Jak naprawić usługę „Użytkownik platformy podłączonych urządzeń” zużywającą pamięć RAM w systemie Windows

Przy każdym uruchomieniu systemu Windows usługa Connected Devices Platform User przesyła niezbędne dane, których potrzebują podłączone urządzenia na Twoim komputerze. Uwierzytelnia także i ułatwia komunikację pomiędzy nimi.

Kiedy zużywa zbyt dużo pamięci RAM, oznacza to, że coś może być nie tak z procesem lub podłączonymi urządzeniami. Poniżej pokażemy, jak zapobiec zajęciu pamięci fizycznej przez usługę użytkownika platformy Connected Devices Platform.

1. Wyłącz usługę użytkownika platformy urządzeń podłączonych

Najprostszym sposobem, aby uniemożliwić usłudze użytkownika platformy Connected Devices Platform zużywanie zbyt dużej ilości pamięci RAM, jest jej wyłączenie. Może to jednak spowodować nieoczekiwane zachowanie komputera. A jeśli tak się stanie, zawsze możesz włączyć tę funkcję ponownie.

Aby wyłączyć usługę użytkownika platformy Connected Devices, naciśnij klawisze Win + R, aby wyświetlić opcję Uruchom system Windows. Wpisz Services.msc w polu tekstowym, a następnie naciśnij klawisz Enter na klawiaturze.

Znajdź na liście usług opcję Wyłącz usługę użytkownika platformy urządzeń podłączonych i kliknij ją dwukrotnie. Kliknij listę rozwijaną Typ uruchomienia i wybierz Wyłączony. Następnie w tym samym oknie w obszarze Stan usługi kliknij opcję Zatrzymaj.

Teraz sprawdź Menedżera zadań, aby sprawdzić, czy usługa nadal zużywa zbyt dużo pamięci RAM.

2. Usuń plik ActivityCache.db

Niektórzy użytkownicy zgłosili, że usunięcie pliku ActivityCache.db na komputerze pomogło rozwiązać problem. Aby go usunąć, zacznij od wyłączenia usługi użytkownika platformy Connected Devices, jak opisano powyżej. Następnie naciśnij Win + R, aby otworzyć Windows Run, skopiuj i wklej %localappdata%\ConnectedDevicesPlatform\ w tekście, a następnie naciśnij klawisz Enter.

Spowoduje to otwarcie folderu ConnectedDevicesPlatform. Zobaczysz tam kilka plików i folderów, więc otwórz każdy z folderów i usuń ze wszystkich plik ActivityCache.db.

Gdy to zrobisz, uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy Usługa użytkownika platformy Connected Devices nadal powoduje problemy ze zużyciem pamięci RAM.

3. Sprawdź, czy nie ma problemów ze sprzętem komputera

Czasami problem może wynikać z problemu na jednym z podłączonych urządzeń. Aby sprawdzić, czy podłączone urządzenia działają poprawnie, otwórz Menedżera urządzeń, naciskając Win + R, wpisz devmgmt.msc w polu tekstowym, a następnie naciśnij klawisz Enter na klawiaturze.

W Menedżerze urządzeń kliknij dwukrotnie urządzenie, które podejrzewasz, że powoduje problemy. Spowoduje to otwarcie okna właściwości.

Upewnij się, że na karcie Ogólne w oknie Właściwości w sekcji Stan urządzenia jest napisane To urządzenie działa poprawnie.

Jeśli tak się nie stanie, zostanie wyświetlony komunikat o błędzie i kod. Zanotuj oba, aby móc rozpocząć rozwiązywanie problemu. Możesz zacząć od użycia jednego z narzędzi do rozwiązywania problemów w systemie Windows, aby sprawdzić i naprawić występujący problem sprzętowy.

Jeśli wszystkie powyższe kroki nie pomogą, może być konieczne użycie punktu przywracania systemu utworzonego przed rozpoczęciem zużywania zbyt dużej ilości pamięci RAM. A jeśli to również nie zadziała, może być konieczne zresetowanie komputera z systemem Windows

Uwolnij swoją pamięć RAM dzięki usłudze użytkownika platformy podłączonych urządzeń

Żaden proces nie jest uprawniony do zużywania zbyt dużej ilości pamięci RAM na komputerze. A jeśli stwierdzisz, że Usługa użytkownika platformy Connected Devices właśnie to robi, możesz ją wyłączyć, usunąć plik ActivityCache.db lub sprawdzić, czy coś jest nie tak z Twoim sprzętem. Mamy nadzieję, że jedna z tych rzeczy pomoże zatrzymać proces blokowania pamięci RAM.