Jak skonfigurować alerty o oszustwach, aby zapobiec kradzieży tożsamości

W tym przewodniku wyjaśnimy, jak skonfigurować bezpłatne powiadomienia o oszustwach w dowolnym z biur kredytowych Wielkiej Trójki w USA. Omówimy również, dlaczego alerty o oszustwach mogą nie wystarczyć i poinformujemy Cię o zamrożeniach kredytów, ważnych faktach dotyczących ostrzeżeń o oszustwach i nie tylko.

Alert o oszustwie to sposób na ostrzeżenie osób trzecich, że Twoja tożsamość została naruszona – lub że padłeś ofiarą oszustwa. Istnieje kilka rodzajów alertów o oszustwach, a wiedza o tym, jak z nich prawidłowo korzystać, może chronić Twoje finanse, pomóc Ci odzyskać siły po przestępstwach popełnionych przeciwko Tobie, a także uczynić Twoje życie lepszym i łatwiejszym. Ale zanim przejdziemy do szczegółów, otworzymy, omawiając podstawową definicję ostrzeżenia o oszustwie.

Co to jest alert o oszustwie?

Ostrzeżenie o oszustwie to krótka linia w raporcie kredytowym, która wskazuje, że możesz paść ofiarą oszustwa kredytowego lub kradzieży tożsamości. Jest to dla ciebie interesujące, ponieważ może chronić cię przed stratami finansowymi. Jest również interesujący dla banków, ubezpieczycieli, dostawców usług medycznych i innych stron trzecich, ponieważ minimalizuje ich ryzyko ułatwiania przestępstw i oszustw. Istnieje kilka głównych typów alertów o oszustwach. W ciągu minuty wyjaśnimy, jak możesz je skonfigurować – ale na razie pamiętaj tylko, że tak działają.

Wstępne alerty o oszustwach. Ideą wstępnego ostrzeżenia o oszustwie jest zapewnienie Ci bezpieczeństwa przez kilka miesięcy po tym, jak Twoja tożsamość mogła zostać ujawniona. Działają przez 90 dni i można je raz przedłużyć lub powtórzyć o około 6 miesięcy (180 dni) ochrony przed oszustwami.
Rozszerzone alerty o oszustwach. Mogą one trwać 7 lat – ale w przeciwieństwie do początkowych alertów o oszustwach nie można ich stawiać na zwykłym podejrzeniu. Możesz je zastosować tylko wtedy, gdy Twoja tożsamość została skradziona i po złożeniu zgłoszenia kradzieży tożsamości w FTC.
Alerty o aktywnej służbie. Są one dostępne dla członków wojskowych USA pełniących czynną służbę. Wymaga to od kredytodawców i innych stron trzecich zweryfikowania Twojej tożsamości przed przyznaniem Ci kredytu. Może zawierać numer telefonu, pod którym można się z Tobą skontaktować w celu przeprowadzenia różnych weryfikacji. W większości przypadków biuro informacji kredytowej zrezygnuje również z wcześniej zatwierdzonych ofert, gdy jesteś czynny.

W zależności od stanu i biura informacji kredytowej, przez które przechodzisz, możesz być zobowiązany do podania dodatkowych informacji – na przykład poprzez złożenie raportu na policji lub pozostawienie jasnych instrukcji, w jaki sposób należy uzyskać zgodę, gdy jesteś w pogotowiu .

Alerty o oszustwach a zawieszenie kredytu

Alert o oszustwie to notatka umieszczana w Twoim pliku kredytowym na 90 dni, 1 rok lub do 7 lat – w zależności od wybranego typu ostrzeżenia o oszustwie. Ta uwaga informuje osoby trzecie o konieczności podjęcia dodatkowych kroków podczas zatwierdzania Cię do kredytu. Jest dostępny we wszystkich trzech biurach kredytowych – Experian, Equifax i Transunion – i jest ogólnie bezpłatny. To doskonały sposób na zminimalizowanie prawdopodobieństwa przestępstw i oszustw przy jednoczesnym zachowaniu dostępu do kredytu. Jedną z rzeczy, których nie robią powiadomienia o oszustwach, jest powstrzymywanie firm przed udzielaniem kredytów. Jeśli obawiasz się, że mimo ostrzeżenia o oszustwie ktoś może mieć wystarczająco dużo informacji, aby wziąć kredyt w Twoim imieniu, istnieje druga opcja: zamrożenie kredytu, znane również jako zamrożenie zabezpieczeń.

Zamrożenie zabezpieczeń uniemożliwia przyszły dostęp do raportu kredytowego. Uniemożliwia to osobom trzecim otrzymanie ich od biur informacji kredytowej. Jest to bardzo wygodne, jeśli wiesz z dużą pewnością, że ktoś może cię oszukać. Jest to również rozsądny krok, jeśli jesteś w trakcie oszukiwania i chcesz natychmiast zmniejszyć swoje straty. Jednak zamrożenie zabezpieczeń powstrzymuje Cię przed wypłaceniem pieniędzy, a także przed skorzystaniem z usług ubezpieczeniowych – więc jeśli masz zamiar ubiegać się o ubezpieczenie, kredyt hipoteczny itp., Możesz zamiast tego wybrać alert o oszustwie. W ramach kompromisu rozważ poproszenie o zamrożenie zabezpieczeń chronione kodem PIN, w którym możesz przyznać tymczasowy dostęp za pomocą specjalnego kodu.

5 rzeczy, które należy wiedzieć o alertach o oszustwach

Oto kilka rzeczy, których większość ludzi nie wie o alertach o oszustwach.

Nie ma znaczenia, z którym biurem informacji kredytowej się kontaktujesz. Experian, Equifax i Transunion są zobowiązane (na mocy prawa) do informowania się wzajemnie o alertach o oszustwach. Oznacza to, że wystarczy skontaktować się z jednym z nich dla wszystkich trzech, aby otrzymać alert o oszustwie. Warto o tym pamiętać, ponieważ czas jest zawsze najważniejszy, gdy bezpieczeństwo i tożsamość zostały naruszone.
Alert o oszustwie wymaga od stron trzecich podjęcia dodatkowych kroków w celu zweryfikowania Twojej tożsamości przed przyznaniem Ci kredytu. Zła wiadomość jest taka, że ​​oznacza to, że jeśli masz już otwartą linię kredytową, która została naruszona, nie będziesz chroniony przez alert o oszustwie – zamiast tego będziesz musiał zadzwonić do banku lub pożyczkodawcy. Dobra wiadomość jest taka, że ​​oznacza to, że banki, ubezpieczyciele i inne osoby będą ciężko pracować, aby nie wydać kredytu w Twoim imieniu przestępcy.
Rozszerzone alerty o oszustwach wymagają papierkowej roboty; zwykłe nie. Jeśli chcesz złożyć wniosek o regularne 90-dniowe powiadomienie o oszustwie, możesz to zrobić w dowolnym momencie. Jeśli chcesz otrzymać przedłużony alert o oszustwie, musisz udowodnić, że padłeś ofiarą oszustwa lub kradzieży tożsamości. Oznacza to uzyskanie raportu policyjnego lub zgłoszenia kradzieży tożsamości FTC, który weryfikuje, co się stało, ma kluczowe znaczenie w przypadku przedłużonych alertów.
Nie ma znaczenia, czy korzystasz z telefonu czy poczty. Wszystkie 3 biura kredytowe ułatwiają tworzenie, aktualizowanie i usuwanie alertów o oszustwach telefonicznie lub pocztą. Nie musisz czekać, aż fizyczne listy dotrą do ich biur; możesz użyć telefonu, aby zweryfikować swoją tożsamość bez cienia uzasadnionych wątpliwości i w ten sposób postawić się na ostrzeżenie o oszustwie.
Możesz przekazać zarządzanie alertami o oszustwach innej osobie. Możesz wyznaczyć osobistego przedstawiciela do zarządzania alertem o oszustwie w Twoim imieniu. Zwykle oznacza to skorzystanie z dokumentu wyznaczonego przez sąd lub udzielenie komuś Pełnomocnictwa. Twój osobisty przedstawiciel może zrobić większość tego, co możesz – dodawać i aktualizować alerty o oszustwach, zmieniać dane kontaktowe itp. – więc upewnij się, że korzystasz z tej funkcji tylko z zaufaną osobą.

Dlaczego alerty o oszustwach są konieczne?

Ludzie zakładają, że natychmiast dowiedzą się, czy ktoś próbuje użyć ich tożsamości bez ich wiedzy. W końcu jak ktoś mógłby dostać pożyczkę, zostać zatrudnionym lub stanąć w obliczu przestępstwa, używając Twojej tożsamości w inny sposób? Sam pomysł może wydawać się absurdalny. Niestety rzeczywistość znacznie różni się od naszych oczekiwań. Aby zrozumieć, dlaczego, oto przykład tego, jak działa kradzież tożsamości. Powiedzmy, że ktoś przechwycił Twoje imię i nazwisko, numer ubezpieczenia społecznego i adres. To wystarczy, aby w wielu stanach zaciągnąć kredyt na czyjeś nazwisko – zwłaszcza jeśli sprawca ma fałszywy dowód tożsamości, który wygląda na tyle realistycznie, że zniechęca do pytań. Oto, co dzieje się dalej. Po uwzględnieniu nazwiska ofiary przestępca używa innego adresu, adresu e-mail i numeru telefonu.

Oznacza to, że ofiara oszustwa tożsamości nie ma możliwości dowiedzenia się o tym, co się stało, ponieważ cała komunikacja trafia teraz do przestępcy. Wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, co się dzieje tylko wtedy, gdy agencja federalna, bank lub prywatna firma wzywa ich do – na przykład – spłaty zaległej pożyczki lub zgłoszenia podatków od dochodu, którego się nie zarobił. W tym momencie niestety prawie zawsze jest za późno, aby złapać sprawcę i odwrócić szkody, które wyrządził.

Dlatego konieczne są alerty o oszustwach. Pozwalają całkowicie zablokować przestępcom możliwość zdobycia nowego kredytu w Twoim imieniu, tworząc dodatkowe kroki, które utrudniają to komukolwiek innemu niż ty sam. Innymi słowy, pomagają aktywnie chronić siebie i swoje pieniądze, zamiast reagować na przestępstwa po ich wystąpieniu. To sprawia, że ​​są tak cenne. Ostrzeżenia o oszustwach są szczególnie przydatne, jeśli spodziewasz się, że będziesz poza zasięgiem, np. Podczas podróży za granicę lub na służbie, ponieważ utrudniają oszustom wykorzystanie Twojej nieobecności na własną korzyść.

Jak ustawić alert o oszustwie

Po pierwsze: nie musisz ustawiać ostrzeżenia o oszustwie w każdej z trzech dużych agencji kredytowych. Wystarczy, że zadzwonisz lub skorzystasz ze strony internetowej, aby poinformować jedną agencję o tym, co się stało. To proste. Po prostu odwiedź Equifax, Experianlub TransUnion i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby przejść do sekcji ostrzeżeń o oszustwach. Tam postępuj zgodnie z instrukcjami, aby wybrać dokładnie rodzaj ostrzeżenia o oszustwie, którego potrzebujesz – i aktywuj go. Następnie otrzymasz dalsze instrukcje, które mówią, co robić dalej, jak anulować ostrzeżenie o oszustwie itp. Proces jest tak prosty, jak przejście do tych witryn internetowych i stosowanie się do instrukcji; nie musisz się martwić o nic skomplikowanego.

W zamknięciu

Teraz wiesz, jak skonfigurować alerty o oszustwach i uzupełniać je o usługi sprawdzania tożsamości. Co zamierzasz zrobić z tym, czego nauczyłeś się z tego artykułu? Zostaw notatkę poniżej i daj nam znać!