Jak skanować z drukarki wielofunkcyjnej do komputera

Szybkie linki

  • Większość drukarek wielofunkcyjnych to urządzenia typu plug-and-play, ale może być konieczne ręczne skonfigurowanie urządzenia, jeśli komputer go nie wykryje.
  • W systemie Windows można używać funkcji Skanowanie w systemie Windows lub Faksowanie i skanowanie w systemie Windows do skanowania dokumentów za pomocą drukarki wielofunkcyjnej.
  • W systemie macOS drukarka wielofunkcyjna będzie zwykle wykrywana automatycznie, ale jeśli nie, możesz ją dodać ręcznie. Użyj Image Capture, aby skanować dokumenty w systemie macOS.

Wiele drukarek wielofunkcyjnych to urządzenia typu plug-and-play, co oznacza, że ​​nie trzeba instalować dodatkowych aplikacji ani sterowników, aby z nich korzystać. Ale co, jeśli chcesz zdigitalizować dokument? Oto procedura skanowania z niemal dowolnej drukarki wielofunkcyjnej do komputera.

Jak skanować za pomocą drukarki wielofunkcyjnej w systemie Windows

Jeśli jesteś użytkownikiem systemu Windows, Twój komputer powinien automatycznie wykryć Twoje urządzenie po jego podłączeniu przez port USB lub sieć. Niezależnie od tego, czy drukarka jest urządzeniem bezprzewodowym, czy sieciowym, system Windows automatycznie ją wykryje, pod warunkiem, że jest podłączona do sieci lub połączenia Bluetooth komputera.

Jeśli jednak komputer jej nie wykrywa, należy ją skonfigurować ręcznie.

Przed rozpoczęciem tej procedury sprawdź, czy drukarka jest włączona i podłączona do komputera. Jeśli korzystasz z drukarki sieciowej lub bezprzewodowej, sprawdź, czy jest ona podłączona do tej samej sieci, z której korzysta Twój komputer.

Jak dodać skaner do komputera z systemem Windows

Wykonaj poniższe kroki, aby ręcznie dodać drukarkę wielofunkcyjną do komputera.

  • Otwórz aplikację Ustawienia systemu Windows i wybierz opcję Bluetooth i urządzenia na pasku bocznym.
  • Kliknij Drukarki i skanery i poszukaj tam swojej drukarki. Jeśli nie możesz go znaleźć, kliknij Dodaj urządzenie.
  • Jeśli komputer wykryje podłączoną drukarkę wielofunkcyjną, kliknij przycisk Dodaj urządzenie obok jej nazwy.
  • Powinno to spowodować podłączenie i zainstalowanie drukarki wielofunkcyjnej na komputerze, umożliwiając korzystanie ze skanera. Jeśli jednak nadal nie możesz wykryć swojego urządzenia, postępuj zgodnie z naszymi instrukcjami dotyczącymi dodawania drukarek przewodowych i bezprzewodowych do systemu Windows.
  • Jak zeskanować dokument za pomocą funkcji faksowania i skanowania w systemie Windows

    Teraz, gdy na komputerze jest już zainstalowana drukarka wielofunkcyjna, czas rozpocząć skanowanie dokumentów. Można to zrobić na dwa sposoby: Skanowanie systemu Windows lub Faksowanie i skanowanie w systemie Windows. Ta ostatnia to starsza aplikacja dla systemu Windows, natomiast pierwsza to nowsza, bardziej elegancka aplikacja, którą należy pobrać ze sklepu Microsoft Store.

    Oto procedura skanowania w programie Faksowanie i skanowanie w systemie Windows:

  • Otwórz menu Start i wyszukaj opcję Faksowanie i skanowanie.
  • W obszarze Najlepsze wyniki dopasowania wybierz opcję Faksowanie i skanowanie w systemie Windows.
  • Po otwarciu aplikacji Faksowanie i skanowanie w systemie Windows kliknij opcję Nowe skanowanie. Jeśli komputer wykryje wiele drukarek wielofunkcyjnych, wybierz właściwe urządzenie.
  • Jeśli chcesz najpierw zobaczyć dokument, w oknie Nowe skanowanie kliknij Podgląd. Następnie kliknij Skanuj i poczekaj, aż drukarka zakończy skanowanie.
  • Wyniki skanowania pojawią się w górnym oknie, a podgląd zeskanowanego pliku poniżej. Kliknij zeskanowany plik prawym przyciskiem myszy i wybierz opcję Zapisz jako…, aby zapisać zeskanowany obraz w wybranym folderze.
  • Jak zeskanować dokument za pomocą aplikacji do skanowania w systemie Windows

    Do skanowania plików można także użyć aplikacji Skanowanie systemu Windows. Ma szybszy i bardziej intuicyjny interfejs w porównaniu do Faksowania i skanowania w systemie Windows, dzięki czemu idealnie nadaje się do częstego skanowania.

  • Upewnij się, że pobrałeś i zainstalowałeś Aplikacja do skanowania systemu Windows ze sklepu Microsoft Store, jeśli nie ma go jeszcze na komputerze.
  • Po zainstalowaniu otwórz menu Start i wyszukaj opcję Skanuj.
  • Pod wynikami wybierz opcję Skanuj. Ta aplikacja powinna mieć skaner jako logo.
  • Po otwarciu okna Skanuj wybierz odpowiednie urządzenie z menu rozwijanego Skaner i żądany typ pliku w menu poniżej.
  • Kliknij Podgląd, aby zobaczyć, jak będzie wyglądał zeskanowany plik.
  • Jeśli jesteś zadowolony z wyniku i nie musisz dostosowywać dokumentu lub jeśli nie chcesz widzieć podglądu dokumentu, kliknij Skanuj.
  • Po zakończeniu skanowania kliknij opcję Wyświetl w powiadomieniu w aplikacji Skanuj. Spowoduje to otwarcie zeskanowanego pliku w podglądzie obrazu. Możesz także otworzyć zeskanowany plik w folderze Obrazy > Skany w Eksploratorze plików.
  • Jeśli korzystasz z systemu Windows, możesz wybrać dowolny z tych dwóch kroków, aby skanować za pomocą drukarki wielofunkcyjnej. Obydwa są łatwe w użyciu, dzięki czemu możesz szybko zeskanować dowolny dokument w ciągu zaledwie kilku minut.

    Pobierać:Skanowanie systemu Windows (Bezpłatny)

    Jak skanować za pomocą drukarki wielofunkcyjnej w systemie macOS

    macOS zazwyczaj automatycznie wykrywa drukarkę wielofunkcyjną. Możesz to sprawdzić, otwierając ustawienia komputera Mac i wybierając Drukarki i skanery. Jeśli jednak Twój Mac nie wykryje drukarki wielofunkcyjnej, musisz najpierw dodać ją ręcznie.

    Jak ręcznie dodać skaner do komputera Mac

    Oto kroki, jak ręcznie dodać drukarkę do komputera Mac.

  • Wpisz Drukarki i skanery w wyszukiwaniu Spotlight (możesz przeczytać nasz przewodnik na temat korzystania z wyszukiwania Spotlight) i wybierz pierwszy wynik.
  • Kliknij przycisk Dodaj drukarkę, skaner lub faks….
  • W oknie Dodaj drukarkę wybierz swoje urządzenie, a następnie kliknij Dodaj.
  • macOS skonfiguruje Twoje urządzenie; po zakończeniu powinna zostać wyświetlona drukarka wielofunkcyjna na liście w obszarze Drukarki.
  • Dodanie drukarki do komputera Mac jest łatwe. Jeśli jednak napotkasz problemy, możesz przeczytać nasz przewodnik dotyczący dodawania drukarki do komputera Mac, aby uzyskać pomoc.

    Jak zeskanować dokument w systemie macOS

    Oto kroki, które należy wykonać, aby skanować w systemie macOS.

  • Użyj wyszukiwania Spotlight, aby wpisać „Image Capture”, wybierz właściwy wynik i naciśnij Return.
  • Wybierz odpowiednią drukarkę wielofunkcyjną na pasku bocznym.
  • Kliknij opcję Pokaż szczegóły, aby wyświetlić podgląd zeskanowanego dokumentu i wybrać obszar do skanowania.
  • Po dokonaniu wyboru w oknie podglądu kliknij Skanuj.
  • Możesz także pominąć krok Pokaż szczegóły, jeśli się spieszysz i chcesz zeskanować cały dokument — po prostu kliknij Skanuj bezpośrednio, a zeskanowany dokument zostanie wyświetlony w wynikach skanowania. Możesz także uzyskać dostęp do pliku bezpośrednio z folderu Obrazy w Finderze.
  • Wbudowane aplikacje do skanowania to najłatwiejszy sposób skanowania dokumentu w systemie Windows i macOS. Niektóre drukarki wielofunkcyjne zawierają również własne oprogramowanie do skanowania, ale nie jest to zalecane, ponieważ zwykle zawierają dużo oprogramowania typu bloatware.

    Jeśli jednak naprawdę chcesz z nich skorzystać, przejdź do witryny pomocy technicznej producenta drukarki i wyszukaj sterowniki specyficzne dla Twojej drukarki. Po ich pobraniu i zainstalowaniu możesz uruchomić dostarczoną aplikację i korzystać z funkcji drukarki.