Jak przetestować okna mikrofonu 10

Mikrofon nie zawsze działa od razu w systemie Windows 10. Sterowniki odgrywają znaczącą rolę w uruchomieniu mikrofonu, ale nawet po wykryciu urządzenia i pojawieniu się w Menedżerze urządzeń może nie działać lub może być słyszalny hałas w nagraniu. Czasami aplikacja może nie być w stanie go odebrać. Może istnieć wiele różnych powodów, dla których mikrofon nie działa lub działa dobrze w systemie Windows 10. Zanim rozwiążesz problem, musisz go znaleźć i dobrym pomysłem jest przetestowanie mikrofonu w pierwszej kolejności.

Przetestuj mikrofon w systemie Windows 10

1. Sprawdź, czy system operacyjny wprowadza dźwięk

Aby sprawdzić, czy mikrofon rzeczywiście odbiera dźwięk, sprawdź go w Panelu sterowania.

Otwórz Panel sterowania. Przejdź do Sprzęt i dźwięk> Dźwięk. Przejdź do zakładki Nagrywanie. Wybierz Mic, a zobaczysz obok niego pasek tętna. Mów do mikrofonu i sprawdź, czy pasek pokazuje aktywność. Jeśli tak, mikrofon wykrywa dźwięk. Jeśli nie pokazuje aktywności, oznacza to, że mikrofon nie został poprawnie skonfigurowany.

Sprawdź wejście dźwięku w aplikacji

Sprawdź, czy aplikacja, w której próbujesz użyć mikrofonu, jest w stanie wykryć sygnał wejściowy z mikrofonu.

Otwórz aplikację i przejdź do jej ustawień. Wybierz ustawienia audio, a zobaczysz pasek aktywności pod menu rozwijanym mikrofonu. Mów do mikrofonu i sprawdź, czy pasek aktywności pokazuje wykryte wejście. Jeśli Twoja aplikacja nie wyświetla aktywności mikrofonu, użyj Audacity i kliknij na poziomie mikrofonu, gdzie jest napisane „Kliknij, aby rozpocząć monitorowanie”. Mów do mikrofonu i sprawdź wykrywanie dźwięku. Jeśli aplikacja nie może wykryć dźwięku, może nie mieć uprawnień do korzystania z mikrofonu. Możesz włączyć uprawnienia w aplikacji Ustawienia.

Wniosek

Test mikrofonu nie jest skomplikowany. Jeśli Twój mikrofon jest wykrywany przez system operacyjny, a nie przez aplikację, powinieneś spróbować przetestować go w więcej niż jednej aplikacji. Jeśli istnieje konkretna aplikacja, która nie wykrywa mikrofonu, sprawdź aplikację Ustawienia w sekcji Prywatność> Mikrofon, aby upewnić się, że aplikacja ma dostęp do urządzenia. Dobrym pomysłem jest również uruchomienie narzędzia do rozwiązywania problemów. Musisz uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z nagrywaniem dźwięku z aplikacji Ustawienia (Aktualizacja i bezpieczeństwo> Rozwiązywanie problemów). Zapoznaj się również z naszym przewodnikiem na temat konfigurowania mikrofonu z zestawem słuchawkowym.

newsblog.pl

newsblog.pl