Jak naprawić wyszarzone aplikacje z wykrzyknikami w systemie Windows 10

Jeśli widzisz kafelki aplikacji w menu Start lub na liście aplikacji z wykrzyknikiem, nie jesteś sam. Wydaje się, że inni użytkownicy systemu Windows 10 to dostają, chociaż problem nie jest tak powszechny, jak większość innych błędów systemu Windows 10. Aplikacje, o których mowa, odmawiają otwarcia, ale problem jest dość łatwy do naprawienia. Oto, jak możesz naprawić wyszarzone aplikacje z wykrzyknikami na ich kafelkach.

Aplikacje z wykrzyknikami

Wystąpił ten błąd w aplikacji Skype i wydaje się, że występuje on tylko w przypadku aplikacji UWP. Jeśli masz wyszarzony kafelek aplikacji z wykrzyknikiem, kliknij go. Zobaczysz komunikat o błędzie informujący, że aplikacja nie może się otworzyć i że należy ją ponownie zainstalować.

Pierwszym działaniem powinno być kliknięcie linku „Zobacz w sklepie” w wiadomości. Otworzy się aplikacja Microsoft Store i przeniesie Cię na stronę aplikacji, z którą występuje problem. Pojawi się przycisk ponownej instalacji, który możesz kliknąć, aby ponownie zainstalować aplikację, jednak może nie działać. W moim przypadku tak się nie stało, ale warto spróbować.

Jeśli aplikacja Microsoft Store nie ponownie zainstaluje aplikacji, otwórz menu Start i przejdź do listy aplikacji. Kliknij prawym przyciskiem myszy kafelek aplikacji i wybierz Odinstaluj z menu kontekstowego. Po odinstalowaniu otwórz aplikację Microsoft Store i pobierz ją ponownie. Po zainstalowaniu wszelkie problemy, które miał, zostaną rozwiązane.

Jeśli pobieranie się nie rozpocznie, spróbuj pobrać drugą aplikację oprócz tej, którą musisz ponownie zainstalować. Czasami pomaga to toczyć piłkę.

Ta poprawka jest łatwa, ale ma jeden problem; nie ma możliwości wykonania kopii zapasowej danych z aplikacji. Miałem problemy ze Skype’em, który nie wymaga tworzenia kopii zapasowych danych, ale jeśli napotkasz ten problem z aplikacją, w której są zapisane dane, prawdopodobnie stracisz ją, jeśli będziesz musiał ponownie zainstalować aplikację. W tym momencie nie ma możliwości obejścia tego problemu.

Nie ma wyraźnego powodu, dla którego tak się dzieje i co powoduje losowe awarie aplikacji. Jeśli utkniesz w aplikacji podstawowej, takiej jak Mapy, której nie możesz odinstalować z listy aplikacji w menu Start, będziesz musiał odinstalować ją i ponownie zainstalować za pomocą PowerShell. Polecenie jest dość łatwe, ale będziesz potrzebować uprawnień administratora, aby to zrobić.

Jeśli nie masz nic przeciwko używaniu PowerShell, spróbuj najpierw zresetować aplikację. Może to rozwiązać problem lub nie, ale warto spróbować.