Udostępnij teraz w social media:

Tworzenie rutyny może być kluczem do dobrego snu. Aplikacja Zegar Google ułatwia to dzięki zestawowi narzędzi „Pora snu”. Pokażemy Ci, jak je skonfigurować i złapać kilka Z.

Narzędzia na dobranoc są dostępne w aplikacji Zegar Google, która jest standardowym wyposażeniem wielu telefonów z systemem Android. Aplikacja Zegar oferuje również tryb snu w telefonach z pakietem Google Digital Wellbeing. Pomożemy Ci też to skonfigurować!

Jak ustawić harmonogram snu

Dostęp do ustawień pory snu można uzyskać w aplikacji Zegar Google. Pobierz aplikację z Sklep Google Play jeśli nie masz go jeszcze na urządzeniu z Androidem.

Otwórz aplikację, a następnie dotknij „Pora snu” na dolnym pasku narzędzi.

Kran

Kliknij „Rozpocznij”.

Kran

Najpierw utworzymy budzik (dotknij „Pomiń”, jeśli nie chcesz go ustawiać). Stuknij znak minus (-) i plus (+), aby wybrać czas. Stuknij dni tygodnia, w których chcesz używać alarmu.

Stuknij znak minus i plus, aby ustawić godzinę alarmu, a następnie stuknij dni tygodnia, w których chcesz go używać.

W opcjach godziny i daty możesz także dotknąć pola wyboru obok opcji „Alarm wschodu słońca”, aby ją włączyć. To ustawienie naśladuje słońce, powoli rozjaśniając ekran telefonu, zanim zabrzmi alarm.

Dotknij pola wyboru obok

Następnie dotknij „Dźwięk”, aby wybrać ten, który chcesz ustawić jako alarm.

Kran

Gdy po raz pierwszy otworzysz ustawienia „Dźwięk”, zostaniesz powitany przez wyskakujące okienko zawierające aplikacje, których możesz użyć do ustawienia alarmu muzycznego. Wybierz „Odrzuć”, jeśli chcesz przejść do innych opcji.

Sprawdź -   Jak dostosować intensywność i wzór wibracji

Kran

Przewiń listę dźwięków i dotknij tego, który chcesz ustawić jako alarm. Następnie dotknij strzałki Wstecz, aby powrócić do poprzedniego ekranu.

Wybierz żądany dźwięk alarmu, a następnie dotknij strzałki Wstecz.

Następnie zaznacz pole wyboru obok opcji „Wibracje”, jeśli chcesz, aby telefon również wibrował, gdy zabrzmi alarm.

Wybierz

Jeśli chcesz skonfigurować procedurę za pomocą Asystenta Google, dotknij znaku plus (+), aby otworzyć ustawienia Asystenta. Jeśli nie, kliknij „Dalej”.

Kran

Teraz możesz ustawić harmonogram snu. Użyj znaków minus (-) i plus (+), aby ustawić czas, w którym urządzenie ma być wyciszone, a następnie dotknij dni tygodnia, w których ma to nastąpić.

Stuknij znak minus i plus, aby ustawić godzinę wyciszenia urządzenia, a następnie stuknij dni tygodnia, w których ma to nastąpić.

Aby otrzymać przypomnienie, aby iść spać, kliknij „Przypomnienie” i wybierz godzinę.

Wybierz czas w

Jeśli Twoje urządzenie zawiera pakiet Google Digital Wellbeing, istnieje inna opcja o nazwie „Tryb snu” (więcej o tym później). Na razie dotknij „Gotowe”, aby przejść do ekranu przeglądu „Pora snu”.

Kran

Na ekranie przeglądu „Pora snu” zobaczysz szereg dodatkowych narzędzi, w tym „Posłuchaj dźwięków snu” i „Zobacz nadchodzące wydarzenia”. Jeśli Twoje urządzenie ma pakiet Digital Wellbeing, będziesz mieć również opcję „Zobacz ostatnią aktywność w czasie snu”.

Plik

Wybierz „Słuchaj dźwięków snu”, jeśli chcesz, aby aplikacja odtwarzała kojącą muzykę lub dźwięki, gdy zasypiasz. Kliknij „Wybierz dźwięk”, aby rozpocząć.

Sprawdź -   Jak edytować dźwięk w przeglądarce

Kran

Zobaczysz kilka wbudowanych dźwięków do wyboru, a także wszelkie podłączone aplikacje muzyczne. Po dokonaniu wyboru dotknij strzałki Wstecz.

Stuknij strzałkę Wstecz po wybraniu pliku

Następnie, jeśli chcesz mieć pewność, że alarm zawsze włącza się przed zaplanowanymi wydarzeniami, możesz zezwolić aplikacji Zegar na dostęp do kalendarza; dotknij „Kontynuuj”, aby skonfigurować.

Kran

Gdy pojawi się pytanie, czy chcesz zezwolić aplikacji Zegar na dostęp do kalendarza, kliknij „Zezwól”.

Kran

Twój harmonogram snu jest teraz kompletny!

Korzystanie z trybu snu z cyfrową równowagą

Cyfrowa równowaga to zestaw narzędzi Google, które mają pomóc w odpowiedzialnym korzystaniu z urządzenia. Częścią jego misji jest stworzenie lepszych nawyków użytkowania przed snem.

Jeśli masz telefon Google Pixel lub całkiem nowe urządzenie z Androidem, istnieje duża szansa, że ​​masz cyfrową równowagę. Łatwym sposobem sprawdzenia jest przesunięcie palcem w dół (raz lub dwa, w zależności od producenta telefonu) z góry ekranu. Kliknij ikonę koła zębatego, aby otworzyć menu „Ustawienia”, a następnie poszukaj „Cyfrowa równowaga”.

Kran

Aby skorzystać z dodatkowych funkcji trybu snu w Cyfrowej równowadze, zacznij od wykonania czynności opisanych powyżej, aby utworzyć harmonogram snu. Następnie dotknij godziny ustawionej przed snem na ekranie przeglądu „Pora snu”.

Sprawdź -   Jak przesłać muzykę do YouTube Music

Kliknij godzinę ustawioną jako pora snu.

Kliknij „Tryb snu”.

Kran

Tutaj zobaczysz nowy zestaw narzędzi, które pomogą Ci nie korzystać z telefonu przed snem.

Ponieważ mamy już ustawiony harmonogram snu, „Tryb snu” będzie włączał się i wyłączał w tych porach. Możesz też włączyć tę funkcję zawsze, gdy urządzenie będzie się ładować w tym czasie.

Kran

U dołu możesz włączyć opcję „Nie przeszkadzać”, aby blokować powiadomienia, gdy tryb snu jest aktywny.

Włącz

Włącz opcję „Skala szarości”, aby wyświetlacz był czarno-biały, gdy tryb snu jest aktywny. Ma to na celu zmniejszenie atrakcyjności korzystania z telefonu.

Włącz

Po zakończeniu dostosowywania tych ustawień dotknij strzałki Wstecz u góry, aby powrócić do poprzedniego ekranu.

Po zakończeniu dotknij strzałki wstecz

Przesuń w dół z góry ustawień harmonogramu „Pora snu”.

Zsuń się z góry

Kolejnym narzędziem Cyfrowa równowaga, które dodaje się do ustawień „Pora snu”, jest „Zobacz ostatnią aktywność przed snem”. Pomaga to śledzić, jak korzystasz z telefonu przed snem. Wybierz „Kontynuuj”, aby skonfigurować to narzędzie.

Kran

Cyfrowa równowaga poprosi o dostęp do danych o użyciu aplikacji i danych z czujników. Wykorzystuje wykrywanie ruchu i światła w porze snu, aby oszacować, kiedy używasz telefonu w łóżku.

Włącz opcję „Wykrywanie ruchu i światła podczas zaplanowanej pory snu”, a następnie dotknij „Zezwól”.

Włącz

Otóż ​​to! Twoja aktywność przed snem będzie teraz widoczna na ekranie przeglądu „Pora snu”.

Statystyki w