Jak przesłać najlepiej wyglądające obrazy z Instagrama

Photo of author

By maciekx

Instagram jest prawdopodobnie naszą ulubioną siecią społecznościową w How-To Geek. Zawsze chcemy, aby nasze zdjęcia wyglądały jak najlepiej, dlatego przeprowadziliśmy badania. Oto, jak sprawić, by Twoje obrazy wyglądały jak najlepiej na Instagramie.

Instagram, podobnie jak Facebook, zmienia rozmiar i kompresuje obrazy zgodnie z ich wytycznymi. Chociaż algorytmy wydają się mniej agresywne niż w przypadku Facebooka, co ma sens, ponieważ Instagram to przede wszystkim sieć do udostępniania zdjęć, lepiej jest samodzielnie zmieniać rozmiar i kadrowanie, jak to tylko możliwe – tępe algorytmy mogą być uciążliwe.

Instagram obsługuje obrazy o szerokości do 1080 pikseli i wysokości od 566 do 1350 pikseli. Oznacza to, że proporcje kadrowania wynoszą od 1,91:1 (szerokie poziome kadrowanie) do 4:5 (kwadratowe kadrowanie portretowe).

Wszystko pomiędzy tymi dwoma stosunkami również jest akceptowalne – to tylko maksymalne wartości. Jeśli obraz jest szerszy, zostanie zmieniony w celu dopasowania do szerokości 1080 px. Podobnie, jeśli przycięcie wykracza poza akceptowalne proporcje, na przykład zdjęcie portretowe 2:3, musisz przyciąć je do 4:5.

Instagram nie publikuje żadnych wskazówek dotyczących rozmiaru pliku, ale po przeprowadzeniu eksperymentów zauważyłem, że większość moich zdjęć została skompresowana do plików JPEG o wielkości od 150 KB do 190 KB. Poniżej 200 KB to całkiem standardowy rozmiar pliku do użytku internetowego.

Mając to na uwadze, porozmawiajmy o tym, jak sprawić, aby Twoje zdjęcia na Instagramie wyglądały jak najlepiej.

Edytuj swoje zdjęcia

Zanim jeszcze pomyślisz o rozmiarach plików i proporcjach przycinania, powinieneś edytować każdy obraz, który planujesz opublikować na Instagramie. Nie musi to być ciężka manipulacja obrazem, ale przynajmniej powinieneś rozważyć:

  • Czyszczenie wszelkich plam kurzu, skaz lub innych problemów.
  • Regulację jasności i kontrastu.
  • Zwiększenie nasycenia i kolorów.
  • Naprawianie wszelkich problemów z balansem bieli.
  • Robienie czegoś kreatywnego, na przykład tonowanie kolorów, konwertowanie ich na czarno-białe lub używanie aplikacji filtrującej.

Narzędzia do edycji Instagrama są teraz całkiem solidne, więc jeśli chcesz, możesz ich użyć. Istnieje również wiele świetnych aplikacji fotograficznych, a jeśli używasz komputera, zawsze masz do dyspozycji Lightroom i Photoshop – naprawdę, najlepsze opcje.

Przycinaj i zmieniaj rozmiar obrazów

Gdy masz już gotowe zdjęcie, czas je przygotować do publikacji na Instagramie. Jak wspomniano wcześniej, musisz przyciąć i zmienić rozmiar zdjęcia do szerokości 1080 pikseli i wysokości od 566 do 1350 pikseli. Staraj się również uzyskać rozmiar pliku mniejszy niż 200 KB.

Dzięki programom takim jak Photoshop, Lightroom lub innym edytorom komputerowym, jest to proste. Wystarczy ustawić zapisywanie lub eksportowanie do odpowiednich wymiarów. Możesz użyć ustawienia jakości, aby kontrolować rozmiar pliku.

Na smartfonach sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana, ponieważ musisz użyć osobnej aplikacji. Podobają mi się Rozmiar obrazu dla iOS oraz Photo & Picture Resizer dla Androida. Otwórz zdjęcie w dowolnej aplikacji, której używasz, a następnie przytnij i zmień rozmiar, aby uzyskać odpowiednie wymiary. Możesz także użyć ustawień jakości, aby kontrolować rozmiar pliku, tak jak w aplikacji komputerowej.

Ostatnią rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że Instagram konwertuje Twoje obrazy do formatu JPEG – jeśli przesyłasz zrzut ekranu, plik logo lub cokolwiek innego w formacie PNG, możesz zauważyć pewne artefakty. To ogólny problem z plikami JPEG.

Opublikuj swoje zdjęcia

Po wyedytowaniu i odpowiednim dostosowaniu rozmiaru zdjęć, śmiało opublikuj je na swoim koncie na Instagramie. Jeśli postępujesz zgodnie z powyższymi wskazówkami, algorytmy Instagrama nie powinny robić z nimi zbyt wiele, więc to, co prześlesz, będzie tym, co wszyscy zobaczą.

Jeśli zostawisz rzeczy w rękach Instagrama, Twoje zdjęcia prawdopodobnie będą wyglądać dobrze, ale miło jest wiedzieć, że zrobiłeś wszystko, co w Twojej mocy, aby zmaksymalizować jakość obrazu. Po co zadawać sobie trud tworzenia świetnych zdjęć, tylko po to, by pozostawić to firmie zajmującej się mediami społecznościowymi, by zdecydowała, jak mają wyglądać?


newsblog.pl