowany w obu systemach. Narzędzie pulpitu zdalnego Chrome zostało zainstalowane w obu systemach i zalogowane na to samo konto Google.

Konfiguracja jest dość prosta, ale czasami połączenie się nie udaje.

Poprawka: Pulpit zdalny Chrome nie działa

Wspaniałą rzeczą w Pulpicie zdalnym Chrome jest to, jak łatwo jest go skonfigurować. Jeśli to nie zadziała, tj. Nie możesz nawiązać połączenia między komputerami, poprawka jest również dość prosta. Wypróbuj wszystkie poniższe rozwiązania.

1. Sprawdź połączenie

Połączenie internetowe na hoście i systemie zdalnym musi być stabilne. Upewnij się, że Twój własny system ma dostęp do Internetu i poproś kogoś o sprawdzenie tego samego w systemie zdalnym.

Otwórz narzędzie wiersza poleceń w systemie, np. w systemie Windows 10 otwórz wiersz polecenia, w systemie macOS otwórz Terminal. Uruchom następujące polecenie.

W systemie Windows 10;

ping -t 8.8.8.8

Na macOS;

ping -t 20 8.8.8.8

Sprawdź wariancję wartości czasu. Jeśli liczby rosną i spadają dramatycznie, prawdopodobnie Twoje połączenie internetowe jest niestabilne lub ma problemy z komunikacją ze stronami internetowymi. Rozwiąż problemy z połączeniem.

2. Odinstaluj i ponownie zainstaluj Pulpit zdalny Chrome

Narzędzie Pulpit zdalny Chrome ma prawie dziesięć lat, ale ponieważ jest to narzędzie oparte na przeglądarce, może napotkać różnego rodzaju problemy, które uniemożliwiają nawiązanie połączenia. W wielu przypadkach odinstalowanie i ponowne zainstalowanie aplikacji rozwiąże problem.

Otwórz Panel sterowania. Wybierz Programy> Odinstaluj program. Poszukaj narzędzia Pulpit zdalny Chrome na liście zainstalowanych programów i wybierz je. Kliknij przycisk Odinstaluj. Zezwól na odinstalowanie aplikacji. Uruchom ponownie system. Zainstaluj Pulpit zdalny Chromei spróbuj ponownie nawiązać połączenie.

3. Użyj aplikacji internetowej Chrome Remote Desktop

Pulpit zdalny Chrome istnieje jako samodzielna aplikacja i może działać za pośrednictwem przeglądarki. Jeśli nie możesz połączyć się ze zdalnym systemem przez aplikację, wypróbuj aplikację internetową w Chrome.

Otwórz Chrome. Odwiedź ten link. Zaloguj się przy użyciu konta Google. Wybierz system, z którym chcesz się połączyć.

4. Usuń system i dodaj go ponownie

Otwórz Pulpit zdalny Chrome w systemie hosta. Znajdź system zdalny, z którym próbujesz się połączyć. Kliknij ikonę kosza (Wyłącz połączenie zdalne) obok niego. Po usunięciu ponownie skonfiguruj Pulpit zdalny w systemie zdalnym. Gdy system zdalny pojawi się ponownie w Pulpicie zdalnym Chrome w systemie hosta, wybierz go i połącz się z nim.

5. Połącz bez kodu PIN

Wszystkie systemy dodane do Pulpitu zdalnego Chrome mają skonfigurowany kod PIN używany do uwierzytelniania połączenia. Czasami ten kod PIN nie działa. Zamiast tego możesz spróbować użyć kodu.

W systemie zdalnym otwórz Pulpit zdalny Chrome. Przejdź do zakładki Remote Support. Kliknij przycisk „Generuj kod”. Udostępnij kod osobie próbującej zdalnie połączyć się z systemem. W systemie hosta otwórz Pulpit zdalny Chrome. Przejdź do zakładki „Zdalna pomoc techniczna”. Wpisz udostępniony Ci kod w polu „Wesprzyj”. Pozwól na nawiązanie połączenia.

6. Sprawdź uprawnienia

Narzędzie Pulpit zdalny Chrome wymaga pewnych uprawnień do działania. W systemie Windows 10 prosi o wszystkie uprawnienia podczas instalacji. W systemie macOS o uprawnienia są pytane tylko wtedy, gdy są potrzebne. Niezależnie od tego, z jakiego systemu korzystasz, upewnij się, że nadałeś narzędziu wszystkie potrzebne uprawnienia, a następnie spróbuj nawiązać połączenie.

7. Wyłącz VPN

Jeśli używasz VPN na hoście lub w systemie zdalnym, wyłącz ją. Narzędzie może mieć problemy z ustanowieniem stabilnego połączenia z uruchomioną siecią VPN. Możliwe jest również, że Twoja sieć VPN ma problemy lub nie działa dobrze z narzędziami zdalnego dostępu. Wyłącz to i spróbuj się połączyć.

Wniosek

Pulpit zdalny Chrome pozostaje jednym z najłatwiejszych narzędzi dostępu zdalnego międzyplatformowego. Czasami może napotkać problemy, ale ich rozwiązywanie jest łatwe. Dzięki złożonym narzędziom dostępu zdalnego, takim jak TeamViewer, użytkownicy przechodzą przez ustawienia sieciowe, których nie znają, tylko po to, aby skonfigurować narzędzie. Rozwiązywanie problemów z takim narzędziem jest tym bardziej frustrujące. Pulpit zdalny Chrome może zająć kilka prób, ale w przeciwnym razie oferuje stabilne połączenie, a problemy z połączeniem są rzadkie.

newsblog.pl